Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kelvannut köyhälle terveelliset ILMAISET ruuat

Vierailija
30.07.2018 |

Miehen sisko tuli kahden lapsensa kanssa meille pk-seudulle kesäloman viettoon. Äitinsä oli hänelle ja lapsille menopaluuliput ostaneet. Heillä on ollut kosolti taloudellista epäonnea kuluneena vuonna ja halusimme tarjota heille pitkän viikonlopun. Järkkäsimme esim lapset lintsille jne.

Viikonlopun ruokailut olivatkin epäonnistunut farssi. Olimme varmistaneet allergiat jne. Perjantaina olimme hakeneet koko porukalle (meillä myös 2 lasta) sushia-jäivät syömättä. Sisko halusi hakea sämpylöitä ja meetvurstia kaupasta, meillä oli vain tummaa leipää ja siemennäkkäriä-mieheni lähti kauppaan hakemaan. Aamulla teimme smoothiet, jotka jäivät lasiin. Myöskään uunipuuro ja turkkilainen juhurtti ei kelvannut. He söivät sämpylöitä ja meetvurstia ja sisko kertoi jo aamupalapöydässä hakevansa muroja seuraavaksi aamuksi. Grillatessamme kasviksia, sieniä, kalaa ja kanaa ei löytynyt siitäkään heille sopivaa. Myös salaatti jäi koskematta, koska siinä oli granaattiomenaa ja he eivät pidä salaateista jossa on makeaa. Lähdettiin ostamaan makkaraa ja italiansalaattia. Koko viikonloppu tätä järjetöntä valikoimista ja valitusta. Ensin tulin surulliseksi, nyt lähinnä kiukuttaa. Kirjoitin tämän, joska tosi usein täällä on avauksia vähemmän varakkaiden ruokatottumuksista. Voin tosiaan kokemuksella kertoa, että kyse on jostakin muustakin kuin rahasta. Eniten säälitti lapset, jotka molemmat ”pullukoita”
Ja jos joku epäilee trolliksi-valitettavasti tämä on ihan tosielämästä

Kommentit (419)

Vierailija
161/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuvierailu ei ole mikään terveyskoulutus!

Muutenkaan en ymmärrä, että suomalaisessa kesässä pitää hienostella ja tarjoilla ulkomaisia ruokia.

Miksi reilu suomalainen ruoka ei kelpaa tarjottavaksi?

Kun tarkoituksena oli (pitäisi siis olla) mukava suvun lapsiperheiden yhteinen tapaaminen ja ajanvietto, niin ruoka sen mukaan helppoa ja rentoa.

Että kaikille maistuu ja kenellekään ei tule kiusallinen olo.

Kummallista ettet ollut varannut yhtään vaaleaa leipää, esimerkiksi?

Kyllä suurin osa aamupalalla syö sämpylää ja jotain leikkeleitä, metwursti ihan yleistä.

Smoothien tilalla hyvää tuoremehua.

Jos *rillataan* niin kyllä lasten makutottumuksia ainakin olisi pitänyt kysyä. Terveellisyydestä viis!

Minun mielestäni hyvästä heille mieluisasta ruoastä, leppoisasta ja herkulliselta grillihetkestä olisi jäänyt koko sukulaisperheelle mukava kesämuisto.

Tätähän sinä halusit?

Niin minä ainakin olisin ajatellut heidät kutsuessani.

En omaa itseäni ja erinomaisuuttani tai omia makutottumuksiani vaan juuri niiden sukulaisten.

Varsinkin jos nähdään vain pari kertaa vuodessa.

Jos näissäkin parissa kerrassa tyylisi on tällainen niin ihmettelen, että yleensä tulevat teille.

Varsinkin kun alleviivaat tuota köyhyyttä.

Sanoisin, että kova näyttämisen halu ainakin sinulla on!

ÖÖÖÖöööö.... sata kertaa ennemmin ottaisin AP:n ruokia kuin mautonta eineshuttua, joita ilmeisesti noilla helpoilla ja rennoilla suomalaisilla ruuilla tarkoitat.

Vierailija
162/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sushi oli tarkoitus olla herkku. Ja sushi on minun kirjassani herkullisempaa kuin esim ranskalaiset perunat. Työpäivän jälkeen päätimme, että take away -meiningillä mennään ilta. Sushi on meillä yleensä iltapala, jolla herkutellaan

Se, että sushi maistuu teillä, ei todellakaan tarkoita sen maistuvan heilläkin.

