Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei kanna käteistä mukanaan?
Naapurini sekä tuntematon mies kassajonossa ovat tällaisia. Miehellä ei kortti kelvannut ja ostokset jäivät siihen viemään tilaa muilta. Naapuri valitti myös siitä, ettei voinut ostaa.
Onko nämä ihmiset tyhmiä? Päässä vikaa... Onko oikeasti ihmisiä, jotka ei kanna käteistä mukanaan?
Kommentit (46)
En erityisemmin ajattele yhtään mitään. Itselläni on lompakossa tilanteesta riippuen 200 - 500 käteistä.
Minulla ei ole juuri koskaan käteistä mukana, muuta kuin jotain kolikkoja. Ei kyllä tule mieleen, että ei olisi kortti jossain asioimispaikassa kelvannut
Suomessa kortti käy joka paikassa.
Mulla on kakskyt donaa takataskussa jos nään jotain.
T. Andy
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi - ei käynyt koulun myyjäisissä eikä partiolaisten joulukalenterikauppialleekkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan kantaisi käteistä aina mukanaan? Sitä tarvitsee ehkä kerran pari vuodessa. En minä käy aina joka kuukausi automaatilta turhaan nostamassa käteistä, vain silloin harvoin kun sitä tarvitsee.
Kyllä minä tiedän useitakin erilaisia paikkoja, joissa ei voi maksaa muulla kuin käteisellä. Eli silloin käteistä tarvitsee huomattavasti enemmän kuin kerran pari vuodessa. Ehkä jopa kerran viikossa tai ainakin kerran kuukaudessa.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, missä paikoissa Suomessa ei voi maksaa kortilla. Kerropa ap minullekin. Itse en keksi oikein muita paikkoja kuin jotkut pihakirppikset. Jos on kyseessä normaali liiketoiminta, niin kyllä Suomessa kortti käy.
No kun eipä vain käy kaikkialla. Tiedän mm. tällaisia kauppoja ja julkisen liikenteen kulkuneuvoja. Usein kun joku asiakais olisi aikonut maksaa kortilla, heille on sanottu, että korttimaksun mahdollisuutta ei ole. Ovat sanoneet, että mitäs nyt sitten, kun ei ole käteistä mukana. Heille on sitten neuvottu missä on lähin pankkiautomaatti, josta käteistä voi nostaa.
Olen useitakin kertoja todistanut, kuinka monet asiakkaat ovat joskus joko autolla tai sitten juoksujalkaa lähteneet läheiselle pankkiautomaatille kiireesti hakemaan käteistä.
Tässä päädytään varmaan siihen, että pian käteisautomaatteja ei ole missään, mutta kaikkien olisi kuitenkin toivottavaa kantaa käteistä mukanaan, koska korttisysteemit eivät aina toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi - ei käynyt koulun myyjäisissä eikä partiolaisten joulukalenterikauppialleekkaan...
Tarkennan; Suomessa käy kortti paikoissa jotka harjoittavat vähånkin pysyvämpää liiketoimintaa. Satunnaiset pihakirppikset, myyjäiset ja ovelta ovelle kauppiaat ovat poikkeus. Helsingissä on jo ravintoloita, joissa ei kelpaa käteinen, vaan maksu pitää suorittaa kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kirkossa maksaa kolehdin kortilla vai onko siihen olemassa appia?
Itsellä on kortti, mutta maksan silti lähes aina käteisellä. Olanylikurkkijoita, jotka yrittävät kurkkia tunnuslukua, on liian paljon. Korttia käytän lähes sataprosenttisesti vain käteisen nostamiseen.
Yksi tuttu on vain kerran elämässään maksanut kortilla ja sillä ainoalla kerralla kurkittiin olan yli myös tunnuslukua.
Ajattelen, että täss on ihminen josta tehdään keskustelu av-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä kyseistä palvelua, mutta kaipa seurakunnalle voi tilisiirronkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan kantaisi käteistä aina mukanaan? Sitä tarvitsee ehkä kerran pari vuodessa. En minä käy aina joka kuukausi automaatilta turhaan nostamassa käteistä, vain silloin harvoin kun sitä tarvitsee.
Kyllä minä tiedän useitakin erilaisia paikkoja, joissa ei voi maksaa muulla kuin käteisellä. Eli silloin käteistä tarvitsee huomattavasti enemmän kuin kerran pari vuodessa. Ehkä jopa kerran viikossa tai ainakin kerran kuukaudessa.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, missä paikoissa Suomessa ei voi maksaa kortilla. Kerropa ap minullekin. Itse en keksi oikein muita paikkoja kuin jotkut pihakirppikset. Jos on kyseessä normaali liiketoiminta, niin kyllä Suomessa kortti käy.
No kun eipä vain käy kaikkialla. Tiedän mm. tällaisia kauppoja ja julkisen liikenteen kulkuneuvoja. Usein kun joku asiakais olisi aikonut maksaa kortilla, heille on sanottu, että korttimaksun mahdollisuutta ei ole. Ovat sanoneet, että mitäs nyt sitten, kun ei ole käteistä mukana. Heille on sitten neuvottu missä on lähin pankkiautomaatti, josta käteistä voi nostaa.
Olen useitakin kertoja todistanut, kuinka monet asiakkaat ovat joskus joko autolla tai sitten juoksujalkaa lähteneet läheiselle pankkiautomaatille kiireesti hakemaan käteistä.
Tämän jälkeen on turha odottaa, että asiakas tulisi toistamiseen asioimaan. En asioi liikkeissä joissa ei kortti käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutinen huhtikuulta 2017:
”Kolehdin voi maksaa nyt kortilla – Helsingissä kokeillaan lähimaksulaitetta kolehtihaavin rinnalla
Satoja, jopa tuhansia vuosia vanha perinne ottaa askelen kohti tätä päivää. Syynä on käteisen rahan käytön väheneminen.”
Vierailija kirjoitti:
Lokki...(siis aina saa vipata narikka yms. maksut näille)
Narikat voi kyllä maksaa kortilla. Sä et näköjään paljon ulkona mökistäsi käy kun et tota tiedä. Eipä sun tarvitse sitten vippaamisestakaan huolehtia. No life.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan ei osaa nimetä esim. kauppaa tai bussifirmaa, jossa kortti ei käy. On vaan epämääräinen tieto, että on olemassa kauppoja, noissa kortti ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri olin työmatkalla keski -Euroopassa. Kahvilassa piti jättää tippiä, ja suomalaiset eivät jättäneet mitään koska ”ei meillä ole käteistä”.
Maksoin tipit sitten kaikkien puolesta kun hävetti niin.Siinä ei paljon brändimaakuva-työryhmät auta kun ei vaan osata olla maassa maan tavalla.
Tipit voi maksaa kortilla laskun yhteydessä. Oottepa te juntteja.
Torikauppiailla ei aina ole maksupäätettä. Nostan käteistä ainoastaan torilla asioimiseen ja siksi en viitsi siellä kovin usein käydä. Liian hankalaa.
Kyllä mulla on rahaa vaan lähinnä jossain joulumarkkinoilla tms, eli paikoissa missä varmasti ei voi maksaa kortilla. Muuten saattaa mennä helposti jopa 2-3 kk, että käteistä ei tarvitse missään.
Ikää mulla on 47. Olis kiva tietää kuinka vanhoja nää on, jotka maksaa käteisellä. Esim äitini, joka on kasikymppinen, maksaa aina kortilla.
Tukholmassa täytyy tilata lauttalippukin kännykkäsovelluksella, raha ei käy lautalla, joka menee siltä pieneltä saarelta Gröna Lundin puolelle. Näin ainakin kaksi vuotta sitten.
Joo, ja mäkään en käy toiste kaupassa, jossa ei voi maksaa kortilla. Tosin en kyllä muista koska viimeksi olis tällainen kauppa tullut vastaan.
Kaikki ylimääräinen varallisuus kannattaa muuttaa kultaharkoiksi ja kaivaa ympäri maita ja mantuja varmoihin kätköihin.