Saanko olla pettynyt synttäreihini - tai lähinnä ystäviin, joiden PITI juhlia?
Niinpä niin. Olen synttäri-ihminen, aina rakastanut järjestää sekä omia että muiden juhlia. Täytän perjantaina vuosia, ja olemme kaksi (2) kuukautta sitten varanneet kaveriporukalla mökin, ajatuksena juhlistaa minua. Lauantaille on myös muuta tapahtumaa, johon osallistumme porukalla.
Perkasin mökkitarjonnan, varasin mökin, kerjäsin ja kinusin ihmisten osuuksia maksuista, olen suunnitellut yhteiset ruokailut (jota toivottiin, mutta toiveita ruuasta ei kukaan ole osannut esittää koko tänä aikana).... Koko ajan porukka on ollut innostuneen oloista, vaikka käytännön asiat ovatkin kaatuneet minun niskaani ja järjestelyt olleet hiton haastavia. Lopulta päätin vain itse tehdä päätöksiä, kun mielipiteitä ei ole kuulunut.
Ystäväni tietävät, että viimeisten muutaman vuoden aikana synttärini ovat olleet todella surkeita, millon olen eronnut ja millon on joku läheinen kuollut ja juhlatunnelma ollut kateissa. Siksi olen odottanut tätä kivaa, yhteistä reissua ihan hemmetisti.
EILEN sitten porukka alkoi vasta pohtia, että hetkinen - millon tää reissu on? Niin, no perjantaina. Loppujen lopuksi valtaosa porukasta ilmoittikin, ettei pääsekään mökille perjantaina, saapuvat vasta lauantaina iltapäivällä yhteiseen tapahtumaan. Mökille on tulossa nyt minun ja mieheni lisäksi yksi kaveripariskunta.
Alunperin halusin järjestää juhlat kotona, ja juhlia oikein antaumuksella ja suurella ystäväporukalla. Ajattelin kuitenkin, että no kiva reissuhan tuokin on, kun siellä on ne LÄHEISIMMÄT ystävät. Nyt ei ole niitäkään.
Ei jumalauta, tiedän olevani varmasti monen mielestä lapsellinen. "Ne ovat vain yhdet synttärit". Ovat joo, mutta mulle tärkeät. Ystävien käytös harmittaa; kun kaikki muu on hoidettu ilman pyydettyä apua, olisiko voinut merkata 3kk sitten ilmoitetun päivän edes kalenteriin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet naurettava.
Juhlia nyt synttäreitä aikuisena. Kuin kakarat.
Se että sinä olet kuiva ja tylsä känttyrä ei tarkoita että muut olisivat lapsellisia halutessaan pitää joskus hauskaa.
JÄRJESTÄT SYNTTÄRIT JA KERJÄÄT RAHAA MÖKKIIN? Minä olen ymmärtänyt, että juhlija tarjoaa tilat ja ruuat, ja vieraat tuo ehkä lahjan. Oletteko te jotain teinejä?
Ylipäätään: Miettisit vähän siltä kannalta, että vaadit ihmisiä isoina laumoina pyörimään omien synttäreidesi ympärillä. Minusta tuollainen on vastenmielistä. Siis vastenmielistä, jos joku alkaa rassata kavereita omilla kekkereillään ja sinne pitäisi laumoina mennä-... ja vielä maksaa juhlista.
Vierailija kirjoitti:
JÄRJESTÄT SYNTTÄRIT JA KERJÄÄT RAHAA MÖKKIIN? Minä olen ymmärtänyt, että juhlija tarjoaa tilat ja ruuat, ja vieraat tuo ehkä lahjan. Oletteko te jotain teinejä?
Ylipäätään: Miettisit vähän siltä kannalta, että vaadit ihmisiä isoina laumoina pyörimään omien synttäreidesi ympärillä. Minusta tuollainen on vastenmielistä. Siis vastenmielistä, jos joku alkaa rassata kavereita omilla kekkereillään ja sinne pitäisi laumoina mennä-... ja vielä maksaa juhlista.
Siis eikö todella luetun ymmärtäminen toimi näin monella? :D Kyseessä on YHTEINEN MÖKKIREISSU, jonka aikana osallistutaan yhteiseen kaikkia kiinnostavaan tapahtumaan ja samalla juhlitaan ekana iltana synttäreitä jotka sattuivat samalle viikonlopulle. Aloittaja myös kertoi täyttävänsä 25. Oikeasti, lukekaa ennen kuin alatte mekkaloida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siitä saa suuttua että ihmiset ei tulekkaan sovitusti ja peruvat viime hetkellä, täysi syy suuttua. MUTTA ehkä sullakin ois tarvetta lopulta päästää noista synttäreistä irti. Itse en esimerkiksi jaksaisi lähteä kaverin 27-vuotis synttäreitä juhlimaan.
Olemme siis eri puolilta Suomea, ja näemme tuon lauantaisen tapahtuman tiimoilta kerran vuodessa - siis lisäksi harmittaa, että yhteinen aika supistuu nyt päivällä. Olisin nämä kaksvitoset mielelläni vielä juhlinut, ja sitten tosiaan päästänyt irti :) Jotenkin näille on viime vuosien vastoinkäymisten takia ladannut nyt liikaa odotuksia.
ap
Kyllä olisin itsekin pettynyt tässä tilanteessa. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, en kyllä ainakaan tuolle porukalle järjestäisi enää mitään. Jo siksi, että järjestelyt kuulostavat kovin hankalilta, jos itse olet joutunut kaiken yksin hoitamaan...?
No eikö kyseessä kuitenkin ollut ap:n synttärit, joihin hän itse kutsui kavereita? Minusta on ihan itsestään selvää, että se, joka haluaa järjestää juhlat, vastaa itse niistä järjestelyistä. Siksi vähän vierastin myös mainintaa, että ap on kinunnut muilta rahaa mökkivuokrasta, vaikka kyseessä ei ole ollut mikään kaveriporukan yhdessä suunnittelema mökkireissu, vaan ap:n vuokramökillä järjestämät synttärit.
Olen selkeästi ollut nyt hieman epälooginen viesteissäni.
Alun perin ajatus oli, että osallistutaan yhdessä kaikkia kiinnostavaan harrastetapahtumaan. Koska kaikki tulevat tapahtumaan eri puolilta Suomea emmekä näe usein, päätettiin jäädä yöksi. Äänestettiin mökin ja hotellin välillä, ja valtaosa halusi mökin.Koska synttärit osuivat samalle viikonlopulle, ja ajomatkat ovat kaikilla pitkiä, porukka toivoi reissusta koko viikonlopun mittaista. Olin itse ajatellut järjestää isot kemut kotonani ja kutsua juhliin omaa lähipiiriäni, mutta ajatus siitä, että juhlin läheisimpien ystävieni kanssa, innosti mukaansa :)
Nyt lähinnä harmittaa se, että olisin kuitenkin voinut juhlia perjantaina kotona ja ajella mökille sekä tapahtumaan lauantaina, kuten alunperin ajatus oli. Ideointi lähti kuitenkin lentoon koko porukalla, ja päätimme YHDESSÄ pidentää reissun pe-su -välille. Synttärit olisivat olleet ikään kuin "bonus". Toki lauantaina on onneksi tapahtuman jälkeen vielä hetki aikaa paljuilla ja saunoa :)
Pahoittelut sekavasta selityksestä, tämä olisi pitänyt avata ihan ensimmäisenä :/
-ap
Tässä nyt kaikille tämä selite miksi mielestäni saa olla kyllä loukkaantunut. Yhdessä suunniteltu ja päätetty reissu jonka järjestely kaatuu yhden ihmisen niskaan kaikilta osin. Ärsyttäisi koska mielestäni on reilua että kaikki osallistuvat suunnitteluun ja järjestävät ne sovitut päivät _ajoissa vapaaksi_.
https://www.huonoaiti.fi/saa-olla-viimeinen-kerta-kun-jarjestan-yhtaan-…
Sattuipa sopivasti.
Kiitos tästä viestistä :) Äskeisessä viestissä sanoinkin, että pahin tunnekuohu on tasoittunut, mutta edelleen kyllä sapettaa tämä asioiden hankaluus. Samaistun sinun tapaasi mökkeillä, tuohon olen itsekin tottunut. Kenties tässäkin on kyse nyt luonne-eroista; toiset ovat hmm järjestelmällisempiä ja toiset enemmän "kyllä kaikki järjestyy kummemmin suunnittelemattakin" -tyyppejä.
-ap