Jos ranskalaisista perunoista ja sushista pitäisi valita jompi kumpi paha, niin ottaisin ehdottomasti mielummin ensimmäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pahoitti mielensä. Tosiasia. Ja toki kurjaa. Mutta voitko myöntää, että vikaa oli hieman sinussakin? Pitikö vetää niin överiksi. Me nähdään niin helposti vika muissa, mutta yleensä vikaa on molemmissa osapuolissa. Olisiko sun suurenmoinen ele mennyt pieleen, jos sekasn olisi tullut jotain hieman epäterveellisempää? Olisiko kauppaan voitu mennä yhdessä? Toisten ilahduttaminen vaatii usein sitä, että aidosti haluas ilahduttaa Toista eikä tuputtaa omaa tapaa elää.

Vierailija
164/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hyvä asia loppuun käsitelty, nyt voit jatkaa köyhien haukkumista vailla tunnontuskia.

Vierailija
165/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuvierailu ei ole mikään terveyskoulutus!

Muutenkaan en ymmärrä, että suomalaisessa kesässä pitää hienostella ja tarjoilla ulkomaisia ruokia.

Miksi reilu suomalainen ruoka ei kelpaa tarjottavaksi?

Kun tarkoituksena oli (pitäisi siis olla) mukava suvun lapsiperheiden yhteinen tapaaminen ja ajanvietto, niin ruoka sen mukaan helppoa ja rentoa.

Että kaikille maistuu ja kenellekään ei tule kiusallinen olo.

Kummallista ettet ollut varannut yhtään vaaleaa leipää, esimerkiksi?

Kyllä suurin osa aamupalalla syö sämpylää ja jotain leikkeleitä, metwursti ihan yleistä.

Smoothien tilalla hyvää tuoremehua.

Jos *rillataan* niin kyllä lasten makutottumuksia ainakin olisi pitänyt kysyä. Terveellisyydestä viis!

Minun mielestäni hyvästä heille mieluisasta ruoastä, leppoisasta ja herkulliselta grillihetkestä olisi jäänyt koko sukulaisperheelle mukava kesämuisto.

Tätähän sinä halusit?

Niin minä ainakin olisin ajatellut heidät kutsuessani.

En omaa itseäni ja erinomaisuuttani tai omia makutottumuksiani vaan juuri niiden sukulaisten.

Varsinkin jos nähdään vain pari kertaa vuodessa.

Jos näissäkin parissa kerrassa tyylisi on tällainen niin ihmettelen, että yleensä tulevat teille.

Varsinkin kun alleviivaat tuota köyhyyttä.

Sanoisin, että kova näyttämisen halu ainakin sinulla on!

Ei tuo ollut koulutus vaan ihan tavallista ruokaa. Meillä on halunnut sushille vaikka joka päivä vajaa 2-vuotiaasta, joutuu rajoittamaan ja välillä ehdottamaan hampurilaisellekin menoa. Suostuu kyllä, tykkää erilaisista ruoista laidasta laitaan. Grillaukset ja muut kuulostaa myös tavallisen hyvälle.

Lapsen makutottumukset muotoutuu monipuolisiksi tarjoamalla erilaisia ruokia (ei pakottamalla) ja pitämällä nälkää tappavan sokerin melko minimissä.

Vierailija
166/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa taviksille makkaraa vierastarjoiluksi ja italinsalaattia. Vaihtoehdoksi perunasalaattia, elleivät ole allergisia löysälle perunalle. Varminta on jättää se pois, ettei mieli pahoitu jostain syystä. Tämä on tullut selväksi ketjun perusteella. Valmistakaa itsellenne monipuoliset ja mitkä tahansa herkkuruuat, älkääkö välittäkö mitä vieraat ajattelevat. Näin minä tekisin jos palstamamma tulisi mökillemme kylään.

Vierailija
167/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista lounasta ei olekaan.

Vierailija
168/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyviin tapoihin ja vieraanvaraisuuteen kuuluu huomioida vieraiden makutottumukset, jos hakuaa vieraiden viihtyvän.

Ja ap. olisi ollut oiva tilaisuus kysyä sitä anopiltaan, joka varmasti olisi tuntenut tyttärensä.

Vaikka ap. korostaa vieraiden köyhyyttä ja omaa varallisuutta, niin en usko vierastarjoilussa olevan suuria eroja, köyhien ja todella varakkaiden välillä. Näin on oman kokemukseni mukaan ja kun katsoo valtioiden päämiehien vierailuja, niin ei ne menut nyt niin erikoisia ole.

Erot tulevat esille, kun haetaan huomiota ja feikataan varakkaampaa ja hienompaa ihmistä mitä on ja ruokatarjoulu on osa sitä.

Olenpa nähnyt, kuinka illan emäntä ei osannut edes oikeaoppisesti syödä hienoksi valmistamaansa ruokaa ja merenelävät pyörivät hänen lautasellaan, eikä ollut edes talossa oikeita välineitä ruuan syömiseen.

Fiksut vieraat eivät tietenkään tehneet siitä mitään numeroa, vaan kehuivat vieraanvaraisuudesta.

Vierailija
169/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa taviksille makkaraa vierastarjoiluksi ja italinsalaattia. Vaihtoehdoksi perunasalaattia, elleivät ole allergisia löysälle perunalle. Varminta on jättää se pois, ettei mieli pahoitu jostain syystä. Tämä on tullut selväksi ketjun perusteella. Valmistakaa itsellenne monipuoliset ja mitkä tahansa herkkuruuat, älkääkö välittäkö mitä vieraat ajattelevat. Näin minä tekisin jos palstamamma tulisi mökillemme kylään.

Sano yksikin tässä ketjussa, joka käskee tarjota roskaa vieraille. Että on mustavalkoista ajattelua. Jos ei syö ap:n ruokia niin sitten pitää syödä roskaa. Voisiko keskustella etukäteen niin että kaikilla olisi hyvä mieli? Oikeasti viettää mukava viikonloppu suvun kesken. Ei minua haittaa, jos toinen syö metvurstia. Ja voin jopa ostaa sen hänelle, jos tiedän etukäteen. Miksi pitää tuomita muut niin hanakasti? Vain minä tiedän, mitä saa ja pitää syödä.

Vierailija
170/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otsikko kertoo kaiken. Mitä tällä aloituksella halutaan korostaa! Minä olen rikas! Minä syön terveellisesti! Vaadin nöyryyttä ja kiitollisuutta, koska olen niin hyvä ihminen.

Vierailija
171/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeisin onnesta jos joku tarjois mulle tollasia herkkuja :)

Ja harmista, jos itse satsaisin samalla tavoin ja vieraat kävisivät ostamassa omat eväät. Töykeää kuin mikä, varallisuudesta viis.

Vierailija
172/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita hyvät ihmiset. Niissä ei ole yhtä oikeaa.

Vierailija
173/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repeisin onnesta jos joku tarjois mulle tollasia herkkuja :)

Ja harmista, jos itse satsaisin samalla tavoin ja vieraat kävisivät ostamassa omat eväät. Töykeää kuin mikä, varallisuudesta viis.

Ap on nähnyt vaivaa, se on selvä. Mutta miksi loukkaantua näin mahdottomasti siitä, että toiset syö vähän erilailla? Ehkä sisko osasikin olla kohtelias ja syödä valittamatta. Mutta itse kolmen nirson lapsen kanssa vierailut on tuskaa, jos on liian erikoista. Sisko teki järkevästi, jos vaihvihkaa kävi ostamassa lapsille mieluista. Mikä rikos se on? Miettikääpä hetki ennen kuin lynkkaatte.

Vierailija
174/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset oli? Köyhät ja epäterveellisesti syövät... Voi lapsiparkoja, kun kehtasivat haluta sämpylöitä ja metvurstia, kun tarjolla oli sushia. Tämän on pakko olla vitsi. Kivitetäänkö lapsukaiset tuon johdosta?

Vierailija
175/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhän perheen äiti ja voin kuvitella, että olis jäänyt sushit syömättä minunkin lapsilta. Ne vaan on tottuneet siihen mihin meillä on varaa ja en jaksa uskoa, että sushia saisivat alas niin paljon, että nälkä lähtis.

Meillä normaali aamupala on itse tehdyt kaurasämpylät ja sen päällä salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja juustoa. Välillä on muroja.

Päivällinen (viikonloppuisin lounas) on usein riisiä ja kanaa, pastaa ja tomaattikastiketta tms. Kalaa ostetaan, jos se on tarjouksessa. Eineksiä ei syödä kuin äärimmäisen harvoin.

Iltapala on taas sämpylöitä, lidlin kreikkalaista jugurttia marjoilla (itse poimittu) tai muroja.

Mehut on itse tehtyjä myös.

Vierailija
176/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli sentään :D Kyllä tää tarjoilu olis mennyt munkin kohdalla hukkaan. Ja edustan kuitenkin oletettavasti enemmän ap:ta kuin hänen vierastaan, jos varallisuutta katsotaan. En syö kalaa enkä näin ollen sushia. En ole sille allerginen, mutta en vain syö. Ja ei, minäkään en pidä siitä, että salaattiin sekoitetaan jotain makeaa - tosin sen salaatin olisin kyllä varmaan syönyt. Mä olisin kyllä ap:na kysynyt vierailta, mitä toiveita heillä on tarjoilujen suhteen ja sitten siihe kylkeen lisännyt eksotiikkaa, jos nyt kova tarve oli tuoda esiin, miten heillä syödään.

Vierailija
177/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään syödä aamupaksi maustamatonta kaurajugurttia hamppurouheen rouhittujen kaakaopapujen kera.

En kuitenkaan vierailla sellaista tarjoa, vaan ostan erilaisia leipiä ja muuta "normaalia" vieraita varten. Ihan sen mukaan mistä sattuvat pitämään. Saavat tietysti syödä samaa kuin itsekin syön. Useimmat pitivät sitä kuitenkin turhan erikoisena. Ihan itse saavat päättää.

Muutenkin meillä saa syödä sellaista ruokaa mikä itseä sattuu miellyttämään.

Oma poika söi tänään aamiaiseksi banaanileivän. Vaaleaa vehnätöntä paahtoleipää ja banaanisiivuja siinä päällä. Mielestäni ihan hyvä aamupala pojalla. Ihan itse laittoi aamupalansa.

Vierailija
178/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano yksikin tässä ketjussa, joka käskee tarjota roskaa vieraille. Että on mustavalkoista ajattelua. Jos ei syö ap:n ruokia niin sitten pitää syödä roskaa. Voisiko keskustella etukäteen niin että kaikilla olisi hyvä mieli? Oikeasti viettää mukava viikonloppu suvun kesken. Ei minua haittaa, jos toinen syö metvurstia. Ja voin jopa ostaa sen hänelle, jos tiedän etukäteen. Miksi pitää tuomita muut niin hanakasti? Vain minä tiedän, mitä saa ja pitää syödä.

Juuri näin. Ja se kuuluu jo alkeellisimpiin käytöstapoihin ja vieraanvaraisuuteen huomioida vieraiden ruokatottumukset, jos haluaa vieraiden viihtyvän.

Meillä ei syödä lihaa, eikä makkaraa, mutta kun pyydämme ruoka- tai yövieraita, jotka ovat sekasyöjiä, tietysti tarjoamme heille myös lihaa tai kalaa ja aamupalaksi vieraille löytyvät juustot, makkarat, murot, sämpylät, marmeladit, vaikka normaalisti syömme aamulla kaurapuuroa.

Eikö nykyään ajatella lainkaan toisia, vaan tuijotetaan omaan napaansa ja kaikkien tulisi käyttäytyä ja syödä kuin itse. Mitä sellainen vieraanvaraisuus on!

Vierailija
179/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kelvannut naapurin juopoillekaan kassi ruokaa. sain nin paljon ruokaa ruoka-avusta, että säästin itsellen 1,5 kg hot wingsejä ja muuta ja aattelin viedä taas kaupan juopoille ruokaa ei kelvannut tuore leipää ei valmisruoat ei mikään, kun kaljatölkkejä kyttäsivät ja hiluja että saavat taas haettua bisseä, vain broilerinakit sit kelpas ja vein kassin takas kotiin pakkaseen. ei edes maalaishampurilainen kelvannut heille. no sen ymmärrän että kaupalla olless apäivän kaljakytiksellä ruoat voi mennä pilalle kassissa ja kaljahan on elinehto monelle, ei ruoka

Vierailija
180/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tykkää noista ruuista, puolustaa ja ja ne jotka eivät tykkää, ymmärtävät vierailijoita. Itse pyrin tarjoamaan jotain mistä vierailijat tykkää. Yleensä löytyy hyvä kompromissi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan