Anoppi nolasi minut totaalisesti!
Olin vauvan kanssa kaupungilla, joka tyytyväisenä nukkui vaunuissaan. Poltin tupakan tavaratalon edessä ja anoppihan se siihen jostain pamahti ja alkoi minulle räyhätä tupakoinnistani. Kuinka en ajattele lastani ja kuinka äidin maitokin maistuu pahalle nyt ym. Olin niin nolona, kun akka vaan paasaa ja ohikulkijat ihmettelevät vieressä. Tosi noloa!
En siis ole koskaan polttanut appivanhempieni nähden ja nyt kai vanha pieru oli niin shokissa moisesta synnistä, että meinasi saada kohtauksen.
Ei kyllä kiinnosta enää nähdä koko anoppia. :(
Kommentit (81)
mut onhan siinä hyviä puolia. sosiaalisesti niitä on paljonkin, toisekseen on rauhoittaa ja ihanaa tekemistä. ja vielä yksi iso pointti on se että pysyy hoikkana.
ohis
Sosiaalisia hyötyjä tupakoinnista? Eli ei tarvitse nähdä liikaa ihmisiä kun he eivät halua olla lähelläsi?
Rauhoittaa? Se rauhoittaa siksi, että olet riippuvainen nikotiinista. Eli jos et normaalisti polta, niin tasan tarkkaan tupakka ei rauhoita.
Hoikkana pysyy juu, elämänsä loppuun asti kun syöpä yleensä vie turhat läskit.
että jollakin tupakka on koko sosiaalisen elämän tukipuu.
Puhumattakaaan siitä, ettei keuhkosyövän ja muiden sairauksien uhka ole mitään sen rinnalla, että pysyy hoikkana!
Kuinka jonkun elo voi olla noin onnetonta?
Ilman iän myötä tulevia ja pelottavia terveysongelmia tupakoisin minäkin edelleen. Se vaan on ihanaa. Edelleen haikeana muistelen, kuinka ihanaa oli sytyttää savuke ja istua alas miettimään. Tai istua terassilla tupakka kädessä kahvikupin kanssa.
Se todellakin rentouttaa, tekee mukavia pausseja elämään itsekseen tai hyvässä seurassa ja kahvin jälkeen maistuu taivaalliselle...
Lopetin odotusajaksi ja en ole enää aloittanut, koska haju on tupakoimattomasta (lapsi, muut ei kiinnosta) kamala ja en halua kuolla nuorena. Henkiset vierotusoireet on edelleen ajoittain kovat, vaikka lopettamisesta on pian 6 vuotta.
Terveisin henkilö, joka tykkää polttaa tupakkaa eikä lopeta sitä ihan periaatteen vuoksikaan
ja tässä on ehkä tekemistä vähän senkin kanssa, kuinka paljon polttaa. Itse poltan 5-20 röökiä viikossa, toiset polttavat 5 askia päivässä. Kaikkeen voi kuolla, pitää vain miettiä mikä itselle on tärkeintä, menevätkö omasta mielestä hyvät puolet riskejen edelle.
Itse elän mielummin 50-vuotiaaks täysillä, kun 100 vuotiaaksi peläten kaikkea, ja luopuen jokaisesta pienestä nautinosta riskejen takia.
9
Itse elän mielummin 50-vuotiaaks täysillä, kun 100 vuotiaaksi peläten kaikkea, ja luopuen jokaisesta pienestä nautinosta riskejen takia.
9
Laita tuo lausumasi johonkin talteen ja ota esiin 49-vuotiaana... Oletko varmasti samaa mieltä silloin?
Taidat olla parikymppinen tällä hetkellä?
Lapsi kärsii sitä kautta. Muuten asia ei kuulu anopillesi pätkääkään.
t. raskauden myötä tupakoinnin lopettanut. Aloitan tod.näk. uudelleen, kun imetys ohi. Tupakanhimo alkoi heti lapsen syntymän jälkeen uudelleen.
Ja aina voi lopettaa, jos muuttaa mielensä.
Itse pitän joka vuosi 1-3 kuukauden taukoa tupakoinnista, ja koskaan ei ole vielä riippuvuusoireita tullut.
9
että vielä nykyaikana on niin typeriä ihmisiä, jotka vähättelevät tupakan terveysvaikutuksia. Ja tuohon sosiaalisuuteen liittyen... lukioaikoina ne ns. helpot tytöt viettivät kaikki tauot tupakkapaikalla.
http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7…
32, kerro minulle yksikin asia, missä ei ole kuolemaan liittyviä riskejä?
Eli kun kylppärissäkin voi liukastua ja kaatua ja kuolla, niin otetaan sitten kaikki mahdolliset riskit?
