Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi nolasi minut totaalisesti!

Vierailija
17.07.2008 |

Olin vauvan kanssa kaupungilla, joka tyytyväisenä nukkui vaunuissaan. Poltin tupakan tavaratalon edessä ja anoppihan se siihen jostain pamahti ja alkoi minulle räyhätä tupakoinnistani. Kuinka en ajattele lastani ja kuinka äidin maitokin maistuu pahalle nyt ym. Olin niin nolona, kun akka vaan paasaa ja ohikulkijat ihmettelevät vieressä. Tosi noloa!

En siis ole koskaan polttanut appivanhempieni nähden ja nyt kai vanha pieru oli niin shokissa moisesta synnistä, että meinasi saada kohtauksen.

Ei kyllä kiinnosta enää nähdä koko anoppia. :(

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletään parveketupakointi niin päästään seuraavaksi valittamaan, kun tupakoitsijat polttavat rapun edessä, lasten leikkipaikoilla jne. Kyllä se savu siitä rapun edustaltakin asuntoihin kantautuu - ja lähellä oleviin asuntoihin entistä pahempana.

Vierailija
62/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on myös kestettävä seuraukset.

Ja yksi seuraus on, että anoppisi ei pidä asiasta.

Ei muuta, kun kärsi. Mitäs olet noin saamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten mieluummin imbesilli, kuin joku ahdasmielinen tiukkapipo nipo, joka näkee joka paikassa moralisoitavaa, joka ihmisessä tekemisineen valitettavaa, ja itse kun moralisoija tekee kaiken niin kertakaikkisen hienosti, upeasti, oikein ja mahtavasti... Jonakin päivänä se moralisoijan viimeinenkin hermo sitten pingahtaa poikki...

Elämä on hei tiukkapipot paljon kivempaa, jos ei näe aivan kaikkea tuomitsevin moralistin silmin :)). Ja itse en siis polta, enkä koskaan aiokaan.

Vierailija
64/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että heti automaagisesti joka lapsi jonka vanhempi polttaa vähäänkään, saa keuhkosyövän jne. Mikä synnitön kuvittelet oikeasti olevasi. Ainakin keräät epätoivoisesti jotain emopisteitä vertailemalla itseäsi muihin äiteihin. Noh, käypäs kysymässä niiltä naapurin lapsilta, että huolivatko sinut äidiksesi omansa sijaan. :P Kun kerran olet niin täydellinen mamma.

...kuin se, joka polttaa. Ja kahviin tms. en ole koukussa! Miksi av:lla on vaikea uskoa että on meitäkin äitejä (ja isiä), joilla EI ole luurankoa kaapissa?? Meillä ei edes juoda tai kuuluta mihinkään uskontoon, huh...

Vierailija
65/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ihmeessä puolustelet tieteellisesti haitalliseksi todettua asiaa? Miten se tekee sinusta rennomman ja paremman ihmisen, kuin me, jotka ymmärrämme asian typeryyden? Ja miksi mielestäsi se, että minä ymmärrän tupakoimisen olevan typerää ja haitallista ja sanon sen ääneen, tekee minusta KAIKISSA asioissa nipottava no-life -tiukkiksen? Olet hieman pihalla, anteeksi vain.

- 56

Mä olen sitten mieluummin imbesilli, kuin joku ahdasmielinen tiukkapipo nipo, joka näkee joka paikassa moralisoitavaa, joka ihmisessä tekemisineen valitettavaa, ja itse kun moralisoija tekee kaiken niin kertakaikkisen hienosti, upeasti, oikein ja mahtavasti... Jonakin päivänä se moralisoijan viimeinenkin hermo sitten pingahtaa poikki...

Elämä on hei tiukkapipot paljon kivempaa, jos ei näe aivan kaikkea tuomitsevin moralistin silmin :)). Ja itse en siis polta, enkä koskaan aiokaan.

Vierailija
66/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aggressiivinen puolustuskannalle meno vähän kielii torjutusta syyllisyydentunnosta.

