Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UPS ja kotiinkuljetus - onko kokemusta siitä, mihin...

Vierailija
31.07.2018 |

...mihin aikaan tilaus on ovella, jos scheduled delivery on tänään ja "by the end of day"?

Paketti on seurannan mukaan saapunut kuudelta aamulla kotikaupunkiini mutta mistään ei saa tarkempaa toimitusaikaa. Voiko tuohon arvioon luottaa? Toimittaako UPS päiväsaikaan?

Pidän etätyöpäivää ihan erikseen tätä varten niin olisi kiva tietää, mutta firmasta ei saa mitään infoa eikä ketään kiinni...

Tulossa siis kauan odotettu ilmastointilaite, jolle on HYVIN akuutti tarve. :D

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea sulle että saat paketin jotenkuten.

UPS on tunnetusti kaikista huonoin kuriiri.

Seuraavalla kerralla yritä valita mielummin DHL, siinä on hyvä systeemi kun tulee tekstiviesti että milloin haluat paketin.

UPS saattaa tehdä niin että eivät toimita ollenkaan jos esim talossa on ovikoodi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Vierailija
4/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan onnea sulle että saat paketin jotenkuten.

UPS on tunnetusti kaikista huonoin kuriiri.

Seuraavalla kerralla yritä valita mielummin DHL, siinä on hyvä systeemi kun tulee tekstiviesti että milloin haluat paketin.

UPS saattaa tehdä niin että eivät toimita ollenkaan jos esim talossa on ovikoodi..

Olisin valinnutkin DHL:n (josta hyviä kokemuksia) mutta ainoa firma, josta sai ilmastointilaitteen "vain" 3-5 toimituspäivässä kotiovelle, oli yksi saksalainen pulju joka käyttää vain UPS:ää. 

Vähän kyrsii, koska olen kuullut UPSista niin paljon huonoa. 

ap

5/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Tuo tuntuu olevan heidän tapansa että vaikka ajavat paikalle niin eivät silti soita. Taisin kuulla kerran selityksen että kuskeilla ei ole puhelimia, se oli aikamoinen wtf-hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Ihan mielenkiinnosta, mihin aikaan päivästä tuli ovelle? UPS:n sivutkin ovat surkeat, siellä ei kerrota edes aikaikkunoita. 

ap

Vierailija
8/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Aspa ei vastaa?

https://www.ups.com/fi/fi/help-center/contact.page

Soitin jo, ja ilmoitin vielä varmuuden vuoksi ovikoodin erikseen. Ei aspastakaan osattu sanoa toimitusaikoja. Tai että tuleeko tänään ovelle ylipäätään. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kerran tuli Amazonin paketti UPS:n kautta. Kuriiri soitti ennalta ilmoitetussa aikahaarukassa ja paketti tuotiin minulle suoraan työmaalle - mielestäni loistavaa palvelua.

Vierailija
10/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS:lta tulee tekstari, johon vastataan 1 tai 2, eli kuljetus noutopisteeseen tai kuljetus kotiovelle. Kuljetus ilmoitetaan päivän tarkkuudella, mutta ei tosiaankaan soitella ja kysellä monenko aikaan asiakas on kotosalla.

Jos tekstariin vastaa 2 eli ovelle, niin samaan tekstariin voi ilmoittaa myös ovikoodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet etätöissä, joten mikä ongelma tässä on?

Kyllä se ovikello sitten soi kun ovat paikalla.

Tuossa aloituksessahan se ongelma jo lukee. 

Itse säädin kunnolla ups:n kanssa ja otin jopa vapaata töistä tärkeän paketin takia, koska tiesin ettei UPSista soiteta, kun ollaan ovella. Mutta toimitus siirtyikin molempina kertoina seuraavalle päivälle.

Eli kyllä harmitti tällaista varten päivystää kotona. Sain sitten lopulta pakettini, mutta minun piti itse käydä se ajamassa noutopisteestä.

Vierailija
12/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UPS:lta tulee tekstari, johon vastataan 1 tai 2, eli kuljetus noutopisteeseen tai kuljetus kotiovelle. Kuljetus ilmoitetaan päivän tarkkuudella, mutta ei tosiaankaan soitella ja kysellä monenko aikaan asiakas on kotosalla.