No, kukin tavallaan.
32, kerro minulle yksikin asia, missä ei ole kuolemaan liittyviä riskejä?
joten miksi lisätä riskejä vielä polttamalla? Vastaapa siihen.
32
missä ihmiset voivat vakavasti keskustella tupakan hyödyistä :DDD
Ettei elämä oikein tunnu miltään ilman tupakkaa LOL. Se on kuulkaas nistin puhetta tuo, tupakka on myrkky, joka vaikuttaa monella tavalla haitallisesti, mutta toden totta sotkee myös mielihyväkeskuksen ja näköjään sumentaa loputkin aivoista.
täynnä tämä palsta. Katsokaapas peiliin ja sanokaas rehellisesti, tekeekö tupakoimattomuus teistä ns. "hyviä äitejä". Tuskin.
Ja tässä tämä yhteiskuntamme suvaitsevaisuus näkyy: Tupakoitsijat ovat nyt 2. luokan kansalaisia, ihan oikeasti. Heitä saa ylenkatsoa, heidän päälleen saa sylkeä, heidät saa nolata julkisesti ja haukkua palstoilla millä termeillä haluaa.
Jos pystyy tuon tekemään, kuten te tupakoitsijoiden arvostelijat teette, en käsitä, miten voitte kasvattaa lapsistanne suvaitsevaisia ja ymmärtäviä kunnon kansalaisia.
Terv.
ex-tupakoitsija joka on raskaana
Olin aikoinaan apteekissa töissä ja sääliksi kävi yhtä keski-ikäistä tupakoitsijaa. Liekö ollut keuhkosyöpä tai copd tai astma tai kaikki yhdessä, mutta happipullojen ja -viiksien kanssa joutui kulkemaan. Olisi varmaan pitänyt häneltä kysyä niistä hyödyistä.
...ongelmia keuhkojen kanssa :(. Äitinsä oli polttanut koko kaverini lapsuusajan ja väittänyt, ettei tupakanhaju tms. tee mitään. No, nyt sai sitten tietää että kyllä tekee...
Kolmatta kesää alapuolellamme asuu ketjupolttaja, joka siirtyy polttamaan parvekkeelle heti kun onriittävän lämmintä. On sanomattakin selvää, ettei meillä ole parvekekautta ollenkaan. Edes pyykkiä ei siellä voi enää kuivata.
Että tällaista suvaitsevattomuutta täällä.
Mutta kyllä on taas vastauksia täällä, huh huh. Se, että ap nyt polttaa, ei tarkoita, että olisi raskausaikana polttanu -jota vastaan siis minäkin periaatteessa olen.
Mutta kyllä se vaan niin on, että koska tupakkaa ihan laillisesti kaupasta saa, niin jokainen aikuinen ihminen tehköön valintansa senkin asian suhteen itse.
Onneksi oma piponi ei ole ihan noin tiukka kuin näillä tämän palstan superäideillä. Ajatella, että pystyn tähän asenteeseen, vaikka itse en todellakaan polta, en silti ole mikään moralisti joka kyylän silmin vahtaa muiden tekemisiä.
Anoppisi oli ap törkeä, koska ensinnäkin riehuminen jossakin julkisella paikalla on vähän noloa, ja toisekseen, eivät sinun ja sinun perheesi ratkaisut ole hänen käsissään. Mielipiteensä voisi anoppikin varmaan sanoa asiallisemmin, vaikka joskus voisivat anopit myös pitää ihan suunsa kiinnikin.
tulisi edes kerran elämässsään nähdä syöpään kuolemassa oleva ihminen. Ehkä sen jälkeen osaisi itsekin ajatella asiasta toisin.
t. eräs läheisensä syövälle menettänyt
naapureissa, yllä, alla, ja sivulla asuu tupakoitsijoita, joiden savut leijailevat parvekkeelleni. Se on vain hyväksyttävä kun asuu kerrostalossa.
Terv. 38, joka suvaitsee
itse poltan salaa sekä appivanhemmilta että omilta vanhemmiltani mutta jos nyt tollainen tilanne kävis, kuin ap:lle niin musta se olis ihan älyttömän törkeää.
Se ei tasan kuulu anopille, jos miniä polttaa. Piste. Toisakseen, mua ärsyttää tämä nyky-yhteiskunnan tupakoitsijoiden syyllistäminen. Menkääs mammat lenkille, seuraavaksi tulilinjalle joutuvat ylipainoiset, ruskeahiuksiset, isonenäiset jne.
Pitäkää huoli omista asioistanne!
Terveisin henkilö, joka tykkää polttaa tupakkaa eikä lopeta sitä ihan periaatteen vuoksikaan