Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!

Vierailija
31.07.2018 |

Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)

Kommentit (340)

Vierailija
281/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä iho kirjoitti:

Täällä Rauman lähellä tuli eilen iso ukkoskuuro ja yöllä pidempää sadetta, aivan ihanaa! Että oli suloista maata sängyssä ja kuunnella sitä hiljaista sadepisaroiden rapinaa puiden lehdillä. 😙💦💦

Kaikki helteistä 'nauttikaa nyt, stana'-huutelijat saa mun puolesta haistaa pitkän vtun, oikeen semmosen hikisen ja nestehukkaisen.

Etkö nyt vielä ole ymmärtänyt, että meille helteestä nauttiville ei mikään sää ole ongelma. Me osataan nauttia muutenkin elämästämme. Ja sinulta on ilmeisesti järki loppunut, kun voimasanat pitää ottaa käyttöön. Mutta nauti nyt siitä sateesta kun voit ja haistele vaan niitä omia hajujasi siellä sängyssä maatessani. Itse olen tehnyt jo tunnin aamulenkin sateessa. Niin kuin teen joka päivä, satoi tai paistoi. Oli hellettä tai paukkupakkasta. Jospa sinäkin nyt lähtisit niitä tunteitasi viileentämään raikkaaseen ulkoilmaan. Ensi viikolle on taas luvattu hellettä.

Vierailija
282/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tänne tulee ihan hirveät säät syys-huhtikuu 😂😂 olis niin oikein näille ihmisille!!!! Pimeyttä ja p a s k a a taivaalta.😂

Mä en oikeasti ymmärrä sua. Jos joku ei pidä siitä, että päivisin on varjossa 26 - 30 astetta, luonto kärsii kuivuudesta, eikä öisinkään viilene alle 20 asteen, tarkoittaako se sitä, että tämä henkilö pitää pimeydestä, loskasta ja kylmästä? No, kerronpa sulle uutisen, ei tarkoita.

Mä pidän sellaisesta kesäsäästä, että on 21 - 25 astetta lämmintä (auringossa voi olla lämpimämpikin), muutamana päivänä kuumempi hellepiikki, pääosin aurinkoista mutta kuitenkin sateita sen verran, että luonto ja puutarha saavat välillä kunnolla vettä eikä koko ajan ole metsäpalovaroitus. Tykkään, että ulkona voi tehdä puutarhatöitä ja urheilla niin, että tulee kuuma, jopa hiki mutta ei kuitenkaan tuskainen olo. Esimerkiksi pitkiä pyöräretkiä on todella kiva tehdä, kun on +20 - 25, mutta sitä kuumemmassa alkaa käydä tukalaksi. Suomen olosuhteissa, kun monissa kerros- ja rivitaloissa ei tosiaan ole ilmastointia, olisi myös suotavaa, että illat viilentyisivät sinne 17 - 20 asteen kieppeille, jotta asuntoa ja makuuhuonetta olisi mahdollista tuulettamalla viilentää.

En pidä siitä, että sataa useimpina päivinä. En pidä kurasta, loskasta enkä pääkallokeleistä. En pidä pimeydestä; se aiheuttaa minulle kaamosmasennuksen. Kylmä viima ja kovat pakkaset eivät ole nekään mukavia. Kevät, kesä ja alkusyksy ovat parasta aikaa edellä kuvailemani kaltaisessa säässä. Talvella hyvät hanget ja aurinkoinen hiihtokeli pikkupakkasilla passaavat.

Sinulla on oikeus tykätä mistä lystäät niin kuin jokaisella pitäisi olla. Mutta miksi ei saa tykätä siitä +30 asteesta? Miksi heti haukutaan hellehulluksi? Käsketään painua Saharaan? Me, jotka siitä helteestä nautimme, emme tälle säälle mitään voi. Ja itse kyllä tykkään niistä paukkupakkasistakin. Eivät nekään ole ulkoilua estäneet. Itse en anna sään pilata elämääni, kun en sille mitään voi. Iloitsen säästä kuin säästä ja elämästä yleensäkin. Joten te helteiden vihaajat, antakaa meidän helteistä tykkäävien nauttia elämästämme. Aika harvinaisiahan nämä ovat.

Minustakin jokainen saa tykätä juuri sellasista lämpötiloista kuin haluaa. Nyt tämä on kuitenkin mennyt siihen, ettei säästä saisi valittaa. Helteistä kärsivät haluavat saada vertaistukea näissä keskusteluissa, mutta sitten tullaankin sanomaan, että nyt pitääkin nauttia, kun helteitä on niin harvoin. Kärsijöitä syytellään laiskoiksi, läskiksi ja ties miksi. Kierre on valmis, tunteet kuumenevat ja jengiä haukutaan toisia puolin ja toisin, epäasiallisestikin.

