Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laittavat roskat ne jotka ei ota muovikassia kaupasta?

Vierailija
31.07.2018 |

Itse otan kaupasta muovikassin ja kotona sitten täytän sen roskilla, vien roskikseen mistä se sitten toimitetaan jätelaitokselle poltettavaksi. Joskus kun käytän kestokassia useamman kerran peräkkäin niin roskispussit loppuu ja tulee ongelma mihin laittaa roskat. En siis näe järkeä tuossa muovipussittomuudessa, selittäkää minulle..

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavat jätesäkkirullia kaupasta?

:)

Vierailija
2/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin postilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten muk ole roskapusseista kuullut? Kuluttavat paljon vähemmän materiaalia ja rahaa.

Vierailija
4/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan roskapussi rullan ja käytän kestokassia kaupassa.

Vierailija
5/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kauppan muovipussia roskapussiksi. Tulee kalliiksi.

Vierailija
6/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan rullan roskapusseja, pirkalla on hyviä. Lisäksi käytän roskiksina kaikki isot muovipakkaukset, kuten koiranruokasäkit, kissanhiekkasäkit, wc paperipakkaukset jne.

Vierailija
7/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä teen samoin. 

Mutta olen kyllä tietoinen, että varsinaisia roskapussirullia myydään kyllä. 

Saastuttavat vähemmän kevyemmän materiaalinsa vuoksi ja maksavat paljon vähemmän per kpl. 

Vierailija
8/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on yllättävän paljon:

- jätepussit, joita myydään rullassa. Ovat halvempia ja niissä on muovia vähemmän.

- viedään suoraan roskikseen ilman erillistä pussia (toimii varsinkin omakotitaloissa)

- käytetään  mainoslehtisistä tai muusta paperista taiteltua 'pussia' ( kun on erikseen kosteille ruokajätteille ym. biojäteastia)

Vierailija
9/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokasseilijat ovat niiiin hyviä ihmisiä, että muuttavat roskatkin hyväksi mieleksi ja kukkien tuoksuksi pelkillä positiivisilla värinöillään.

Vierailija
10/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida olla mikään järjen jättiläinen...

Vierailija
11/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat voi laittaa vessapaperin pakkaukseen, leipäpussiin, tyhjään muropakettiin, välillä tulee tehtyä nettiostoksia ja niiden mukana tulee muovipakkauksia, lisäksi varalla on rulla kaupasta ostettuja roskapusseja, mutta niitä tarvitsee yllättävän vähän kun ensin käyttää kaiken sopivan pakkausjätteen. Oletko ap koskaan miettinyt miten typerää on maksaa 0,20 senttiä kauppakassista ja heittää se sitten yhden käyttökerran jälkeen roskiin täynnä kotiin raahaamiesi ostosten pakkauksia?

Vierailija
12/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

Vierailija
13/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rullapussit tehty myös kierrätetystä muovista kuten kaupan kassitkin?

Vierailija
14/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskat voi laittaa vessapaperin pakkaukseen, leipäpussiin, tyhjään muropakettiin, välillä tulee tehtyä nettiostoksia ja niiden mukana tulee muovipakkauksia, lisäksi varalla on rulla kaupasta ostettuja roskapusseja, mutta niitä tarvitsee yllättävän vähän kun ensin käyttää kaiken sopivan pakkausjätteen. Oletko ap koskaan miettinyt miten typerää on maksaa 0,20 senttiä kauppakassista ja heittää se sitten yhden käyttökerran jälkeen roskiin täynnä kotiin raahaamiesi ostosten pakkauksia?

Roskia saisi olla koko ajan kiikuttamassa roskiin jos niitä leipäpussiin pakkaisi, sama kun yksitellen veisi melkein :O

Vierailija
15/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kaupan muovikassin, niin kyllä sitäkin voi käyttää monta kertaa. Helpompi ottaa mukaan kuin kestokassi, koska menee pieneen tilaan. Käsilaukkuun mahtuu vaikka kolme. On aina mukana ainakin yksi.

Sitten kun alkaa mennä risaksi, kelpaa vielä pullonpalautuspussiksi ja siitä roskiin. Varsinaisiksi roskapusseiksi mieluummin varmasti ehjät oikeat roskapussit.

Vierailija
16/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisin pussin kaupasta joka kerta niin hetken päästä hukkuisin niihin. Ei roskia niin paljon kerry. Ehkä yksi kymmenestä menisi roskapussina loput jäisi yli, mitäs minä niillä sitten tekisin.

Vierailija
17/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan roskapussi rullan ja käytän kestokassia kaupassa.

Eli kuitenkin tuhlaat muovia samallalailla.

Vierailija
18/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

Muovikassit on tosiaan huonoa tekoa. Mun mies ostaa aina kaupan muovikassin ostoksille ja nakkelee huolettomasti ostokset kassiin sillä seurauksella että jonkun leikkelepaketin reuna repii kassin halki koko matkalta. Ei sitä enää voi käyttää roskapusina, joten roskiin menee sellaisenaan.

Itse käytän kestokasseja, ne on tukevampia kantaa, pysyvät autossa paremmin pystyssä, niihin mahtuu enemmän ja niihin voi pakata palautuspullot suoraan ja viedä kauppaan kun siellä seuraavan kerran käy. Ehdottomasti mukavampi käyttää.

Vierailija
19/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskia saisi olla koko ajan kiikuttamassa roskiin jos niitä leipäpussiin pakkaisi, sama kun yksitellen veisi melkein :O

No mulla mahtuu roskaämpäriin kolme leipäpussia vierekkäin eli ei tarvitse yhden täyttyessä heti käydä roskiskeikalla. Ja kun kierrättää suurimman osan, ei sitä sekajätettä niin paljoa tule. Käyn toki muutenkin viemässä roskat pari kertaa viikossa ihan biojätteen vuoksi.

Vierailija
20/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisin pussin kaupasta joka kerta niin hetken päästä hukkuisin niihin. Ei roskia niin paljon kerry. Ehkä yksi kymmenestä menisi roskapussina loput jäisi yli, mitäs minä niillä sitten tekisin.

Mä kierrätän niitä ostettuja muovikasseja ennen kuin laitan ne roskiksiksi. Jos on aikoja, että tulee käytyä paljon ruokakaupassa. Eli en läheskään joka kerta osta kaupasta muovikassia, mutta en myöskään ikinä heitä muovikassia tyhjänä poiskaan, vaan "ehdin" käyttää ne kaikki roskiksina.

Minusta kestokassi on täysin mahdoton muistettava ottaa kauppaan, jonne menen myös +- 1 vrk jaksamisen mukaan sekä aikataulujen salliessa, mitä on vaikea ennakoida. Eli ne kestokassit ei ole aina mukana. Muovipussi sen sijaan mahtuu rullalla vaikka käsilaukkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän