Seurasin juuri kaupassa kun äiti huusi lapselle koko kauppareissun ajan
Noin 40 minuuttia pelkkää huutoa ja raivoamista ja aivan suoranaista v*ttuilua. Etuovelta kassalle, kassalla nainen jatkoi raivoa yhtäaikaa sekä kassalle että lapselle.
Olisi tehnyt mieli haukkua muija pystyyn siihen paikkaan. En puhuisi niin ikävästi edes ikävimmälle ihmiselle jonka tiedän, saati omalle lapselle. Hyi. Tuli niin paha mieli, että olisi pitänyt heittää kananmunapaketista munat naisen päälle.
Jos törmään siihen naiseen enää ikinä huutamassa kenellekään, sanon suorat sanat ja heitä ruuat niskaan.
Miettikää aikuiset ihmiset vähän miten käyttäydytte.
Kommentit (46)
Hellepsykoosi äidillä, hermot pinnassa. Onneksi mulla ei ole lapsia. :) Olisin varmaan samanlainen. Sen takia hyvä että en ole niitä hommannut enkä hommaakaan, ihan vaan sen takia että lapsien ei tarvitse kärsiä vanhemman tulipskaluonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun samassa kerrostalossa tuollaisen lapsilleen huutavan naisen kanssa. Ennen niin rauhalliset tupakkasessiot parvekkella on nyt jatkuvaa pelkoa ja jännitystä, että milloin se alkaa taas huutamaan lapsilleen pihalla.
Mitä sinä siinä pelkäät? :D
Pelkään, että hänen hirviöhuutonsa keskeyttää rauhallisen tupakkahetkeni milloin tahansa. En osaa enää rentoutua parvekkeella, kun milloin vain voi huutoäiti alkaa taas ottamaan roolia pihalla.
Joensuun keskustan S-Marketissä näin torstai-iltana äidin ja tyttären, tytär oli sellainen 5-6 vuotias. Äiti haisi vanhalta viinalta ja ostoksina oli 1.5 litraa kaljaa ( 5 pulloa?)
, röökiä ja jotain einesruokia. Hyllyjen välissä tyttö pyysi jotain itselleen ja äiti ärtyneenä sanoi ettei ole rahaa siihen.
Äiti vaikutti ulkoiselta habitukselta sellaiselta mielenterveystoimiston asiakkaalta.
Ihmettelen, että miten sellainen saa pitää lapsensa kotona? Jurrissahan se oli kaupassakin ja lisää kaljaa pakkiin kotona .
Lapsen mielestä tuo on "normaalia" ...
No ei ole kyllä millään puolusteltavissa, jos KOKO AJAN huudetaan lapselle kovaan ääneen. Silloin on itse liian väsynyt kauppaan ja sitä kauppareissua pitää siirtää. Varsinkin jos lapsi istuu kärryssä hiljaa ja ainoa mitä tekee, on että katselee ympärilleen, edes yrittämättä nousta siitä kärrystä. Näin kyllä tilanteen, kun samaa reittiä menivät koko ruokaosaston läpi ja sitten samalla kassalla huomautin, että "herttairmeli" on ollut ihan nätisti. Voihan se olla erityislapsi, temperamenttinen lapsi tai uhmaikäinen, joka ehkä kotona pistää shown pystyyn, mutta ei ihme, jos siihen on tuollainen esivalmistelu vanhemman puolelta tehty.
Vierailija kirjoitti:
"Älä vXttu seiso niissä kärryissä!!!" " ISTU PERKELE" " Tottele!!!" "VXTTU"!!!
Äiskä S-marketin kassajonossa siinä estotta KARJUI herttaisia taaperolleen. Suomessa näin voi aivan vappaasti ilmaista tunteitaan lapsiaan kohtaan ihan julksillakin paikoilla, koska ihmiset täällä ovat ujoja ja korrekteja ja kukaan ei puutu toisten perheasioihin.
Voi ainakin sanoa, että on soittamassa poliisille.
Kerrankin lapsipaskiaisille lyödään luu kurkkuun. Näitä kiljuvia karkkeja rohmuavia riiviöitä on joka puolella. Hyvä, että joku äiti opettaa lapsiaan!
Itse olen nähnyt kun lapsi huutaa vanhemmalle koko kauppareissun ajan, juoksee ympäri kauppaa ja koskettelee tavaroita ja muita asiakkaita miten tahtoo. Silloin mietti itsekö tässä pitää mennä lasta ojentamaan. Hyvä, että joku uskaltaa pitää lapsensa kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nähnyt kun lapsi huutaa vanhemmalle koko kauppareissun ajan, juoksee ympäri kauppaa ja koskettelee tavaroita ja muita asiakkaita miten tahtoo. Silloin mietti itsekö tässä pitää mennä lasta ojentamaan. Hyvä, että joku uskaltaa pitää lapsensa kurissa.
Ainoa vaihtoehto on huutaa koko ajan varmuuden vuoksi? Kun itse olen oman pojan myötä seurannut perhettä, jossa lapsille huudetaan ihan aina, niin enpä tiedä onko se hyvä. Vankilassa vanhin parhaillaan...toki vilkas, mutta huutoa aina ja joka asiasta niin, ettei lapset enää normaali puhetta varmaan ymmärtäneet.
31 tarkentaa, että oman pojan ikätoveria, joka samassa harrastuksessa, on tullut seurattua ja muu perhe tuli tutuksi kun asui lähistöllä.
Et saanut sanaa suustasi tällä ensimmäiselläkään kerralla kun nainen huusi, tuskin saat seuraavallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku uskaltaa pitää lapsensa kurissa.
Huhuh... Kuri on vähän eri asia kuin henkinen väkivalta julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Et saanut sanaa suustasi tällä ensimmäiselläkään kerralla kun nainen huusi, tuskin saat seuraavallakaan.
Voi olla, en ole tottunut toimimaan niin vihaisten ja väkivaltaisen oloisten ihmisten kanssa kuin kyseinen nainen. Onneksi. Toivottavasti ensi kerralla uskallan tehdä jotain asialle. Ap
Melkoinen kauppakyttääjä kun oikein 40 minuuttia vahtasit. Toivottavasti sinulle maksetaan siitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, en ole tottunut toimimaan niin vihaisten ja väkivaltaisen oloisten ihmisten kanssa kuin kyseinen nainen. Onneksi. Toivottavasti ensi kerralla uskallan tehdä jotain asialle. Ap
Ja jos en uskalla niin toivon että edes joku kaupassa olevista kymmenistä ihmisistä on rohkeampi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen kauppakyttääjä kun oikein 40 minuuttia vahtasit. Toivottavasti sinulle maksetaan siitä rahaa.
En ihan kannoilla seissyt koko aikaa, kauppa oli verrattain pieni ja huuto kuului kyllä oikein hyvin vaikka tein omia ostoksiani siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Noin 40 minuuttia pelkkää huutoa ja raivoamista ja aivan suoranaista v*ttuilua. Etuovelta kassalle, kassalla nainen jatkoi raivoa yhtäaikaa sekä kassalle että lapselle.
Olisi tehnyt mieli haukkua muija pystyyn siihen paikkaan. En puhuisi niin ikävästi edes ikävimmälle ihmiselle jonka tiedän, saati omalle lapselle. Hyi. Tuli niin paha mieli, että olisi pitänyt heittää kananmunapaketista munat naisen päälle.
Jos törmään siihen naiseen enää ikinä huutamassa kenellekään, sanon suorat sanat ja heitä ruuat niskaan.
Miettikää aikuiset ihmiset vähän miten käyttäydytte.
Tapahtuiko Turussa? Olen törmännyt Manhattanilla aivan järkyttävään naiseen jolla on 2 lasta. Naapurimaasta kotoisin. Vi₩¥£₩.ee lapsilleen todella nöyryyttävällä/julmalla tavalla. En ole mikään hirveän lapsirakas ihminen mutta tämän naisen käytös tuntui todella pahalta. Jos nainen käyttäytyy julkisella paikalla noin voin vaan kuvitella mitä tapahtuu kotona.
Lapset olivat silloin 2-3 v ja 4-5 vuotiaita, todella suloisia hyvinkäyttäytyviä tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku uskaltaa pitää lapsensa kurissa.
Huhuh... Kuri on vähän eri asia kuin henkinen väkivalta julkisella paikalla.
Arvaanko oikein, että lapsi saa tehdä mitä tahansa. Huutaa, potkia, sylkeä, varastaa tavaroita... Ja aina se on vaan herttasta. Mutta annas olla, kun vanhempi hiukan edes komentaa lapsipaskiaista, niin jo ollaan väkivallan puolella.
Olisist kysynyt ystävällisesti että "tajuatko itse ollenkaan miltä kuullostat? Koska ulkopuolisen silmin näytät täysin hirviöltä"
Meillä voi olla vain aavistus millaista on kotona kun yleisellä paikallakin jossa on kontrolli muiden ihmisten toimesta kuitenkin olemassa, käyttäydytään ap:n mainitsemalla tavalla. Kyllä surettaa lasten puolesta kun he voisivat kasvaa aivan rakastavasssa perheessä rakastavien vanhempin hoivassa jos olivat kortit menneet heidän kohdallansa oikein. Ja se ei johdu rahasta vaan vanhemman itsehillinnästä ja hänen kasvatuksestaan ja siitä mitä hän sallii itsensä tekevän.