Luetelkaa asioita, joita pintaliitäjien on "pakko" tehdä
Kommentit (80)
Minä ihmettelen, minkä takia ihmiset postaa valokuvia jostain lomakohteesta. Mitä ihmeen järkeä? Jos minä haluan vaikka katsella kuvia vaikka mistä Walesin perähikiästä, voin helposti guuglata paikan ja saan sata kertaa parempia kuvia katseltavaksi. Tai joku pubi samalta kylältä - ketä kiinnostaa?
Jos itse postailisin vaikka lähipubin kuvia someen täältä Tampereelta, hulluna pitäisin. Miksi joku vähän kauempana sijaitseva ruokala olisi millään tavalla ihmeellisempi. No, ehkä nämä jotka jaksavat ihastella kaukaisia kuppiloita ja palvontapaikkoja eivät saaneet nuorena asua ulkomailla tai eivät vaan ymmärrä, että siinä ei ole mitään hienoa, että joka jamppa kiertää koko maapallon ja ottaa siitä kuvia. Fiksumpi tajuaa, että ne paikat on olemassa ilman itse otettuja kuviakin.
Ja sitten kaikki saakelin tonnikalamustaherukkapiiperrysruokalajit... jokainen tonnikalansyöjä on ympäristörikollinen, vaikka sitä tonnikalaa (tai muita uhanalaisia lajeja) olisi miten hankalasti muokattu ennen syömistä. Mutta kun ihmisellä ei ole itsekritiikkiä eikä arvostelukykyä, niin ei vaan ole.
Pakko kirota aktiivimallia Flow:n jatkoilla. Koska se on niin trendikästä "kannattaa vasemmistoo".
Minulla oli varmaan pintaliito-kaveriporukka. Tipuin lopulta pois koska en päässyt samalle aaltopituudelle. Porukassa innostuttiin milloin suppailusta, milloin kasvissyönnistä, vihervasemmistolaisuudesta, uudesta kånken-mallista, bujoilusta ja matkustelusta kaukomaihin. Puhelimia vaihdettiin uusimpiin malleihin heti kun ne ilmestyivät. Kyseessä kolmikymppiset ihmiset. En tehnyt mitään noista joten en osannut enää liittyä keskusteluun ja kaveruus hyytyi siihen.
Ällistyin että on todella olemassa tällaisia ihmisiä. Että noin vain säntäävät tekemään sitä mitä kaikki muutkin koska siitä nyt puhutaan. Ällistytti se kritiikittömyys hyväksyä kaikki trendit kyselemättä. Sitä vain alettiin tekemään, "no, tämä nyt on muotia joten tehdään tätä". Kontrasti tuntui valtavalta koska lähipiirini koostuu lähes yksinomaan niistä kaiken aluksi tyrmäävistä, ilmeisen negatiivisiksi mielletyistä, skeptisistä ja kriittisistä ihmisistä.
Kiipeillä Kambotsassa
Hankkia siirtolapuutarhamökki Helsingissä
Olla vegaaneja
Ajaa vain Alepafillarilla
kävellä kaupungilla varvastossuissa
Kuunnella Vestaa ja PaperiT:tä
Miehen pitää hoitaa ihoaan ja hiuksiaan enemmän kuin naisen
Nainen ei saa käyttää kuin itsetehtyä kosmeettiikkaa
Istua kotona kuulokkeet päässä puhumatta koko illan
Pakko kehua Juhana Vartiaista Flown jatkoilla ja haukkua pummilla julkisissa kulkevia, koska narsismi ja uusliberalismi on niin trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä pintaliitäjän, joka ajelee Teslalla. :)
Oma käsitykseni pintaliitäjästä on se, että se ostaa halvalla mahdollisimman kalliinnäköistä paskaa ja ajelee diesel-farmarillaan merkkiliikkeisiin.
Käy joskus Espoossa.
Pakko katsoa GoT sekä kaikki eniten katsotut sarjat HBOlla ja Netflixissä. Ei kuitenkaan mitään eurooppalaista.
Kyllä se konmaritettu vitivalkoinen koti yhä vaan on pintäliitäjien suosikki :)))))
Oikeasti pintaliitäjän määritelmä on muuttunut. Tässä on nyt lueteltu viiden sivun verran trendipellejen ominaisuuksia. Pintaliitäjä tarkoitti 90-luvulla pissistä, tyhjäpäätä, joka oli materian ja mammonan perässä. En tiedä miten joogaaminen esim. kuuluu pintaliitäjien harrastuksiin.