Ihan älytöntä.

Nyt sää viilenee jonkin verran, ja ensi viikon lopulla on vielä luvassa pari lämpöisempääkin päivää, joten eiköhän kaikille ala pikkuhiljaa löytymään sopivia ulkoilukelejä, ja kaikki pääsevät nauttimaan loppukesästä, pitipä sitten kuumasta tai viileämmästä säästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tänne tulee ihan hirveät säät syys-huhtikuu 😂😂 olis niin oikein näille ihmisille!!!! Pimeyttä ja p a s k a a taivaalta.😂

Mä en oikeasti ymmärrä sua. Jos joku ei pidä siitä, että päivisin on varjossa 26 - 30 astetta, luonto kärsii kuivuudesta, eikä öisinkään viilene alle 20 asteen, tarkoittaako se sitä, että tämä henkilö pitää pimeydestä, loskasta ja kylmästä? No, kerronpa sulle uutisen, ei tarkoita.

Mä pidän sellaisesta kesäsäästä, että on 21 - 25 astetta lämmintä (auringossa voi olla lämpimämpikin), muutamana päivänä kuumempi hellepiikki, pääosin aurinkoista mutta kuitenkin sateita sen verran, että luonto ja puutarha saavat välillä kunnolla vettä eikä koko ajan ole metsäpalovaroitus. Tykkään, että ulkona voi tehdä puutarhatöitä ja urheilla niin, että tulee kuuma, jopa hiki mutta ei kuitenkaan tuskainen olo. Esimerkiksi pitkiä pyöräretkiä on todella kiva tehdä, kun on +20 - 25, mutta sitä kuumemmassa alkaa käydä tukalaksi. Suomen olosuhteissa, kun monissa kerros- ja rivitaloissa ei tosiaan ole ilmastointia, olisi myös suotavaa, että illat viilentyisivät sinne 17 - 20 asteen kieppeille, jotta asuntoa ja makuuhuonetta olisi mahdollista tuulettamalla viilentää.

En pidä siitä, että sataa useimpina päivinä. En pidä kurasta, loskasta enkä pääkallokeleistä. En pidä pimeydestä; se aiheuttaa minulle kaamosmasennuksen. Kylmä viima ja kovat pakkaset eivät ole nekään mukavia. Kevät, kesä ja alkusyksy ovat parasta aikaa edellä kuvailemani kaltaisessa säässä. Talvella hyvät hanget ja aurinkoinen hiihtokeli pikkupakkasilla passaavat.

Sinulla on oikeus tykätä mistä lystäät niin kuin jokaisella pitäisi olla. Mutta miksi ei saa tykätä siitä +30 asteesta? Miksi heti haukutaan hellehulluksi? Käsketään painua Saharaan? Me, jotka siitä helteestä nautimme, emme tälle säälle mitään voi. Ja itse kyllä tykkään niistä paukkupakkasistakin. Eivät nekään ole ulkoilua estäneet. Itse en anna sään pilata elämääni, kun en sille mitään voi. Iloitsen säästä kuin säästä ja elämästä yleensäkin. Joten te helteiden vihaajat, antakaa meidän helteistä tykkäävien nauttia elämästämme. Aika harvinaisiahan nämä ovat.

Minustakin jokainen saa tykätä juuri sellasista lämpötiloista kuin haluaa. Nyt tämä on kuitenkin mennyt siihen, ettei säästä saisi valittaa. Helteistä kärsivät haluavat saada vertaistukea näissä keskusteluissa, mutta sitten tullaankin sanomaan, että nyt pitääkin nauttia, kun helteitä on niin harvoin. Kärsijöitä syytellään laiskoiksi, läskiksi ja ties miksi. Kierre on valmis, tunteet kuumenevat ja jengiä haukutaan toisia puolin ja toisin, epäasiallisestikin.

Ihan älytöntä.

Nyt sää viilenee jonkin verran, ja ensi viikon lopulla on vielä luvassa pari lämpöisempääkin päivää, joten eiköhän kaikille ala pikkuhiljaa löytymään sopivia ulkoilukelejä, ja kaikki pääsevät nauttimaan loppukesästä, pitipä sitten kuumasta tai viileämmästä säästä.

