Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei kanna käteistä mukanaan?

Vierailija
29.07.2018 |

Naapurini sekä tuntematon mies kassajonossa ovat tällaisia. Miehellä ei kortti kelvannut ja ostokset jäivät siihen viemään tilaa muilta. Naapuri valitti myös siitä, ettei voinut ostaa.

Onko nämä ihmiset tyhmiä? Päässä vikaa... Onko oikeasti ihmisiä, jotka ei kanna käteistä mukanaan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on jo päätetty aikataulu jolla siirretään täysin käteisettömään yhteiskuntaan ja Suomessa tullaan tekemään sama. Syy tietysti rahanpesu.

Vierailija
42/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torikauppiailla ei aina ole maksupäätettä. Nostan käteistä ainoastaan torilla asioimiseen ja siksi en viitsi siellä kovin usein käydä. Liian hankalaa.

Olen tänä kesänä asioinut useamman kaupungin ja pikkukunnan torilla, kaikissa on torikauppiailla ollut maksupääte. Nykyään on tosi näppäriä pieniä maksupäätteitä, joilla lähimaksu on nopeampaa kuin käteismaksu. Torikauppiaan todellakin kannattaa hankkia maksupääte. Jos ei korttimaksu käy, niin asiakkaan on helppo siirtyä naapurikojulle, jossa kortti käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torikauppiailla ei aina ole maksupäätettä. Nostan käteistä ainoastaan torilla asioimiseen ja siksi en viitsi siellä kovin usein käydä. Liian hankalaa.

Olen tänä kesänä asioinut useamman kaupungin ja pikkukunnan torilla, kaikissa on torikauppiailla ollut maksupääte. Nykyään on tosi näppäriä pieniä maksupäätteitä, joilla lähimaksu on nopeampaa kuin käteismaksu. Torikauppiaan todellakin kannattaa hankkia maksupääte. Jos ei korttimaksu käy, niin asiakkaan on helppo siirtyä naapurikojulle, jossa kortti käy.

Tule kertomaan toi Porin torille. Kiitos.

Vierailija
44/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on rahaa vaan lähinnä jossain joulumarkkinoilla tms, eli paikoissa missä varmasti ei voi maksaa kortilla. Muuten saattaa mennä helposti jopa 2-3 kk, että käteistä ei tarvitse missään. 

Ikää mulla on 47. Olis kiva tietää kuinka vanhoja nää on, jotka maksaa käteisellä. Esim äitini, joka on kasikymppinen, maksaa aina kortilla.

Tukholmassa täytyy tilata lauttalippukin kännykkäsovelluksella, raha ei käy lautalla, joka menee siltä pieneltä saarelta Gröna Lundin puolelle. Näin ainakin kaksi vuotta sitten.

Joo, ja mäkään en käy toiste kaupassa, jossa ei voi maksaa kortilla. Tosin en kyllä muista koska viimeksi olis tällainen kauppa tullut vastaan.

Minuakin kiinnostaisi noiden käteiskäyttäjien ikä. Itse olen 56 ja käytän vain korttia. Tiedän yhden käteisen käyttäjän, joka ei edes omista pankkikorttia, oma äitini, ikää 95 vuotta. Tosin hän ei enää juuri jaksa kaupoilla liikkua, joten me lapset hoidamme hänen ostoksensa omilla korteillamme ja sitten siirrämme rahat hänen tililtään meille.

Vierailija
45/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kortti käy joka paikassa.

Älä viitsi - ei käynyt koulun myyjäisissä eikä partiolaisten joulukalenterikauppialleekkaan...

No niille nyt sanotaan että sorry ei ole yhtään rahaa

Vierailija
46/46 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt joku, missä Suomessa ei kortti käy.

- usein urheiluseurojen järjestämät kioskit, kojut, kirpparit

- urheiluseurojen osallistumismaksut

- liikkuvaa työtä tekevät pienyrittäjät esim ratsastusvalmentajat

- julkiset kulkuneuvot

- pihakirppikset, myyjäiset, torikirppikset

- koulujen myyjäiset

Joskus korttimaksun järjestäminen tulee niin kalliiksi ja sitä tarvitaan harvoin (esim meidän urheiluseuralla), jolloin se veisi valtaosan tuotosta.

Itse olen paljon em. tilanteissa, joten käteistä on oppinut yleensä pitämään mukana. Ymmärrän kyllä silti, ettei sitä kaikilla tule pidettyä, koska itsekin esim opiskelijana olin usein niin vähissä rahoissa että kaiken rahan piti olla tilillä helposti mihin vaan käytettävänä ja ei ollut varaa pitää ”hätävarakäteistä”.