Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle helteiden takia

Vierailija
29.07.2018 |

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei halua lomilleen helteitä, niin miksi ette toivo lomianne silloin syyskuulle? Luulisi olevan sen kuukauden osalta tilaa, kun valtaosa haluaa lomansa nimenomaan heinäkuulle ja sen jälkeen lomat halutaan muille kesäkuukausille.

Toukokuussakin saattaa olla jo helteitä, kuten tänä vuonna huomasimme. Sitä aikaisemmin keväällä taas ei ole vielä työpaikkojen kesälomakausi alkanut.

Meillä ei ole kiertävät lomat vaan kaikki on samaan aikaan lomalla ja putiikki on kiinni sen ajan.

Vierailija
42/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin ikävän kuuma, ettei pystynyt lukemaan tai ompelemaan. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko helteestä nautijoiden joukossa yleensä enemmän elämäntapalusmuilijoita, joiden mielestä kuumassa on ihana relata. P

Jos helteiden rakastajat haluavat helteiden vuoksi lomansa heinäkuulle ja ne, jotka eivät pidä helteistä, haluavat lomansa keväämmälle tai syksymmälle, niin mikä tässä on silloin sinulle ongelmana?

Vierailija
44/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli niin ikävän kuuma, ettei pystynyt lukemaan tai ompelemaan. :(

Miksi vastailet puolestani. :D

Ap

Vierailija
45/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on loma vasta elo-syyskuussa, sillä tykkään syksystä paljon enemmän kuin kesästä ja lähdenkin silloin vaeltamaan. Vähän huvitti, kun töihin palasi eilen äiti-ihminen, joka oli vaatimalla vaatinut saada lomansa kesä-heinäkuuksi lapsiin vedoten, äiti-lapsiaika, ja eilen alkoi marina siitä kuinka loma oli ollut p*skaa, lapset huutaa kun on kuuma, koko perhe istunut sisällä eikä mitään kivaa voinut tehdä tai nauttia auringosta, ja itsekään ei saanut yhtään rauhaa kun lapset vaan kinasteli sisällä.

Mietin että jaa-a. Itse en ole hellefani mutta silti nauttinut helteistä, ollut ulkona sen mitä pystyy jne. Ei se ole niin paha tai vakavaa terveelle kolmevitoselle, etteikö siellä nyt jotain voisi tehdä. Nauttia siitä auringosta vaikka metsässä tai jonkun tekemisen parissa. Epämukavaa joo, mutta mieluummin se kuin koko loma sisällä istumista ja aivan p*skaaaa. Ja iltaisin 17 jälkeen on ollut jopa ihan okei.

Vierailija
46/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

Ei tuommoinen roskaväkeen kuuluva harrasta lukemista ja retkeilyä. Vai että oikein saikkua otat, kun loma meni pilalle helteen takia...

Aha. Viitsitkö vielä kertoa, kuinka roskuuteni sinulle paljastuu?

Vierailija
47/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllistä työnantajaa pilalle menneestä lomasta helteen takia. Ei auta, elämä jatkuu.

Vierailija
48/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

Mitä ihmettä! - Useimpia noista voi tehdä sisällä ihan huoletta. Ei se ole työnantajan vika, jollei talosta löydy viilennyslaitteita. Siis ihan käsittämätöntä. Itseäni on harmittanut se, etten ole pystynyt treenaamaan niin paljon kuin suunnittelin ja matkakin suuntautui pohjoiseen Keski-Euroopan sijaan. Treenikin vaihtui uintiin... Mielikuvitusta peliin. Harvinaisen tyhmä ap.

Vierailija
49/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei jösses! Kirjaa et voinut helteellä lukea? Olisit mennyt vaikka kirjastoon lukemaan tai kauppakeskukseen? Ulkona varjossa on ainakin pärjännyt ihan hyvin kun tuulee.

Kodin täyssiivouksen ehdit tekemään normaalinakin vapaapäivinä esim vkoloppuisin, kuka hullu varaa kesälomaa siivoamiseen?

Pari ompeluprojektia niinku verhojen ompelu vai? Tai virkkaaminen? Just.

