Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!
Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)
Kommentit (340)
Toivottavasti nuo ampiaiset kuolisi kylmyyteen, niitä on aivan liikaa. Olivat ehtineet tehdä kaksi pesää maahan naapurin nurmikkoon kolmen metrin päässä toisistaan ja hyvä ettei pieni lapsensa astunut toiseen niistä!
Kävin tänään lenkillä, +17 ja aurinko paistoi, ihan täydellistä ja hyvin tarkeni shortseissa ja t-paidassa, auringossa tuntui jopa kuumalta, ensi kesä voisi olla tätä ihan kokonaan ja yöllä jopa sataisi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään lenkillä, +17 ja aurinko paistoi, ihan täydellistä ja hyvin tarkeni shortseissa ja t-paidassa, auringossa tuntui jopa kuumalta, ensi kesä voisi olla tätä ihan kokonaan ja yöllä jopa sataisi.
Katsoitko oikein lämpötilan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan oikein ja Oulun seudulla tämä lämpö ja juuri sopiva mulle, tuo lämpö oli siis aamupäivästä, nyt siitä vähän noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjun kaamosmasentuneet: Eikö ole tullut mieleen hakeutua lääkärille hakemaan mielialalääkitystä pahimmaksi ajaksi. Pelkkä kirkasvalohoitokin voi toki auttaa 2-3 kertaa viikossa säännöllisen liikuntaharrastuksen kera.
Joka päivä käyn vähintään tunnin lenkin heittämässä. En kärsi masennuksesta vaan vituttaa se pimeys. Ei näe mitään muuta kuin pimeyttä ulkona. Mieluummin ulkoilen valoisaan aikaan. Mutta kun sen vähäisen valon ajan joudut olemaan sisätiloisa töissä. Pimeyden inhoamisella ja kaamosmasennuksella kun nyt ei ole minun tapauksessani mitään tekemistä keskenään. Kuka hullu pimeellä haluaa ulkona olla, eihän siellä näe mitään. Ei se kirkasvalolamppu ulos tule.
Vaihda yötöihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo ihan liian kylmä.. käytin koiran ulkona ja luulin jäätyväni.. ihan kauheeta. Onneksi ylihuomenna on +28 ja torstaina +30. Helpottaa edes hetkeksi.
Minä kävin kuuden aikaan aamulla koiran kanssa pitkällä lenkillä shortseissa ja t-paidassa, eikä ollut yhtään liian kylmä. Ihanaa kun pitkästä aikaa voi lenkkeillä niin, ettei heti vartin reippaan kävelyn jälkeen näänny uupumukseen ja janoon! Onneksi nyt lämpenee vain kahdeksi päiväksi ja sitten viilenee taas. Vielä kun sataisi niin paljon, että katastrofaaliselta näyttävä sienitilanne pelastuisi.
No eihän siellä minään aamuna tuohon aikaan ole nääntynyt eikä ole ollut kuuma.
Täällä oli pahimpaan aikaan kyllä monena aamuna jo neljältä 23 astetta. Kuudelta paistaa jo aurinko ja tuossa lämpötilassa paisteessa on helvetin kuuma jos reippaasti liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjun kaamosmasentuneet: Eikö ole tullut mieleen hakeutua lääkärille hakemaan mielialalääkitystä pahimmaksi ajaksi. Pelkkä kirkasvalohoitokin voi toki auttaa 2-3 kertaa viikossa säännöllisen liikuntaharrastuksen kera.
Joka päivä käyn vähintään tunnin lenkin heittämässä. En kärsi masennuksesta vaan vituttaa se pimeys. Ei näe mitään muuta kuin pimeyttä ulkona. Mieluummin ulkoilen valoisaan aikaan. Mutta kun sen vähäisen valon ajan joudut olemaan sisätiloisa töissä. Pimeyden inhoamisella ja kaamosmasennuksella kun nyt ei ole minun tapauksessani mitään tekemistä keskenään. Kuka hullu pimeellä haluaa ulkona olla, eihän siellä näe mitään. Ei se kirkasvalolamppu ulos tule.
Vaihda yötöihin
En pysyisi yötöissä hereillä. Olen iltauninen. Ja alallani ei ole yötöitä. Palkkani on sen verran hyvä, etten vaihda töihin, jossa tienaa vähemmän. Teen syksyn pimeään aikaan maanantaista torstaihin pitkää päivää, jotta saan perjantain vapaaksi. Auttaa jonkin verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo ihan liian kylmä.. käytin koiran ulkona ja luulin jäätyväni.. ihan kauheeta. Onneksi ylihuomenna on +28 ja torstaina +30. Helpottaa edes hetkeksi.
Minä kävin kuuden aikaan aamulla koiran kanssa pitkällä lenkillä shortseissa ja t-paidassa, eikä ollut yhtään liian kylmä. Ihanaa kun pitkästä aikaa voi lenkkeillä niin, ettei heti vartin reippaan kävelyn jälkeen näänny uupumukseen ja janoon! Onneksi nyt lämpenee vain kahdeksi päiväksi ja sitten viilenee taas. Vielä kun sataisi niin paljon, että katastrofaaliselta näyttävä sienitilanne pelastuisi.
Täällä oli pahimpaan aikaan kyllä monena aamuna jo neljältä 23 astetta. Kuudelta paistaa jo aurinko ja tuossa lämpötilassa paisteessa on helvetin kuuma jos reippaasti liikkuu.
Normaali kesälämpötila. Ja vähemmän kuin se +30. Ja onko pakko kävellä niin reippaasti? Itseäni on helpottanut, kun olen valinnut mahdollisimman varjoisia reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan oikein ja Oulun seudulla tämä lämpö ja juuri sopiva mulle, tuo lämpö oli siis aamupäivästä, nyt siitä vähän noussut.
Ok. Täällä Pirkanmaalla tällä hetkellä +27.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali kesälämpötila. Ja vähemmän kuin se +30. Ja onko pakko kävellä niin reippaasti? Itseäni on helpottanut, kun olen valinnut mahdollisimman varjoisia reittejä.
Ei toki ole pakko, mutta sitähän tuossa kommentoitiin, että tuleeko reippaasti liikkuessa kuuma vai ei. Varjossa on tosiaan helpompaa olla, mutta itse olen lämminverinen enkä esim. käytä talvitakkia kuin yli 15 asteen pakkasilla. Sellainen lämpötila jossa minulle ei tule liikkuessa heti kuuma on max. +15, ja jos aurinko paistaa täydeltä terältä niin kyllä siinäkin jo hiki tulee. Mutta ihmisillä on tietysti erilaisia lämmön- ja kylmänsietokykyjä. Siksi kai tässäkin keskustelussa niin kiihkeästi väitellään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki ole pakko, mutta sitähän tuossa kommentoitiin, että tuleeko reippaasti liikkuessa kuuma vai ei. Varjossa on tosiaan helpompaa olla, mutta itse olen lämminverinen enkä esim. käytä talvitakkia kuin yli 15 asteen pakkasilla. Sellainen lämpötila jossa minulle ei tule liikkuessa heti kuuma on max. +15, ja jos aurinko paistaa täydeltä terältä niin kyllä siinäkin jo hiki tulee. Mutta ihmisillä on tietysti erilaisia lämmön- ja kylmänsietokykyjä. Siksi kai tässäkin keskustelussa niin kiihkeästi väitellään :D
Itselle talvitakki ja villaneuleet menee päälle +5 asteessa. Silti talvesta ja paukkupakkasestakin tykkään 👍
Auringonotto ja helteistä pitäminen eivät ole sama asia. Iloitsen lämmöstä, mutta pysyn visusti varjossa.
Tämä myös Kreikan lomilla (tänä vuonna emme mene sinne...).