Syntymäpäivä pitää viettää vähintään nuorakävellen Niagaran yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä teet asioita, joista tykkäät, ja jos joku tykkää eri asioista, se on pintaliitäjä ja tekee ne asiat koska on pakko.
Ei ole ikinä käynyt mielessä, että ihmiset ehkä tekevät eri valintoja kuin sinä ihan omasta halustaan? Koska tykkäävät niistä?
Miksi kaikki tekevät sitten samoja valintoja?
Ketkä kaikki? Ehkäpä samanhenkiset tykkäävät samoista asioista. Aika usein tietyn ammatin edustajat, tietyn asian harrastajat, samalla aleella asuvat tekevät samanlaisia valintoja. Voisiko mitenkään olla niin, etteivät he matki toisiaan, vaan ovat kiinnostuneita samoista asioista, mikä tuo heidät yhteen? Eikä se mikään ihme ole, että vaikutteet tulevat yhteisten intressien parissa tavatuilta ihmisiltä.
Aika usein kuitenkin kiinnostus kuitenkin on ulkoaohjautuvaa; eli tehdään samoja asioita kuin muutkin siksi, koska muukin niin tekevät, ei siksi, että kiinnostus olisi täysin aitoa ja omaa. On turvallista kuulua joukkoon ja olla yhtä mieltä jostain, vaikka loppujen lopuksi ei oikeasti olisi yhtään mitään mieltä.
Mistä tietää, mikä on täysin aitoa ja omaa? Pystytkö omalta kohdaltasi sanomaan, mikä itselläsi on sellaista?
Pystyn sanomaan. Musiikki, jota kuuntelen siksi, koska pidän siitä, enkä tiedä kenenkään tuttavani tms. kuuntelevan samaa musiikkia, mistä itse pidän, ja kiinnostukseni eräiden tiettyjen artistien musaan on syntynyt pelkästään omasta kiinnostuksestani, ei kenenkään muun, eikä sitä ei julkisesti juuri missään kuule, vaikka kyse on ihan pitkän linjan musantekijöistä.
Myös hiukan omituiset kiinostuksen kohteeni ovat vain musta lähtöisin, en ole saanut ulkopuolisia vaikutteita mistään enkä keltään. Mm. kaikenlaiset luettelot, tilastot ja kartat ovat ihania, uppoudun niihin tyystin, samoin kaiken maailman pienet yksityiskohdat kasveissa.
En ole ollut koskaan missään asiassa ns. valtavirtaihminen, ja nuorempana jopa kärsin siitä, ajattelin silloin, että miksi en voi olla kuin muut ja pitää samanlaisista asioista, koska mua pidettiin silloin outona, ja pidetään kyllä vieläkin, näin keski-ikäisenä, jos kerron mieltymyksistäni tarkemmin. Läheiseni eivät tietenkään minua pidä outona, olen ihan vaan minä kuten muutkin.
Olkoon jokainen omanlaisensa, laumassa tai laumatta.
Tuli mieleen sarjakuva-Wagnerin musiikkisnobi kaveri, joka kuunteli vain sellaista musiikkia jota kukaan muu ei kuuntele :D
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti pintaliitäjän määritelmä on muuttunut. Tässä on nyt lueteltu viiden sivun verran trendipellejen ominaisuuksia. Pintaliitäjä tarkoitti 90-luvulla pissistä, tyhjäpäätä, joka oli materian ja mammonan perässä. En tiedä miten joogaaminen esim. kuuluu pintaliitäjien harrastuksiin.
Minulle pintaliitäjä = tehdään sitä mikä nyt on in, eli trendikästä sen kummemmin sitä ajattelematta. Trendi on pinnallista, kuulostaa se sitten miten syvälliseltä tahansa. Koskien esim papujen idättämistä tai vähemmistöjen puolesta keuhkoamista. Jälkimmäisestä muuten oli eilen 27.7 YLE Puheessa hyvää ja kerrankin objektiivista analysointia.
"Minulla oli varmaan pintaliito-kaveriporukka. Tipuin lopulta pois koska en päässyt samalle aaltopituudelle. Porukassa innostuttiin milloin suppailusta, milloin kasvissyönnistä, vihervasemmistolaisuudesta, uudesta kånken-mallista, bujoilusta ja matkustelusta kaukomaihin. Puhelimia vaihdettiin uusimpiin malleihin heti kun ne ilmestyivät. Kyseessä kolmikymppiset ihmiset. En tehnyt mitään noista joten en osannut enää liittyä keskusteluun ja kaveruus hyytyi siihen."
Eikös pintaliitokulttuuriin kuulu enemmänkin oikeistolaiset elämänarvot: rahan ja materian palvominen. Vihervasemmistolaisuus, etenkin kasvissyönti on enemmän vaihtoehtokulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Salivaatteet päällä joka paikassa, että kaikki varmasti tietävät pintaliitäjän urheilullisuuden.
Olen tästä ihan eri mieltä! :D T. Salivaatteissa (=urheiluvaatteet) Prismaan, koska en vaan jaksa pukeutua jossei ole työpäivä, jolloin pakko pukeutua siistimmin töihin.
"Porukassa innostuttiin milloin suppailusta, milloin kasvissyönnistä, vihervasemmistolaisuudesta, uudesta kånken-mallista, bujoilusta ja matkustelusta kaukomaihin. Puhelimia vaihdettiin uusimpiin malleihin heti kun ne ilmestyivät. Kyseessä kolmikymppiset ihmiset. En tehnyt mitään noista joten en osannut enää liittyä keskusteluun ja kaveruus hyytyi siihen."
Suppailu ja kasvissyönti on hyvinkin egolokisia asioita. Ja kännyköitäkin voi ostaa vähän käytettynä, joten ei nuo sinun valintasi täytä kovin pintaliitäjän elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Silmä- ja aurinkolasit on AINA samanlaiset KAIKILLA. Jopa pukeutuminen, somekäyttäytyminen ja matkustusvalinnat saattavat sisältää hieman vaihtelua ja tervettä yksilöllisyyttä, mutta kyllä kunnon pintaliitäjän tunnistaa siitä että sillä on tismalleen muodinmukaiset lasit, riippumatta siitä sopiiko ne yhtään sen kasvojen malliin. Vituttaa kun jopa uutistoimittajillakin on sellaiset.
Kerrotko mulle, mikä se silmä- ja aurinkolasimalli on tällä hetkellä? Kiinnostaa. En yhtään tiedä, mikä nyt on muodikasta.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla oli varmaan pintaliito-kaveriporukka. Tipuin lopulta pois koska en päässyt samalle aaltopituudelle. Porukassa innostuttiin milloin suppailusta, milloin kasvissyönnistä, vihervasemmistolaisuudesta, uudesta kånken-mallista, bujoilusta ja matkustelusta kaukomaihin. Puhelimia vaihdettiin uusimpiin malleihin heti kun ne ilmestyivät. Kyseessä kolmikymppiset ihmiset. En tehnyt mitään noista joten en osannut enää liittyä keskusteluun ja kaveruus hyytyi siihen."
Eikös pintaliitokulttuuriin kuulu enemmänkin oikeistolaiset elämänarvot: rahan ja materian palvominen. Vihervasemmistolaisuus, etenkin kasvissyönti on enemmän vaihtoehtokulttuuria.
Pintaliitämisen idea on nimenomaan se että tehdään asioita jotka ovat muotia. Pintaliitäjä voi olla vegaani ja kierrättää jos ne asiat ovat muodikkaita mutta hän lopettaa kun löytää uuden villityksen. Asioiden sisällöillä ja merkityksillä ei ole pintaliitäjille väliä.
Käveleminen kadulla take away -kahvi kädessä, jonottaminen suosituimpaan yökerhoon vaikka muihin pääsisi jonottamatta, ylihinnan maksaminen tuotteesta jota joku iso sometähti käyttää.
Ja sit tietenki se aamun pakollinen hedelmälautanen missä kiwi, omena, mansikka, puolikas banaani ja extrana lusikallinen raejuustoa. Noi on aseteltu sillai muka hienosti siihen. Tunnin päästä uusi postaus smoothiesta. Sit se kello lyökin iltapäivää ja ollaan raflassa skruudaamassa ja pakollinen valokuva jostain kuppasesta mestasta missä on riisiä ja vihanneksia ja just toi erikoisbisse. Loput kuvat onkin sitten omasta valkoisessta kämpästä ja balilta ja saattaa se Audi vilahtaa jossain.