Mitä varten sairaaloissa lukee joissain ovissa "Ei lapsia tutkimushuoneisiin" ?
Katson juuri Toisenlaiset äidit- ohjelmaa ja näkyi tuolla sairaalan jossain huoneen ovessa lukevan.
Kommentit (74)
Voihan olla niinkin että tutkimusta ei tehdä ollenkaan, jos yrittää lapsen tuoda mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on pienet lapset, eikä tukiverkkoa lainkaan, joten omani joudun ottamaan mukaan kaikkiin tutkimushuoneisiin kylteistä riippumatta, ellei sitten joku hlökunnasta katso perään sillä aikaa
Jos tutkimus ei kestä tunteja, yleensä löytyy joku hoitaja joka huolehtii lapsesta sinä aikana kun lääkäri tutkii.
No sitähän minäkin viestissäni kerroin. Minulla itselläni ei ole ketään, joka hoitaisi.
Jatkossa voisit yrittää jotain lastenhoito-/kodinhoitopalvelua. Kyllä se on vaan niin, että ei sillä hoitohenkilökunnalla ole aina aikaa kaitsea potilaiden lapsia. Entäs jos tulee jokin hälytys? Hoitaako hoitaja lastasi, vai vastaako hälytykseen? Kyllä iät ja ajat äidit ovat näitä asioita joutuneet hoitamaan, vaikka se tukiverkko ei siihen apuun aina pääse.
Ei minulla ole ylimääräistä rahaa mihinkään lastenhoitopalveluihin. Lapsi tulee tutkimushuoneeseen ja sillä siisti.
Sinähän et sitä päätä. Lapsi tulee tutkimushuoneeseen jos se sopii tutkimuksensuorittajalle. Jos ei sovi, lapsi jää ulkopuolelle.
Nimen omaan minä päätän, missä oma lapseni samalla on. En jätä kaksi- ja neljävuotiastani yksin odotustilaan, sekaisinko olet??! Sen on ymmärtänyt jokainen tutkimuksen tekijä, ja joka kerralla lapset ovat istua nököttäneet sivussa sen aikaan. Tässä on nykyteknologia suureksi avuksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää lapsiaan hoitoon, eikä kunnalta saa apua jonkin 15 min tutkimuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla niinkin että tutkimusta ei tehdä ollenkaan, jos yrittää lapsen tuoda mukanaan.
Kyllä tehdään, jos tutkimus on elintärkeä tai edes tärkeä. Se lapsi on mukanani seuraavallakin kerralla, eikä perussairauteni pois lähde. Näissä asioissa vain on joustettava terveydenhuollossa, koska elämän realiteetit ovat, mitä ovat. Ei kaikki suju läheskään niin yksoikoon ja mustavalkoisesti, mitä joku palstatrolli väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on pienet lapset, eikä tukiverkkoa lainkaan, joten omani joudun ottamaan mukaan kaikkiin tutkimushuoneisiin kylteistä riippumatta, ellei sitten joku hlökunnasta katso perään sillä aikaa
Ei mullakaan, mutta olen saanut viedä ne päivähoitoon. Soita teidän alueen päivähoidon johtajalle. Aina jostain apua saa jos ottaa vaan vastaan. Lapsille ja äidille parempi. Peruslääkäri käynneille otan mukaan. Magneetissa olis aika kamalaa jos muksut hyppis ympäriinsä vaikka ei eri kieltokylttejä.
Sataprosenttisella varmuudella voin sanoa, ettei kunnastani saapäivähoitopaikkaa satunnaiselle lapselle kommeksi neljäksi tunniksi sitä varten, että minä käyn esimerkiksi mammografiassa tai hammaskiven poistossa.
Lapset tulevat tutkimus/ toimenpidetilaan ja istuvat sen aikaa sivussa
Jos sinun ap tarvitsee oikeasti kysyä tällaista, niin taidat itsekin olla vähän ns. "toisenlainen äiti"....
Ei minulla ole ylimääräistä rahaa mihinkään lastenhoitopalveluihin. Lapsi tulee tutkimushuoneeseen ja sillä siisti.
Miksi olet lisääntynyt jos olet noin varaton? Jokainen vanhemmaksi ryhtyvä tietää, että lastenhoitoapua tarvitsee joskus. Se hankitaan joko tutuilta tai maksetaan siitä.
Ei kun pitää lisääntyä ja uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkimus ei kestä tunteja, yleensä löytyy joku hoitaja joka huolehtii lapsesta sinä aikana kun lääkäri tutkii.
No sitähän minäkin viestissäni kerroin. Minulla itselläni ei ole ketään, joka hoitaisi.
Jatkossa voisit yrittää jotain lastenhoito-/kodinhoitopalvelua. Kyllä se on vaan niin, että ei sillä hoitohenkilökunnalla ole aina aikaa kaitsea potilaiden lapsia. Entäs jos tulee jokin hälytys? Hoitaako hoitaja lastasi, vai vastaako hälytykseen? Kyllä iät ja ajat äidit ovat näitä asioita joutuneet hoitamaan, vaikka se tukiverkko ei siihen apuun aina pääse.
Sinähän et sitä päätä. Lapsi tulee tutkimushuoneeseen jos se sopii tutkimuksensuorittajalle. Jos ei sovi, lapsi jää ulkopuolelle.