Huomenna ja perjantaina lämmintä! :)
Tänään 23 astetta ja pilvistä, just satoi, vaikka niin muka piti kolmenkympin helteiden tulla takaisin! Kuinkas nyt suu pannaan, melanoomaviljelmät?
Miksi täällä ei sada... Sataisi nyt, tulisi kerrankin kunnon koko päivän kestävä sadepäivä! Viimeksi pari viikkoa sitten aamuyöstä oli puoli tuntia kestävä sade, mutta ei se ole yhtään sama asia kuin ihana sadepäivä. Koko kesänä ei ole ollut sellaista, pari harmaampaa päivää vaan jolloin on vähän aikaa tihuuttanut. Olen kyllästynyt kauniisiin aurinkoisiin päiviin.
Vierailija kirjoitti:
Auringonotto ja helteistä pitäminen eivät ole sama asia. Iloitsen lämmöstä, mutta pysyn visusti varjossa.
Tämä myös Kreikan lomilla (tänä vuonna emme mene sinne...).
Huomenna ja perjantaina lämmintä! :)
Olen samaa mieltä. Itse pidän lämmöstä, mutta en auringonotosta. En ole sen ruskeampi kuin kylminä kesinä. Olen nauttinut, kun ei ole tarvinnut takkia eikä jatkuvasti sada. Mutta ei tuo syksyn tulokaan haittaa. Pidän kaikista vuodenajoista.
Kylmä iho kirjoitti:
Tänään 23 astetta ja pilvistä, just satoi, vaikka niin muka piti kolmenkympin helteiden tulla takaisin! Kuinkas nyt suu pannaan, melanoomaviljelmät?
Ollaan sen verran realisteja, että tiedetään syksyn tulevan. Itse asiassa ulkona on + 28 ja vettä sataa. Joten eipä tuo sade ole helpotusta lämpöön tuonut. Pahempi tuo kostea ja lämmin ilma on.
Päivä lyhenee jo vauhdilla sen verran, etteivät nuo yksittäiset hellepäivät ole ihan niin pahoja, kuin heinäkuun puolella. Nyt vielä ohut pilviverho leikkaa pahinta porotusta. Sadetta (kunnollista sellaista) kyllä kaivataan täälläkin.
Sunnuntaiksi luvassa peräti viileää. Ja ukkoskuuroja viikonlopuksi, uskokoon ken tahtoo. Usko kunnon sateeseen on kyllä horjunut tänä kesänä pahemman kerran. Joinakin öinä sentään kastepiste on alitettu, joten maa saa kosteutta edes jonkin verran sen myötä.
Minusta pitäisi olla huolissaan luonnosta eikä v aan muilta helle tuntuu omassa selkänahassa. Luonto tarvitsee nyt sadetta ennenkuin kylmä tulee. Me ihmiset kyllä pärjätään.
Kylmä iho kirjoitti:
Kumisaappaat ja sadetakki on keksitty. Ne päällä on jo ulkoiltu. Vieläkö itse katselet ulos verhojen takaa?
Ja taas yleistys, joka ei pidä paikkaansa. Ne, jotka ihonsa haluavat paahtaa, tekevät sen vaikka Suomessa ei lämmintä olisikaan. Itse olen keskipäivällä pysynyt sisällä. Pihalla olen varjossa nauttinut lukemisesta. Sekin on ollut nautinto, kun hyttyset eivät inise. Ulkona olen käynyt kävelemässä aamulla aikaisin ja illalla. Tämä lämmin kesä on ollut nautinto, kun ei ole tarvinnut takkia, varsinkaan sitä toppatakkia. Mutta ei minua syksyn tuleminenkaan haittaa eikä ilmojen viileneminen. Olen siellä pihalla istuessani kutonut 2 paria villasukkia. Niillä on hyvä aloittaa kylmät ilmat. Ja mieluummin siellä ulkona istuu kuin sisällä. Siitä saa tarpeekseen taas töissä.