Olen kyllästynyt vaimooni
Ollaan oltu yhdessä 15v. Vaimo on temperamenttinen eli saa raivareita ja haukkuu minua. On aikaisemmin uhkaillut erolla, mutta varmaan nyt tajunnut ettei parempaa saa. Yhdessä ollaan lasten takia. Mietin eroa, mitä teen?
Kommentit (207)
Ööh jos joku nainen kirjottais tänne että mies saa raivareita jatkuvasti ja haukkuu niin kyllä täällä sanottais et jss. Mutta naisellako on joku erioikeus olla tasapainoton kilipää ja harrastaa henkistä väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä saisin muita, mutta lähinnä ajattelin miten helppoa viikko-viikko elämä olisi poikamiehenä.
Ap
Eli menetät puolet vapaa-ajastasi ja pelkäät, että tulevat sutturasi eivät halua äitipuoleksi. Suosittelen sinua pysymään liitossasi ja kuuntelemaan, mitä asiaa vaimollasi on. Veikkaan, ettei se ole turhaa natkuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi kuunnella jatkuvaa valitusta ja saisi tehdä asiat niinkuin itse haluaa.
ApMistä kaikesta se haukkuu sua ja mitä et saa tehdä niin kuin haluat? listaa tulemaan.
Esim. Pesen pyykit väärin, laitan pahaa ruokaa eli teen asiat eri tavalla kuin vaimo
Tää on niin tuttua. Ruoka on väärin laitettua kun se ei ole just samaa kun vaimo tekee. Uuden reseptin kokeilu se vasta saa valitusta aikaan.
Pyykit on pesty väärin = annostelen pesu- ja huuhteluaineet ohjeen mukaan eli vaimon mielestä liian vähän.
Tiskikoneen laitan kuulemma liian aikaisin päälle ”puolityhjänä”. Hän itse laittaa kippoja kahteen kerrokseen niin että osa jää likaiseksi, tämä jää häneltä huomaatta koska minä yleensä siiirrän puhtaat kaappiin.
Ajan autolla niin ajokortiton vaimo valittaa jotain ajostani vaikka ajan aina rauhallisesti ja nopeusrajoitusten mukaan.
Muuten menee hyvin mut olisi se kiva jos osaisi tehdä jotain ”oikein”.
Tasapauolisuuden nimissä voisti kertoa myös ne asiat, joista sinä valitat vaimollesi. Turha yrittää väittää, että sinä olet aina täydellisen tyytyväinen vaimoosi, etkä ikinä nalkuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä saisin muita, mutta lähinnä ajattelin miten helppoa viikko-viikko elämä olisi poikamiehenä.
ApMiten sä olet niin vakuuttunut siitä, että sinä saisit kyllä muita, mutta vaimo kokisi asian niin, ettei löytäisi ketään? Kyllä sitä vaimoakin varmaan vituttaa sun seuras, kaikkia pitkässä parisuhteessa kyllästyttää ja ärsyttää joskus toisen pärstävärkki ihan täysiä. Nyt teidän täytyy vaan yhdessä miettiä mitkä on teidän tavoitteet ja unelmat parisuhteen suhteen ja mitä olette valmiita tekemään saavuttaaksenne ne. Ja missä asioissa ette suostu tekemään kompromisseja.
Sanoin ettei vaimo todennäköisesti löytäisi parempaa, koska on luonteeltaan perustyytymätön ja nykyään reilusti ylipainoinen. Itse olen melkein komeampi kuin 15v sitten
Onko tämä joku hopeakettutrolli, jossa joku nainen pilailee miesten kustannuksella? Ei kai kukaan mies ole noin ulalla? Jos on totta, niin eroa heti, saat nähdä menekkisi sinkkuna ja myös vaimosi menekin sinkkuna. Kannattaa ehdottomasti erota!
Vierailija kirjoitti:
Ihan normimenoa. Melaa mekkoon niin tasoittuu.
no en tiedä millaisessa parisuhteessä sä elät, mutta raivarit ja puolison haukkuminen ei ole normimenoa. Riitoja on kaikissa parisuhteissa, mutta terveessä, normaalissa suhteessa riidat ovat rakentavia, eikä toista osapuolta haukuta tai mennä henkilökohtaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa lasten viikko - viikko asuminen tarkoittaa melkein kaikille miehille ihan älyttömän paljon enemmän vastuuta lapsista. Olen tuota itsekkin miettinyt ja näin naisena, että siihenkö pitää mennä että mies olisi myös vanhempi lapsilleen. Jotenkin sitä toivoisi että ei tarvitsisi, mutta tämä tällainen yksinhuoltajuus, missä mies kyllä asustelee meidän kanssa mutta ei varsinaisesti ota osaa mihinkään, on ehkä vielä raskaampaa.
Teen tälläkin hetkellä vähintään puolet kotitöistä ja olen hoitanut lapsia tarvittaessa viikonkin yksin ja se on oikeastaan helpompaa ilman vaimoa. Toisaalta viikko ilman lapsia olisi käsittämättömän helppoa
Eron jälkeen kotitöihin käytetty aika väheni huomattavasti ja silti koti on (lähes) aina siisti ja tip-top, lapsilla puhdasta päälle pantavaa ja kotona pystyy kävelemään paljain jaloin. Ruoat valmistin etupäässä ennenkin, niin siinä ei paljon eroa tullut - siivottavaa vähemmän kylläkin. Lastenhoitokin käy helpommin aidosti yksin. Tuo ”viikko ilman lapsia” ei sitten niin helppo olekaan, ainakaan vielä vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi kuunnella jatkuvaa valitusta ja saisi tehdä asiat niinkuin itse haluaa.
ApMistä kaikesta se haukkuu sua ja mitä et saa tehdä niin kuin haluat? listaa tulemaan.
Esim. Pesen pyykit väärin, laitan pahaa ruokaa eli teen asiat eri tavalla kuin vaimo
Niin mutta mitkä on ne _oikeat_ syyt?
Ei ihmiset pysy samanlaisina.
Me ollaan oltu yhdessä 20 vuotta ja oltiin nuoria kun tavattiin.
Omaa liittoa ei kannata verrata muihin pareihin vaan kaikilla tulee olemaan omat vaikeudet.
Sanoit että liimaa on lapset, laina ja tunteet vaimoon.
Silti vaimon käytös tuntuu pahalta.
Kerron yhden asian: ei vaimosi saisikaan näkättää. Tuo on vallankäyttöä ja alistamista.
Miksi vaimosi noin tekee?
Avain onneen on keskustelu ja kuuntelu.
Miksi et voi sanoa vaimolle että sinusta tuntuu pahalta kuinka hän sinulle puhuu.
Minäkään en usko että vain sinä olet uhri vaan muutos pitää tehdä yhdessä.
Teillä on jumissa suhde ja kumpikaan ei luovuta.
Jos vaimon ulkonäkö tuntuu oikeasti pahalta eikä se kiihota niin sano se.
Ei se ole tarkoitettu ilkeilyyn vaan suora yhteys siihen ettei kiihota.
Pystyttekö te jutella näistä asioista? Jos ette niin terapiassa voi niitä käsitellä.
Kylmä paahtoleipä kirjoitti:
Ööh jos joku nainen kirjottais tänne että mies saa raivareita jatkuvasti ja haukkuu niin kyllä täällä sanottais et jss. Mutta naisellako on joku erioikeus olla tasapainoton kilipää ja harrastaa henkistä väkivaltaa?
Samaa olin tulossa kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normimenoa. Melaa mekkoon niin tasoittuu.
Myös mekon takaosaan kannattaa antaa melaa ja kuivana tietenkin.
Monella menee huonosti ja he eroavat.
Se mikä tässä ap:ssa epäilyttää, on että hän pitää itseään niin paljon parempana kuin vaimoaan. Luultavasti se ylimielinen ja halveksuva asenne, mitkä ovat henkistä väkivaltaa, aikaansaa vastapuolessa ne raivarit.
Mieheni oli yhteen aikaan henkisesti ja lievästi fyysisesti väkivaltainen. Samaan aikaan hänellä oli tuollaisia ihan samanlaisia juttuja. Valitti painostani ja että olen muka kiukkuinen ja oli pokkaa selittää ihan vakavana, että hän on parempitasoisempi kuin minä. Totesin, että erotaan sitten ja lähetin miehen pois kotoa. Takaisin tullessaan hän halusikin jatkaa.
Ap voi ihan vapaasti erota, vaimohan on puhunutkin hänelle erosta. Ei hän sitä toki tee. Taloustilanne on vain tekosyy sille, ettei hän oikeasti halua erota vaan nauttii siitä, että voi kuvitella itsensä paremmaksi kuin vaimo ja väheksyä ja haukkua häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten sä olet niin vakuuttunut siitä, että sinä saisit kyllä muita, mutta vaimo kokisi asian niin, ettei löytäisi ketään? Kyllä sitä vaimoakin varmaan vituttaa sun seuras, kaikkia pitkässä parisuhteessa kyllästyttää ja ärsyttää joskus toisen pärstävärkki ihan täysiä. Nyt teidän täytyy vaan yhdessä miettiä mitkä on teidän tavoitteet ja unelmat parisuhteen suhteen ja mitä olette valmiita tekemään saavuttaaksenne ne. Ja missä asioissa ette suostu tekemään kompromisseja.
Sanoin ettei vaimo todennäköisesti löytäisi parempaa, koska on luonteeltaan perustyytymätön ja nykyään reilusti ylipainoinen. Itse olen melkein komeampi kuin 15v sitten
Sä ET tiedä miten vaimon elämä muuttuu vapaaksi kun pääsee susta ja jää lasten kanssa.
Oikeesti suurin syy negailuun löytyy toimimattomasta parisuhteesta.
Ole vastuullinen aikuinen ja eroa että lapsenne eivät myrkyty tuossa.
