Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko olla pettynyt synttäreihini - tai lähinnä ystäviin, joiden PITI juhlia?

Vierailija
30.07.2018 |

Niinpä niin. Olen synttäri-ihminen, aina rakastanut järjestää sekä omia että muiden juhlia. Täytän perjantaina vuosia, ja olemme kaksi (2) kuukautta sitten varanneet kaveriporukalla mökin, ajatuksena juhlistaa minua. Lauantaille on myös muuta tapahtumaa, johon osallistumme porukalla.

Perkasin mökkitarjonnan, varasin mökin, kerjäsin ja kinusin ihmisten osuuksia maksuista, olen suunnitellut yhteiset ruokailut (jota toivottiin, mutta toiveita ruuasta ei kukaan ole osannut esittää koko tänä aikana).... Koko ajan porukka on ollut innostuneen oloista, vaikka käytännön asiat ovatkin kaatuneet minun niskaani ja järjestelyt olleet hiton haastavia. Lopulta päätin vain itse tehdä päätöksiä, kun mielipiteitä ei ole kuulunut.

Ystäväni tietävät, että viimeisten muutaman vuoden aikana synttärini ovat olleet todella surkeita, millon olen eronnut ja millon on joku läheinen kuollut ja juhlatunnelma ollut kateissa. Siksi olen odottanut tätä kivaa, yhteistä reissua ihan hemmetisti.
EILEN sitten porukka alkoi vasta pohtia, että hetkinen - millon tää reissu on? Niin, no perjantaina. Loppujen lopuksi valtaosa porukasta ilmoittikin, ettei pääsekään mökille perjantaina, saapuvat vasta lauantaina iltapäivällä yhteiseen tapahtumaan. Mökille on tulossa nyt minun ja mieheni lisäksi yksi kaveripariskunta.

Alunperin halusin järjestää juhlat kotona, ja juhlia oikein antaumuksella ja suurella ystäväporukalla. Ajattelin kuitenkin, että no kiva reissuhan tuokin on, kun siellä on ne LÄHEISIMMÄT ystävät. Nyt ei ole niitäkään.

Ei jumalauta, tiedän olevani varmasti monen mielestä lapsellinen. "Ne ovat vain yhdet synttärit". Ovat joo, mutta mulle tärkeät. Ystävien käytös harmittaa; kun kaikki muu on hoidettu ilman pyydettyä apua, olisiko voinut merkata 3kk sitten ilmoitetun päivän edes kalenteriin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti, tällaista se nyt vaan nykyään on... Kyllä mäkin loukkaantuisin, mutta pääasia, ettei ota asiaa liian raskaasti. Juhlikaa sitten lauantaina, jos porukka kuitenkin silloin tulee. Tuskin kukaan ajattelee, ettei halua juhlia juuri SINUN synttäreitäsi. Omat menot nyt menee joskus edelle...

Vierailija
22/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sama on havaittavissa lasten juhlissakin. Ei tule ketään eikä suurin osa edes ilmoita mitään.

Ilmoittautumisprosentti kasvaa hiukan, jos kutsun esittää vanhempi, vaikka viestillä toisen vanhemman puhelimeen. Lapsen kuljettama kutsukortti voi jäädä matkan varrelle. Itsekin olen löytänyt juniorin repusta kuukaudenkin vanhoja syntttärikutsuja. Vaikea ilmoittautua/perua, kun ei ole koko kutsua nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos juhlitaan sinun synttäreitäsi, niin kai oletuksena onkin, että itse ne järjestät ja kustannat? Niinhan juhlissa ylipäätään toimitaan, oli synttärit, ristiäiset, häät, rippijuhlat. Tuo viime tingan peruminen on toki tökeröä ja huonoa käytöstä, mutta minulle on uusi juttu että noihin kuluihin tulisi vieraiden osallistua. Kuulostaa erikoiselta.

Vierailija
24/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt jotain outoa. Oliko tarkoitus siis järjestää ap:n synttärit? Miksi ap sitten edes odotti muilta mitään järjestelyvastuuta? Ei kai homma toimi niin, että joku päättää haluavansa juhlat, ja muiden pitäisi järjestää?

Tarkoitus on juhlia sekä synttärit että osallistua yhdessä erääseen kaikkia kiinnostavaan tapahtumaan, jonne toki olisimme menneet ilman mökkiäkin. Alunperin ajatus olikin mökkeillä vain la-su yö, mutta porukka toivoi sitten kahta mökki-iltaa pitkien matkojen takia ja päätimme, että juhlitaan synttärit sitten siellä mökillä tosiaan tällä omalla ydinporukalla.

Lähinnä järjestelyt ovat tuntuneet turhauttavilta siksi, että en halua nimenomaan järjestää iltaa itselleni, vaan MEILLE. Siksi toivoin kommentteja siitä, mitä ruokia olisi toiveissa yms. Tai edes, mitä toiveita on vuokramökin suhteen. Olen nyt tyytynyt tekemään sitten päätökset itse, kun en vastauksia saanut :) Ja toivon, että puitteet ovat muidenkin mielestä sitten kelvolliset :) Eri asia, jos järjestäisin nimenomaan juhlat kotonani ja vain minulle itselleni, mutta..

-ap

Vierailija
25/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos juhlitaan sinun synttäreitäsi, niin kai oletuksena onkin, että itse ne järjestät ja kustannat? Niinhan juhlissa ylipäätään toimitaan, oli synttärit, ristiäiset, häät, rippijuhlat. Tuo viime tingan peruminen on toki tökeröä ja huonoa käytöstä, mutta minulle on uusi juttu että noihin kuluihin tulisi vieraiden osallistua. Kuulostaa erikoiselta.

Kyseessä oli kyllä muutakin ohjelmaa kuin pelkät synttärit, jos luit ketjun? 

Vierailija
26/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuommoiset "mennään mökille isolla porukalla juhlimaan sitätaitätä" jutut ovat ahdistavia.

Jotkut yhden illan bileet ovat ok, mutta ei sellaisiinkaan aina tee mieli lähteä.

Aikuisena toivoo saavansa himpun verran enemmän henkilökohtaista tilaa kuin mökillä on mahdollista. Vaikka siellä olisi kaikille omat makkarit niin yhteiset tilat ovat yhteisiä eikä siitä hälinästä pääse minnekään karkuun.

Ikävä että sulla, AP näyttää juhlat menevän persiilleen.

Toivottavasti saat kuitenkin ilon irti syntymäpäivänäsi vaikka suunnitelmat nyt muuttuivat.

Vierailija
27/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä saa suuttua että ihmiset ei tulekkaan sovitusti ja peruvat viime hetkellä, täysi syy suuttua. MUTTA ehkä sullakin ois tarvetta lopulta päästää noista synttäreistä irti. Itse en esimerkiksi jaksaisi lähteä kaverin 27-vuotis synttäreitä juhlimaan.

Olemme siis eri puolilta Suomea, ja näemme tuon lauantaisen tapahtuman tiimoilta kerran vuodessa - siis lisäksi harmittaa, että yhteinen aika supistuu nyt päivällä. Olisin  nämä kaksvitoset mielelläni vielä juhlinut, ja sitten tosiaan päästänyt irti :) Jotenkin näille on viime vuosien vastoinkäymisten takia ladannut nyt liikaa odotuksia.

ap

Kyllä olisin itsekin pettynyt tässä tilanteessa. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, en kyllä ainakaan tuolle porukalle järjestäisi enää mitään. Jo siksi, että järjestelyt kuulostavat kovin hankalilta, jos itse olet joutunut kaiken yksin hoitamaan...? 

No eikö kyseessä kuitenkin ollut ap:n synttärit, joihin hän itse kutsui kavereita? Minusta on ihan itsestään selvää, että se, joka haluaa järjestää juhlat, vastaa itse niistä järjestelyistä. Siksi vähän vierastin myös mainintaa, että ap on kinunnut muilta rahaa mökkivuokrasta, vaikka kyseessä ei ole ollut mikään kaveriporukan yhdessä suunnittelema mökkireissu, vaan ap:n vuokramökillä järjestämät synttärit.

Vierailija
28/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on, että ihmiset peruvat, mutta kannattaa miettiä mikä meni pieleen. Voi olla, että ihmiset kokivat rahankeruun ikäväksi, koska eivät olleet niin innostuneita ideasta. Itse pidin kotona 30-vuotissynttärit. Laiton kutsuun jopa menun, tarjosin itse kaiken ja kaikki tulivat paikalle. Juhlat onnistuivat hyvin. En edes ajatellut lahjoja etukäteen, mutta sain kaikkea ihanaa!

Vierailija
29/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sama on havaittavissa lasten juhlissakin. Ei tule ketään eikä suurin osa edes ilmoita mitään.

Tätä sattuu nykyään paljon lasten synttäreillä.

Tosi moni on sanonut että kutsutut eivät ilmoita mitään ja paikalle saattaa tulla 1-2 vierasta jotka sitten valittavat kuinka on kehnot synttärit. Aina ei tule ketään eikä yksikään ole ilmoittanut mitään.

Eikä kyse ole edes siitä että synttärisankari olisi jotenkin epäsuosittu. Vaikka kavereita olisi paljonkin, niin silti saattaa käydä niin että vieraita ei tule.

Toinen trendi on valittaminen.

Meillä on kaksi poikaa ja joka helvetin synttäreillä on ollut niitä valittajia.

Huonot tarjoilut ja tylsät juhlat eikä mikään tunnu kelpaavan.

Jos on kakkua niin kukaan ei syö ja sitten kun ei ole kakkua valitetaan että ei ole edes kakkua.

Synttäreitä ollaan järjestetty hoplopissa ja muissa vastaavissa paikoissa missä tarjoilut ja muut tulee valmiina.

Joskus on viety tenavaporukka leffaan ja pitsalle. Sekin oli tylsää ja pitsa oli pahaa.

Enää ei edes kutsuta kuin 1 tai 2 parasta kaveria ja tunnelma on ollut parempi.

Vierailija
30/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä saa suuttua että ihmiset ei tulekkaan sovitusti ja peruvat viime hetkellä, täysi syy suuttua. MUTTA ehkä sullakin ois tarvetta lopulta päästää noista synttäreistä irti. Itse en esimerkiksi jaksaisi lähteä kaverin 27-vuotis synttäreitä juhlimaan.

Olemme siis eri puolilta Suomea, ja näemme tuon lauantaisen tapahtuman tiimoilta kerran vuodessa - siis lisäksi harmittaa, että yhteinen aika supistuu nyt päivällä. Olisin  nämä kaksvitoset mielelläni vielä juhlinut, ja sitten tosiaan päästänyt irti :) Jotenkin näille on viime vuosien vastoinkäymisten takia ladannut nyt liikaa odotuksia.

ap

Kyllä olisin itsekin pettynyt tässä tilanteessa. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, en kyllä ainakaan tuolle porukalle järjestäisi enää mitään. Jo siksi, että järjestelyt kuulostavat kovin hankalilta, jos itse olet joutunut kaiken yksin hoitamaan...? 

No eikö kyseessä kuitenkin ollut ap:n synttärit, joihin hän itse kutsui kavereita? Minusta on ihan itsestään selvää, että se, joka haluaa järjestää juhlat, vastaa itse niistä järjestelyistä. Siksi vähän vierastin myös mainintaa, että ap on kinunnut muilta rahaa mökkivuokrasta, vaikka kyseessä ei ole ollut mikään kaveriporukan yhdessä suunnittelema mökkireissu, vaan ap:n vuokramökillä järjestämät synttärit.

Olen selkeästi ollut nyt hieman epälooginen viesteissäni.

Alun perin ajatus oli, että osallistutaan yhdessä kaikkia kiinnostavaan harrastetapahtumaan. Koska kaikki tulevat tapahtumaan eri puolilta Suomea emmekä näe usein, päätettiin jäädä yöksi. Äänestettiin mökin ja hotellin välillä, ja valtaosa halusi mökin.

Koska synttärit osuivat samalle viikonlopulle, ja ajomatkat ovat kaikilla pitkiä, porukka toivoi reissusta koko viikonlopun mittaista. Olin itse ajatellut järjestää isot kemut kotonani ja kutsua juhliin omaa lähipiiriäni, mutta ajatus siitä, että juhlin läheisimpien ystävieni kanssa, innosti mukaansa :) 

Nyt lähinnä harmittaa se, että olisin kuitenkin voinut juhlia perjantaina kotona ja ajella mökille sekä tapahtumaan lauantaina, kuten alunperin ajatus oli. Ideointi lähti kuitenkin lentoon koko porukalla, ja päätimme YHDESSÄ pidentää reissun pe-su -välille. Synttärit olisivat olleet ikään kuin "bonus". Toki lauantaina on onneksi tapahtuman jälkeen vielä hetki aikaa paljuilla ja saunoa :)

Pahoittelut sekavasta selityksestä, tämä olisi pitänyt avata ihan ensimmäisenä :/

-ap

Vierailija
31/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alun perin ajatus oli, että osallistutaan yhdessä kaikkia kiinnostavaan harrastetapahtumaan. Koska kaikki tulevat tapahtumaan eri puolilta Suomea emmekä näe usein, päätettiin jäädä yöksi. Äänestettiin mökin ja hotellin välillä, ja valtaosa halusi mökin.

Koska synttärit osuivat samalle viikonlopulle, ja ajomatkat ovat kaikilla pitkiä, porukka toivoi reissusta koko viikonlopun mittaista. Olin itse ajatellut järjestää isot kemut kotonani ja kutsua juhliin omaa lähipiiriäni, mutta ajatus siitä, että juhlin läheisimpien ystävieni kanssa, innosti mukaansa :) 

Nyt lähinnä harmittaa se, että olisin kuitenkin voinut juhlia perjantaina kotona ja ajella mökille sekä tapahtumaan lauantaina, kuten alunperin ajatus oli. Ideointi lähti kuitenkin lentoon koko porukalla, ja päätimme YHDESSÄ pidentää reissun pe-su -välille. Synttärit olisivat olleet ikään kuin "bonus". Toki lauantaina on onneksi tapahtuman jälkeen vielä hetki aikaa paljuilla ja saunoa :)

Pahoittelut sekavasta selityksestä, tämä olisi pitänyt avata ihan ensimmäisenä :/

-ap

Eli kaverittoivoivat pitkää vklp:tä ja sitten peruvat perjantain viikkoa ennen? Aika tökeröä.Kyllä muakin ketuttais, nyt kun tää tilanne aukesi. Sinuna juhlisin perjantaina jos ehdit mitään enää järjestää ja menisin mökille lauantaina, jos perjantaina siellä oli vain muutama ihminen kuitenkaan paikalla ja lauantaina koko porukka?

Vierailija
32/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

-ap

Eli kaverittoivoivat pitkää vklp:tä ja sitten peruvat perjantain viikkoa ennen? Aika tökeröä.Kyllä muakin ketuttais, nyt kun tää tilanne aukesi. Sinuna juhlisin perjantaina jos ehdit mitään enää järjestää ja menisin mökille lauantaina, jos perjantaina siellä oli vain muutama ihminen kuitenkaan paikalla ja lauantaina koko porukka?

Jep, jotain omaa ohjelmaa perjantaille jos kerran mökkiporukka alkaa perumaan! 

Vierailija
33/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos joku kutsuis mut, olisin tosi iloinen. Mulla on tapana pitää lupaukset, asiat on selviä ja toimii. En ole silti suuressa suosiossa... 

