Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko olla pettynyt synttäreihini - tai lähinnä ystäviin, joiden PITI juhlia?

Vierailija
30.07.2018 |

Niinpä niin. Olen synttäri-ihminen, aina rakastanut järjestää sekä omia että muiden juhlia. Täytän perjantaina vuosia, ja olemme kaksi (2) kuukautta sitten varanneet kaveriporukalla mökin, ajatuksena juhlistaa minua. Lauantaille on myös muuta tapahtumaa, johon osallistumme porukalla.

Perkasin mökkitarjonnan, varasin mökin, kerjäsin ja kinusin ihmisten osuuksia maksuista, olen suunnitellut yhteiset ruokailut (jota toivottiin, mutta toiveita ruuasta ei kukaan ole osannut esittää koko tänä aikana).... Koko ajan porukka on ollut innostuneen oloista, vaikka käytännön asiat ovatkin kaatuneet minun niskaani ja järjestelyt olleet hiton haastavia. Lopulta päätin vain itse tehdä päätöksiä, kun mielipiteitä ei ole kuulunut.

Ystäväni tietävät, että viimeisten muutaman vuoden aikana synttärini ovat olleet todella surkeita, millon olen eronnut ja millon on joku läheinen kuollut ja juhlatunnelma ollut kateissa. Siksi olen odottanut tätä kivaa, yhteistä reissua ihan hemmetisti.
EILEN sitten porukka alkoi vasta pohtia, että hetkinen - millon tää reissu on? Niin, no perjantaina. Loppujen lopuksi valtaosa porukasta ilmoittikin, ettei pääsekään mökille perjantaina, saapuvat vasta lauantaina iltapäivällä yhteiseen tapahtumaan. Mökille on tulossa nyt minun ja mieheni lisäksi yksi kaveripariskunta.

Alunperin halusin järjestää juhlat kotona, ja juhlia oikein antaumuksella ja suurella ystäväporukalla. Ajattelin kuitenkin, että no kiva reissuhan tuokin on, kun siellä on ne LÄHEISIMMÄT ystävät. Nyt ei ole niitäkään.

Ei jumalauta, tiedän olevani varmasti monen mielestä lapsellinen. "Ne ovat vain yhdet synttärit". Ovat joo, mutta mulle tärkeät. Ystävien käytös harmittaa; kun kaikki muu on hoidettu ilman pyydettyä apua, olisiko voinut merkata 3kk sitten ilmoitetun päivän edes kalenteriin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin itsekin perjantain osallistumisen väliin ja juhlisin kotona. Vai onko mökki kaukana eli voisko juhlia isolla porukalla mökillä. Onpa tympeää käytöstä, pettynyt olisin miekin.

Vierailija
2/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia extempore reissut on aina parhaita ja onnistuu yli odotusten, (koska odotuksia ei ole). Peru koko mökki ja tee jotain repäisevää. Äkkilähtö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siitä saa suuttua että ihmiset ei tulekkaan sovitusti ja peruvat viime hetkellä, täysi syy suuttua. MUTTA ehkä sullakin ois tarvetta lopulta päästää noista synttäreistä irti. Itse en esimerkiksi jaksaisi lähteä kaverin 27-vuotis synttäreitä juhlimaan.

Vierailija
4/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typeriä tällaiset juhlat. Todennäköisesti ihmisillä on omat menot ja sinä olet hössöttänyt liikaa jo monta kuukautta.

Olisit 2 viikkoa sitten laittanut kutsun ja sitovan ilmoittautumisen.

Vierailija
5/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä saa suuttua että ihmiset ei tulekkaan sovitusti ja peruvat viime hetkellä, täysi syy suuttua. MUTTA ehkä sullakin ois tarvetta lopulta päästää noista synttäreistä irti. Itse en esimerkiksi jaksaisi lähteä kaverin 27-vuotis synttäreitä juhlimaan.

Olemme siis eri puolilta Suomea, ja näemme tuon lauantaisen tapahtuman tiimoilta kerran vuodessa - siis lisäksi harmittaa, että yhteinen aika supistuu nyt päivällä. Olisin  nämä kaksvitoset mielelläni vielä juhlinut, ja sitten tosiaan päästänyt irti :) Jotenkin näille on viime vuosien vastoinkäymisten takia ladannut nyt liikaa odotuksia.

ap

Vierailija
6/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia extempore reissut on aina parhaita ja onnistuu yli odotusten, (koska odotuksia ei ole). Peru koko mökki ja tee jotain repäisevää. Äkkilähtö?

Tätä olin kans ehdottamassa.

Vierailija
7/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin itsekin perjantain osallistumisen väliin ja juhlisin kotona. Vai onko mökki kaukana eli voisko juhlia isolla porukalla mökillä. Onpa tympeää käytöstä, pettynyt olisin miekin.