Niinpä, asiat nähdään kovin mustavalkoisesti. Kaikki eivät helteistä nauti ja se on ok. Mutta jos joku niistä nauttii, niin senkin pitäisi olla ok. Aika ilkeitä kommentteja täällä on molemmin puolin. Vaikka itse olen helteestä nauttinut, niin eihän tätä 365 päivää jaksaisi. Valittamista säästä en tosin ole koskaan ymmärtänyt. Kun se ei valittamalla muuksi muutu. Siksi minua ärsyttää valittaminen. Ja se koskee kaikkia asioita. Asioita, joita ei voi muuttaa on vaan hyväksyttävä.

Vierailija
284/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ketään nimitellyt hulluksi. En ole myöskään kutsunut ketään valittajaksi tai kitisijäksi. En ole haukkunut junteiksi enkä vihjaillut, että huono helteensietokyky johtuisi lihavuudesta. Moni täällä on syyllistynyt johonkin edellä mainittuun.

Olen nimenomaan sitä mieltä, että nämä säämieltymykset ovat makuasia, josta ei ole järkeä kiistellä. Kaikenlaisesta säästä saa pitää tai olla pitämättä, jos malttaa olla pilkkaamatta muita.

Vastasin kommentissani henkilölle, joka toivoi vahingoniloisesti ja lällätellen kaikille niille, jotka eivät pidä suoranaisesta helteestä, mahdollisimman huonoja ja synkkiä säitä syksyksi ja talveksi. Otin kantaa tässäkin keskustelussa usein esiintyvään vastakkainasetteluun, jonka mukaan helteen valittajat ansaitsevat loskaiset, kylmät ja pimeät syyssäät, koska eivät tykkää +30 asteen lämpötiloista. Tässä ei ole mitään järkeä. Erittäin monet niistä, jotka eivät pidä helteistä, pitävät kyllä miedommasta lämmöstä ja auringonpaisteesta.

Se edellinen

Vierailija
285/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt liian kylmiä jo. Nukuin parvekkeen ovi ja ikkunat auki. Heräsin klo 3 yöllä, koska tärisin kun oli niin kylmä. Piti sulkea ovet ja ikkunat.

Vierailija
286/340 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä erästä tuttuani. Hänellä sisälämpötila n. 26 astetta. Valittaa, että sisällä on liian kuuma. Samainen tuttu lämmittä kuitenkin talvisin asuntonsa 25 -asteiseksi. En ihan ymmärrä logiikkaa...

Vierailija
287/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä iho kirjoitti:

Täällä Rauman lähellä tuli eilen iso ukkoskuuro ja yöllä pidempää sadetta, aivan ihanaa! Että oli suloista maata sängyssä ja kuunnella sitä hiljaista sadepisaroiden rapinaa puiden lehdillä. 😙💦💦

Kaikki helteistä 'nauttikaa nyt, stana'-huutelijat saa mun puolesta haistaa pitkän vtun, oikeen semmosen hikisen ja nestehukkaisen.

Etkö nyt vielä ole ymmärtänyt, että meille helteestä nauttiville ei mikään sää ole ongelma. Me osataan nauttia muutenkin elämästämme. Ja sinulta on ilmeisesti järki loppunut, kun voimasanat pitää ottaa käyttöön. Mutta nauti nyt siitä sateesta kun voit ja haistele vaan niitä omia hajujasi siellä sängyssä maatessani. Itse olen tehnyt jo tunnin aamulenkin sateessa. Niin kuin teen joka päivä, satoi tai paistoi. Oli hellettä tai paukkupakkasta. Jospa sinäkin nyt lähtisit niitä tunteitasi viileentämään raikkaaseen ulkoilmaan. Ensi viikolle on taas luvattu hellettä.

Heh, kyllä suurimmalle osalle helteistä nauttiville tuntuu huono sää olevan ongelma.

Vierailija
288/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sisällä lämpötila laskenut 25 asteeseen nyt!

Vierailija
289/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä iho kirjoitti:

Heh, kyllä suurimmalle osalle helteistä nauttiville tuntuu huono sää olevan ongelma.

Et voi yleistää, kun et tunne suurinta osaa ihmisistä. Et voi edes tietää, mitä suurin osa tuttavapiiristäsi ajattelee. Itselläni on koira. Kun olen sanonut, että voisin hankkia myös kissan niin aika moni on kysynyt, että miten voit tykätä kissoista, sullahan on koira. En ymmärrä, miksi en voisi tykätä kissoista vaikka tykkään koirista. Allergia on syy, miksei kissaa ole. Yleistykset ovat typeriä, maailma ei ole mustavalkoinen.

