Huomenna on elokuu ja viikonloppuna viilenee. Täydellistä!
Elokuu on ihana kuukausi, koska silloin kesä kääntyy kohti loppuaan ja syksy tekee tuloaan. :)
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu tosiaan mukavan vilposelle! Pari pisaraa tullut vettä, ja taivas täysin pilvessä. Elämä jatkuu!
Ja helteistäkin selvisit hengissä.
Pikkuhiljaa kohti normaalia. Ulkonakin pystyy jo olemaan muutenkin kun ne pakolliset. :)
Vierailija kirjoitti:
Kylmä iho kirjoitti:
Ihanan viileää! +22 ja sadekuuroja! Usko elämään palailee vähitellen. Olen niin onnellinen tulevana syksynä ja nautin kun helteistä riekkuneet kiusaajat saavat laskeskella uusia ryppyjään ja luomiaan! Paha saa palkkansa!
Eikös tuo ole kiusaamista jos mikä? Miksi sinua häiritsee, jos joku nauttii helteestä? Itse nautin joka säästä. Ihanaa, kun Suomessa on 4 vuodenaikaa. En ymmärrä, miksi ihminen ei saa olla iloinen. Mutta nämä syksystä ja sateesta tykkäävät ihmiset ovat aina inkeri ankeisia, harmaa on ainoa oikea väri ja mielentila. Mutta kipitä sinne apteekkiin hakemaan d-vitamiinia. Äläkä valita, jos talvella on metri lunta ja 30 pakkasta. Tai jos syksyn rankkasateissa joudut kahlaamaan polviasi myöten vedessä. Itse nautin myös tästä pitkästä kuumasta kesästä :)
Täällä on yksi, ainoa ja oikea mielipide kuten Pohjois-Koreassa. Vaikka kuten virressä 462 lauletaan: Hän säät ja ilmat säätää, ja aallot tainnuttaa. Ja vaikka nyt Jumalaan ei uskoisikaan, niin turha näitä helteestä tykkääviä on haukkua. Se vaan otetaan vastaan, mitä ylhäältä annetaan. Ja en ole uskovainen, mutta me ihmiset emme tälle mitään voi.
Niin. Huomenna on jo elokuun 5. päivä.
Juu, ihanaa. Vihdoinkin on saanut pitää koko päivän läpivetoa ja sammuttaa tuon rämisevän ilmastointilaitteen. Nyt asunnossa enää 27 astetta, vaikka olen imuroinut ja tehnyt ruokaa.
Ihanaa kun voi hengittää ja touhuta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihanaa. Vihdoinkin on saanut pitää koko päivän läpivetoa ja sammuttaa tuon rämisevän ilmastointilaitteen. Nyt asunnossa enää 27 astetta, vaikka olen imuroinut ja tehnyt ruokaa.
Ihanaa kun voi hengittää ja touhuta.
Itse olen tehnyt ruokaa joka päivä. Imuroinut joka toinen päivä. On lapsia ja koira, jolla karvanlähtö. Ja se +30 on sisällä. Ihan hyvin on voinut touhuta ja hengittää.
Lomani 1. päivä, aivan upea keli, istuskelen mökin terassilla, aurinko paistaa, vesi lämmintä. Ei liian kuumaa. Harmi, että maanantaina eri keli. Nautin tästä hetkestä. Viikkojen liiallinen kuumuus ohi, mökin sisälämpötila 24 astetta, kotona 29 ja yli.
Kylmä iho kirjoitti:
Ihanan viileää! +22 ja sadekuuroja! Usko elämään palailee vähitellen. Olen niin onnellinen tulevana syksynä ja nautin kun helteistä riekkuneet kiusaajat saavat laskeskella uusia ryppyjään ja luomiaan! Paha saa palkkansa!
Rypyt kuuluu ikääntymiseen. Vuodessa on 365 päivää. Ja aurinko paistaa pilviselläkin säällä. Joten sitä aurinkoa ei voi välttää, paitsi jos ei koskaan käy ulkona tai ulkoilee öisin. Eli kaikilla ympäri vuoden ulkoilevilla taitaa niitä ryppyjä olla. Itse ulkoilen joka päivä, mutta onneksi on hyvät geenit, niin ei ole pahemmin ryppyjä vaikka ikää onkin. En ole edes talvella kalpea.
Kylmä iho kirjoitti:
Olet vainoharhainen, jos elämästään ja helteistä nauttivat ovat kiusaajia. Mutta sitä se verhojen takana istuskelu teettää. Mutta me helteistä nauttivat nautimme elämästä myös syksyllä. Kiusaamme ilmeisesti silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään piti Espoossa olla max. 25, nyt se on muuttunut max. 27 :(
Eiks tää koskaan lopu?
No Espoossa oli korkein lämpötila tänään 25,8, ja niissäkin lukemissa oltiin vain pieni hetki. Eli joku sääsivusto on ennustelut hieman yläkanttiin. Vettä ei ole kyllä satanut vielä yhtään. Saisi viimein sataakin.
Missä oli tänään kaikki sateesta nauttivat ihmiset. Jos aurinko paistaa -> ollaan sisällä. Jos sataa -> ollaan sisällä. ???? Menkää nyt nyt ulkoilemaan kun on"teidän sää" ja nauttikaa!
Vierailija kirjoitti:
Missä oli tänään kaikki sateesta nauttivat ihmiset. Jos aurinko paistaa -> ollaan sisällä. Jos sataa -> ollaan sisällä. ???? Menkää nyt nyt ulkoilemaan kun on"teidän sää" ja nauttikaa!
Ei täällä ole mitään satanut ja olin jo puoli päivää ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole satanut täällä kuin ne ennusteen lupaamat tasan kaksi pisaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terve ihminen nämä helteet kestää. Itsellänikään ei ole ongelmaa ollut, vaikka en perusterve olekaan. Kyllä niitä sateitakin tulee ihan kyllästymiseen asti.
Ongelma vaan on siinä, että ihan h*tin moni ihminen ei ole perusterve. Esim. minun äidilläni on sydänsairaus ja astma, isälläni sydänsairaus. Ensimmäiset helleviikot heillä vielä menivät, mutta nyt alkaa olla tosi vaikeaa.
Esim. kotihoidon piirissä olevilla vanhuksilla on tosi tukalaa, samoin monessa laitoksessa jossa on puutteellinen ilmastointi.
Mutta ei se mitään, ei saa valittaa, vaikka vanhusten kuolleisuus nousee helteillä 20 %. Tärkeintähän on, ettei hellehullujen tarvii pitää pitkähihaisia paitoja.
Kuten mainitsin, en itsekään ole perusterve. Vietän siestaa päivällä. Ja tälle säälle ei kukaan mitään voi. En ymmärrä tuota reaktiotasi hellehulluja kohtaan. Ei se ainakaan minulta pois ole, jos joku nauttii. Ei ne hellehullut tätä aikaiseksi ole saaneet. Oma sydänvaivoista kärsivä äitini on asunut viimeiset pari viikkoa luonani, asun omakotitalossa ja on ilmalämpöpumppu. Jospa muutkin, jotka voivat, huolehtisivat niistä omaisistaan. Ja on se mukavampaa olla lyhythihaisella kuin toppatakissa kesällä.
Lyhythihaisen kanssa ei pitäisi ulkona olla koskaan. Aina pitää olla peitetty iho mahdollisimman hyvin. Jos siis haluaa että ei tule syöpää ja iho säilyy vanhanakin.
Ja auringosta saa D-vitamiinia. Sen puutekin aiheuttaa syöpää, kuten monia muitakin vaivoja. En ole muslimi, joten en verhoa itseäni päästä jalkoihin. Aurinkoa en ota, mutta muuten ulkoilen normaalisti. Pidän huolen siitä, että ihoni ei pala.
Alle 10 minuutissa saa enemmän kuin ihminen tarvitsee koko päivänä D-vitamiinia.
Ihminen saa liikaa aurinkoa vaikka hän ei palaisikaan.
Ennusteet taas olleet pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset haluu jotain SADETTA?!? Ihan hirveetä. Jos nyt joskus sataa niin yöllä sitten. Sade päivällä on vtun kauheeta!
Viileyden ymmärrän mutta sadetta en todellakaan! Vain sohvalla makaaja haluaa sadetta jotta voi maata paremmalla omalla tunnolla siellä sohvalla.
Minä juuri ulkoilen sateella. On puhdas ilma ja viileätä.
Kumma, kun tuolla sateella ei näy muita, kuin meitä koiran ulkoiluttajia. Ihmettelen.
Täällä ei ole ainakaan satanut pariin kuukauteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset haluu jotain SADETTA?!? Ihan hirveetä. Jos nyt joskus sataa niin yöllä sitten. Sade päivällä on vtun kauheeta!
Viileyden ymmärrän mutta sadetta en todellakaan! Vain sohvalla makaaja haluaa sadetta jotta voi maata paremmalla omalla tunnolla siellä sohvalla.
Minä juuri ulkoilen sateella. On puhdas ilma ja viileätä.
Ja kaikkina muina päivinä et? Jää vähiin ulkoilusi.
Kyllä minä talvella ja yölläkin liikun.
Mutta en todellakaan mene tuonne helteeseen liikkumaan yhtään enempää kuin on pakko.
Ei juma mitä kitinää! Hyvä kun tulee kohta taas 9-10kk pelkkää räntää taivaalta, ihan oikein näille junteille 😂😂😂😂
Kun on pilvistä ja viileämpää niin _ketään_ ei näy ulkona!! Paitsi tosiaan koiran ulkoiluttajia, ketään muita ei. Porukka makaa siellä sohvalla kitisemässä satoi tai paistoi. Lol
Tänään asunnossa lämpötila laskenut hiljalleen alaspäin 29°C asteeseen 30-31°C sijaan. :)
Itse viihdyn kyllä tropiikissa, mutta siellä sentään pääsee viettämään myös paljon aikaa ilmastoiduissa rakennuksissa halutessaan.