APUA VESIROKKO AIKUISELLE?????
Olen kaupassa töissä ja pieni lapsi antoi minulle kassalla setelin, jolla maksoi jäätelönsä. Lapsella oli kasvoissa noin viisi vesirokolta näyttävää näppylää. Olen itse 22 vuotias ja sairastanut pienenä erittäin lievänä vesirokon ja minulla oli vain pari näppylää. Kuinka todennäköisesti rokko iskee nyt minuunkin kerta olen sen lievänä sairastanut???
Kommentit (31)
oot kumminki sairastanu taudin pienenä nii en ny kyllä ihan usko
No jos olet jo sairastanut (lievänäkin), niin ei se enää tartu.
Hmmm.. voiko ees vesirokko tarttua setelistä? Siis kosketustartuntana
Kyllä on tapauksia joissa lapsi sairastaa lievänä ja sit puhkeekin uudelleen tauti aikuisena.. mutta ap, en usko, että tarttuu suhun
mietin samaa, et voiks se tarttuu muka setelistä
Kyl varmaan saat vesirokon uudelleen
Seteli kirjoitti:
Vesirokko tarttuu erittäin herkästi, pisara- ilma- ja kosketustartuntana. Meillä mies sairasti vesirokon pari vuotta sitten, ei aavistustakaan mistä sen sai, kun ei oltu missään tekemisissä kenenkään vesirokkoa sairastavan kanssa. Eli luultavasti sai jostain kaupan ovenkahvasta yms.
Vierailija kirjoitti:
Seteli kirjoitti:
Vesirokko tarttuu erittäin herkästi, pisara- ilma- ja kosketustartuntana. Meillä mies sairasti vesirokon pari vuotta sitten, ei aavistustakaan mistä sen sai, kun ei oltu missään tekemisissä kenenkään vesirokkoa sairastavan kanssa. Eli luultavasti sai jostain kaupan ovenkahvasta yms.
Oliko miehesi sairastanut jo aiemmin vesirokon?
Minäkin olen sairastanut vesirokon vasta parikymppisenä, no problem.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sairastanut vesirokon vasta parikymppisenä, no problem.
No onko nyt sit mahdollista, että saan vesirokon UUDELLEEN?? Ja vielä setelistä
Ihmettelen taas vanhempien järjenjuoksua.. kuka tuo lapsensa edes kauppaan vesirokossa :) pysyisivät kotona
Huhhuh kirjoitti:
Ihmettelen taas vanhempien järjenjuoksua.. kuka tuo lapsensa edes kauppaan vesirokossa :) pysyisivät kotona
Samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seteli kirjoitti:
Oliko miehesi sairastanut jo aiemmin vesirokon?
Ei muistanut varmasti oliko sairastanut lapsena. Itse muistan sairastaneeni lapsena enkä saanut mieheltä tartuntaa, vaikka hänellä se oli tosi pahana ja varmasti altistuin kunnolla.
Mä ihmettelen ap:n järjenjuoksua.
Epäilen, että tarttuu suhun.. seteleissä on paljon muutakin skeidaa
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen ap:n järjenjuoksua.[/quote
Mitä ihmeteltävää
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen ap:n järjenjuoksua.
Helppo huudella, kun itse olet varmaankin sairastanut kunnolla kyseisen taudin. Turhaan ap:tä syyttelet
Peace!! Kertokaa mulle vastauksia, että sainko tartunnan vai en? Vaikka järjenjuoksuni ei ihan toimikkaan // ap
Olivatko näppylät/rakkulat kuivuneita lapsella