Vierailija
67/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteeni kun on elä ja anna muidenkin elää. Yksinkertaista. Itselläni on terveet elämäntavat, mutta mun mielestä mennään pahasti metsään, jos aletaan ihmisten tupakointiakin vainota tollasella raivolla. Mä olen aikaa sitten tajunnut, että en minä ole muiden ihmisten vartija. Olen vain yksi ihminen tässä suunnattoman isossa maailmassa. Hoidan omat ja läheisteni asiat (ne mitkä mulle niistä kuuluu) ja en todellakaan ymmärrä sitä, että miksi joku polttaa tms. mutta se nyt ei vain yksinkertaisesti ole minun asiani tuomita toisten ihmisten ratkaisuja! Tupakan haitat ovat täysin tiedossani, ja siitä huolimatta voin olla moralisoimatta ja paheksumatta niitä, jotka polttavat. Raskaana olevia polttajia en tosin minäkään tajua.

65

Vierailija
68/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka luulisi iskevän ämmiin enemmän kuin epämääräinen syövän pelko, ja se on se, että tupakka vanhentaa älyttömästi!

Sen näkee kilsan päähän naamasta kuka sitä myrkkyä vetää. Iho harmaa ja paperimainen, itse sitä ei kai tajua, kun jatkuvasti sen näkee.

Mieluummin näytän nelikymppisenä hyvältä terveiden elintapojeni ansiosta, kuin kuivalta rusinalta, joka vielä haisee oksettavalle!

Vierailija
69/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jotain ihan järkyttävää. Ikenetkin nimittäin saavat osansa tupakan haitoista ja vanhempana sitten hampaat alkavat tippua suusta. Ja värjäähän se myös.

Vierailija
70/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se stressi on jopa haitallisempaa raskaana ollessa vauvalle. Imetys aikana stressi voi aiheuttaa maidon loppumisen. Eikä stressaantunut äiti muutenkaan ole hyväksi vauvalle.

Siksi tupakointi on parempi vaihtoehto kuin yrittää lopettaa raskauden tai imetyksen aikana.

Itse en tosin polta, mutta näin neuvolassa sanotiin tutulleni joka polttaa.

Vierailija
71/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
72/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietty ero verrattuna siihen, että PUOLUSTELEE typeriä tapoja.

Vierailija
73/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa arvostella tupakoivia.

Olen aivan samaa mieltä!

Vierailija
74/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua olla lähelläkään ihmistä joka polttaa.

Minäkään en haluaisi nähdä teitä läskiperseiset ämmät,jotka selluliittireidet tytisten pilaatte minun näköalani.

Kuinka teidät saisi kiellettyä lailla?

Vierailija
75/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta niistä kysytyistä hyödyistä siis:

En ole koskaan polttanut jatkuvasti nikkiksiin. Mutta jo yksi tupakka päivässä on aivan ihanaa. Polttaisin edelleen, jos ei olisi terveyshaittoja yms. Koko rankka päivä takana, tuntuu ettei jaksa enää hetkeäkään tätä elämää ja haluaa ostaa menolipun seuraavaan lentokoneeseen ihan minne tahansa, eikä koskaan tulla takaisin. jne.

Sitten kun lapset nukkuu, voi hiipiä salaa parvekkeelle ja polttaa sen päivän yhden tupakan. Rentoutus kulkee varpaan kärkiin asti välittömästi.

Tai auringon paiste, ihana kesäpäivä, parvekkeelle kahville ja tupakalle - elämä hymyilee.

No mutta, kun on ollut useita kuukausia polttamatta, se ei valitettavasti enää maistu hyvältä. Joten olen lopettanut. Toistaiseksi en aio polttaa ollenkaan.

Vierailija
76/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin pitäisi olla lapsesta erossa vielä ½ tuntia tupakoinnin jälkeen, sillä niin kauan tupakan myrkyt erittyy hengityksestä ilmaan.