Vierailija
290/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo ihan liian kylmä.. käytin koiran ulkona ja luulin jäätyväni.. ihan kauheeta. Onneksi ylihuomenna on +28 ja torstaina +30. Helpottaa edes hetkeksi.

Vierailija
291/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa syksy :). On sitä jo odotettukin!

Vierailija
292/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo ihan liian kylmä.. käytin koiran ulkona ja luulin jäätyväni.. ihan kauheeta. Onneksi ylihuomenna on +28 ja torstaina +30. Helpottaa edes hetkeksi.

Minä kävin kuuden aikaan aamulla koiran kanssa pitkällä lenkillä shortseissa ja t-paidassa, eikä ollut yhtään liian kylmä. Ihanaa kun pitkästä aikaa voi lenkkeillä niin, ettei heti vartin reippaan kävelyn jälkeen näänny uupumukseen ja janoon! Onneksi nyt lämpenee vain kahdeksi päiväksi ja sitten viilenee taas. Vielä kun sataisi niin paljon, että katastrofaaliselta näyttävä sienitilanne pelastuisi.

Vierailija
293/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä erästä tuttuani. Hänellä sisälämpötila n. 26 astetta. Valittaa, että sisällä on liian kuuma. Samainen tuttu lämmittä kuitenkin talvisin asuntonsa 25 -asteiseksi. En ihan ymmärrä logiikkaa...

Tämä on muuten jännä juttu. Kesällä kun ulkona ollessa on aina kuuma, minulle sopiva sisälämpötila on 20-22 astetta, tosin harvoinpa asuntoa niin viileäksi saa. Kun taas talvella, kun ulkona palelee koko ajan, pitää sisällä olla 24 astetta, että tarkenee. Voi kun se olisikin toisin päin, olisi elämä paljon helpompaa :D

Vierailija
294/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on ollut jo jonkin aikaa elokuu, enkä ole huomannut mitään viilennystä.

Vierailija
295/340 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpässä oli aamulla enää 21 astetta! Pahimmillaan viime viikolla lähes 29 astetta. Ihanan normaalia!

Vierailija
296/340 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sisällä ihana 17+ ulkona 14+!  No pari hellepäivää tulee vielä kärsittäväksi, mutta sitten koittaa odotettu syksy!

Vierailija
297/340 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pari päivää menevät, kun tietää, että tällä kertaa se on todella vain tuo pari päivää. Mukavaa, kun tässä välissä on voinut hengähtää, ja saanut myös nukkua inhimillisissä lämpötiloissa.

Vierailija
298/340 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kuuden aikaan aamulla koiran kanssa pitkällä lenkillä shortseissa ja t-paidassa, eikä ollut yhtään liian kylmä. Ihanaa kun pitkästä aikaa voi lenkkeillä niin, ettei heti vartin reippaan kävelyn jälkeen näänny uupumukseen ja janoon! Onneksi nyt lämpenee vain kahdeksi päiväksi ja sitten viilenee taas. Vielä kun sataisi niin paljon, että katastrofaaliselta näyttävä sienitilanne pelastuisi.

No eihän siellä minään aamuna tuohon aikaan ole nääntynyt eikä ole ollut kuuma.

Vierailija
299/340 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pari päivää menevät, kun tietää, että tällä kertaa se on todella vain tuo pari päivää. Mukavaa, kun tässä välissä on voinut hengähtää, ja saanut myös nukkua inhimillisissä lämpötiloissa.

Peitto on ollut pakko kaivaa esiin jos mielii ikkuna auki nukkua.

Vierailija
300/340 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla sisällä ihana 17+ ulkona 14+!  No pari hellepäivää tulee vielä kärsittäväksi, mutta sitten koittaa odotettu syksy!

En tykkää syksystä. Syyskuu on vielä ok, mutta sitten alkaa jatkuva pimeys. Aamulla pimeetä, kun lähdet töihin. Pimeetä, kun tulet kotio. Illalla ulkoilet pimeydessä. Joo, katuvalot ei auta asiaa. Eikä kynttilät, joita on useampi. Helpottaa tammikuussa, kun päivät pitenee ja aurinko paistaa. Ja vielä muutama vuosi sitten ei häirinnyt, mutta nykyään olen puolikuollut tuosta pimeydestä. Ja sade silloin tällöinvok, mutta sitä jatkuvaa lätinää ei kaipaa. Karhu on viisas eläin. Nukkuu talviunet.