Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma meni pilalle helteiden takia

Vierailija
29.07.2018 |

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

No meillä olis ainakin remonttia pitänyt tehdä ja vähän parempaa siivousta kotona esim. siivota keittiön kaapit kunnolla. Mutta pyh mitään näillä helteillä jaksanut.

Vierailija
22/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen lintsillä eikä mitään ongelmia ollut.Toivottavasti nämä ilmat ovat tulevaisuudessa enemmän sääntö kuin poikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä suunnittelemasi asiat oikein oli, jos niitä ei pysty lämpimällä tekemään?

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

No nythän on ollut mitä paras lukusää. Ompelullekaan ei ole mitään esteitä, eikä retkeilylle.

No en minäkään kyllä kämppää näillä säillä olisi hinkannut puhtaaksi, pesin kyllä yhtenä päivänä normaalia perusteellisemmin asunnon.

Vierailija
24/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on samat fiilikset, alkaa olla aika vittuuntunut olo nuupahtaneisuuden lisäksi. Piti vaatehuonekin tyhjentää kaikesta roinasta, lajitella ja puunata, mutta paskanmarjat, hiki valuu noroina ihan ilman mitään tekemistäkään. 4vkoa mennyt kärvistellessä helvetti!!

Meillä saa olla 5pv pois ilman lääkärintod, toki pitää pomolle ilmoittaa tilastaan ensimmäisen päivän lisäksi kolmantena ja neljäntenä jos ei heti ekasta-toisesta päivästä ole selvää, ettei tokene töihin muinakaan päivinä.

Mutta tämä jatkuva hikoilu, kuumuus, nihkeys, voimattomuus=aivan hirveätä😵

Vierailija
25/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkeilyä, asunnon perusteellinen siivous, pari ompeluprojektia, kirjoja, joita olin säästellyt lomaa varten. Nämä noin ensin tuli mieleen.

Ap

No nythän on ollut mitä paras lukusää. Ompelullekaan ei ole mitään esteitä, eikä retkeilylle.

No en minäkään kyllä kämppää näillä säillä olisi hinkannut puhtaaksi, pesin kyllä yhtenä päivänä normaalia perusteellisemmin asunnon.

Ompelu ja lukemiset vaativat aivotoimintaa. Sitä ei helteillä riitä. Pitkiin patikkaretkiin, joita olimme suunnitelleet on todellakin liian kuuma.

Ap

Vierailija
26/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta säät ovat mitä ovat. Joskus lomalle sattuu vain epämieluisemmat säät kuin jonain toisena vuonna, ei voi mitään. Jokainen silti varmaan ymmärtää, että työelämässä ei voi lomailla sään mukaan. Sitä pitäisi muuten varmaan olla koko vuosi lomakautta, että sattuisi lomalle varmasti edes vähäksi aikaa mieluiset säät sattumaan. Se taas ei onnistu, sillä yhteiskunta ei lomailemalla pyöri.

Lomasää on mitä on ja sillä hyvä! Kun loma on pidetty, sen jälkeen mennään taas reippaasti takaisin töihin, mukisematta. Parempi onni sitten ensi kerralla. Tuleehan kesiä ja kesälomia kuitenkin aina uusia.

Vierailija
27/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei halua lomilleen helteitä, niin miksi ette toivo lomianne silloin syyskuulle? Luulisi olevan sen kuukauden osalta tilaa, kun valtaosa haluaa lomansa nimenomaan heinäkuulle ja sen jälkeen lomat halutaan muille kesäkuukausille.

Toukokuussakin saattaa olla jo helteitä, kuten tänä vuonna huomasimme. Sitä aikaisemmin keväällä taas ei ole vielä työpaikkojen kesälomakausi alkanut.

Saako koululaisillekin pyytää kesäloman syyskuulle? 

Vierailija
28/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika valittajia. Samalla voisitte valittaa että maapallo on liian iso, jos se olisi pienempi, niin myös painovoima olisi pienempi ja jaksaisitte kuntoilla.

Vierailija
29/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko helteestä nautijoiden joukossa yleensä enemmän elämäntapalusmuilijoita, joiden mielestä kuumassa on ihana relata. P

Tai sitten emme vaan käytä hellettä tekosyynä laiskottelulle? Itse ainakin olen siivonnut kämppää ja laittanut ruokaa ihan siinä missä kylmemmälläkin kelillä. Urheilua on tullut helteiden aikaan jopa enemmän, kun ihana keli houkuttelee lähtemään ulos.

Vierailija
30/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei halua lomilleen helteitä, niin miksi ette toivo lomianne silloin syyskuulle? Luulisi olevan sen kuukauden osalta tilaa, kun valtaosa haluaa lomansa nimenomaan heinäkuulle ja sen jälkeen lomat halutaan muille kesäkuukausille.

Toukokuussakin saattaa olla jo helteitä, kuten tänä vuonna huomasimme. Sitä aikaisemmin keväällä taas ei ole vielä työpaikkojen kesälomakausi alkanut.

Saako koululaisillekin pyytää kesäloman syyskuulle? 

Saahan sitä pyytää....

Vierailija
31/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat, ottakaapa lomien jälkeen tiukempi linja. Todistus ekasta päivästä. Näitä luottamukseen perustuvan etuuden väärinkäyttäjiä on liikaa, eli etuus pois.

Vierailija
32/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ap jos me helteenrakastajat tekisimme samoin 99/100 kesää kun sataa ja on liian kylmä lomailla?? Kuten viimekesänä. Sekö olisi ok?

Nauti nyt kerrankin kunnon kezästä!!

Vierailija
33/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä pystynyt tekemään kaikkia ap:n mainitsemia asioita. Olen ollut patikoimassa (vettä kyllä kului mutta hyvin jaksoi pari päivää). Pari kirjaa tullut luettua, mikä ihanampaa kuin loikoilla viltillä varjossa kirjan kanssa. Myös käsitöitä voi tehdä samassa paikassa (sisähommia ei liene mitään järkeä suunnitella kesälomalle??). Siivota ehtii kyllä myöhemminkin, kyllä perushommat jaksaa helteessäkin.

Kuuma on ollut. Aurinkovoidetta kuluu. Hattu oltava päässä. Paita hiestä märkä kymmenen minuutin ulkonaolon jälkeen ja hiki haisee. Mutta mitä sitten?? Niin haisee kaikilla muillakin. Jos herää aikaisin aamulla niin on vähän viileämpää. Varjossa voi ottaa iltapäivällä päikkärit. Jos asunnossa on kuuma niin miksi ihmeessä pitää kököttää sisällä?

(Tätä ei ole osoitettu henkilöille, jotka syystä tai toisesta kärsivät helteestä keskivertoihmistä enemmän, esim. sydänsairaudesta kärsivät.)

Vierailija
34/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, heh, sanon minä.

Vierailija
35/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat, ottakaapa lomien jälkeen tiukempi linja. Todistus ekasta päivästä. Näitä luottamukseen perustuvan etuuden väärinkäyttäjiä on liikaa, eli etuus pois.

Juuri näin. Työnantajaa kun ei kiinnosta se, miten ja millaisissa säissä se loma on vietetty. Työnantajaa kiinnostaa palkkaa maksavana henkilönä se, että työntekijä on lomansa jälkeen täydessä työkunnossa heti ensimmäsestä työpäivästä lähtien!

Vierailija
36/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ap jos me helteenrakastajat tekisimme samoin 99/100 kesää kun sataa ja on liian kylmä lomailla?? Kuten viimekesänä. Sekö olisi ok?

Nauti nyt kerrankin kunnon kezästä!!

Kylminä kesinä sentään asunnoissa on elinkelpoiset olosuhteet. Samoin talvisin. Ei tarvitse värjötellä myös sisätiloissa -20 asteen pakkasissa. Nyt jengi nukkuu (tai siis yrittää nukkua) 30-asteisissa pätseissä. Ja tästäkö ei siis saisi mielestäsi valittaa? Korjaa, jos ymmärsin jotain väärin.

Vierailija
37/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa myös olla poissa omalla ilmoittuksella, mutta se ei koske juuri ennen tai loman jälkeistä aikaa. Sairauslomalta ei voi jäädä lomalle.

Vierailija
38/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi viikko enää jäljellä ja sekin tätä samaa. Heti kun viilenee, aion saikuttaa. Minusta se on oikeutettua, koska en nyt lomalla saanut tehtyä oikein mitään niistä asioista, joita olin aikonut. Onneksi meillä saa olla kolme päivää ilman todistusta. Saa nähdä, jos keksisi sitten jotain uskottavaa, että saisi pidempääkin syyslomaa.

Mitä muut, joiden loman helle pilasi, aiotte?

Saanko kysyä minkä tekemisesi helle pilasi?

Vierailija
39/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten helle estää retkeilyn ja lukemisen? asunnon perusteellinen siivous nyt on järjestöntä lomalla muutenkin. Ompelukonekin hurisee samalla tavalla oli kuuma tai kylmä.

Vierailija
40/158 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, heh, sanon minä.

No mikä hehettää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä