Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole fyysisiä esteitä kuukupin käytölle, miksi ette halua käyttää sitä?

Vierailija
28.07.2018 |

Ostin vasta ensimmäiseni, ei ole vielä tarvinnut kokeilla mutta odotan mielenkiinnolla. Oma syyni oli pieni pelko siitä etten saisi sitä asetettua oikein, mutta turha miettiä noin kun harjoittelemalla se lopulta onnistuu ja on sinne isompaakin tavaraa saanut mahtumaan...

Yksi syy sen ostolle oli halu elää ekologisesti ja tunsin huonoa omatuntoa siitä läjästä roskaa mikä syntyy omista ja kaikkien muiden naisten kuukautisista. Kuvitelkaa massiivinen menkoille haiseva roskavuori.

En vänkää vastaan tai yritä käännyttää, joten ei tarvitse vastata aggressiivisesti.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy sen ostolle oli halu elää ekologisesti ja tunsin huonoa omatuntoa siitä läjästä roskaa mikä syntyy omista ja kaikkien muiden naisten kuukautisista. Kuvitelkaa massiivinen menkoille haiseva roskavuori.

Huonoa omatuntoa siitä, että sattui syntymään naiseksi ja kärsimään kuukautisista? Ööö. Naisen biologia on mitä on, joten jokainen käyttäköön sitä, mikä tuntuu hyvältä. Mielestäni on täysin absurdia, että tamponit, siteet ja kuukupit ylipäänsä maksavat. Jos miehillä olisi kuukautiset, näitä tarvikkeita jaettaisiin ilmaiseksi kaduilla. Joten ei, en tunne huonoa omatuntoa siitä, että käytän mieluisiani suojia.

Huono omatunto tulee siitä kun tietää kestävämpien vaihtoehtojen olevan olemassa mutta oman mukavuutensa tai minkä ikinä takia valitsee ympäristöä rasittavampia vaihtoehtoja. Synnyin ihmiseksi ja silti lihansyöntikin aiheuttaa tunnontuskia, siksi en enää osta sitä.

Tiesitkö, että omaan hiilijalanjälkeen voi vaikuttaa monella muullakin (ja paljon tehokkaammalla!) tavalla, kuin käyttämällä kuukuppia ja olemalla kasvissyöjä?

No kerrohan tällaisia tehokkaampia tapoja joita en vielä tiedä :D lihansyönti on yksi kuluttavimmista elintavoista.

Autoa en omista ja syön hyvin vähän, kierrätän kaiken roskani ja ostan vain mitä tarvitsen (roskattoman vaihtoehdon, jos mahdollista). En matkusta lentämällä, ostan ekologista sähköä jota käytän säästeliäästi, vaatteita ostan kirppareilta. Unohtuikohan jotain...

Vierailija
42/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa omatuntoa siitä, että sattui syntymään naiseksi ja kärsimään kuukautisista? Ööö. Naisen biologia on mitä on, joten jokainen käyttäköön sitä, mikä tuntuu hyvältä. Mielestäni on täysin absurdia, että tamponit, siteet ja kuukupit ylipäänsä maksavat. Jos miehillä olisi kuukautiset, näitä tarvikkeita jaettaisiin ilmaiseksi kaduilla. Joten ei, en tunne huonoa omatuntoa siitä, että käytän mieluisiani suojia.

Huono omatunto tulee siitä kun tietää kestävämpien vaihtoehtojen olevan olemassa mutta oman mukavuutensa tai minkä ikinä takia valitsee ympäristöä rasittavampia vaihtoehtoja. Synnyin ihmiseksi ja silti lihansyöntikin aiheuttaa tunnontuskia, siksi en enää osta sitä.

Tiesitkö, että omaan hiilijalanjälkeen voi vaikuttaa monella muullakin (ja paljon tehokkaammalla!) tavalla, kuin käyttämällä kuukuppia ja olemalla kasvissyöjä?

No kerrohan tällaisia tehokkaampia tapoja joita en vielä tiedä :D lihansyönti on yksi kuluttavimmista elintavoista.

Autoa en omista ja syön hyvin vähän, kierrätän kaiken roskani ja ostan vain mitä tarvitsen (roskattoman vaihtoehdon, jos mahdollista). En matkusta lentämällä, ostan ekologista sähköä jota käytän säästeliäästi, vaatteita ostan kirppareilta. Unohtuikohan jotain...

Unohdin tosiaan, en halua hankkia lapsia! Tässä yksi suurimmista palveluksistani maapallolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kai sinänsä ole fyysistä vikaa joka estäisi käytön, mulla on vaan erittäin hyvät lihakset lantionpohjassa, tämä on todettu juttu anismuksen vuoksi. Jos en osaa olla sopivasti rentona, niin en saa kuppia pois. Se on sen verran stressaavaa sen kanssa taistella, että käytän mieluummin ihan tavallisia siteitä. Ne menee nykyään polttoon ja energiaksi, eli yleensä kaukolämmöksi, eli ne kierrätetään puhtaimmalla mahdollisella tavalla ilman, että mun tarttis mennä ensiapuun alapäähän jumittuneen vierasesineen vuoksi kuten kerran...

Kuppihan on helppo ponnistaa ulospäin, jos on hyvät lihakset.

Vierailija
44/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
45/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla syyt ovat hygieniaan liittyviä. En halua ronklata alapäätä kuukautisten aikaan. Lisäksi mietityttää että miten sen saa pidettyä puhtaana. Joutuuko tosiaan keittelemään jossain kattilassa yms. 🤢Ja pitääkö sitä kuppia huuhdella altaassa jossa sitten pesee kasvojaan ja hampaitaan. On vaan niin rivon oloista hommaa että ei pysty.

Ihmiset huuhtelevat vessakäynnin yhteydessä käsiään ja hyvällä tuurilla vauvojen pyllyjä siinä altaassa, jossa pesevät kasvoja ja hampaitaan. Miten kuukautisveri voisi olla sen pahempi asia? Ei se ole mitenkään likaista eikä levitä tauteja. Ja kunhan huolehtii käsihygieniasta, voi alapäätä ronklata ihan niin paljon kuin haluaa myös kuukautisten aikana. Varmasti sitä ronklaavat joku/jotkut likaisemmatkin asiat, kuin juuri pestyt kädet kuukupin tyhjennyksen yhteydessä.

Vierailija
46/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa etoo toi verisen kupin pesu ja keitteleminen. Tosin, kyllähän eräs nimeltä mainitsematon hippiblokkari maalasi pääsiäismunatkin kuukautisverellään, mutta mä passaan kiitos. Tamponeja käytän, vain asettimellisia. Vaikea ähertää paikoilleen jotain ob:ta.

Vierailija
47/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuppi, mutta se tuntuu todella inhottavalta sisällä, painaa jotenkin ikävästi, enkä pysty pissaamaan sen kanssa, isommasta hädästä puhumattakaan. Pitäisi siis joka pissakäynnin yhteydessä sählätä sen kupin kanssa. Menkat on muutenkin niin ikävä ja kivulias juttu, että valitsen ne suojat, jotka ovat mukavimmat käyttää. Nimim. 47v, vaihdevuosia odotellessa

Sama, mulla jo tamponi aiheuttaa ongelmia virtsaamisen kanssa. Ikää 48, ja vaihdevuodet tuloillaan, nyt jo jääneet parit menkat väliin. Joten en enää vaihda siteistä mihinkään.

Vierailija
48/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy, ei ole menkkoja.

Kun oli menkat, tamponi oli minusta todella kätevä itsessään. Ei ohivuotoja eikä kupin pesua. Minulla vähintäänkin yhtä kätevä.

Vierailija
49/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka, ei suositella kuppia eikä tamponeja sen kanssa.

Vierailija
50/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska ällöttää ajatus sen hygieenisenä pidosta, säilytyksestä ja todellakaan en ala keittelemän sitä missään kattilassa ja sitten säilyttämään sitä kyseistä kattilaa ties missä(keittiön kaapissa? Vessassa? Missä te käyttäjät säilytätte kuppikattilaanne? Oletteko merkanneet sen jotenkin kupikattilaksi ettei joku toinen käytä sitä vahingossa esim. ruoanvalmistukseen?) 

Pyrin kyllä muuten kokoajan vähentämään esimerkiksi muovijätteen määrää, mutta kupin käyttöön en vaan yllämainitusta syystä ole ryhtynyt. Minulla on niukat kuukautiset, joista selviän parilla tampoonilla kuukaudessa. 

Vierailija
51/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on ensimmäisen ja viimeisen kerran. Asensin kupin ohjeiden mukaan mutta poistaminen ei meinannut millään onnistua. Jotenkin se jumahti paikoilleen niin tiukkaan, että vasta tuntien tuskallisten yritysten jälkeen sain poistettua. Oli pienintä kokoa. Ei ikinä enää kuppia minulle!

Vierailija
52/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu mukavalta ajatukselta, ettei kohdusta poistuva veri pääse heti poistumaan, vaan pidän sitä emättimessä. Lisäksi ulostaminen kuukupin kanssa on hankalaa, tuntuu kuin kuppi tulisi mukana, ei uskalla ponnistaa kunnolla.

Vierailija
53/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Kuitenkin joku fanaatikko hyökkää kimppuun niin kuin on huomattu monet kerrat.

Vierailija
54/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin muutaman vuoden, mutta sitten mukavuudenhalu vei voiton ja vaihdoin takaisin tamponeihin. Kuppia on rasittavaa pestä ja desinfioida, se täyttyy nopeasti ja alkaa heti vuotaa. Tamponi ei täytenäkään ala heti falskaamaan, vaan sitä voi jonkun aikaa "pidätellä". Tamponi pitää paikat kuivan ja raikkaan tuntuisina, kupin kanssa oli aina vähän suttuinen olo ja silti se jotenkin kuivatti limakalvot pahemmin kuin tamponi. Aloin käyttää kuppia ekologisista syistä, mutta kuitenkin piti koko ajan ostella jotain desinfiointipyyhkeitä ja saippuoita sitä varten ja pikkuhousunsuojia kului paljon (vaikka minulla oli lisäksi myös kestosuojia). Muutenkin alkoi ärsyttää, kun kuukuppia hehkutetaan ja väitetään sen sopivan kaikille, ja jos ei sovi niin sä oot "anatomisesti poikkeava".

Vierailija
55/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oppinut asettamaan sitä oikein, jäi aina jotenkin hankalan tuntuiseen asentoon, painoi ja tuntui epämiellyttävältä. On myös hankala käyttää kodin ulkopuolella.

Vierailija
56/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kupin käyttäjät tyhjennätte ja putsaatte sen julkisessa vessassa? Itselleni ajatus sen kanssa läträämises, sekä jo tietoisuus siitä että joku muu tekee niin, on todella vastenmielinen.

Vierailija
57/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia, mutta ensimmäisinä päivinä minun täytyy käyttää lisäksi myös sidettä, koska kupista tulee ohi. Ehkä tamponi olisi paras ratkaisu, mutta saatan unohtaa välillä koko kuukautiset ja tamponi olisi yliaikaa.

Vierailija
58/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää ajatuskin, anteeksi nyt vaan. En voisi kuvitellakkaan käytyäväni. Elän mammuttiaikaa ja käytän vain terveyssiteitä.

Kaikki sisään laitettava tuntuu. Ihan hyvä näin.

Ei muuten tunnu kun se on oikein asetettu. Emätin on oikeasti aika tumnoton.

Vierailija
59/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristösyistä haluaisin kuukupin, mutta. Olen hyvin transmaskuliini, menkat ovat aina olleet kipeä aihe koska pakottavat katsomaan biologiaa silmästä silmään enkä ole kyennyt edes tampooneja käyttämään koska en halua sisääni mitään muutoin kuin seksin yhteydessä. Joten jos pelkkä ajatus kuukupin asettamisesta paikoilleen saa ahdistuskohtauksen aikaiseksi, niin täytyy edelleen pysytellä siteissä :/

Oletko miehistä vai naisista kiinnostunut. Itse transmiehenä käytän tamponeja ja kuukuppia mutta seksin aikana menee halut jos sisään laitettaisi jotain. Mutta naisystävänikään eivät ole olleet dildoja käyttäviä. Olen vasta aloittanut hormonihoidot.

Vierailija
60/118 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli niin vaikee saada paikalleen ja pois. Lisäksi se tuntui istuessa epämukavalta. Hirveetä ähvellystä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan