Tapauksia joissa pettäjä ON eronnut ja jatkanut kolmannen osapuolen kanssa...
Aina sanotaan, ettei pettäjä, yleensä mies, jätä vaimoaan ja perhettään toisen naisen takia, mutta oikeassa elämässä näin kuitenkin käy. Sanotaan, että pettäjä ottaa vain rusinat pullasta, toiselta naiselta saa seksiä ja jännitystä tylsään perhe-elämään, mutta pettäjä haluaa pitää myös kulissiliittonsa ja toinen nainen odottaa turhaan lupausten "otan eron kunhan...miljoona syytä" toteutumista.
Tiedätkö tapauksia, joissa pettäjä on ihan oikeasti valinnut kolmannen osapuolen ja he jatkavat yhteistä elämää, jopa onnellisina valinnastaan? Tämä aihe tuli mieleen, kun kaveripiirissä kävi näin, hämmästyin kieltämättä suuresti, mutta kun aloin miettiä, niin mieleen tuli vuosien varrelta useampikin " onnistunut" pettämisestä alkanut parisuhde.
Kommentit (89)
Miesystäväni lapset vihaavat minua edellisissä viesteissä esitetyistä syistä. Ensimmäisen vaimonsa kanssa olivat riitaisia ja kovin erilaisia, menneet yksiin alle kaksikymppisinä, mutta pysytelleet yhdessä kunnes mies törmäsi minuun.
Emme asu yhdessä, joten pidämme matalaa profiilia, koska asiat menivät niin solmuun erovaiheessa. Lapsilla ei ole aavistustakaan siitä, miten paljon olen auttanut heidän isäänsä ymmärtämään heitä eri asioissa ja auttanut häntä olemaan parempi isä ja isoisä. Olen monta kertaa puhunut heille jotain hemmottelua ja auttanut näkemään avuntarpeita jne. Jos he tietäisivät, missä määrin olen mukana heidän isänsä elämässä, saisin päälleni vain vihaa ja halveksuntaa.
Mieleen tulee pari tapausta, kummassakin ihmiset noin viisikymppisiä ja erosivat pitkistä suhteistaan. Jatkavat näissä uusissa suhteissa vähintään kymmenen vuoden jälkeenkin, vaikea uskoa, että eroaisivat enää kuusikymppisinä, saati että alkuperäinen pettäjä pettäisi uudestaan.
Mies jätti entisensä (ei ollut lapsia) ja muutimme yhteen. Yhdessä onnellisesti 30 v ja yhdessä 3 aikuista lasta.
Minulla taas on tavoitteena saada tapailemani varattu mies eroamaan vaimostaan, miksi ei olisi? Enkä edes usko, että tästä tulee kovin vaikeeta, mies on jo koukussa.
Ei ne eujjojään jätä, miksi kun saavat noin kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne eujjojään jätä, miksi kun saavat noin kaiken?
Ehkäpä ne jättäjät ovat niitä, jotka eivät ole vain seikkailupettäjiä vaan oikeasti löytäneet jotain, jonka ovat jo nykyisessä suhteessaan hukanneet tai eivät edes koskaan saavuttaneet.
Minä itse. Ihastuin ja rakastuin työkaveriini. Olin naimisissa, otin eron ja seuraavana vuonna naimisiin työkaverini kanssa. Nyt viisitoista vuotta yhdessäoloa takana ja meillä on kymmenvuotias lapsi. Ekasta liitosta ei lapsia ollut.
Olen edelleen onnellinen, että olen nykyisen vaimoni kanssa naimisissa, kun uskalsin muuttaa elämäni
Itkevät lapset ovat toki sydäntäsärkevä juttu ja minusta vielä astetta enemmän sydämensä särkenyt vaimo, joka on alttarilla luvannut miehelleen tahtoa ja rakastaa. He ovat valinneet toisensa, sitoutuneet ja lähteneet viettämään loppuelämäänsä yhdessä. Lapset kasvavat ja valitsevat omat puolisonsa, eivät he ole vanhempiensa arjessa jakamassa loppuelämän päiviä samaan tapaan kuin puoliso.
Mutta asialla on myös toisetkin puolensa. Onko jokainen naimisiinmenevä pari löytänyt juuri sen oikean puoliskonsa tai riittävän oikean. Entä jos elämänkokemus ei siinä vaiheessa edes riitä tajuamaan, mitä ominaisuuksia itsessä on ja mitä kumppanilta tarvitsee. Jotkut kasvavat yhteen, toiset erilleen. Joillain elämä on aina pientä kitkaa, toiset ovat paita ja pylly.
Kevytkenkäiset seksisuhteet ja sitoutumattomuus on oma tarinansa, mutta missä vaiheessa voidaan arvostella vain yhtä tai kahta osapuolta ottamatta huomioon tarinan kaikkia osapuolia ja heidän tarpeitaan, myös pitkällä tähtäimellä.