äiti polttaa kerran viikossa metrin etäisyydellä lapsestaan

Vierailija
77/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua olla lähelläkään ihmistä joka polttaa.

Minäkään en haluaisi nähdä teitä läskiperseiset ämmät,jotka selluliittireidet tytisten pilaatte minun näköalani.

Kuinka teidät saisi kiellettyä lailla?

Kaikilla meillä on riippuvuuksia, toiset vaan eivät ole tappavia. Jos joku aikuinen haluaa polttaa riskit tietäen, se on mulle aivan sama, kunhan ei samalla kärytä muita. Eli ensinnäkin tupakoitsijat täytyisi eristää jo ihan siitäkin syystä, etteivät olisi esimerkkinä nuorille.

Jos joku äiti polttaa odotusaikana, niin se on kyllä ala-arvoista, minusta suorastaan rikollista. Minua ei kiinnosta arvottaa äitejä, mutta sen voi kyllä suoraan sanoa, että odotusaikana polttavat ovat äitien pohjasakkaa. Aivan sama kuinka vaikeata se lopettaminen on. Myös alkoholistiäitien ja huumeriippuvaisten täytyisi hakeutua hoitoon odotusaikana, mutta heille se on varmaan vaikeampaa kuin tupakoitsijoille. Alkoholismi ja huumeriippuvuus kun ovat kokonaisvaltaisempia riippuvuuksia kuin tupakointi.

Summa summarum, jokainen aikuinen saa tehdä omat valintansa kunhan eivät vahingoita muita.

Vierailija
78/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, jos joku tupakoi ja haluaa pilata terveytensä. Se minua inhottaa suunnattomasti, että vanhemmat eivät ajattele lastensa terveyttä.

Miten vanhempien tupakointi vaikuttaa lasten terveyteen?

Vanhempien tupakointi vaikuttaa lapsen terveyteen jo raskausajasta lähtien. Tupakansavun sisältämät myrkyt kulkeutuvat sikiöön napanuoran ja istukan kautta. Odottavan äidin tupakointi tai altistuminen tupakansavulle aiheuttaa kehitys- ja kasvuhäiriöitä, lisää lapsen riskiä sairastua monenlaisiin sairauksiin, hidastaa lapsen oppimista ja muuta henkistä kehitystä. Pahimmillaan altistuminen tupakan myrkyille voi johtaa sikiön menehtymiseen. Myös kätkytkuoleman riski on suurempi.

Vanhempien tupakointi lisää lapsen riskiä sairastua toistuviin hengitystie- ja korvatulehduksiin sekä astmaan ja allergioihin. Tupakan savu huonontaa lapsen vastustuskykyä ja lisää alttiutta tulehdustaudeille. Tupakansavu ärsyttää silmiä, kurkkua ja hengitysteitä.

Lisää aiheesta osoitteessa

http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/vanhempien_tup…

Enempää en viitsinyt kopioda.

Vierailija
79/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi oli tässä ihan oikeassa. Jos imetät, en tosiaankaan ymmärrä miten voit polttaa tupakkaa, koska kaikki tupakan haitta-aineet - kyllä, myöskin maku! - siirtyvät maitoon jolla lastasi ruokit!

Vierailija
80/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olennaista se, mitä itse kukin ajattelee tupakoinnista ja tupakoitsijoista.

Vaan se, pitääkö se kanta huutaa naamalle kadulla ja kaikkien kuullen?

Veikkaan, että ap on oikeassa, anoppi hämmentyi ja saattaa nyt jo katua kohtaustaan.

Mutta hän on ap:ltä anteeksipyynnön velkaa. Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä ilmaisemaan kantansa rauhallisesti kahden kesken.

Vaikka kuinka vastustaisi tupakointia, kannattaa aina kysyä, mitä saavutetaan tuollaisella melttoamisella. Tehokkaampaa olisi varmasti käydä rauhallinen keskustelu kuin julkisesti nolata toinen ihminen. Nolaaminen tuppaa vain aiheuttamaan vastareaktion ja vastustusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan