Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pysyvät niin nuorekkaina vielä neli/viisikymppisinä?

Vierailija
29.07.2018 |

Mikä on sen täydellisen ihon ja upean nuorekkaan olemuksen salaisuus? Haluan tietää! Itse pian 35 ja alkaa jo vähän ryppyjä olla, alkoholia käytän vain viikonloppuisin ja tupakkaa en ole polttanut vuosiin.

Kommentit (244)

Vierailija
41/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringon välttäminen ja siitä palkkiona kaunis iho ja toisten kauhistelevat ilmeet ja puheet” kuinka sä voit olla noin kalpea”

Voi, voi rupasahtaneita kalpeita näkee niin paljon katukuvassa. Ei tuo auringon välttäminen mikään nuoruuden lähde ole, mutta kohtuudella vähän kaikkea myös päivetystä. Eikös se keski-tie monessa asiassa ole paras. :)

Ei muuten näe. En ole koskaan nähnyt ennen aikojaan rupsahtanutta vaaleaihoista. Ruskeaihoisia sen sijaan paljon. Miksi pitää vääristellä totuutta?

Vierailija
42/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa osa täällä katkeria ;)

Mua on luultu nuoremmaksi eri tilanteissa, joten tämä ei ole mikään oma mielipide. Työpaikoissa, baareissa, lasten kavereiden suusta ja milloin missäkin...

T.19

Nro 34 edelleen kummastelee. Miten sä päädyt baareissa puhumaan iästäsi? Tuntuisi vähän kiusaannuttavalta minusta. Uskonnosta ja politiikasta kyllä voin puhua :D

Kysyn iän kaikilta miehiltä, koska en ole lapsiinsekaantuja

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sen osaan sanoa, etten ole yksi heistä. Nelivitosena menisin hyvin kuuttakymppiä lähentelevästä. Minusta on tullut mummo. Mutta eikös mummelit olekin aika symppiksiä ;)

Vierailija
44/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne on ainakin yksi tekijä. 

Hoikkuus yleensä tekee nuorekkammaksi. Rajansa tässä kyllä. Viisikymppiset maratoonarityyppiset ovat todella vanhan näköisiä. 

Ihotyyppi on (se geneettinen) on pääosassa. Monet rypistyvät kuin silkkipaperi nyrkissä, vaikka kuinka elävät terveellisesti. 

Jotkut paljon rennommin elävät ovat rypyttömämpiä. 

Mutta mitä tällä oikeastaan on väliä?

Pitää olla huono itsetunto, jos viisi- kuusikymppisenä kyttää jotain arvioita iästään. 

Vierailija
45/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina miettinyt miksi on niin kamalaa näyttää ikäiseltään? En ymmärrä miksi rypyt ja harmaat hiukset ovat kauhistus, luonnollista se ikääntyminen meille kaikille on. En minä muista mummustani että olipa hän ryppyinen, muistan että hän oli upea lämmin ja rakas. Toisaalta, olen vasta 25-vuotias, ehkä minäkin vielä näitä asioita stressaan tulevaisuudessa.

Vierailija
46/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on pitää vaate-, hius- ja meikkityyli aikaan sopivana sekä näiden lisäksi iloinen ilme.

Ylipainoa ei kannata pitää ja tietysti kannattaa liikkua, nukkua ja syödä järkevästi.

Vierailija
47/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla: ei alkoholia, ei tupakkaa, ei aurinkoa, paljon unta ja vettä, kasvissyöjä yli 30 v ja vegaani lähes 10 v. Vältän stressiä, en käytä lääkkeitä kuin pakon edessä, eli en juuri koskaan, käyn paljon luontaishoidoissa, ulkoilen ja liikun, joogaan päivittäin, käytän vain luontaskosmetiikkaa ihon ja hiusten ja vartalon hoidossa. Kehon puhdistuskuurit joka kevät ja syksy, kuppaus kaksi kertaa vuodessa. 

Pyrin olemaan positiivinen ja kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä elämässäni on, kuten mies ja lapset, ystävät, koti, ihana työ, harrastukset. Mieleltään pysyy nuorena, kun on eri-ikäisten ihmisten seurassa, menee rohkeasti mukaan uusiin juttuihin, ylittää mukavuusalueensa rajat, opiskelee, suhtautuu elämään intohimoisesti. 

Ja sitten on vielä suuri joukko ikääntymistä hidastavia tuotteita, osa löytyy ihan Suomen luonnosta: nokkonen, voikukka, poimulehti, peltokorte, koivu. Kaupan hyllyltä msm ja vehnänalkioöljy. Ulkomailta löytyy myös tehokkaita yrttejä. Sopivasti pitää myös harrastaa myös liikuntaa, itse teen joka päivä 15 min tehokkaan treenin ja sen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä, hiihtoa, pyöräilyä, uintia, lumikenkäilyä, pallopelejä. Liian kova liikuntaa vanhentaa, koska se aihuttaa elimistöön stressiä. Seksi on mainio nuorentaja myös ja juuri noiden yrttien avulla halut pysyvät korkeina ja paikat kunnossa.

Olen 50-v ja käytännössä aina kun iästä tulee puhetta, minua luullaan n. 35-vuotiaaksi, ei se voi olla sattumaa. Ja kyllähän tuo oma peilikuva ihan miellyttää, ei ole ryppyjä eikä mikään roiku, ei ole myöskään läskimakkaroita eikä selluliittia. Minun kohdallani ei kyllä ole kyse geeneistä, äitini oli ikäisenäni ihan mummo, harmaat hiukset ja ryppyjä ja monia sairauksia ja vaivoja. Isäni oli ylipainoinen ja kalju, sairas hänkin. Geeneillä annetaan ihan liian suuri painoarvo, elintavat ovat useimmiten suuremmassa osassa.

En halua loukata, mutta voisitko hieman kuvailla noita tilanteita, joissa iästäsi tulee puhetta. Itse olen 41, eikä ikäni ole herättänyt minkäänlaisia keskusteluja sen jälkeen, kun Alkossa lakattiin kysymästä paperit.

Ystävät tietävät ikäni, lääkärit näkevät sen papereista. Ja tuntemattomat - minun on todella vaikeaa kuvitella tilannetta, jossa joku alkaisi arvailla ikääni. Entisaikaan sellaista pidettiin varsin epäkohteliaana.

Luokkakokous: kutakuinkin kaikki kommentoivat, että miten ihmeessä voin näyttää melkein samalta kuin ylioppilaskeväänä. En kuullut, että kenenkään muun ulkonäköä olisi samalla tavalla kommentoitu, vaikka kohteliaisuuksia vaihdettiinkiin tyyliin: näytätpa hyvältä. Uusi hierojani: puhuin lapsistani ja hän kysyi, minkä ikäisiä lapsia minulla on, kun kerroin, hänen ilmeensä oli näkemisen arvoinen, hän sanoi luulleensa, että minulla on pieniä lapsia. Nauroin ja sanoin, että eihän nyt viisikymppisellä enää pieniä lapsia ole, hän kommentoi, että ei voi olla totta, hän arveli että olen n. kolmevitonen. Teinityttäreni kaverit: uudet kaverit uudessa koulussa olivat ihailleen, että onpa sulla kaunis ja nuori äiti. Entiset työkaverit: et ole vanhentunut ollenkaan, mikä sun salaisuus oikein on? Miehen uudet työkaverit epäilivät miehen ottaneen teinivaimon, ei siis niin että nyt olisin teini, vaan että olen ollut hyvin nuori saadessani lapset, no en ollut, vaan kolmenkympin molemmin puolin. Minua myös luultu sisareni tyttären isosiskoksi, meillä on ikäeroa yli 20 v, olisihan se tietysti mahdollista. Samoin minua luultiin tuon samaisien sisaren tyttären pikkulapsen äidiksi, olishan sekin tietysti mahdollista.

NÄitä tilanteita on jatkuvasti, joten siitä päättelen, että kyllä niissä totuuden häivä täytyyy olla, kun harvoin ainakaan itse ihmettelen kenenkään ikää. Yleensä ihmset näyttävät ikäisiltään tai vähän vanhemmilta tai nuoremmilta. Minulla miehellä on ikäeroa vajaa vuosi, mutta yleensä luullaan, että ainakin 10. 

Vierailija
48/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auringon välttäminen ja siitä palkkiona kaunis iho ja toisten kauhistelevat ilmeet ja puheet” kuinka sä voit olla noin kalpea”

Voi, voi rupasahtaneita kalpeita näkee niin paljon katukuvassa. Ei tuo auringon välttäminen mikään nuoruuden lähde ole, mutta kohtuudella vähän kaikkea myös päivetystä. Eikös se keski-tie monessa asiassa ole paras. :)

Ei muuten näe. En ole koskaan nähnyt ennen aikojaan rupsahtanutta vaaleaihoista. Ruskeaihoisia sen sijaan paljon. Miksi pitää vääristellä totuutta?

Tämä on hupulinpuppua ja myös siksi, että tummaihoiset, siis oikeasti syntymästään ruskeaihoiset kestävät aurinkoa paremmin ja vanhenevat iholtaan siksi hitaammin. Vaaleaihoisissa on sekä rypyttömiä, että rypyllisiä, mutta on totta, että vaaleaihoinen himoruskettuja vanhenee nopeammin. Googletelkaa tutkimuksia, löytyy paljonkin (engl.). 

Vierailija
49/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja auringon välttäminen. Nuorempana tuli maattua auringossa mut enää ei kiinnosta. Sen jälkeen kyn täytin 40v aloin käyttää aurinkosuojaa kasvoille (50 suojakerroin) joka kesä. Eipä oo pigmenttiläisläiskiä ja iho on tasaisen värinen. Toisin kuin monella tutulla.

T.19

Mitä sk50 rasvaa käytät? Mulla hirveet pigmenttiläiskät mutta en oo löytänyt hyvää suojavoidetta, vain aurinkorasvoja jotka on ällön tahmaisia.

Clarinsin, creme solaire anti-rides . Kasvoille tarkoitettu, ei rasvoita. Tosi hyvä tuote ;)

Vierailija
50/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on luultu nuoremmaksi eri tilanteissa, joten tämä ei ole mikään oma mielipide. Työpaikoissa, baareissa, lasten kavereiden suusta ja milloin missäkin...

T.19

Nro 34 edelleen kummastelee. Miten sä päädyt baareissa puhumaan iästäsi? Tuntuisi vähän kiusaannuttavalta minusta. Uskonnosta ja politiikasta kyllä voin puhua :D

Kysyn iän kaikilta miehiltä, koska en ole lapsiinsekaantuja

Eri

No kyllä sun on sitten oltava nuoren näköinen, jos kerran seksiseuraa etsiessä niin sanotaan.

Vierailija
51/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja asenne elämään. Jos on aina naama norsunv...lla, niin vanhentaa vähintään 10 vuotta. Positiivisuus taas nuorentaa vähintään 10 vuotta.

Vierailija
52/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja murheeton elämä. Näytin nuoremmalta (kuten myös äitini), kunnes tuli ylivoimaisia murheita kannettavaksi. Nyt näytän ikäiseltäni.

Vierailija
53/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään kirjaimin

ei Elämää

voi kirjoittaa

yhtä kauniisti

kuin noilla viivoilla,

rypyillä sinun kasvoillasi

Tommy Tabermann

Vierailija
54/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.19

Papereita kysytään joka kerta. Miehet tulee tekemään tuttavuutta ja jos ikä tulee puheeksi niin aina on luultu nuoremmaksi.

Vierailija
55/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla: ei alkoholia, ei tupakkaa, ei aurinkoa, paljon unta ja vettä, kasvissyöjä yli 30 v ja vegaani lähes 10 v. Vältän stressiä, en käytä lääkkeitä kuin pakon edessä, eli en juuri koskaan, käyn paljon luontaishoidoissa, ulkoilen ja liikun, joogaan päivittäin, käytän vain luontaskosmetiikkaa ihon ja hiusten ja vartalon hoidossa. Kehon puhdistuskuurit joka kevät ja syksy, kuppaus kaksi kertaa vuodessa. 

Pyrin olemaan positiivinen ja kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä elämässäni on, kuten mies ja lapset, ystävät, koti, ihana työ, harrastukset. Mieleltään pysyy nuorena, kun on eri-ikäisten ihmisten seurassa, menee rohkeasti mukaan uusiin juttuihin, ylittää mukavuusalueensa rajat, opiskelee, suhtautuu elämään intohimoisesti. 

Ja sitten on vielä suuri joukko ikääntymistä hidastavia tuotteita, osa löytyy ihan Suomen luonnosta: nokkonen, voikukka, poimulehti, peltokorte, koivu. Kaupan hyllyltä msm ja vehnänalkioöljy. Ulkomailta löytyy myös tehokkaita yrttejä. Sopivasti pitää myös harrastaa myös liikuntaa, itse teen joka päivä 15 min tehokkaan treenin ja sen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä, hiihtoa, pyöräilyä, uintia, lumikenkäilyä, pallopelejä. Liian kova liikuntaa vanhentaa, koska se aihuttaa elimistöön stressiä. Seksi on mainio nuorentaja myös ja juuri noiden yrttien avulla halut pysyvät korkeina ja paikat kunnossa.

Olen 50-v ja käytännössä aina kun iästä tulee puhetta, minua luullaan n. 35-vuotiaaksi, ei se voi olla sattumaa. Ja kyllähän tuo oma peilikuva ihan miellyttää, ei ole ryppyjä eikä mikään roiku, ei ole myöskään läskimakkaroita eikä selluliittia. Minun kohdallani ei kyllä ole kyse geeneistä, äitini oli ikäisenäni ihan mummo, harmaat hiukset ja ryppyjä ja monia sairauksia ja vaivoja. Isäni oli ylipainoinen ja kalju, sairas hänkin. Geeneillä annetaan ihan liian suuri painoarvo, elintavat ovat useimmiten suuremmassa osassa.

En halua loukata, mutta voisitko hieman kuvailla noita tilanteita, joissa iästäsi tulee puhetta. Itse olen 41, eikä ikäni ole herättänyt minkäänlaisia keskusteluja sen jälkeen, kun Alkossa lakattiin kysymästä paperit.

Ystävät tietävät ikäni, lääkärit näkevät sen papereista. Ja tuntemattomat - minun on todella vaikeaa kuvitella tilannetta, jossa joku alkaisi arvailla ikääni. Entisaikaan sellaista pidettiin varsin epäkohteliaana.

Luokkakokous: kutakuinkin kaikki kommentoivat, että miten ihmeessä voin näyttää melkein samalta kuin ylioppilaskeväänä. En kuullut, että kenenkään muun ulkonäköä olisi samalla tavalla kommentoitu, vaikka kohteliaisuuksia vaihdettiinkiin tyyliin: näytätpa hyvältä. Uusi hierojani: puhuin lapsistani ja hän kysyi, minkä ikäisiä lapsia minulla on, kun kerroin, hänen ilmeensä oli näkemisen arvoinen, hän sanoi luulleensa, että minulla on pieniä lapsia. Nauroin ja sanoin, että eihän nyt viisikymppisellä enää pieniä lapsia ole, hän kommentoi, että ei voi olla totta, hän arveli että olen n. kolmevitonen. Teinityttäreni kaverit: uudet kaverit uudessa koulussa olivat ihailleen, että onpa sulla kaunis ja nuori äiti. Entiset työkaverit: et ole vanhentunut ollenkaan, mikä sun salaisuus oikein on? Miehen uudet työkaverit epäilivät miehen ottaneen teinivaimon, ei siis niin että nyt olisin teini, vaan että olen ollut hyvin nuori saadessani lapset, no en ollut, vaan kolmenkympin molemmin puolin. Minua myös luultu sisareni tyttären isosiskoksi, meillä on ikäeroa yli 20 v, olisihan se tietysti mahdollista. Samoin minua luultiin tuon samaisien sisaren tyttären pikkulapsen äidiksi, olishan sekin tietysti mahdollista.

NÄitä tilanteita on jatkuvasti, joten siitä päättelen, että kyllä niissä totuuden häivä täytyyy olla, kun harvoin ainakaan itse ihmettelen kenenkään ikää. Yleensä ihmset näyttävät ikäisiltään tai vähän vanhemmilta tai nuoremmilta. Minulla miehellä on ikäeroa vajaa vuosi, mutta yleensä luullaan, että ainakin 10. 

Hienoa, että sinua ihaillaan ja kehutaan. Mutta ohiksena: viisikymppisillä nykyään on pieniäkin lapsia, eikä siinä ole mitään kummasteltavaa. En tiedä, onko parempi vanhentua nopeasti naamaltaan vai mieleltään.

Vierailija
56/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen osaan sanoa, etten ole yksi heistä. Nelivitosena menisin hyvin kuuttakymppiä lähentelevästä. Minusta on tullut mummo. Mutta eikös mummelit olekin aika symppiksiä ;)

Eikä tunnu muuten miestäkään haittaavan, vaikka hän on selvästi paremmin säilynyt. Hänen mielestään pömppikseni on "aikuinen nainen mä oon" -vatsa :) Kovasti tykkäämme yhdessä pelmuta, vaikka hiukset harmaantuu ja allit roikkuu. Rakkaus ei onneksi ikää katso!

Vierailija
57/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette usko, että elämäntavoilla voi säilyä nuorekkaana pitkään, googlatkaa vegaaniravintoloitsija Babette Davis. Hän taitaa olla jo lähempänä 70 vuotta ja näyttää viisikymppiseltä, ellei nuoremmalta. Mitkään naamarasvat ja täyteaineet ei nuorenna, mutta terveet elämäntavat kyllä. Mutta monella menee se laiskuus edelle ja antavat kehonsa ja mielensäkin rapistua. Minulle tärkeintä on pysyä terveenä ja mieleltäni virkeänä ja siinä samalla tulee tämä nuorekas ulkonäkö. Eihän siinä mitään, jokainen voi valita elämäntapansa, mutta ei kannata huudella nuorekkaammille, että "ei ole mahdollista", kun ei tiedä aiheesta mitään. 

Vierailija
58/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen. Mulla oli yliopistolla yksi tällainen opettaja, kuvittelin, että varmaan vastavalmistunut ja sinkultakin näyttää vielä, voisikohan sitä kysyä treffeille.

Sitten, kun googlailin, hän oli kahden alan tohtori ja julkaissut jonkin verran kirjallisuutta ja tutkimuksiakin siinä jälkeenpäin. Joko hän oli joku superälykkö, joka vetää tutkinnon kuin tutkinnon vuodessa, tai sitten hyvät geenit. En uskaltanut sitten kysyä, kun pelkäsin, että tuon ikäisellä on kyllä jo puoliso. :D

Vierailija
59/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän usein runsaasti siideriä ja Pirkka olutta niin hyvä tulee.

Kyllä sinä minulle kelpaat, sanoi piru rokoarpiselle :D

Vierailija
60/244 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko, että elämäntavoilla voi säilyä nuorekkaana pitkään, googlatkaa vegaaniravintoloitsija Babette Davis. Hän taitaa olla jo lähempänä 70 vuotta ja näyttää viisikymppiseltä, ellei nuoremmalta. Mitkään naamarasvat ja täyteaineet ei nuorenna, mutta terveet elämäntavat kyllä. Mutta monella menee se laiskuus edelle ja antavat kehonsa ja mielensäkin rapistua. Minulle tärkeintä on pysyä terveenä ja mieleltäni virkeänä ja siinä samalla tulee tämä nuorekas ulkonäkö. Eihän siinä mitään, jokainen voi valita elämäntapansa, mutta ei kannata huudella nuorekkaammille, että "ei ole mahdollista", kun ei tiedä aiheesta mitään. 

Upea nainen! Ihan mieletön kroppa!!