Mökki on muutaman sadan kilometrin päässä, joten hitsi kun sinne ei voi juhlia siirtää. Eniten harmittaa se, että kaveripiiri on ITSE hypettänyt tätä reissua, ja nyt sitten kaikki peruvat/siirtävät tuloaan. Kuten sanoinkin, ovat näkemiset melko harvassa, joten siksikin olisi ollut kiva saada viettää aikaa koko viikonlopun ajan. Toki tilanteet muuttuvat ja esteitä tulee, mutta harmittaa kieltämättä silti.

Vierailija
8/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet naurettava.

Juhlia nyt synttäreitä aikuisena. Kuin kakarat.

Hahaha niin, itse et varmaan vaikkapa yksiäkään pyöreitäkään tule juhlimaan? Hohhoi, en muista lukeneeni että kyseessä olisi lastenkutsut, vaan ajanviettoa mökillä.

Vierailija
9/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet naurettava.

Juhlia nyt synttäreitä aikuisena. Kuin kakarat.

Hahaha niin, itse et varmaan vaikkapa yksiäkään pyöreitäkään tule juhlimaan? Hohhoi, en muista lukeneeni että kyseessä olisi lastenkutsut, vaan ajanviettoa mökillä.

No en juhli, mitä sitten? Naurettavaa.

Vierailija
10/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kerran juhlia omia synttäreitäni, järkättyäni ja osallistuttuani muiden moniin juhliin. Täytin 25. Tarkoitus oli aloittaa lauantaina iltakuudelta. Väänsin tarjottavia isolla vaivalla, siivosin ja touhusin. Pe iltana tuli yksi pahoittelu ja peruutus, la iltapäivänä kolmesta eteenpäin lisää. Viimeinen ilmoitti iltakasilta, ettei tule.

Eipä ole tuon jälkeen huvittanut pitää minkäänlaisia juhlia. Olipa tosi kiva ilta yksin. :(

Vierailija
11/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se outoa jos on hyvissä ajoin varattu ja sovittu. En kutsuisi enää uusiksi tai järjestäisi mitään.

Vierailija
12/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla pettynyt, tietenkin.

Minusta tuntuu, että Suomessa on kulttuuri muuttunut eikä yhteisistä juhlista niin välitetä eikä edes pidetä huonona käytöksenä olla menemättä. Kalenterit pidetään loppuun asti auki, jos tulisikin jotain ”parempaa”. Se on tosi kurjaa.

Vierailija
13/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kerran juhlia omia synttäreitäni, järkättyäni ja osallistuttuani muiden moniin juhliin. Täytin 25. Tarkoitus oli aloittaa lauantaina iltakuudelta. Väänsin tarjottavia isolla vaivalla, siivosin ja touhusin. Pe iltana tuli yksi pahoittelu ja peruutus, la iltapäivänä kolmesta eteenpäin lisää. Viimeinen ilmoitti iltakasilta, ettei tule.

Eipä ole tuon jälkeen huvittanut pitää minkäänlaisia juhlia. Olipa tosi kiva ilta yksin. :(

Voi hitsi, miten kurja fiilis tuli sinunkin puolesta! :( Ymmärrän hyvin, että pettymys on varmasti ollut valtaisa. Etenkin, kun on ilmoituksetkin jätetty noin viime tippaan, ettei sitten ehdi järjestää oikein muutakaan, ja on kaikki järjestelyt tehnyt ihan suotta.

-ap

Vierailija
14/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: sattuneesta syystä huolehdin lapseni kaikille mahdollisille kaverisynttäreille. En halua edes ajatella, kuinka synttäreitä odottava lapsi pettyisi, kun aikuisellakin oli juhlien myttyynmenosta surkea olo. Etenkin vähemmän suosittujen lasten juhliin mennään vaikka sataisi kivenmurikoita. Kerran oma lapseni oli toinen paikalle vaivautuneista vieraista.

Vierailija
15/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme siis eri puolilta Suomea, ja näemme tuon lauantaisen tapahtuman tiimoilta kerran vuodessa - siis lisäksi harmittaa, että yhteinen aika supistuu nyt päivällä. Olisin  nämä kaksvitoset mielelläni vielä juhlinut, ja sitten tosiaan päästänyt irti :) Jotenkin näille on viime vuosien vastoinkäymisten takia ladannut nyt liikaa odotuksia.

ap

Kyllä olisin itsekin pettynyt tässä tilanteessa. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, en kyllä ainakaan tuolle porukalle järjestäisi enää mitään. Jo siksi, että järjestelyt kuulostavat kovin hankalilta, jos itse olet joutunut kaiken yksin hoitamaan...? 

Vierailija
16/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla pettynyt, tietenkin.

Minusta tuntuu, että Suomessa on kulttuuri muuttunut eikä yhteisistä juhlista niin välitetä eikä edes pidetä huonona käytöksenä olla menemättä. Kalenterit pidetään loppuun asti auki, jos tulisikin jotain ”parempaa”. Se on tosi kurjaa.

