Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!
Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Keski- ja Etelä-Euroopassa, muutamassa eri maassa, työn takia, eikä siellä ole koskaan tällaista tunkkaista, seisovaa hellettä kuten Suomessa. Iltaisin siellä on raikkaampi ilma kuin Helsingissä, jopa suuremmissa kaupungeissa. Siksi siellä on kiva istua iltaa terassilla syömässä illallista viinilasillisen kera.
Eikä siellä koskaan ollut tällaista määrää mitään ällöttäviä ötököitä kuin Suomessa. Siellä päin ampiaisetkin ovat hitaita, ne ehtii väistää. Täällä Suomessa ne käy agressiivisesti päälle mitään varoittamat
ta ja pistävät. Etenkin nyt kun ollut pitkä hellekausi niin ampiaiset ovat kärttyisiä.
Hölynpölyä. Juuri Keski-Euroopan jokikaupungeissa se helle seisoo ja ötökät ovat moninverroin suomalaisötököitä isompa ja inhampia.
Terveiset Euroopan hämähäkkipääkaupungista - arvaapa mistä?
Mistä?
Ihana, että tulee viileää ja pimeää. Siis kunnon syksy! Ei tarvitse olla ylipirteä, pukeutua näyttäviin kesähepeniin ja esittää aktiivista! Tervetuloa kylmä!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin odotan viilenevää. Ihana pestä kaikki vuodevaatteet (toki niitä olen pessyt, mutta kun joka yö hikoilee). Pesen myös kaikki muutkin kodin tekstiilit, vien matot mattopesulaan, kuuraan kodin puhtaaksi; pesen lattiat, pyyhin pölyt, pesen myös ikkunat. Ja jään odottamaan syysiltoja.
Olen tehnyt kaiken tuon vaikka on ollut hellettä. Matot pesin itse matonpesupaikalla. Hyvin kuivui ulkona. Mihin sitä syksyä siivoomiseen tarvitaan? Silloin on töissä ja aikaakin vähemmän. Huonokuntoista porukkaa, jos ei jaksa siivota. Vanhukset ja sairaat ymmärrän.
Nyt viilentyi vihdoin- 26c varjossa.
Kuka neropatti enää kiistää ilmaston lämpenemisen?? Ja sen aiheuttamat konkreettiset haittavaikutukset?
Siitä toki voidaan vielä taistella, millä prosenttiosuudella lämpeneminen on ihmisen aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olen niin nauttinut kun kerrankin on lämmintä! En tajua miksi paras kesä on +13 ja sataa vettä. Mitään ulkoaktiviteettejä ei voi lasten kanssa tehdä, esim. mennä rannalle ja huvipuistossakin on kurjaa sateella ja kylmällä. Ihanaa, kun on ollut lämmintä! Meidän perhe on ainakin nauttinut täysin rinnoin ihanasta kesästä.
Miksi tällä on näin paljon alapeukkuja? Olen samaa mieltä, kerrankin lämmin kesä.
Huvipuistoreissu on paljon kivempi +20 aurinkoisessa säässä kuin +30 aurinkoisessa säässä.
Joo, mutta kun suurimman osan mielestä paras kesäsää on vesisateinen +13. Juu ei ole kuuma, mutta mitä sillon voi tehdä??
No muutaman kommentoijan mielestä on parasta vesisade ja +13. Ei todellakaan suurimman osan.
No mikä sitten?? Ei kelpaa helle, ei vesisade... mikä kelpaa?
Suomalaisen perusluonne, aina pitää valittaa. Säästä valittaminen on turhaa, koska sille ei mitään voi. Aina voi tietenkin yrittää tanssia sadetanssia. Ai niin, mutta kun siinä tulee hiki :)
Keskivertosuomalaisen luonteenomainen perussynti: aina pitää lausua joku ulkoaopittu negatiivinen klisee suomalaisuudesta, mikä ei todellisuudessa edes pidä paikkaansa.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, syksy on parasta aikaa vuodesta. Kuulaat, kirpeät syysaamut ovat parasta 😀 Ja muutama viikko enää, niin suuntaan kohtivLspin erämaita n. viikon vaellukselle raikkaaseen ja puhtaaseen ilmaan. Sitä ajatellen on jaksanut nämä karseat kesäkelit.
Ja niitä kuumalta kirpeitä syysaamuja on montako vuodessa? Ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä mutta hyvä että osaat ottaa ilon irti pienestä muutoin syksyllä on pääosin harmaata, märkää ja kylmää.