Nimen omaan minä päätän, missä oma lapseni samalla on. En jätä kaksi- ja neljävuotiastani yksin odotustilaan, sekaisinko olet??! Sen on ymmärtänyt jokainen tutkimuksen tekijä, ja joka kerralla lapset ovat istua nököttäneet sivussa sen aikaan. Tässä on nykyteknologia suureksi avuksi. Kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää lapsiaan hoitoon, eikä kunnalta saa apua jonkin 15 min tutkimuksen takia.
Eli mielestäsi on ihan ok, että ne lapset on mukana tutkimushuoneessa jopa gynekologisissa tutkimuksissa. Lääkäri tutkii äidin alapäätä ja muksut katselee vierestä? Taikka on ok ottaa lapset mukaan röntgeniin. Tottakai ne lapset saa istua samassa huoneessa äidin kanssa, kun äidistä otetaan kuvat. Ei se pieni röntgensäteily varmasti haitttaa niitä muksuja.
Hmm, mikä mielikuva. Av-mamma lettu levällään tutkimushuoneessa, otetaan papa-näytettä tai vastaavaa. Pikku Pirkko-Pekka ja Paavo-Kerttuli liehuvat huoneessa, tönäisevät hoitajaa, mammaan sattuu, kuuluu vittusaatanaperkele jne. Paavo-Kerttuli ihmettelee, että äidiltä näkyy pinppi, miksi sä työnnät äitin pinppiin tuollaisia juttuja? Pirkko-Pekka on jo hoitajan tietokoneen kimpussa, räplää pöydällä olevaa verenpainemittaria, piirtelee asiakirjoihin, rullailee ympäriinsä hoitajan työtuolilla. Paavo-Kerttuli karkaa huoneesta käytävään ja jättää oven auki, ja koko av.-mamman komeus on kaikkien nähtävillä siinä.
Niin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet lisääntynyt jos olet noin varaton? Jokainen vanhemmaksi ryhtyvä tietää, että lastenhoitoapua tarvitsee joskus. Se hankitaan joko tutuilta tai maksetaan siitä.
Ei kun pitää lisääntyä ja uhriutua.
Elämäntilanteet muuttuvat. Ne voivat muuttua kenellä hyvänsä. Tulee sairauksia, avioeroja ja menetyksiä. Kukaan ei voisi lisääntyä, jos kaikki skenaariot huomioidaan. Jos kuukaudessa joka menoon ottaisi maksullisen lastenhoitopalvelun, kyse alkaa olla satasista, joten älä ole niin tietävinäsi, kun et kuitenkaan tiedä.
Tällä palstalla lisäksi toitotetaan, että jokaisen pitäisi pystyä hoitamaan lapsensa aivan yksin. No, minä pystyn. Lapset istuvat kiltisti sen aikaa lastenohjelman parissa, kun tutkimusta tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi on ihan ok, että ne lapset on mukana tutkimushuoneessa jopa gynekologisissa tutkimuksissa. Lääkäri tutkii äidin alapäätä ja muksut katselee vierestä? Taikka on ok ottaa lapset mukaan röntgeniin. Tottakai ne lapset saa istua samassa huoneessa äidin kanssa, kun äidistä otetaan kuvat. Ei se pieni röntgensäteily varmasti haitttaa niitä muksuja.
Muksut katselevat lastenohjelmaa sermin takana gynekologisessa tutkimuksessa. Röntgenissä lapset istuvat pukeutumistilassa.
Monestakin syystä. Lapset voi häiritä itse tutkimuksen tekemistä, heitä pitäisi jonkun valvoa, lisäksi jotkut tutkimukset on nähtynä ahdistavia ja pelottavia lapselle. Varsinkin jos äiti itse pelkää, valitttaa kipuaan tms.
Mutta hätätapauksessa tyyliin yh:n akuutti juttu eikä lasta saanut mihinkään hoitoon, lapsi voi olla joko tutkimushuoneessa tai sitten jonkun hoitajan perään katsottavana muussa huoneessa tutkimuksen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nykyisillä laitteilla säteilyä tulee n. 5 cm alueelle kuvakentästä, joten jos se lapsi ei ihan äitskän sylissä istu niin tuskin se säteily todellakaan paljon niitä muksuja haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Monestakin syystä. Lapset voi häiritä itse tutkimuksen tekemistä, heitä pitäisi jonkun valvoa, lisäksi jotkut tutkimukset on nähtynä ahdistavia ja pelottavia lapselle. Varsinkin jos äiti itse pelkää, valitttaa kipuaan tms.
Mutta hätätapauksessa tyyliin yh:n akuutti juttu eikä lasta saanut mihinkään hoitoon, lapsi voi olla joko tutkimushuoneessa tai sitten jonkun hoitajan perään katsottavana muussa huoneessa tutkimuksen ajan.
Itsellä tuli kävi juuri näin. Lääkärikäynti, lastenvahti ilmoitti aamulla sairastuneensa. Soitan sairaalaan, että perunko käynnin vai voiko lapsi tulla mukaan. Sai tulla. Tarve oli äkillinen.
On kerta kaikkiaan törkeää saapastella hoitoihin lasten kanssa suunnitelmallisesti, yrittämättä edes hankkia hoitajaa hoidon ajaksi.
Hah, no sitten lapsi tulee tutkimushuoneeseen. Mikä tässä on sinulle ongelmallista käsittää. Lapsi tulee mukaani, koska minulla ei ole hänelle muuta paikkaa.