Olin saada kampaamossa slaagin - loppusumma oli 156€
Uusi kampaamo jossa otin värjäykseen ja leikkauksen- järkky hinta. Ystävä suositti omaa kampaamoaan - ja minä tyhmä en kysynyt hintaa. Omassa entisessä maksoi 89€ .
Kommentit (152)
Miksi ette tarkista hintoja, kun menette uuteen paikkaan kammattavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normihinta. Jos menee johonkin trendikampaamoon keskustaan ns. tunnetulle kampaajalle, niin ei 200e riitä
Kuka oikeasti maksaa tuollaisia summia kaksi vuotta kouluttautuneelle amikselle! Huh-huh! Ei ”trendi” auta.
Sellainen jolla on varaa ja haluaa maksaa siitä että hiukset näyttävät hyvältä.
En minä ainakaan saisi itse värjättyä/leikattua hiuksiani niinkuin kampaajani.
Ja väität että keskustan 200 euron (kahden vuoden koulutus - amis) tuottaa parempaa jälkeä kuin muualla puolet halvemmalla (sama vuosikurssi, amis)?
Kuulehan,se koulutus on vasta perusteet sille työlle. Kampaaja on käsityöammatti. Kun ollaan valmistuttu, työtä tekemällä opitaan ja kehitytään kokoajan paremmaksi. Käydään säännöllisesti myös koulutuksissa oppimassa alan trendejä,uusia leikkauksia,tekniikoita,värejä.. Kaikista ei tule suosittua ja hyvää kampaajaa,vaikka kävisi kouluja 15 vuotta. Se on KÄSITYÖAMMATTI,jossa menestyäkseen vaatii mm. taiteellista lahjakkuutta,näkemystä,sorminäppäryyttä ja kovaa työtä.
Latvat osaa tasoittaa jokainen,mutta oikeasti hyväksi kampaajaksi ei kuka tahansa pääse.
Enkä edes ole kampaaja itse.Mutta kirjoituskurssi jäi käymättä.
Tämä on keskustelupalsta. Monet kirjoittavat viestinsä puhelimella ja muiden tekemisten lomassa. Ikävää jos tekstini oli mielestäsi niin huonoa,ettet saanut siitä selvää.
Mutta tästähän ei ollut kyse,eihän? Piti vain keksiä jotain nälvittävää, kun et vasta-argumentteja keksinyt.
Tässäkin oleellinen seikka olisi tietää millainen käsittely hiuksille tehtiin. Ovatko pitkät. Missä kampaamo sijaitsee,oliko aloittaja kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen jne. Eiköhän kuitenkin jokaisessa kampaamossa ole hinnastot. Ja ennen kuin mitään on tehty, kannattaa myös kysyä. Vaikka sellaista arvioo. Ja jos istut tuoliin toiveiden kanssa,jossa tehdään vaikka monisävyvärjäyksiä ja käytetään aikaavieviä tekniikoita voi olettaa, että se työaika maksaa myös jotain. Tässäkin ammatissa se yrittäjä myös maksaa yrittäjäeläkkeen, vuokraa paikasta,sähkön, tarvikkeet ja aineet. Asiakas voi päättää mitä palvelua käyttää.
Jos autohuollossa työn hinta olisi 156€ niin olisihan siinä maksajalla leveä hymy että halvalla sain! Aikaa siihen menee suunnilleen saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette opettele itse hoitamaan hiuksianne? Joo okei malliin leikkaaminen voi olla haasteellisempi operaatio tehdä itse. Mutta itse pitkätukkaisena pärjään hyvin. Kahdeksan euroa kuukaudessa hennajauheeseen ja siinä se sitten onkin.
Vaikka siksi etten halua hennata enkä muutenkaan värjätä päätäni kokonaan. En halua selkeää tyvikasvua, en halua ylläpitää väriä kuukausittain, plus aika usein malliakin vaihdan (pituus + kerrostus vaihtelevat paljonkin).
Juu totta kai raitoja voi tehdä itse mutta en halua pelkkiä raitojakaan - haluan täydellisen vaalennuksen maalaustekniikalla sekä hemmotteluhetken kaupan päälle. 1-2 kertaa vuodessa näytän todellakin tyrmäävältä kun kampaajani penkistä nousen. Joka pennin arvoista!
T. Se 4h/140e
Olipas kallis 😓 onneksi suvusta löytyy parturi-kampaaja 😂
Vierailija kirjoitti:
Joka mielellään tekee töitä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi.
Kuinka moni valittaa auton huollossa hinnoista? Puhutaan ihan eri luokan laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka mielellään tekee töitä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi.
Kyllä, ihanpa itse ehdottaa että jokohan olis aika 😊
Vierailija kirjoitti:
Menen huomenna hiusten pidennykseen ja väriin
Hiukset maksoi 200 eur
Värjäys ja kiinnitys n.260
Ja ihana kullanpunainen raidoitettu melkein peffaan asti tulee olemaan
AAAAaaaahhh
Tästäkin kommentista näkyy hienosti naisten narsismia ja "rakastamisen laatu". Nainen rakastaa itseään ja sitä _tunnetta_ jonka saa mieheltä kun mies rakastaa ja pitää naista kauniina. Nainen haluaa saada "itseään" tai vähintään nautiskella tunteella kun Hän on jotain tärkeää. Mies taas rakastaa ja haluaa naista, lähinnä vastakkaista sukupuolta, ei vain yksilöä. Niin aitoa on naisen rakkaus ja halu miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni valittaa auton huollossa hinnoista? Puhutaan ihan eri luokan laskuista.
Normaalisti autoa ei tarvitse huollattaa 6-10vko välein. Ja sitä paitsi, autosta on HYÖTYÄ. Kaikille perheen/suvun/kaveripiirin jäsenille.
Mä maksan noin 130 euroa moniväri + leikkaus + suoristus/kiharat. Joku 2.5h usein siellä kampaajalla istun. Mielelläni maksan tuon, kun jälki on aina fantastista. Ite kun tekee niin ei kyllä onnistu ja hiukset vaan kärsii.
En näe tuota apnkaan hintaa hirveänä.. ihan normi.