Tämä on muuten hyvä huomio! Toki kesän viikonloput ovat rajallisia ja menoja sekä juhlia on paljon, mutta jotenkin ihmiset ovat unohtaneet käytöstavat juhliin osallistumisesta ilmoittamisen kanssa.

Vierailija
17/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt jotain outoa. Oliko tarkoitus siis järjestää ap:n synttärit? Miksi ap sitten edes odotti muilta mitään järjestelyvastuuta? Ei kai homma toimi niin, että joku päättää haluavansa juhlat, ja muiden pitäisi järjestää?

Vierailija
18/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Olen synttäri-ihminen, aina rakastanut järjestää sekä omia että muiden juhlia. Täytän perjantaina vuosia, ja olemme kaksi (2) kuukautta sitten varanneet kaveriporukalla mökin, ajatuksena juhlistaa minua. Lauantaille on myös muuta tapahtumaa, johon osallistumme porukalla.

Perkasin mökkitarjonnan, varasin mökin, kerjäsin ja kinusin ihmisten osuuksia maksuista, olen suunnitellut yhteiset ruokailut (jota toivottiin, mutta toiveita ruuasta ei kukaan ole osannut esittää koko tänä aikana).... Koko ajan porukka on ollut innostuneen oloista, vaikka käytännön asiat ovatkin kaatuneet minun niskaani ja järjestelyt olleet hiton haastavia. Lopulta päätin vain itse tehdä päätöksiä, kun mielipiteitä ei ole kuulunut.

Ystäväni tietävät, että viimeisten muutaman vuoden aikana synttärini ovat olleet todella surkeita, millon olen eronnut ja millon on joku läheinen kuollut ja juhlatunnelma ollut kateissa. Siksi olen odottanut tätä kivaa, yhteistä reissua ihan hemmetisti.

EILEN sitten porukka alkoi vasta pohtia, että hetkinen - millon tää reissu on? Niin, no perjantaina. Loppujen lopuksi valtaosa porukasta ilmoittikin, ettei pääsekään mökille perjantaina, saapuvat vasta lauantaina iltapäivällä yhteiseen tapahtumaan. Mökille on tulossa nyt minun ja mieheni lisäksi yksi kaveripariskunta.

Alunperin halusin järjestää juhlat kotona, ja juhlia oikein antaumuksella ja suurella ystäväporukalla. Ajattelin kuitenkin, että no kiva reissuhan tuokin on, kun siellä on ne LÄHEISIMMÄT ystävät. Nyt ei ole niitäkään.

Ei jumalauta, tiedän olevani varmasti monen mielestä lapsellinen. "Ne ovat vain yhdet synttärit". Ovat joo, mutta mulle tärkeät. Ystävien käytös harmittaa; kun kaikki muu on hoidettu ilman pyydettyä apua, olisiko voinut merkata 3kk sitten ilmoitetun päivän edes kalenteriin?

Mikset sä vaan kasva aikuiseksi ja  unohda tollaset bileet. Kyllä, sä olet lapsellinen eikä  sun kavereita enää kiinnosta a) osallistua b) joutua maksamaan siitä  että SINÄ saat viettää synttärit. Kivaa teinimeininkiä, wtf.

Vierailija
19/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama on havaittavissa lasten juhlissakin. Ei tule ketään eikä suurin osa edes ilmoita mitään.

Vierailija
20/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä olisin itsekin pettynyt tässä tilanteessa. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, en kyllä ainakaan tuolle porukalle järjestäisi enää mitään. Jo siksi, että järjestelyt kuulostavat kovin hankalilta, jos itse olet joutunut kaiken yksin hoitamaan...? 

Melko pitkälti kyllä yksin olen saanut järjestää. Jo ruokatoiveita joutui kyselemään useaan otteeseen - vaikka yhteinen ruokailu olikin toiveissa siis salaattien, aamupalojen ja lauantain pääruuan osalta. Onneksi varasin sentään loppusiivouksen, niin ei tarvitse siitä murehtia.

Kiireitä on toki kaikilla oma määränsä, mutta tuntuu turhauttavalta yrittää järjestää kaikille mieleistä reissua, kun yksinkertaisiakin asioita joutuu tivaamaan.

Vertailuna viime viikonloppu: Oltiin toisen kaveriporukan kanssa mökillä. Ruokaostokset hoidettiin kimpassa etukäteen laaditun listan pohjalta, ruuat laitettiin sulassa sovussa ja siivous onnistui ketään patistelematta. Oli tosi hauskaa puuhastella porukassa, kun jokainen osallistui yhteisen tekemisen ja syötävien järjestämiseen :) Näin sen mielestäni kuuluisi mennäkin. Tuosta reissusta jäi superhyvä fiilis!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme