Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!

Vierailija
31.07.2018 |

Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)

Kommentit (340)

Vierailija
161/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hellehullut ja hellepellet voitte mennä sinne saharaan!!

Mitä se hyödyttää? Ei se sää meitä seuraa. Sitä ei voi matkalaukkuun pakakata. Ja vaikka helteestä tykkäänkin, niin tykkään myös vaihtuvista vuodenajoista. Miksi et itse muuta vaikka Pohjoisnavalle? Ota nyt vaikka lääkkeet ensimmäiseksi.

Vierailija
162/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se hyödyttää? Ei se sää meitä seuraa. Sitä ei voi matkalaukkuun pakakata. Ja vaikka helteestä tykkäänkin, niin tykkään myös vaihtuvista vuodenajoista. Miksi et itse muuta vaikka Pohjoisnavalle? Ota nyt vaikka lääkkeet ensimmäiseksi.

muuttaisin pohjoisnavalle jos siel olis hallitus! ota omas lääkkeet sekopää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehulluja on ne, jotka jatkuvasti tekevät helteestä tänne uusia aloituksia. Suurin osa valittaa ja on jopa agressiivisia kommenteissaan.

Vierailija
164/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se hyödyttää? Ei se sää meitä seuraa. Sitä ei voi matkalaukkuun pakata vaikka helteestä tykkäänkin, niin tykkään myös vaihtuvista vuodenajoista. Miksi et itse muuta vaikka Pohjoisnavalle? Ota nyt vaikka lääkkeet ensimmäiseksi.

Vierailija
165/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kaikkia vuoden aikoja:

Kesän lämpö

Syksyn hiljalleen viilenevä keli, värikkyys ja sade

Talven kylmyys ja lumesta nouseva valo, pureva pakkanen

Kevään vihreys ja valo

Harmi että Suomessa saa harvoin nauttia muusta kuin loskasta. Ja aina on joku valittamassa.

Elokuulta odotan paluuta arkeen

Vierailija
166/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muuttaisin pohjoisnavalle jos siel olis hallitus! ota omas lääkkeet sekopää

No muuta sitten jonnekin viileään maahan. Mene vaikka kaupan kylmäosastolle rauhoittuun ensimmäiseksi. Mulla on ihan hyvä olla, en tarvitse lääkkeitä. Menen tästä saunaan.

Vierailija
167/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kesää, lämpöä ja valoa, mutta odotan kyllä syksyäkin. Odotan aina seuraavaa vuoden aikaa

Vierailija
168/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jo takaisin opiskelemaan, saada rutiinin

Vierailija
169/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas alkaa masennuskausi kun syksy lähestyy :( Monenkohan viikon/kuukauden saikku edessä tänä syksynä?

"Mielelläni" olisin syksyllä masentunut - se olisi jotenkin loogisempaa, kun päivä lyhenee ja pimeys valtaa, mutta järsin ranteitani keväisin huhtikuusta toukokuulle... kun lintuset livertelee ja luonto on hehkeimmillään.

Syksyllä ja talvella olen melko täyspäinen.

Vierailija
170/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset puhuu niin kuin tämä kuuma hellejakso olisi kestänyt koko kesän? Eihän se ole ollut kuin reilu pari viikkoa.

Toukokuussa taisi olla 16 hellepäivää, kesäkuussa 9. Ja heinäkuussa ties kuinka monta.

Suurin ongelma on  ollut se että yölläkään lämpötila ei ole laskenut. Yleensä yöllä edes lämpötilat laskee mutta nyt yölläkin on ollut niin kuuma että viileätä ei saa silloinkaan. 

Vierailija
171/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellepäivien lukumäärä ei ole paras mittari. Keskilämpö koko kuulta kuvaa tilannetta huomattavasti paremmin. Täysin poikkeuksellinen hellejakso!

Vierailija
172/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset puhuu niin kuin tämä kuuma hellejakso olisi kestänyt koko kesän? Eihän se ole ollut kuin reilu pari viikkoa.

Toukokuussa taisi olla 16 hellepäivää, kesäkuussa 9. Ja heinäkuussa ties kuinka monta.

Suurin ongelma on  ollut se että yölläkään lämpötila ei ole laskenut. Yleensä yöllä edes lämpötilat laskee mutta nyt yölläkin on ollut niin kuuma että viileätä ei saa silloinkaan. 

Minäkin kestäisin kyllä päivisin 30 asteen helteet, jos yöt toisivat viilennystä.  Nyt vaan on sisällä 28 ja ulkona 23 yölläkin.

Vierailija
173/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellehulluja on ne, jotka jatkuvasti tekevät helteestä tänne uusia aloituksia. Suurin osa valittaa ja on jopa agressiivisia kommenteissaan.

Tuosta helteestä on turha valittaa, kun sille ei mitään voi. Siitä on joko nautittava tai hyväksyttävä ja tehdä elämästään mahdollisimman siedettävää. Itse olin juuri Auschwitzin keskitysleirillä käymässä. Siellä oli myös +30 lämmintä. Siellä kun 4 tuntia kierteli ja litra vettä kului niin mieleen kyllä tuli, että se kuumuus on ehkä aika pieni murhe. Ja ainakin täällä Suomessa. Mutta asiat on hyvin kun jaksaa valittaa. Kohta on syksy. Koittakaa jaksaa kukin tavallanne.

Vierailija
174/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee, ensi viikolla voi jopa pystyä siivoamaan! Ja lenkkeilemään! Ja kesälomakin alkaa juuri sopivasti!

Päätin jo vuonna 2010, etten valita enää koskaan liian kylmästä säästä. Tämän lupauksen olen tähän päivään pitänyt, ja pidän myös jatkossa. Saa sataa mitä tahansa, tuulla miten paljon tahansa ja myrskytä ihan niin paljon kun sielu sietää. Ei haittaa. Pimeyskin on mukavaa, iltaisin ja öisin kuuluukin olla pimeää. En kärsi mistään kaamosmasennuksista. Viileällä säällä energiatasoni nousevat, nyt olen ollut jo lähes neljä viikkoa kuin joku unissakävelijä. Onneksi tämä loppuu.

Nyt ei kyllä kukaan pääse ainakaan valittamaan kylmästä kesästä.

Ootko läski ja kaiken lisäksi laiska? Ilmalämpöpumppu viilentää asunnon 22 C ja ihan hyvä on siivota. Lenkkeily mitä mukavinta tässä kelissä.

Kerropa osoitteesi niin tullaan viilentymään luoksesi, onhan teillä se Ilmalämpöpumppu.  Sellainen Ilmalämpöpumppu pitäisi olla yhtä selviö kuin äitiyspakkaus.

Kiva kun kohta on taas syksy ja sitä Ilmalämpöpumppua ei enää tarvita viilennykseen.

Hauskaa myös, että jaoit meille  Ilmalämpöpumppu- kertomuksen.

Taidat muuten olla ns. retard?

Kukakohan se retardi on, kun lainaamassasi tekstissä mainitaan yhden ainoan kerran ilmalämpöpumppu, kun taas sinä omistit kokonaisen hokemaviestin sille. Kyllä nämä helteestä valittavat ovat katkeria ja sitten vahingoniloisia, kun itselle sopii.

Vierailija
175/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kesää, lämpöä ja valoa, mutta odotan kyllä syksyäkin. Odotan aina seuraavaa vuoden aikaa

Samoin. Tykkään vaihtelusta.

Vierailija
176/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne oo ne hellehullut jotka siitä talven kylmästä ja loskasta valittaa, kummallista olettaa että me kylmästä pitävät siitä valittaisimme vaikka nyt kuumasta kiukuttelemmekin.

Eli helteestä pitävät eivät saisi sitä hehkuttaa tai siitä nauttia, koska se on sinulta pois. Sitten, kun loska ei helteestä pitäviä miellytä, sekin on sinulta pois ja henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan, ja tunnet suunnastaan vahingoniloa siitä, että nimenomaan "hellehullut" joutuvat kestämään loskaa, viimaa ja pimeyttä lähes kellon ympäri, vaikket siitä itsekään erityisesti nauttisi. Kunhan se on "hellehulluilta" pois.

Vierailija
177/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kesä on vahvistanut käsitystäni siitä, että vielä jonain päivänä niin muutan maahan, johon talvea ei tule :)

Tämä palsta on vahvistanut käsitystäni siitä, että vauvafi on myrkytetty palstarolleilla.

Mutta jos olet menossa ihan aikuisten oikeasti, ilmoita ihmeessä, tulen sitten vilkuttamaan.

Ei ole samaa mieltä kanssasi, vaan tykkää monen muun (enemmistön) tavoin lämpimästä = palstatrolli.

Mietipä toisen kerran, kummat ovat enemmän trolleja; agressiiviset, vahingoniloiset ja hyökkäävät helteiden vihaajat, vai lähes pääomaan neutraalisti säistä keskustelevat "hellehullut".

Vierailija
178/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt viilentyi vihdoin- 26c varjossa.

Kuka neropatti enää kiistää ilmaston lämpenemisen??  Ja sen aiheuttamat konkreettiset haittavaikutukset?

Siitä toki voidaan vielä taistella, millä prosenttiosuudella lämpeneminen on ihmisen aiheuttamaa. 

Täällä on tällä hetkellä +30 varjossa :/

Vierailija
179/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Olen niin nauttinut kun kerrankin on lämmintä! En tajua miksi paras kesä on +13 ja sataa vettä. Mitään ulkoaktiviteettejä ei voi lasten kanssa tehdä, esim. mennä rannalle ja huvipuistossakin on kurjaa sateella ja kylmällä. Ihanaa, kun on ollut lämmintä! Meidän perhe on ainakin nauttinut täysin rinnoin ihanasta kesästä.

Miksi tällä on näin paljon alapeukkuja? Olen samaa mieltä, kerrankin lämmin kesä.

Huvipuistoreissu on paljon kivempi +20 aurinkoisessa säässä kuin +30 aurinkoisessa säässä.

Onko pakko mennä huvipuistoon? Kai te nyt muutakin keksitte? Jos ette keksi niin otatte iltarannekkeen tai menette päivänä jolloin on se +20, on niitäkin ollut.

Illalla on ihan yhtä kuuma.

Vierailija
180/340 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marbella kirjoitti:

Onneksi kohta pääsee takaisin Espanjaan, jos kelit alkaa viilenemään.

Nauttikaa ihan rauhassa syksystä, minä nautin silloin 25 C + keleistä.

Pikemminkin 40 C + keleistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme