Miten jotkut pysyvät niin nuorekkaina vielä neli/viisikymppisinä?
Mikä on sen täydellisen ihon ja upean nuorekkaan olemuksen salaisuus? Haluan tietää! Itse pian 35 ja alkaa jo vähän ryppyjä olla, alkoholia käytän vain viikonloppuisin ja tupakkaa en ole polttanut vuosiin.
Kommentit (244)
Niin ja auringon välttäminen. Nuorempana tuli maattua auringossa mut enää ei kiinnosta. Sen jälkeen kyn täytin 40v aloin käyttää aurinkosuojaa kasvoille (50 suojakerroin) joka kesä. Eipä oo pigmenttiläisläiskiä ja iho on tasaisen värinen. Toisin kuin monella tutulla.
T.19
Runsas vedenjuonti. Olen teini-ikäisestä asti juonut vettä litrakaupalla päivittäin. Nyt olen 37-vuotias, eikä ole ryppyjä. Minulta kysyttiin 36-vuotiaaksi asti Alkossa paperit. Eräs hauska sattumus oli tuossa 32-vuotiaana, kun miesystäväni kaveri luuli minua 17-vuotiaaksi 😀
Tällä palstalla kahdeksan mammaa kymmenestä näyttää ainakin kymmenen vuotta todellista ikäänsä nuoremmalta. Ja ne loput kaksi mammaa - no, toinen olen minä ja toinen on Kalastajan vaimo.
Mulla: ei alkoholia, ei tupakkaa, ei aurinkoa, paljon unta ja vettä, kasvissyöjä yli 30 v ja vegaani lähes 10 v. Vältän stressiä, en käytä lääkkeitä kuin pakon edessä, eli en juuri koskaan, käyn paljon luontaishoidoissa, ulkoilen ja liikun, joogaan päivittäin, käytän vain luontaskosmetiikkaa ihon ja hiusten ja vartalon hoidossa. Kehon puhdistuskuurit joka kevät ja syksy, kuppaus kaksi kertaa vuodessa.
Pyrin olemaan positiivinen ja kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä elämässäni on, kuten mies ja lapset, ystävät, koti, ihana työ, harrastukset. Mieleltään pysyy nuorena, kun on eri-ikäisten ihmisten seurassa, menee rohkeasti mukaan uusiin juttuihin, ylittää mukavuusalueensa rajat, opiskelee, suhtautuu elämään intohimoisesti.
Ja sitten on vielä suuri joukko ikääntymistä hidastavia tuotteita, osa löytyy ihan Suomen luonnosta: nokkonen, voikukka, poimulehti, peltokorte, koivu. Kaupan hyllyltä msm ja vehnänalkioöljy. Ulkomailta löytyy myös tehokkaita yrttejä. Sopivasti pitää myös harrastaa myös liikuntaa, itse teen joka päivä 15 min tehokkaan treenin ja sen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä, hiihtoa, pyöräilyä, uintia, lumikenkäilyä, pallopelejä. Liian kova liikuntaa vanhentaa, koska se aihuttaa elimistöön stressiä. Seksi on mainio nuorentaja myös ja juuri noiden yrttien avulla halut pysyvät korkeina ja paikat kunnossa.
Olen 50-v ja käytännössä aina kun iästä tulee puhetta, minua luullaan n. 35-vuotiaaksi, ei se voi olla sattumaa. Ja kyllähän tuo oma peilikuva ihan miellyttää, ei ole ryppyjä eikä mikään roiku, ei ole myöskään läskimakkaroita eikä selluliittia. Minun kohdallani ei kyllä ole kyse geeneistä, äitini oli ikäisenäni ihan mummo, harmaat hiukset ja ryppyjä ja monia sairauksia ja vaivoja. Isäni oli ylipainoinen ja kalju, sairas hänkin. Geeneillä annetaan ihan liian suuri painoarvo, elintavat ovat useimmiten suuremmassa osassa.
Kyllä mä väitän, että tuon salaisuus on Photoshop ja huono lähinäkö. Yhtään rypytöntä viisikymppistä en ole koskaan nähnyt.
Todellisuudessa naisille tulee ekat hennot silmärypyt parikymppisinä. Ihan kaikille.
Toki ryppyjen syvyys vaihtelee, mutta näin se nyt vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sen täydellisen ihon ja upean nuorekkaan olemuksen salaisuus? Haluan tietää! Itse pian 35 ja alkaa jo vähän ryppyjä olla, alkoholia käytän vain viikonloppuisin ja tupakkaa en ole polttanut vuosiin.
Alkoholia käytän ''vain'' viikonloppuisin. :)
REilu40vuotias kirjoitti:
Elämäntavat vaikuttavat eniten. Itse olen säilynyt aivan äärettömän hyvin. En ole vanhentunut 20 vuodessa yhtään. Näytän täysin samalta kuin vuonna 1998. Superterveellinen ruokavalio ja päivittäinen liikunta näkyy ulospäin. Olet mitä syöt!
Sisarukseni eivät ole säilynyneet. Mutta heidän elintapansa eivät olekaan samanlaiset. ;)
Valinnat ratkaisee..
Höpö höpö :) En usko ennen kuin laitat kuvat ja näen livenä.
Ihmettelin jo 25-vuotiaana miten jotkut samanikäiset naiset näyttivät aivan nelikymppisiltä. Valitettavasti lapset vanhentaa aivan hirveästi, siitä ei pääse mihinkään.
Tyyli ja asenne, sillä on todella paljon merkitystä miten itsensä kantaa ja mitä itsestään ajattelee -jos pitää itseään rumana ja elämää ikävänä, se myös näkyy. Seksi ja onnellisuus näkyy päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla kahdeksan mammaa kymmenestä näyttää ainakin kymmenen vuotta todellista ikäänsä nuoremmalta. Ja ne loput kaksi mammaa - no, toinen olen minä ja toinen on Kalastajan vaimo.
Reps :DD
Yli viisikymppisillä alkaa jo elintapojen vaikutus näkyä selvästi. Jos ei harrasta liikuntaa säännöllisesti ja syö liikaa ja "väärin", niin ihmiset alkavat viisikymppisinä olla painoinsa alla vaappuvia mummoja ja pappoja, joiden mieliaiheena on nivelkivut ja vatsan toiminta.
Toisin sanoen, kunnostaan täytyy pitää hyvää huolta, jos aikoo säilyä nuorekkaana vanhemmiten.
Eiköhän kirurgialla ja täyteainaehoidoilla yms. ole osuutta asiaan.
Niissä on hinnat tulleet sen verran alaspäin, että moni pystyy niitä käyttämään jos haluaa. Samoin kehitysmaihin voi lähteä vielä halvempiin operaatioihin. Ja osamaksullakin saa.
Onpa osa täällä katkeria ;)
Mua on luultu nuoremmaksi eri tilanteissa, joten tämä ei ole mikään oma mielipide. Työpaikoissa, baareissa, lasten kavereiden suusta ja milloin missäkin...
T.19
Vierailija kirjoitti:
Mulla: ei alkoholia, ei tupakkaa, ei aurinkoa, paljon unta ja vettä, kasvissyöjä yli 30 v ja vegaani lähes 10 v. Vältän stressiä, en käytä lääkkeitä kuin pakon edessä, eli en juuri koskaan, käyn paljon luontaishoidoissa, ulkoilen ja liikun, joogaan päivittäin, käytän vain luontaskosmetiikkaa ihon ja hiusten ja vartalon hoidossa. Kehon puhdistuskuurit joka kevät ja syksy, kuppaus kaksi kertaa vuodessa.
Pyrin olemaan positiivinen ja kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä elämässäni on, kuten mies ja lapset, ystävät, koti, ihana työ, harrastukset. Mieleltään pysyy nuorena, kun on eri-ikäisten ihmisten seurassa, menee rohkeasti mukaan uusiin juttuihin, ylittää mukavuusalueensa rajat, opiskelee, suhtautuu elämään intohimoisesti.
Ja sitten on vielä suuri joukko ikääntymistä hidastavia tuotteita, osa löytyy ihan Suomen luonnosta: nokkonen, voikukka, poimulehti, peltokorte, koivu. Kaupan hyllyltä msm ja vehnänalkioöljy. Ulkomailta löytyy myös tehokkaita yrttejä. Sopivasti pitää myös harrastaa myös liikuntaa, itse teen joka päivä 15 min tehokkaan treenin ja sen lisäksi pitkiä kävelylenkkejä, hiihtoa, pyöräilyä, uintia, lumikenkäilyä, pallopelejä. Liian kova liikuntaa vanhentaa, koska se aihuttaa elimistöön stressiä. Seksi on mainio nuorentaja myös ja juuri noiden yrttien avulla halut pysyvät korkeina ja paikat kunnossa.
Olen 50-v ja käytännössä aina kun iästä tulee puhetta, minua luullaan n. 35-vuotiaaksi, ei se voi olla sattumaa. Ja kyllähän tuo oma peilikuva ihan miellyttää, ei ole ryppyjä eikä mikään roiku, ei ole myöskään läskimakkaroita eikä selluliittia. Minun kohdallani ei kyllä ole kyse geeneistä, äitini oli ikäisenäni ihan mummo, harmaat hiukset ja ryppyjä ja monia sairauksia ja vaivoja. Isäni oli ylipainoinen ja kalju, sairas hänkin. Geeneillä annetaan ihan liian suuri painoarvo, elintavat ovat useimmiten suuremmassa osassa.
En halua loukata, mutta voisitko hieman kuvailla noita tilanteita, joissa iästäsi tulee puhetta. Itse olen 41, eikä ikäni ole herättänyt minkäänlaisia keskusteluja sen jälkeen, kun Alkossa lakattiin kysymästä paperit.
Ystävät tietävät ikäni, lääkärit näkevät sen papereista. Ja tuntemattomat - minun on todella vaikeaa kuvitella tilannetta, jossa joku alkaisi arvailla ikääni. Entisaikaan sellaista pidettiin varsin epäkohteliaana.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja auringon välttäminen. Nuorempana tuli maattua auringossa mut enää ei kiinnosta. Sen jälkeen kyn täytin 40v aloin käyttää aurinkosuojaa kasvoille (50 suojakerroin) joka kesä. Eipä oo pigmenttiläisläiskiä ja iho on tasaisen värinen. Toisin kuin monella tutulla.
T.19
Mitä sk50 rasvaa käytät? Mulla hirveet pigmenttiläiskät mutta en oo löytänyt hyvää suojavoidetta, vain aurinkorasvoja jotka on ällön tahmaisia.
nuorekkuus on jotain muuta kuin rypyttömyys
näin juuri festareilla todella naamasta rypistyneen ja käsivarsihelttaisen tädin mutta pukeutuminen ja asenne vastasi kaksikymppisiä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä väitän, että tuon salaisuus on Photoshop ja huono lähinäkö. Yhtään rypytöntä viisikymppistä en ole koskaan nähnyt.
Todellisuudessa naisille tulee ekat hennot silmärypyt parikymppisinä. Ihan kaikille.
Toki ryppyjen syvyys vaihtelee, mutta näin se nyt vaan on.
Eipä vain tulekaan. Minulle tuli ensimmäiset hiuksenhienot rypyt silmien alle muutama vuosi sitten ja olen nyt 50 v, ei vieläkään ole kuin niitä ihan pieniä ryppyjä. Sellaisia joita todella on jo suurimmalla osalla kolmekymppisillä. Jos ryppyjä aiemmin oli, ne oli niin pieniä, että niitä ei huomannut kukaan. Photoshoppia en osaa käyttää ja näkö oli ainakin vielä toukokuussa erinomainen. Olin nelikymppiseksi ehta babyface ja edelleen näytän sen 15 v nuoremmalta kuin olen. En sitten tiedä, jos peili valehtelee ja samoin kaikki tuttavat ja esim. miehen uudet työkaverit, jotka meinasivat, mieheni on ottanut aikoinaan teinivaimon.
Vierailija kirjoitti:
Onpa osa täällä katkeria ;)
Mua on luultu nuoremmaksi eri tilanteissa, joten tämä ei ole mikään oma mielipide. Työpaikoissa, baareissa, lasten kavereiden suusta ja milloin missäkin...
T.19
Nro 34 edelleen kummastelee. Miten sä päädyt baareissa puhumaan iästäsi? Tuntuisi vähän kiusaannuttavalta minusta. Uskonnosta ja politiikasta kyllä voin puhua :D
Geenit, elämänasenne, ei tupakkaa, ei alkoholia, terveellisiä ruokia, vesi, ei karkkia, ei aurinkoa, sen sijaan pähkinöitä ja kalaa paljon. T. nainen 43 v. jota parikymppiset tulevat iskemään, eivätkä usko ikää.
REilu40vuotias kirjoitti:
Elämäntavat vaikuttavat eniten. Itse olen säilynyt aivan äärettömän hyvin. En ole vanhentunut 20 vuodessa yhtään. Näytän täysin samalta kuin vuonna 1998. Superterveellinen ruokavalio ja päivittäinen liikunta näkyy ulospäin. Olet mitä syöt!
Sisarukseni eivät ole säilynyneet. Mutta heidän elintapansa eivät olekaan samanlaiset. ;)
Valinnat ratkaisee..
Olet mitä syöt on varmaan maailman tyhmin sanonta. Eli olet vihannes, olet sika jne.
Jos elämäntavat eivät ole ostarin juoppotasoa, niin kyllä se vain on geenit.
Tämä.
Rouvaani on moni(muukin kuin minä) sanonut nuoren näköiseksi.
Täytti juuri 45.
Ei tupakkaa, ei liikaa aurinkoa, alkoa vain kohtuudella.
5 lastakin on synnyttänyt.
Geenit lienevät avainasemassa.