Sitä paitsi lapset oikeasti häpeävät riiteleviä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä tässä ap:ssa epäilyttää, on että hän pitää itseään niin paljon parempana kuin vaimoaan. Luultavasti se ylimielinen ja halveksuva asenne, mitkä ovat henkistä väkivaltaa, aikaansaa vastapuolessa ne raivarit.Mieheni oli yhteen aikaan henkisesti ja lievästi fyysisesti väkivaltainen. Samaan aikaan hänellä oli tuollaisia ihan samanlaisia juttuja. Valitti painostani ja että olen muka kiukkuinen ja oli pokkaa selittää ihan vakavana, että hän on parempitasoisempi kuin minä. Totesin, että erotaan sitten ja lähetin miehen pois kotoa. Takaisin tullessaan hän halusikin jatkaa.
Ap voi ihan vapaasti erota, vaimohan on puhunutkin hänelle erosta. Ei hän sitä toki tee. Taloustilanne on vain tekosyy sille, ettei hän oikeasti halua erota vaan nauttii siitä, että voi kuvitella itsensä paremmaksi kuin vaimo ja väheksyä ja haukkua häntä.
Yritän olla ystävällinen ja halata vaimoa kun nähdään, mutta jos vaimo aloittaa nalkuttamisen niin samantien alkaa vituttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä tässä ap:ssa epäilyttää, on että hän pitää itseään niin paljon parempana kuin vaimoaan. Luultavasti se ylimielinen ja halveksuva asenne, mitkä ovat henkistä väkivaltaa, aikaansaa vastapuolessa ne raivarit.Mieheni oli yhteen aikaan henkisesti ja lievästi fyysisesti väkivaltainen. Samaan aikaan hänellä oli tuollaisia ihan samanlaisia juttuja. Valitti painostani ja että olen muka kiukkuinen ja oli pokkaa selittää ihan vakavana, että hän on parempitasoisempi kuin minä. Totesin, että erotaan sitten ja lähetin miehen pois kotoa. Takaisin tullessaan hän halusikin jatkaa.
Yritän olla ystävällinen ja halata vaimoa kun nähdään, mutta jos vaimo aloittaa nalkuttamisen niin samantien alkaa vituttaa.
Ap
Ah, kiitos muistikuvasta.
Se henkisesti väkivaltainen mieheni tapasi tulla halaamaan ja oli sitä mieltä, että sen pitäisi poistaa minulta oikeuden olla hyväksymättä hänen halveksuntaansa ja vähättelyään. Suuttui kun halaaminen ei muuttanutkaan hänen tekemäänsä tekemättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tee niinkun lystää, äläkä valita täällä - me ei voida sua auttaa.
Ja tuskin se vieraskaan kauaa kiinnostaa tuolla menttaliteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asukaa muutama kuukausi erossa ja katsokaa sitten - laastarisuhteet ovat ihan vihoviimeisiä, ei niitä kannata ainakaan lähteä tavoittelemaan.
Näppinsä siinä vaan polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tuttua. Ruoka on väärin laitettua kun se ei ole just samaa kun vaimo tekee. Uuden reseptin kokeilu se vasta saa valitusta aikaan.
Pyykit on pesty väärin = annostelen pesu- ja huuhteluaineet ohjeen mukaan eli vaimon mielestä liian vähän.
Tiskikoneen laitan kuulemma liian aikaisin päälle ”puolityhjänä”. Hän itse laittaa kippoja kahteen kerrokseen niin että osa jää likaiseksi, tämä jää häneltä huomaatta koska minä yleensä siiirrän puhtaat kaappiin.
Ajan autolla niin ajokortiton vaimo valittaa jotain ajostani vaikka ajan aina rauhallisesti ja nopeusrajoitusten mukaan.
Muuten menee hyvin mut olisi se kiva jos osaisi tehdä jotain ”oikein”.
Jos tässä liiton ainoat ongelmat on,niin olet pikkumainen ja lapsellinen mies,miettiessä eroa tuon perusteella.Taidat haluta vaan tiukempaa p_llua.Ehkä sun olisi hyvä elää ihan yksin.Vaimosi saa kyllä paremman,sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAh, kiitos muistikuvasta.
Se henkisesti väkivaltainen mieheni tapasi tulla halaamaan ja oli sitä mieltä, että sen pitäisi poistaa minulta oikeuden olla hyväksymättä hänen halveksuntaansa ja vähättelyään. Suuttui kun halaaminen ei muuttanutkaan hänen tekemäänsä tekemättömäksi.
Vaimon painoa en ole koskaan haukkunut, muutenkin yritän sanoa asiat nätisti, varsinkin lasten ollessa paikalla. Vaimolla taas ei ole minkäänlaista suodatinta.
Eiköhän suurin osa avioeroista johdu juuri kyllästymisestä. Kun huomaa arvaavansa toisen jokaisen lauseen etukäteen, kyllästyttää nähdä sama naama joka aamu, eikä toinen enää tee onnelliseksi, miksi ihmeessä pitäisi olla toisen kanssa?
Ymmärrän tilanteen ongelmat jos on pieniä lapsia, mutta muuten jokaisella pitäisi olla sen verran sisua että pystyy tekemään omat ratkaisunsa, sanoopa tutut ja sukulaiset mitä tahansa.