Mikä siinä on, että joku ei näe syksyn värejä aan paketoi kaiken harmaaseen kaapuun. Missä on kylmää, sisälläkö. Eikö lämmitys toimi? Ulkona tarkenee, kun laittaa sortsien ja t-paidan sijaan lämmintä päälle. Syksyn ja talven vihaajat ovat kuin valmista pöytää odottavia rassukoita. Pitää olla kuumaa ja valoa, jotta voi elää. Muuten käperrytään säälimään itseään ja voi otellaan kuinka kauheata on.
Mulle kaikki vuodenajat on ok, mutta olen kyllä nauttinut tästä lämpimästä kesästä. Ihanaa kun on todellakin voinut olla niissä hellevaatteissa, jotka viime kesänä jäi käyttämättä. Viime kesänä käytin toppatakkia aika useinkin. Ei mielestäni ole kesävaate. Mutta kyllä nämä helteiden valittajat vasta käpertyvät säälimään itseään ja valittavat kuinka kamalaa on, voi voi. Ja vaikka hellehullu olenkin, niin olen tuolla pihassa varjossa istuessani kutonut villasukkia. Sopivan leppoisaa puuhaa uintireissujen välissä. Toivottavasti tulee kunnon pakkastalvi.
Liian älykäs seuraanne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olen niin nauttinut kun kerrankin on lämmintä! En tajua miksi paras kesä on +13 ja sataa vettä. Mitään ulkoaktiviteettejä ei voi lasten kanssa tehdä, esim. mennä rannalle ja huvipuistossakin on kurjaa sateella ja kylmällä. Ihanaa, kun on ollut lämmintä! Meidän perhe on ainakin nauttinut täysin rinnoin ihanasta kesästä.
Miksi tällä on näin paljon alapeukkuja? Olen samaa mieltä, kerrankin lämmin kesä.
Huvipuistoreissu on paljon kivempi +20 aurinkoisessa säässä kuin +30 aurinkoisessa säässä.
Joo, mutta kun suurimman osan mielestä paras kesäsää on vesisateinen +13. Juu ei ole kuuma, mutta mitä sillon voi tehdä??
No muutaman kommentoijan mielestä on parasta vesisade ja +13. Ei todellakaan suurimman osan.
Suomalaisen perusluonne, aina pitää valittaa. Säästä valittaminen on turhaa, koska sille ei mitään voi. Aina voi tietenkin yrittää tanssia sadetanssia. Ai niin, mutta kun siinä tulee hiki :)
Keskivertosuomalaisen luonteenomainen perussynti: aina pitää lausua joku ulkoaopittu negatiivinen klisee suomalaisuudesta, mikä ei todellisuudessa edes pidä paikkaansa.
Jostain nämä kliseet tulee, niin kuin ei savua ilman tulta. Mutta ei toki pidä yleistää, vaikka ne joskus niin hyvin sopivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Keski- ja Etelä-Euroopassa, muutamassa eri maassa, työn takia, eikä siellä ole koskaan tällaista tunkkaista, seisovaa hellettä kuten Suomessa. Iltaisin siellä on raikkaampi ilma kuin Helsingissä, jopa suuremmissa kaupungeissa. Siksi siellä on kiva istua iltaa terassilla syömässä illallista viinilasillisen kera.
Eikä siellä koskaan ollut tällaista määrää mitään ällöttäviä ötököitä kuin Suomessa. Siellä päin ampiaisetkin ovat hitaita, ne ehtii väistää. Täällä Suomessa ne käy agressiivisesti päälle mitään varoittamat
ta ja pistävät. Etenkin nyt kun ollut pitkä hellekausi niin ampiaiset ovat kärttyisiä.
Hölynpölyä. Juuri Keski-Euroopan jokikaupungeissa se helle seisoo ja ötökät ovat moninverroin suomalaisötököitä isompa ja inhampia.
Terveiset Euroopan hämähäkkipääkaupungista - arvaapa mistä?
Mistä?
Prahasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihana, että tulee viileää ja pimeää. Siis kunnon syksy! Ei tarvitse olla ylipirteä, pukeutua näyttäviin kesähepeniin ja esittää aktiivista! Tervetuloa kylmä!
Jaa siitäkös nämä valitukset johtuvat. Aika moni tahtoo olla hapannaama. Itse käytän värikkäitä vaatteita kesät talvet. Ja hameita. Onneksi ei tarvi vetää sukkahousuja jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla sopii kuin nenä päähän ;)
Vaikka itse tykkäänkin lämpimistä ilmoista ja matkustan usein trooppisiin maihin, niin ainakin niissä maissa ilmastoinnit toimivat.
Nyt tämän kesän työttömänä olleena en ole kyllä jaksanut hakea työpaikan työpaikkaa, kun kotona sisätiloissa on ollut 30 astetta eikä öisinkään ole saanut kuin hetkeksi alle 27 asteen. Josko ilmojen viiletessä olisi energiaa työnhakuunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hasita vtt
Analyytikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hasita vtt
Kun järki loppuu otetaan voimasanat käyttöön :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin odotan viilenevää. Ihana pestä kaikki vuodevaatteet (toki niitä olen pessyt, mutta kun joka yö hikoilee). Pesen myös kaikki muutkin kodin tekstiilit, vien matot mattopesulaan, kuuraan kodin puhtaaksi; pesen lattiat, pyyhin pölyt, pesen myös ikkunat. Ja jään odottamaan syysiltoja.
Tuon kaiken on voinut tehdä nytkin. Matot pesin ulkona. Matot kuivuu ulkona, samoin muut tekstiilit. Siivota voi aamulla, kun viileämpää. Ikkunatkin on pesty. Kaiken pyykin voi kuivata ulkona. Kohta on taas pakko siirtyä kuivausrummun käyttöön. Mikö ihme ongelma tämä lämpö on?
Aamulla, kun on viileämpää? Ai 29 astetta 31 asteen sijasta? Joo, auttaa tosi paljon.
Klo 4-5 aamulla on ihan siedettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa on talvessa ja syksyssä? Pimeetä, kylmää ja märkää. Ei sovi mulle. Kesän lapsi mä oon.
Ei mitään hienoa. Mutta odotan kevättä. :)
Uskooko muuten joku oikeesti näihin "kesän lapsi mä oon" -juttuihin? Joihin on tänäkin kesänä törmännyt. Olen syntynyt marraskuussa ja inhoan talvea. Syntymäajankohdalla ja vuodenaikamieltymyksillä tuskin on todettu olevan mitään tieteellisiä yhteyksiä.
Ja minä olen syntynyt kesän helteillä enkä voi sietää kuumuutta. Maksimissaan 20 astetta on sopiva ja vielä rentouttava lämpötila kesälle. Viileitä ja raikkaita ilmoja odotellessa. :)
No tykkäät sitten kylmistä kesistä. Itselleni kesä on +25 vähintään. Ja talven pitää olla -10 vähintään.
Ilmalämpöpumppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee, ensi viikolla voi jopa pystyä siivoamaan! Ja lenkkeilemään! Ja kesälomakin alkaa juuri sopivasti!
Päätin jo vuonna 2010, etten valita enää koskaan liian kylmästä säästä. Tämän lupauksen olen tähän päivään pitänyt, ja pidän myös jatkossa. Saa sataa mitä tahansa, tuulla miten paljon tahansa ja myrskytä ihan niin paljon kun sielu sietää. Ei haittaa. Pimeyskin on mukavaa, iltaisin ja öisin kuuluukin olla pimeää. En kärsi mistään kaamosmasennuksista. Viileällä säällä energiatasoni nousevat, nyt olen ollut jo lähes neljä viikkoa kuin joku unissakävelijä. Onneksi tämä loppuu.
Nyt ei kyllä kukaan pääse ainakaan valittamaan kylmästä kesästä.
Ootko läski ja kaiken lisäksi laiska? Ilmalämpöpumppu viilentää asunnon 22 C ja ihan hyvä on siivota. Lenkkeily mitä mukavinta tässä kelissä.
Kerropa osoitteesi niin tullaan viilentymään luoksesi, onhan teillä se Ilmalämpöpumppu. Sellainen Ilmalämpöpumppu pitäisi olla yhtä selviö kuin äitiyspakkaus.
Kiva kun kohta on taas syksy ja sitä Ilmalämpöpumppua ei enää tarvita viilennykseen.
Hauskaa myös, että jaoit meille Ilmalämpöpumppu- kertomuksen.
Taidat muuten olla ns. retard?
Kesällä ilmalämpöpumppua käytetään viilennykseen ja talvella lämmitykseen. Ihan niin kuin tiedoksi. Eli ympäri vuoden on käytössä. En ole tuo aikaisempi kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoa riittää kun on helteinen kesä ja pakkastalvi.
Joku marraskuu on elämän ankeuttaja. Mä masennun jos aurinko ei paista.
Minä taas masennun, kun aurinko paistaa!
Vedä pimennysverhot eteen niin ei paista.
Kylmähän täällä Suomessa on. Espanjaan on luvattu +50. Se voi ehkä olla liikaa.
hellehullut ja hellepellet voitte mennä sinne saharaan!!
Uimarantakin on vaihtoehto. Ja halvempi.