Vietän yleensä kaikki juhlat yksin. On mulla ystäviäkin, mutta heillä on omia menoja enkä usein kuulu niihin mukaan. Nyt vähän vanhempana ystävillä on perheet ja he viettävät vapaansa mökeillä perheineen. Osa järjestää kyllä juhlia, mutta en ilmeisesti kuulu kenenkään lähipiiriin sittenkään, koska kutsuja ei tule. Ne ystävät, joilla ei ole perhettä / mökkiä, ovat matkoilla tms. Mulle riittää seuraa lenkille arki-iltoina tms.,  mikä on kyllä tosi hyvä sekin. Mutta silti.

Omat juhlat on vuosia jääneet järjestämättä em. syystä. Kukaan ei tule, mutta onneksi se sanotaan suunnilleen heti. Eli siinä vaiheessa jo, kun mietin juhlia, saan kuulla, että kaikki ovat poissa, kiireisiä tai ei käy muista syistä. Se kyllä rajoittaa mahdollisuuksia ja koitankin miettiä muita vaihtoehtoja. Olen myös joidenkin lähimpien ystävien kanssa puhunut tästä ja siitä, että olen usein yksin ja yksinäinen,ja he tuntuvat kyllä ymmärtävän, että niin ovat hekin ja tilanne pysyy samana.

Kun menin naimisiin, en samasta syystä kutsunut paljoa ihmisiä.  Yksi kutsutuista sanoi vähän ennen häitä, että varaudu sitten polttareihin sinä ja sinä iltana työvuorosi jälkeen. Varauduinhan minä jakun se ilta tuli,ei tapahtunut mitään. No, olin tosi surullinen. En välitä mistään älyttömistä polttarijuhlista, mutta olisin tosiaan arvostanut sitä,että olisi ollut edes jotain tai suunnilleen mitä tahansa. Mutta että ei mitään.

Joskus, kun on ollut synttäreillä vieraita, on sanottu, että lahja unohtui tai tuotu esim. omenoita ( meillä on omenapuita). Se on ok, pääasia, että edes joku joskus tuli ja ajattelin, ettei ole niin tapana antaalahjoja tai panostaa niihin. Mutta kun olen käynyt joskus esim. sukulaisten syntymäpäivillä (vuosia sitten) tai ex-miehen ystävien synttäreillä aikanaan,näin, että aikuisilla on tapana antaa juhlissa esim. lahjakortteja ravintolaan, kalliita konjakkipulloja ja muutenkin arvokkaita  lahjoja, joita on harkittu ja joitten eteen on nähty vaivaa. Koen siis, etten ole lahjojen enkä edes juhlien arvoinen niin kuin muut ja olen siitä surullinen.

Vierailija
34/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varsin tutulta. Ystäväpiiriin kuului ennen ihmisiä, joiden kanssa yhteiset jutut olivat yhtä tuskaa. Kukaan ei osallistunut suunnitteluun tai järjestelyyn mutta illanistujaisissa muiden tuomat eväät kyllä kelpasivat. Roskat eivät menneet roskiin, eikä kimppakuluihin ikinä ollut kolikoita mukana vaikka etukäteen sovittiin, että yksi käy kaupassa ja tasataan sitten.

Nyttemmin porukkaan kuuluu onneksi kavereita, joille on itsestäänselvää että kaikki osallistuvat kuluihin ja suunnitteluun ja kaikkeen. En kaipaa elämääni loisia, jotka odottavat vain valmista pöytään mutta eivät itse laita tikkua ristiin yhteisen tekemisen suhteen.

Varo vain, ettet joudu maksumieheksi tai pelkästään reissun siivoajaksi. Minä olen joutunut ja ihan liian monesti. 

Niin ja ihanaa synttäriä!

Vierailija
35/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jos joku kutsuis mut, olisin tosi iloinen. Mulla on tapana pitää lupaukset, asiat on selviä ja toimii. En ole silti suuressa suosiossa... 

Vietän yleensä kaikki juhlat yksin. On mulla ystäviäkin, mutta heillä on omia menoja enkä usein kuulu niihin mukaan. Nyt vähän vanhempana ystävillä on perheet ja he viettävät vapaansa mökeillä perheineen. Osa järjestää kyllä juhlia, mutta en ilmeisesti kuulu kenenkään lähipiiriin sittenkään, koska kutsuja ei tule. Ne ystävät, joilla ei ole perhettä / mökkiä, ovat matkoilla tms. Mulle riittää seuraa lenkille arki-iltoina tms.,  mikä on kyllä tosi hyvä sekin. Mutta silti.