Toivottavasti tajuat olla huutelematta oikeasti että saikutan kun yhyy en voinut lukea kirjoja viileänä sadepäivänä. Juuri tuollaiset työnvieroksujat ottaa niin aivoon. Oletko valtiolla töissä? Me muut maksetaan sun palkkasi ja saikkusi.

Vierailija
50/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, heh, sanon minä.

No mikä hehettää?

Tuossa listassa ei ole mitään mitä ei voisi tehdä helteellä. Kysytään näin päin mitä olet tehnyt helteestä huolimatta? Kai aikuinen ihminen pystyy hankkimaan jäähdyttimen kotiin tai ristituulettamaan asuntoaan tai taloaan ettei tarvitse hellettä syyttää siitä, että meni loma pilalle.

Vierailija
51/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Höpöhöpö. Ensimmäinen lomaviikko oli kylmä ja sateinen.

Vierailija
52/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ap jos me helteenrakastajat tekisimme samoin 99/100 kesää kun sataa ja on liian kylmä lomailla?? Kuten viimekesänä. Sekö olisi ok?

Nauti nyt kerrankin kunnon kezästä!!

Kylminä kesinä sentään asunnoissa on elinkelpoiset olosuhteet. Samoin talvisin. Ei tarvitse värjötellä myös sisätiloissa -20 asteen pakkasissa. Nyt jengi nukkuu (tai siis yrittää nukkua) 30-asteisissa pätseissä. Ja tästäkö ei siis saisi mielestäsi valittaa? Korjaa, jos ymmärsin jotain väärin.

Kyllä siitä saa valittaa. Mutta jos aikoo että lomapäivät säästyy kun on loma-aikana voinut pahoin ja ollut kuumuuden vuoksi sairaana niin siihen haetaan heti silloin lomapäivänä lääkärin todistus ja tessin mukaisesti toimitetaan se työnantajalle jotta jos tessissä määritelty, loma-ajankohta siirtyy sairauden ajalta. Ei täällä tai työnantajalle tulla sanomaan elana työpäivänä että mun loma oli paska kun oli hellettä, mä tarviin lisää lomaa eiku oon siis sairaana.

Vierailija
53/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tunnen itseni onnekkaaksi. Olen koko kesän saanut työskennellä +6 asteessa ja lomakin vasta syyskuussa. Silti kyllä yöunet on helteen vuoksi jääneet vähiin ja väsy painaa ihan totaalisesti. 

Vierailija
54/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on samat fiilikset, alkaa olla aika vittuuntunut olo nuupahtaneisuuden lisäksi. Piti vaatehuonekin tyhjentää kaikesta roinasta, lajitella ja puunata, mutta paskanmarjat, hiki valuu noroina ihan ilman mitään tekemistäkään. 4vkoa mennyt kärvistellessä helvetti!!

Meillä saa olla 5pv pois ilman lääkärintod, toki pitää pomolle ilmoittaa tilastaan ensimmäisen päivän lisäksi kolmantena ja neljäntenä jos ei heti ekasta-toisesta päivästä ole selvää, ettei tokene töihin muinakaan päivinä.

Mutta tämä jatkuva hikoilu, kuumuus, nihkeys, voimattomuus=aivan hirveätä😵

Mulla tekis mieli itkeä. Koko heinäkuu kärvistelty kaksiossa joka on pätsi.

Ei ole jaksanut/pystynyt tehdä oikein mitään, ei edes siivota.

Se että tästä kuumuudesta jaksaa laittaa itsensä ulos ja pakata kamat kasaan, on jo urakka. Aika rankkaa on kävellä myös pitkiä matkoja kamat olalla +30 asteessa.

Eniten tympäisee että lapsen kanssa ei ole saanut tehtyä oikein mitään ja kohta se koulu jo alkaakin. Niin nurinkuriselta tuntuu kun tykkään lämmöstä ja kesästä, mikä on muutenkin täällä lyhyt, mutta nyt tämä on vienyt voimat ja kyvyn toimia. Talvella sitten taas kaamos uuvuttaa täysin.

Vali vali joo, mutta ei voi mitään.

Vierailija
55/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ihan kuollut!!! En oo nukkunut koko kesänä ja oon ihan raivohullu. Ja pitäs lähtee töihin, just joo... vittu kun vituttaa. Ja kerrostaloon ei ilmalämpöpumppua saa laittaa, oisin kyllä,laittanut!

Vierailija
56/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ap jos me helteenrakastajat tekisimme samoin 99/100 kesää kun sataa ja on liian kylmä lomailla?? Kuten viimekesänä. Sekö olisi ok?

Nauti nyt kerrankin kunnon kezästä!!

Kylminä kesinä sentään asunnoissa on elinkelpoiset olosuhteet. Samoin talvisin. Ei tarvitse värjötellä myös sisätiloissa -20 asteen pakkasissa. Nyt jengi nukkuu (tai siis yrittää nukkua) 30-asteisissa pätseissä. Ja tästäkö ei siis saisi mielestäsi valittaa? Korjaa, jos ymmärsin jotain väärin.

Kyllä siitä saa valittaa. Mutta jos aikoo että lomapäivät säästyy kun on loma-aikana voinut pahoin ja ollut kuumuuden vuoksi sairaana niin siihen haetaan heti silloin lomapäivänä lääkärin todistus ja tessin mukaisesti toimitetaan se työnantajalle jotta jos tessissä määritelty, loma-ajankohta siirtyy sairauden ajalta. Ei täällä tai työnantajalle tulla sanomaan elana työpäivänä että mun loma oli paska kun oli hellettä, mä tarviin lisää lomaa eiku oon siis sairaana.

No tuon sairasloma-asian kyllä allekirjoitan.

Vierailija
57/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan Suomen kesähelteestä kun kerrankin on ja sitten talvella kuitenkin reissaillaan jonnekin ulkomaille lämpimiin maihin, loogista.

Vierailija
58/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nythän on ollut mitä paras lukusää. Ompelullekaan ei ole mitään esteitä, eikä retkeilylle.

No en minäkään kyllä kämppää näillä säillä olisi hinkannut puhtaaksi, pesin kyllä yhtenä päivänä normaalia perusteellisemmin asunnon.

Ompelu ja lukemiset vaativat aivotoimintaa. Sitä ei helteillä riitä. Pitkiin patikkaretkiin, joita olimme suunnitelleet on todellakin liian kuuma.

Ap

Se taas kertoo sinun aivojesi kyvyttömyydestä. Ei minulla ole ollut mitään vaikeuksia lukea, askarrella puuhastella, pohtia asioita, jne. Kaikki ovat onnistuneet. Ainoa mikä on vähän rajoittanut on tuo että ei suorassa auringon paisteessa edes 50 suojakerroin rasvoilla uskalla olla niin kauaa kuin haluaisi.

Vierailija
59/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa listassa ei ole mitään mitä ei voisi tehdä helteellä. Kysytään näin päin mitä olet tehnyt helteestä huolimatta? Kai aikuinen ihminen pystyy hankkimaan jäähdyttimen kotiin tai ristituulettamaan asuntoaan tai taloaan ettei tarvitse hellettä syyttää siitä, että meni loma pilalle.

Muuten en jaksa sanoa sulle mitään, aikuinen ihminen ( :D ), mutta auta mua ymmärtämään, millä tavalla ristituuletus auttaa silloin, kun ulkolämpötila varjossa on vaikkapa sen 31 astetta ja sisällä lämpötila on saatu pysymään esim. "ihanassa" 28 asteessa öisen tuulettamisen, verhojen, sähkölaitteiden sammuttamisten jne ansiosta?

Joo, aloittajalle ja muille kanssakärsijöille tsempit. Ihan jälkikäteissaikutukseen tässä nyt ei sentään kannata alkaa, vaan hakea tarvittaessa huonon olon takia saikkua silloin loman aikana, kuten joku jo ohjeistikin.

Vierailija
60/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta kun menee,pakkaset paukkuu,lunta sataa, niin mietitään että olipas ihana hellekesä.Vihdoinkin kesä kun kaikki mahdollinen pakkopulla talon suhteen saannut olla.Maata rötköttänyt pihalla ja lukenut kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme