Seurasin juuri kaupassa kun äiti huusi lapselle koko kauppareissun ajan
Noin 40 minuuttia pelkkää huutoa ja raivoamista ja aivan suoranaista v*ttuilua. Etuovelta kassalle, kassalla nainen jatkoi raivoa yhtäaikaa sekä kassalle että lapselle.
Olisi tehnyt mieli haukkua muija pystyyn siihen paikkaan. En puhuisi niin ikävästi edes ikävimmälle ihmiselle jonka tiedän, saati omalle lapselle. Hyi. Tuli niin paha mieli, että olisi pitänyt heittää kananmunapaketista munat naisen päälle.
Jos törmään siihen naiseen enää ikinä huutamassa kenellekään, sanon suorat sanat ja heitä ruuat niskaan.
Miettikää aikuiset ihmiset vähän miten käyttäydytte.
Kommentit (46)
"Älä vXttu seiso niissä kärryissä!!!" " ISTU PERKELE" " Tottele!!!" "VXTTU"!!!
Äiskä S-marketin kassajonossa siinä estotta KARJUI herttaisia taaperolleen. Suomessa näin voi aivan vappaasti ilmaista tunteitaan lapsiaan kohtaan ihan julksillakin paikoilla, koska ihmiset täällä ovat ujoja ja korrekteja ja kukaan ei puutu toisten perheasioihin.
Joskus näkee näitä, että lapsi käyttäytyy ihan tavallisesti, mutta vanhempi huutaa joka asiasta. Mä menin kerran sanomaan, että ihan nätisti tuo herttairmeli siinä kärryissä istui eikä se ketään haittaa, jos vähän katselee ympärilleen. Sain käskyn pitää huolta omista asioistani.
Sun täytyy ymmärtää. Äiti on itsekin saanut itähelsinkiläisen "kasvatuksen". Eihän sellainen ihminen voi osata käyttäytyä, jolle ei ole koskaan opetettu käytöstapoja.
Roskasakin lisääntyminen tulisi kieltää.
Eiköhän yleisempää ole että mamma viis välittää vaikka lapsi söisi irtokarkkilaarista ja rikkoisi kaupassa tavaroita!
Vierailija kirjoitti:
Joskus näkee näitä, että lapsi käyttäytyy ihan tavallisesti, mutta vanhempi huutaa joka asiasta. Mä menin kerran sanomaan, että ihan nätisti tuo herttairmeli siinä kärryissä istui eikä se ketään haittaa, jos vähän katselee ympärilleen. Sain käskyn pitää huolta omista asioistani.
Ihanko oikeasti oletit jotain muuta sellaiselta ihmiseltä?
Vierailija kirjoitti:
Olet tosi_vittumainen, epäilemättä.
Asun samassa kerrostalossa tuollaisen lapsilleen huutavan naisen kanssa. Ennen niin rauhalliset tupakkasessiot parvekkella on nyt jatkuvaa pelkoa ja jännitystä, että milloin se alkaa taas huutamaan lapsilleen pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sanonut sille mitään?
Olisitko itse sanonut? Nainen kävi niin kuumana että olisi varmasti lyönyt jos olisin mennyt puuttumaan.
Lapsille puhutaan todella rumasti nykyään, samoin puolisot puhuvat toisilleen kuin vihamiehelle... Missä käytöstavat?
Olen ns. tavallinen ihminen. Kiroilla en kehtaisi lapsilleni kodin ulkopuolella, v-sanaa en käytä koskaan. Lapseni ovat pääasiassa fiksusti, sillä olen systemaattisesti ja alusta asti yrittänyt opettaa heille muita ihmisiä huomioivaa käytöstä mottona "toimi niin kuin toivoisit muidenkin toimivan". Olen huomannut, että joissain paikoissa jotkut ihmiset ajattelevat, että lapset (siis myös minun lapseni) ovat automaattisesti häiriköitä, vaikka olisivat kuinka kivasti. Ja joissain paikoissa olen saanut palautetta siihen suuntaan, että ei tarvitsisi niin paljon "kontrolloida". Joskus hermot ovat kireällä ja lapset kurittomalla päällä, jolloin tulee ehkä reagoitua liikaa. Ulkopuolisen silmään sellainen saattaa näyttää jopa kohtuuttomalta. Mutta arvatkaa mitä, minä rakastan lapsiani ja lapset minua. Meillä on kivaa yhdessä, ja se, mitä muut ihmiset meistä näkevät, on vain pieni väläys arjestamme. Jos jollain satunnaisihmisellä palaa käämi joskus jossain kaupassa, ei se tarkoita sitä, että aina palaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. tavallinen ihminen. Kiroilla en kehtaisi lapsilleni kodin ulkopuolella, v-sanaa en käytä koskaan. Lapseni ovat pääasiassa fiksusti, sillä olen systemaattisesti ja alusta asti yrittänyt opettaa heille muita ihmisiä huomioivaa käytöstä mottona "toimi niin kuin toivoisit muidenkin toimivan". Olen huomannut, että joissain paikoissa jotkut ihmiset ajattelevat, että lapset (siis myös minun lapseni) ovat automaattisesti häiriköitä, vaikka olisivat kuinka kivasti. Ja joissain paikoissa olen saanut palautetta siihen suuntaan, että ei tarvitsisi niin paljon "kontrolloida". Joskus hermot ovat kireällä ja lapset kurittomalla päällä, jolloin tulee ehkä reagoitua liikaa. Ulkopuolisen silmään sellainen saattaa näyttää jopa kohtuuttomalta. Mutta arvatkaa mitä, minä rakastan lapsiani ja lapset minua. Meillä on kivaa yhdessä, ja se, mitä muut ihmiset meistä näkevät, on vain pieni väläys arjestamme. Jos jollain satunnaisihmisellä palaa käämi joskus jossain kaupassa, ei se tarkoita sitä, että aina palaisi.
Sori vaan, mutta kyllä vihamielinen ja ala-arvoinen, kiusaajan puhe vanhemmalta lapselle on aina väärin eikä perusteltavissa millään huonolla päivällä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Asun samassa kerrostalossa tuollaisen lapsilleen huutavan naisen kanssa. Ennen niin rauhalliset tupakkasessiot parvekkella on nyt jatkuvaa pelkoa ja jännitystä, että milloin se alkaa taas huutamaan lapsilleen pihalla.
Mitä sinä siinä pelkäät? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, mutta kyllä vihamielinen ja ala-arvoinen, kiusaajan puhe vanhemmalta lapselle on aina väärin eikä perusteltavissa millään huonolla päivällä.
ap
Ihan turha moralisoida jos toisilla on paha olla, kun itse olet hemmoteltu kermaperse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apIhan turha moralisoida jos toisilla on paha olla, kun itse olet hemmoteltu kermaperse.
Voi onko mammalla paha olla? Pitäisikö käydä lääkärissä tai terapiassa ja vähän purkaa sitä vihaa vastaanotolla, huutaa johonkin tyynyyn tai ottaa pillereistä helpotusta? Lapsi ei ole mikään nyrkkeilysäkki tai roskapussi mihin voit sen pahan olon iskeä.
Häiriintyneidenkin aikuisten "vanhemmuutta tuetaan" antamalla heidän pitää lapsensa inhottavan käyttäytymisensä kohteena viimeseen saakka ennen kuin puututaan millään tavoin lasta henkisesti haavoittaviin oloihin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko lapsen nimi Matti? Ja hame päällä?
En tajua tätä kommenttia?
Kaikki eivät vaan jaksa olla vanhempia 24/7. Lasten seura voi olla todella rasittavaa. Äiti ei ole luultavasti saanut mitään "henkireikää" lapsestaan aikoihin. Voi olla yh tai mies tekee paljon töitä. Mutta onneksi syntyvyys laskee, kun ihmiset ymmärtävät millaista elämä lapsen kanssa pahimmillaan on. Oma elämä ja vapaus kuihtuu olemattomiin.
Hyväksyttävää tuollainen käytös ei ole, mutta ahdistunut ja väsynyt vanhempi tekee usein huonoja valintoja.
Oliko lapsen nimi Matti? Ja hame päällä?