Omat juhlat on vuosia jääneet järjestämättä em. syystä. Kukaan ei tule, mutta onneksi se sanotaan suunnilleen heti. Eli siinä vaiheessa jo, kun mietin juhlia, saan kuulla, että kaikki ovat poissa, kiireisiä tai ei käy muista syistä. Se kyllä rajoittaa mahdollisuuksia ja koitankin miettiä muita vaihtoehtoja. Olen myös joidenkin lähimpien ystävien kanssa puhunut tästä ja siitä, että olen usein yksin ja yksinäinen,ja he tuntuvat kyllä ymmärtävän, että niin ovat hekin ja tilanne pysyy samana.

Kun menin naimisiin, en samasta syystä kutsunut paljoa ihmisiä.  Yksi kutsutuista sanoi vähän ennen häitä, että varaudu sitten polttareihin sinä ja sinä iltana työvuorosi jälkeen. Varauduinhan minä jakun se ilta tuli,ei tapahtunut mitään. No, olin tosi surullinen. En välitä mistään älyttömistä polttarijuhlista, mutta olisin tosiaan arvostanut sitä,että olisi ollut edes jotain tai suunnilleen mitä tahansa. Mutta että ei mitään.

Joskus, kun on ollut synttäreillä vieraita, on sanottu, että lahja unohtui tai tuotu esim. omenoita ( meillä on omenapuita). Se on ok, pääasia, että edes joku joskus tuli ja ajattelin, ettei ole niin tapana antaalahjoja tai panostaa niihin. Mutta kun olen käynyt joskus esim. sukulaisten syntymäpäivillä (vuosia sitten) tai ex-miehen ystävien synttäreillä aikanaan,näin, että aikuisilla on tapana antaa juhlissa esim. lahjakortteja ravintolaan, kalliita konjakkipulloja ja muutenkin arvokkaita  lahjoja, joita on harkittu ja joitten eteen on nähty vaivaa. Koen siis, etten ole lahjojen enkä edes juhlien arvoinen niin kuin muut ja olen siitä surullinen.

Hassu. Ei ole mitään tapana antaa isoja lahjoja

Muutenkin olet aika rasittava

Vierailija
36/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota, ap on kerännyt rahaa niin ovatko kaikki maksaneet pe-la ja la-su sekä loppusiivouksen? Ovatko kaikki maksaneet pe la su 3 päivän sapuskat?

Mitkä asiat ap kustantaa synttäreiden järjestäjänä? Kiinnostaa kustannukset siksi, että miten olet ajatellut jakaa nallekarkit, miten ne mielestäsi menevät?

Vierailija
37/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Olen synttäri-ihminen, aina rakastanut järjestää sekä omia että muiden juhlia. Täytän perjantaina vuosia, ja olemme kaksi (2) kuukautta sitten varanneet kaveriporukalla mökin, ajatuksena juhlistaa minua. Lauantaille on myös muuta tapahtumaa, johon osallistumme porukalla.

Perkasin mökkitarjonnan, varasin mökin, kerjäsin ja kinusin ihmisten osuuksia maksuista, olen suunnitellut yhteiset ruokailut (jota toivottiin, mutta toiveita ruuasta ei kukaan ole osannut esittää koko tänä aikana).... Koko ajan porukka on ollut innostuneen oloista, vaikka käytännön asiat ovatkin kaatuneet minun niskaani ja järjestelyt olleet hiton haastavia. Lopulta päätin vain itse tehdä päätöksiä, kun mielipiteitä ei ole kuulunut.

Ystäväni tietävät, että viimeisten muutaman vuoden aikana synttärini ovat olleet todella surkeita, millon olen eronnut ja millon on joku läheinen kuollut ja juhlatunnelma ollut kateissa. Siksi olen odottanut tätä kivaa, yhteistä reissua ihan hemmetisti.

EILEN sitten porukka alkoi vasta pohtia, että hetkinen - millon tää reissu on? Niin, no perjantaina. Loppujen lopuksi valtaosa porukasta ilmoittikin, ettei pääsekään mökille perjantaina, saapuvat vasta lauantaina iltapäivällä yhteiseen tapahtumaan. Mökille on tulossa nyt minun ja mieheni lisäksi yksi kaveripariskunta.

Alunperin halusin järjestää juhlat kotona, ja juhlia oikein antaumuksella ja suurella ystäväporukalla. Ajattelin kuitenkin, että no kiva reissuhan tuokin on, kun siellä on ne LÄHEISIMMÄT ystävät. Nyt ei ole niitäkään.

Ei jumalauta, tiedän olevani varmasti monen mielestä lapsellinen. "Ne ovat vain yhdet synttärit". Ovat joo, mutta mulle tärkeät. Ystävien käytös harmittaa; kun kaikki muu on hoidettu ilman pyydettyä apua, olisiko voinut merkata 3kk sitten ilmoitetun päivän edes kalenteriin?

Mikset sä vaan kasva aikuiseksi ja  unohda tollaset bileet. Kyllä, sä olet lapsellinen eikä  sun kavereita enää kiinnosta a) osallistua b) joutua maksamaan siitä  että SINÄ saat viettää synttärit. Kivaa teinimeininkiä, wtf.

Eikö nyt ole ihan normaalia monessakin iässä mennä kaveriporukalla mökille, jolloin on myös aivan normaalia jakaa kustannukset?

Tässä vaan ap:n syntymäpäivä sattuu samaan aikaan kuin muutenkin näkisivät.

Olen 40v ja olen ollut varmaan 3 kertaa viimeisen vuoden aikana viettämässä mökkiviikonloppua vuokramökillä, omalla ja kaverin mökillä. Jos olen ilmoittanut tulevani niin menen. Jos on pyydetty ja en pääse, olen ilmoittanut heti etten pääse. Kustannukset jaetaan tasan. Osallistun ruokien suunnitteluun tai hyväksyn mulden päätökset ruoista. Ei ole vaikeaa eikä tule pettymyksiä.

Käsittämätöntä että jotkut kuvittelevat, että joku vuokramökkireissu tai vastaava mikä pitää varata ja maksaa on sellainen, että voi päättää pari päivää ennen ettei lähdekään.

Olen tosi pahoillani, ap. Et todellakaan ole lapsellinen ja pahastut ihan aiheesta.

Vierailija
38/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan eri puolilla suomea ja tavataan kerran vuodessa yhteisen harrastuksen merkeissä mutta silti nämä ihmiset ovat ne lähimmät ystävät.. Kyllä se vaan on niin että pakostikin aikuisiällä välit viilenee juuri tuossa vaiheessa kun muutetaan eri paikkakunnille ja tavataan enää harvoin, ihmiset elävät omaa elämäänsä omassa tahdissaan ja elämäntilanne ei olekaan enää kaikilla sama kuten esimerkiksi yhteisessä opiskelupaikassa vielä on. Tuskinpa kaikki kutsutut edes muistavat että ap:n edelliset synttärit ovat menneet pieleen ja tajusivat että tässä oli nyt tärkeät juhlat suunnitteilla. Tai vaihtoehtoisesti jos ap on tätä asiaa kaikille toitottanut ja muistuttanut niin luultavasti juhlien onnistumisen paine on saanut jokusen siirtämään tuloaan, mieluummin jättävät juhlat väliin kuin ottavat niskoilleen syyt siitä että juhlat epäonnistuivat koska kukaan ei halunnut tanssia/porukka ei ollut tarpeeksi kännissä tai oli liikaa kännissä/joku riiteli/joku nukahti aikaisin jne. 

Kun joku kasaa noin suuret odotukset juhliinsa niin valitettavasti ne odotukset todella harvoin täyttyvät ja sitähän saataisiin sitten varmaan kuunnella taas seuraava vuosi :) Synttärijuhlat vanhalle kaveriporukalle on ihana ajatus mutta eivät ne juhlat ikinä merkitse kaikille kutsutuille yhtä paljon kuin kutsujalle ja tuntuu että mitä enemmän suunnittelee niin sitä varmemmin homma menee pieleen. 

Vierailija
39/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä jotka kirjoitatte että mitä sä nyt enää tässä iässä juhlit, kasva aikuiseksi. Mitä ihmettä ihmiset? Elämä on liian lyhyt, mun mielestä tässä ei edes ole kyse siitä että juhlitaan jonkun synttäreitä vaan siitä että vietetään kiva viikonloppu yhdessä ja pidetään hauskaa. Synttärit nyt vaan on yks syy koota ihmiset kasaan just silloin. Ja mä en kans voi ymmärtää tota että ensin ollaan mukana ja sit yhtäkkiä ei tai että yleensä ihmiset ei ilmota tuleeko vai ei. Vaikka ei tulis niin kyllä se joka järkkää ja kutsuu ansaitsee vähintään vastauksen, oli se vasta mikä hyvänsä.

Vierailija
40/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan eri puolilla suomea ja tavataan kerran vuodessa yhteisen harrastuksen merkeissä mutta silti nämä ihmiset ovat ne lähimmät ystävät.. Kyllä se vaan on niin että pakostikin aikuisiällä välit viilenee juuri tuossa vaiheessa kun muutetaan eri paikkakunnille ja tavataan enää harvoin, ihmiset elävät omaa elämäänsä omassa tahdissaan ja elämäntilanne ei olekaan enää kaikilla sama kuten esimerkiksi yhteisessä opiskelupaikassa vielä on. Tuskinpa kaikki kutsutut edes muistavat että ap:n edelliset synttärit ovat menneet pieleen ja tajusivat että tässä oli nyt tärkeät juhlat suunnitteilla. Tai vaihtoehtoisesti jos ap on tätä asiaa kaikille toitottanut ja muistuttanut niin luultavasti juhlien onnistumisen paine on saanut jokusen siirtämään tuloaan, mieluummin jättävät juhlat väliin kuin ottavat niskoilleen syyt siitä että juhlat epäonnistuivat koska kukaan ei halunnut tanssia/porukka ei ollut tarpeeksi kännissä tai oli liikaa kännissä/joku riiteli/joku nukahti aikaisin jne. 

Kun joku kasaa noin suuret odotukset juhliinsa niin valitettavasti ne odotukset todella harvoin täyttyvät ja sitähän saataisiin sitten varmaan kuunnella taas seuraava vuosi :) Synttärijuhlat vanhalle kaveriporukalle on ihana ajatus mutta eivät ne juhlat ikinä merkitse kaikille kutsutuille yhtä paljon kuin kutsujalle ja tuntuu että mitä enemmän suunnittelee niin sitä varmemmin homma menee pieleen. 

Kyllä, he ovat läheisimmät ystäväni :) Olemme tavanneet aikuisiällä yhteisen harrastuksen kautta, ja alusta saakka asuneet ympäri Suomea. Reissuja tehdään toisten luokse miten kukin ehtii, mutta yhteyttä pidetään säännöllisesti whatsapp-ryhmässä. Nähdessämme ei puolen vuoden live-tapaamattomuutta edes huomaa, juttu on vain niin mutkatonta. Olen onnekas, kun olen löytänyt elämääni aikuisena harrastuksen kautta ihmisiä, jollaisiin en todellakaan edes kuvitellut voivani törmätä.

Tämä mökkiviikonloppu varjostaa hieman nyt varmaan kuvaa ystävyydestämme, mutta ketjuun pahimman harmin purettuani on mieli jo tyyntynyt. Täytyy keskustella asia halki nyt, kun kuitenkin sain ehkä hieman vahvistusta sille, ettei pettymykseni ole täysin tuulesta temmattua :)

Eiköhän kaikki järjesty! 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme