Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!

Vierailija
31.07.2018 |

Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)

Kommentit (340)

Vierailija
261/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmiset haluu jotain SADETTA?!? Ihan hirveetä. Jos nyt joskus sataa niin yöllä sitten. Sade päivällä on vtun kauheeta!

Viileyden ymmärrän mutta sadetta en todellakaan! Vain sohvalla makaaja haluaa sadetta jotta voi maata paremmalla omalla tunnolla siellä sohvalla.

Minä juuri ulkoilen sateella. On puhdas ilma ja viileätä.

Ja kaikkina muina päivinä et? Jää vähiin ulkoilusi.

Kyllä minä talvella ja yölläkin liikun.

Mutta en todellakaan mene tuonne helteeseen liikkumaan yhtään enempää kuin on pakko.

No sitten olet menemättä. Se on ihan sinun on ongelmasi josta voit syyttää vain ja ainoastaan itseäsi.

Vierailija
262/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen muuttaa aina talveksi pois Suomesta. Talvi ei ole elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sataa ja ukkostaa Lappeenrannassa. On satanut ainakin reilu tunnin. Ihanaa!

Niin kova vesisade että heräsin ihan siihen kohinaan kun mulla on tuuletusikkuna auki. Heti huomaa, että ilma raikastuu ja hapettuu. Helpompi hengittää!

Vihdoinkin!!! ⛈⛈⚡️⚡️💦💦💦

Vierailija
264/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tänne tulee ihan hirveät säät syys-huhtikuu 😂😂 olis niin oikein näille ihmisille!!!! Pimeyttä ja p a s k a a taivaalta.😂

Vierailija
265/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on pilvistä ja viileämpää niin _ketään_ ei näy ulkona!! Paitsi tosiaan koiran ulkoiluttajia, ketään muita ei. Porukka makaa siellä sohvalla kitisemässä satoi tai paistoi. Lol

Eipähän meidän naapurustossa näkynyt ketään pihoilla niillä kuumilla helteilläkään kun aurinko porotti kirkkaalta taivaalta. Ei sellaista säätä kestä erkkikään. (Sori Erkki).

Vierailija
266/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voitte mammat maata paremmalla omalla tunnolla sohvalla sipsiä mussuttaen :')

Vierailija
267/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on pilvistä ja viileämpää niin _ketään_ ei näy ulkona!! Paitsi tosiaan koiran ulkoiluttajia, ketään muita ei. Porukka makaa siellä sohvalla kitisemässä satoi tai paistoi. Lol

Eipähän meidän naapurustossa näkynyt ketään pihoilla niillä kuumilla helteilläkään kun aurinko porotti kirkkaalta taivaalta. Ei sellaista säätä kestä erkkikään. (Sori Erkki).

Olin nuo helteet Helsingissä, Seinäjoella,Turussa ja Sipoossa. Joka paikka täynnä ihmisiä, aivan täynnä. Ihmiset oli täynnä elämää 😊

Vierailija
268/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää tää sään viileneminen :( ahdistaa.

Nyt se sama p*ska taas alkaa mitä täällä on aina vuodesta toiseen... ei jaksa enää tätä.

Vierailija
269/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voitte mammat maata paremmalla omalla tunnolla sohvalla sipsiä mussuttaen :')

No parempi sekin kun makoilla sängyssä henkihieverissä kun mitään ei jaksa tehdä ja mikään ei maistu.

Vierailija
270/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös talveen ja pakkaseen kuolee ihmisiä. Samoin talvikelien liukastuminen aiheuttaa varsinkin vanhemmalle väestölle paljon sairaanhoidon tarvetta.

Vierailija
271/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se sama p*ska taas alkaa mitä täällä on aina vuodesta toiseen... ei jaksa enää tätä.

Nyt tulikin aurinko Helsingissä!!! Ihanaaaa😍😍

Vierailija
272/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terve ihminen nämä helteet kestää. Itsellänikään ei ole ongelmaa ollut, vaikka en perusterve olekaan. Kyllä niitä sateitakin tulee ihan kyllästymiseen asti.

Ongelma vaan on siinä, että ihan h*tin moni ihminen ei ole perusterve. Esim. minun äidilläni on sydänsairaus ja astma, isälläni sydänsairaus. Ensimmäiset helleviikot heillä vielä menivät, mutta nyt alkaa olla tosi vaikeaa.

Esim. kotihoidon piirissä olevilla vanhuksilla on tosi tukalaa, samoin monessa laitoksessa jossa on puutteellinen ilmastointi.

Mutta ei se mitään, ei saa valittaa, vaikka vanhusten kuolleisuus nousee helteillä 20 %. Tärkeintähän on, ettei hellehullujen tarvii pitää pitkähihaisia paitoja.

Kuten mainitsin, en itsekään ole perusterve. Vietän siestaa päivällä. Ja tälle säälle ei kukaan mitään voi. En ymmärrä tuota reaktiotasi hellehulluja kohtaan. Ei se ainakaan minulta pois ole, jos joku nauttii. Ei ne hellehullut tätä aikaiseksi ole saaneet. Oma sydänvaivoista kärsivä äitini on asunut viimeiset pari viikkoa luonani, asun omakotitalossa ja on ilmalämpöpumppu. Jospa muutkin, jotka voivat, huolehtisivat niistä omaisistaan. Ja on se mukavampaa olla lyhythihaisella kuin toppatakissa kesällä.

Lyhythihaisen kanssa ei pitäisi ulkona olla koskaan. Aina pitää olla peitetty iho mahdollisimman hyvin. Jos siis haluaa että ei tule syöpää ja iho säilyy vanhanakin. 

Ja auringosta saa D-vitamiinia. Sen puutekin aiheuttaa syöpää, kuten monia muitakin vaivoja. En ole muslimi, joten en verhoa itseäni päästä jalkoihin. Aurinkoa en ota, mutta muuten ulkoilen normaalisti. Pidän huolen siitä, että ihoni ei pala.

Alle 10 minuutissa saa enemmän kuin ihminen tarvitsee koko päivänä D-vitamiinia.

Ihminen saa liikaa aurinkoa vaikka hän ei palaisikaan.

Ulkoiletko koskaan? Vai istutko aina sisällä? Tuskin kuljet kasvot peitettynä ja aurinko paistaa pilviselläkin säällä.

Vierailija
273/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä satoi eilen. Ihanaa. Helpottaa väliaikaisesti. Jo se auttaa paljon, jos talot ja kadut viilenisivät.

Vierailija
274/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ikkunasta taida kovin pitkälle nähdä.

Vierailija
275/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parempi sekin kun makoilla sängyssä henkihieverissä kun mitään ei jaksa tehdä ja mikään ei maistu.

No sehän on hyvä dietti, jos mikään ei maistu. Hoikat ihmiset kestävät paremmin hellettä. Onkohan tullut liikaa mussutettua sitä sipsiä?

Vierailija
276/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihanaa. Vihdoinkin on saanut pitää koko päivän läpivetoa ja sammuttaa tuon rämisevän ilmastointilaitteen. Nyt asunnossa enää 27 astetta, vaikka olen imuroinut ja tehnyt ruokaa.

Ihanaa kun voi hengittää ja touhuta.

Itse olen tehnyt ruokaa joka päivä. Imuroinut joka toinen päivä. On lapsia ja koira, jolla karvanlähtö. Ja se +30 on sisällä. Ihan hyvin on voinut touhuta ja hengittää.

Pakolliset askareet tehtävä, jos uunia joutuu käyttämään - oli mentävä rappukäytävään kun oli kuuma.

Yhtenä päivänä olin pyörtymäisilläni.

Vierailija
277/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tänne tulee ihan hirveät säät syys-huhtikuu 😂😂 olis niin oikein näille ihmisille!!!! Pimeyttä ja p a s k a a taivaalta.😂

Mä en oikeasti ymmärrä sua. Jos joku ei pidä siitä, että päivisin on varjossa 26 - 30 astetta, luonto kärsii kuivuudesta, eikä öisinkään viilene alle 20 asteen, tarkoittaako se sitä, että tämä henkilö pitää pimeydestä, loskasta ja kylmästä? No, kerronpa sulle uutisen, ei tarkoita.

Mä pidän sellaisesta kesäsäästä, että on 21 - 25 astetta lämmintä (auringossa voi olla lämpimämpikin), muutamana päivänä kuumempi hellepiikki, pääosin aurinkoista mutta kuitenkin sateita sen verran, että luonto ja puutarha saavat välillä kunnolla vettä eikä koko ajan ole metsäpalovaroitus. Tykkään, että ulkona voi tehdä puutarhatöitä ja urheilla niin, että tulee kuuma, jopa hiki mutta ei kuitenkaan tuskainen olo. Esimerkiksi pitkiä pyöräretkiä on todella kiva tehdä, kun on +20 - 25, mutta sitä kuumemmassa alkaa käydä tukalaksi. Suomen olosuhteissa, kun monissa kerros- ja rivitaloissa ei tosiaan ole ilmastointia, olisi myös suotavaa, että illat viilentyisivät sinne 17 - 20 asteen kieppeille, jotta asuntoa ja makuuhuonetta olisi mahdollista tuulettamalla viilentää.

En pidä siitä, että sataa useimpina päivinä. En pidä kurasta, loskasta enkä pääkallokeleistä. En pidä pimeydestä; se aiheuttaa minulle kaamosmasennuksen. Kylmä viima ja kovat pakkaset eivät ole nekään mukavia. Kevät, kesä ja alkusyksy ovat parasta aikaa edellä kuvailemani kaltaisessa säässä. Talvella hyvät hanget ja aurinkoinen hiihtokeli pikkupakkasilla passaavat.

Vierailija
278/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä tästä pari kolme viikkoa eteenpäin eli koko elokuun, on erittäin todennäköisesti ainakin Etelä-Suomessa vielä yli +20 asteen säitä. Vai onko sulle paskaa jo se, että varjossa on alle +26? Todennäköistä on myös se, että syyskuun alkuunkin mahtuu lämpimiä päiviä. Vielä ei ole syytä vaipua epätoivoon.

Vierailija
279/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeasti ymmärrä sua. Jos joku ei pidä siitä, että päivisin on varjossa 26 - 30 astetta, luonto kärsii kuivuudesta, eikä öisinkään viilene alle 20 asteen, tarkoittaako se sitä, että tämä henkilö pitää pimeydestä, loskasta ja kylmästä? No, kerronpa sulle uutisen, ei tarkoita.

Mä pidän sellaisesta kesäsäästä, että on 21 - 25 astetta lämmintä (auringossa voi olla lämpimämpikin), muutamana päivänä kuumempi hellepiikki, pääosin aurinkoista mutta kuitenkin sateita sen verran, että luonto ja puutarha saavat välillä kunnolla vettä eikä koko ajan ole metsäpalovaroitus. Tykkään, että ulkona voi tehdä puutarhatöitä ja urheilla niin, että tulee kuuma, jopa hiki mutta ei kuitenkaan tuskainen olo. Esimerkiksi pitkiä pyöräretkiä on todella kiva tehdä, kun on +20 - 25, mutta sitä kuumemmassa alkaa käydä tukalaksi. Suomen olosuhteissa, kun monissa kerros- ja rivitaloissa ei tosiaan ole ilmastointia, olisi myös suotavaa, että illat viilentyisivät sinne 17 - 20 asteen kieppeille, jotta asuntoa ja makuuhuonetta olisi mahdollista tuulettamalla viilentää.

En pidä siitä, että sataa useimpina päivinä. En pidä kurasta, loskasta enkä pääkallokeleistä. En pidä pimeydestä; se aiheuttaa minulle kaamosmasennuksen. Kylmä viima ja kovat pakkaset eivät ole nekään mukavia. Kevät, kesä ja alkusyksy ovat parasta aikaa edellä kuvailemani kaltaisessa säässä. Talvella hyvät hanget ja aurinkoinen hiihtokeli pikkupakkasilla passaavat.

Sinulla on oikeus tykätä mistä lystäät niin kuin jokaisella pitäisi olla. Mutta miksi ei saa tykätä siitä +30 asteesta? Miksi heti haukutaan hellehulluksi? Käsketään painua Saharaan? Me, jotka siitä helteestä nautimme, emme tälle säälle mitään voi. Ja itse kyllä tykkään niistä paukkupakkasistakin. Eivät nekään ole ulkoilua estäneet. Itse en anna sään pilata elämääni, kun en sille mitään voi. Iloitsen säästä kuin säästä ja elämästä yleensäkin. Joten te helteiden vihaajat, antakaa meidän helteistä tykkäävien nauttia elämästämme. Aika harvinaisiahan nämä ovat.

Vierailija
280/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Rauman lähellä tuli eilen iso ukkoskuuro ja yöllä pidempää sadetta, aivan ihanaa! Että oli suloista maata sängyssä ja kuunnella sitä hiljaista sadepisaroiden rapinaa puiden lehdillä. 😙💦💦

Kaikki helteistä 'nauttikaa nyt, stana'-huutelijat saa mun puolesta haistaa pitkän vtun, oikeen semmosen hikisen ja nestehukkaisen.