Paljonko opintolainaa sinulla on jäljellä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään koska en ole ottanut.
Olen tässä miettinyt, et ei olisi pitänyt ottaa mut en saanut heti töitä. Nyt sitä on ja velkaakin :/
Vajaa 40 000. Valmistuin juuri. Saan kyllä hyvityksen kun valmistuin määräajassa... Asiaan vaikutti se, että äiti käski pihalle heti kun täytin 18 ja siitä se laina alkoi juoksemaan jo lukioikäisenä. Säästöjä on vähän kyllä, n. 6 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
8870
Opiskelitko mitä? Aika alhainen velka..Itse opiskelen yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa 40 000. Valmistuin juuri. Saan kyllä hyvityksen kun valmistuin määräajassa... Asiaan vaikutti se, että äiti käski pihalle heti kun täytin 18 ja siitä se laina alkoi juoksemaan jo lukioikäisenä. Säästöjä on vähän kyllä, n. 6 000 euroa.
Sama täällä en saa mitään apua vanhemmilta ja en oikeastaan odota mitään heiltä.
Ajattelin itsekkin hakea hyvitystä valmistuttua. Siitä taitaa saada se 4000-5000€ off
Veloissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8870
Mitäs sillä on väliä? Otsikossa kysyttiin paljonko on jäljellä, ei sitä mikä oli lähtösumma.
Ei ollut. Opiskelin lukion jälkeen 2.5 vuotta ja työllistyin heti 20 vuotta sitten. Asumistuki ja opintotuki oli suhteessa isommat markka-aikana. Kesätöitä oli. Golden days.
Vierailija kirjoitti:
Veloissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8870
Mitäs sillä on väliä? Otsikossa kysyttiin paljonko on jäljellä, ei sitä mikä oli lähtösumma.
Tiedän kyllä mitä otsikossa luki kun sen kirjoitin 😂 kysyin vaan.
Veloissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä en saa mitään apua vanhemmilta ja en oikeastaan odota mitään heiltä.
Ajattelin itsekkin hakea hyvitystä valmistuttua. Siitä taitaa saada se 4000-5000€ off
Kauhistuttaa kyllä vähän, että miten ikinä selviän tuosta, milloin saan maksettua. Jos olisi ollut auttavaiset vanhemmat ja saanut asua kotona, olisin voinut säästää vaikka asuntoa varten ja ottaa nyt asuntolainan, mutta sen sijaan maksan opintovelkaa... Luojan kiitos tein kesät oman alan töitä ja muutenkin kaikkia oman alan vapaaehtois- ja hanttihommia ties missä höpöjärjestöissä, niin on verkostoja, saatan jopa työllistyä.
29 500 ja opinnot jatkuu vielä vuoden
Maksoin hiljattain lainan pois. Vuosikymmenen alussa valmistuin.
0€ Maksettu viimeinen erä joitakin vuosia sitten.
N. 1000 euroa jäljellä. Onneksi on kohta maksettu pois.
16 000. Opintoja vielä puoli vuotta jäljellä, joten lisää varmaan tulee pari tonnia... onneksi valmistun alalle jossa on hyvä työllisyys, muuten hirvittäisi.
En ole nostanut lainaa senttiäkään ja otan maisterin paperit ulos ensi keväänä.
Uppi