Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!
Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Tämä kesä on vahvistanut käsitystäni siitä, että vielä jonain päivänä niin muutan maahan, johon talvea ei tule :)
Tämä palsta on vahvistanut käsitystäni siitä, että vauvafi on myrkytetty palstarolleilla.
Mutta jos olet menossa ihan aikuisten oikeasti, ilmoita ihmeessä, tulen sitten vilkuttamaan.
ikuinen talvi suomeen olis ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa on talvessa ja syksyssä? Pimeetä, kylmää ja märkää. Ei sovi mulle. Kesän lapsi mä oon.
Olen syntynyt kesäkuussa ja rakastan syksyä & talvea. On kivaa, että on useampi vuodenaika. Jokaiselle jotain, tai sitten ei!
Kappas köyhien läskien kokoontumisajo on löytynyt. Muuttakaa sieltä vuokrakopista tai kerrostalosta helvettiin, niin ei tarvitse kärvistellä ja ulista.
Ja kohta taas joutuu kärsimään kaamosmasennuksen.
Elokuu on mahtava. Vielä kuitenkin ainakin tälle korkeudelle muutama hellepäivä.
Lämpötilat sivuseikka, mutta tykkään noista öistä, alkaa oikeasti olla pimeää yöllä.
Suomen kesän pilaa se, kun aurinko ei juurikaan laske. Kaikki ei tykkää siitäkään.
Aika useinhan elokuu on kelien puolesta ollut kesäkuukausi.
Ihanat pimenevät illat, sade ropisee..kynttilät ja talven ja ensilumen odotus.
Mä tykkään kyllä kaikista vuodenajoista. Odotan kyllä talvea ja toivon paljon lunta että pääsee laskettelmaan :) Mutta pidän myös kesästä, syksystä ja keväästä. Kaikkiin vuodenaikoihin mulla löytyy joku kiva harrastus niin mikään ei tunnu kurjalta. En mäkään ennen oikein välittänyt talvesta kun on kylmä, mutta nykyään tykkään siitä!
Vierailija kirjoitti:
Elokuussako jo odotetaan ensilunta...?
Ensi maanantaina ennusteen mukaan Hgissä 18 astetta ja sadetta, voi kun pitäisi paikkansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset puhuu niin kuin tämä kuuma hellejakso olisi kestänyt koko kesän? Eihän se ole ollut kuin reilu pari viikkoa.
Toukokuussa taisi olla 16 hellepäivää, kesäkuussa 9. Ja heinäkuussa ties kuinka monta.
Yle uutisoi viime perjantaina, että tänä kesänä on ollut jo 45 hellepäivää. Eli näinä päivinä menee 50 rikki. Pari kuukautta on siis lähempänä kuin pari viikkoa.
Mutta nuo päivät eivät ole olleet kaikki peräjälkeen eikä joka paikkakunnalla ole ollut 45 hellepäivää. Välissä on ollut viileämpääkin. Nyt tämä helle alkoi meillä 12. päivä. Sitä ennen meillä meni kesäkuussa helleraja rikki kolme kertaa ja toukokuussa 7 kertaa.
Miksi alapeukutatte? Jokainen voi katsoa vaikka accuweatherista oman paikkakuntansa säähistorian. Meillä oli helteen osalta juuri tuollainen kuin kerroin.
Av hivemind in action
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olen niin nauttinut kun kerrankin on lämmintä! En tajua miksi paras kesä on +13 ja sataa vettä. Mitään ulkoaktiviteettejä ei voi lasten kanssa tehdä, esim. mennä rannalle ja huvipuistossakin on kurjaa sateella ja kylmällä. Ihanaa, kun on ollut lämmintä! Meidän perhe on ainakin nauttinut täysin rinnoin ihanasta kesästä.
Miksi tällä on näin paljon alapeukkuja? Olen samaa mieltä, kerrankin lämmin kesä.
Kesällä nyt vaan kuuluu olla lämmintä ja auringon paistaa. Talvella pitää olla pakkasta ja lunta. Syksyllä voi olla harmaata ja sateista. Keväällä on ihanaa kun päivät pitenee ja kasvit alkaa kasvaa. Itse tykkään kaikista vuodenajoista. Mutta ei se märkä ja sateinenkaan kesä hyväksi ole, mikä jatkuu sateisena syksynä ja talvena. Kaikki paikat on kosteena ja koko ajan miettii, että homehtuuko talo. Onneksi on välillä ollut kuivaakin. Kyllä terve ihminen nämä helteet kestää. Itsellänikään ei ole ongelmaa ollut, vaikka en perusterve olekaan. Kyllä niitä sateitakin tulee ihan kyllästymiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Olen niin nauttinut kun kerrankin on lämmintä! En tajua miksi paras kesä on +13 ja sataa vettä. Mitään ulkoaktiviteettejä ei voi lasten kanssa tehdä, esim. mennä rannalle ja huvipuistossakin on kurjaa sateella ja kylmällä. Ihanaa, kun on ollut lämmintä! Meidän perhe on ainakin nauttinut täysin rinnoin ihanasta kesästä.
Miksi tällä on näin paljon alapeukkuja? Olen samaa mieltä, kerrankin lämmin kesä.
Huvipuistoreissu on paljon kivempi +20 aurinkoisessa säässä kuin +30 aurinkoisessa säässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Ihanaa käydä uimassa lämpimässä vedessä. Koiran kanssa lähdin tunnin lenkille viideltä aamulla eikä ollut yhtään tukalaa. Ei sekään nyt mukavaa ole ollut kun muutamana kesänä on juhannuksena räntää rätkinyt. Ihan ok syksyllä ja talvella, mutta ei todellakaan kesällä. Ja kun tälle säälle ei kukaan mitään voi niin miksi pitää valittaa. Ihan hukkaan heitettyä aikaa. Menkää vaikka uimaan.
Mä tykkään siitä, että on sekä "huono" talvi, että kesä. Ei liian lumista ja kylmää, eikä liian kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sataa sataa ropisee vielä helmikuussakin. Ei kiitos sateelle. Lumi on ok.
Tulee jos tulee. Ei nuo sade-ennusteet ole tänä kesänä juuri paikkaansa pitäneet. Täällä on viimeksi satanut varmaan juhannuksena.