Jos tekstariin vastaa 2 eli ovelle, niin samaan tekstariin voi ilmoittaa myös ovikoodin.

Jos näin on, niin sehän kuulostaa jo huikealta parannukselta. Halusinkin päivitettyä tietoa, kun moni heikko kokemus tuntuu olevan parin vuoden takaa. Ajalta, jolloin kuskeillakaan ei vielä ollut puhelimia. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Ihan mielenkiinnosta, mihin aikaan päivästä tuli ovelle? UPS:n sivutkin ovat surkeat, siellä ei kerrota edes aikaikkunoita. 

ap

Tuli n klo 15, mutta sehän on ihan sattumaa, että mihin kohti jakelureittiä osoitteesi sijoittuu.

Jos en olisi ollut lomilla, olisin ollut klo 15 vielä työpaikalla.

Vierailija
14/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kansainvälisillä sivuilla sanotaan, että toimitus 9-19 "ja joskus myöhemminkin". Eli tuurista kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on AINA viestitetty/soitettu, että mihin aikaan ne on tuomassa pakettia. Jos ei sovi toimitusaika, sovitaan uusi aika. Ei oo ikinä ollut mitään ongelmia.

Vierailija
16/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet etätöissä, joten mikä ongelma tässä on?

Kyllä se ovikello sitten soi kun ovat paikalla.

Tuossa aloituksessahan se ongelma jo lukee. 

Itse säädin kunnolla ups:n kanssa ja otin jopa vapaata töistä tärkeän paketin takia, koska tiesin ettei UPSista soiteta, kun ollaan ovella. Mutta toimitus siirtyikin molempina kertoina seuraavalle päivälle.

Eli kyllä harmitti tällaista varten päivystää kotona. Sain sitten lopulta pakettini, mutta minun piti itse käydä se ajamassa noutopisteestä.

Tämä nimenomaan on se pointti. 

Haluaisin kovasti saada paketin aikana, jolloin olen sitä varten varta vasten jäänyt kotiin. 

Olisin myös huomattavasti mieluummin ihanasti ilmastoidulla työpaikalla kuin +35 huoneenlämmössä kotona kyttäämässä ja yrittämässä saada jotain aikaiseksi.. 

ap

Vierailija
17/38 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla odottelin UPS:n kuskin soittavan ja kysyvän, että mihinkä aikaan olen kotona. Ei kuitenkaan soittanut vaan tuli suoraan ovelle paketin kanssa. Tuurilla olin kotona juuri silloin.

Tuo tuntuu olevan heidän tapansa että vaikka ajavat paikalle niin eivät silti soita. Taisin kuulla kerran selityksen että kuskeilla ei ole puhelimia, se oli aikamoinen wtf-hetki.

Minulle selvisi, että UPS ei ollut saanut puhelinnumeroani mistään tilauksen yhteydessä, joten aika heikossa oli toimittaminen ennen kuin otin itse yhteyttä sinnepäin.

Vierailija
18/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPS:sta on vain huonoja kokemuksia. Seuranta ei pelaa, toimitusajat eivät pidä eikä yritys tee elettäkään jos et itse ota yhteyttä ja soita suoraan, nettisivujen kautta laitettaan säpoon eivät vastaa, aspa on kyynistä ja kyllästynyttä joka tyyliin toteaa, että "Odota vielä 12 tuntia niin se luokitellaan kadonneeksi ja saat tehdä korvaushakemuksen." Oikein saan! Ihan mahtava homma, eikä sen käsittelyynkään mene kuin vaivaiset 10 päivää.

Pyrin välttämään jos vain suinkin on mahdollista ja muistakaa aina antaa palaute myös lähettäjälle. Näin kun riittävästi pommitetaan myös yhteistyökumppaneja, eli verkkokauppoja niin antavat isommalla vipuvarrella sitten palautetta tai toisen toimittajan valittavaksi.

Vierailija
19/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on alaovessa numerolukko, niin kuski ei edes pysähdy vaan jatkaa matkaa ja haet pakettisi ties mistä

Vierailija
20/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettia ei tuo sinulle ups vaan alihankkija joka on Timo ja jolla on kolminkertainen määrä paketteja verrattuna siihen mitä nopeinkaan pystyisi ovelle tuomaan.

Tämä on selitetty monta kertaa eri medioissa. Siksi paketit menevät suoraan noutopisteeseen.