Tapauksia joissa pettäjä ON eronnut ja jatkanut kolmannen osapuolen kanssa...
Aina sanotaan, ettei pettäjä, yleensä mies, jätä vaimoaan ja perhettään toisen naisen takia, mutta oikeassa elämässä näin kuitenkin käy. Sanotaan, että pettäjä ottaa vain rusinat pullasta, toiselta naiselta saa seksiä ja jännitystä tylsään perhe-elämään, mutta pettäjä haluaa pitää myös kulissiliittonsa ja toinen nainen odottaa turhaan lupausten "otan eron kunhan...miljoona syytä" toteutumista.
Tiedätkö tapauksia, joissa pettäjä on ihan oikeasti valinnut kolmannen osapuolen ja he jatkavat yhteistä elämää, jopa onnellisina valinnastaan? Tämä aihe tuli mieleen, kun kaveripiirissä kävi näin, hämmästyin kieltämättä suuresti, mutta kun aloin miettiä, niin mieleen tuli vuosien varrelta useampikin " onnistunut" pettämisestä alkanut parisuhde.
Kommentit (89)
Tiedän, miehellä kolmas kierros ja naisella toinen. Merkit viittaavat siihen, että mies katselee jo seuraavaa... Eli samalla työpaikalla exä, nyxä ja tuleva..
Minut heivattiin pois. Ja ovat edelleenkin yhdessä jo kymmenettä vuotta.
Se, miten mies kohteli minua eron jälkeen, ei kyllä kieli onnellisesta ihmisestä....ja lasten kautta tiedän yhtä sun toista. Mutta joo, yhdessä ovat.
Eikös Minkki the sydänpyllyikeanpöytärunkkumatskukaveri ole tehnyt tuon jo ainakin kahteen kertaan?
En usko, että kovinkaan moni tällaisista suhteista onnistuu. Tiedän muutaman itsekin ja ne ovat kaikki päättyneet siihen, että se joka jätti perheensä tämän toisen takia, petti aika nopeasti myös uutta kumppaniaan.
En ymmärrä, kuka uskaltaa olla tällaisessa suhteessa. Jos suhde on alkanut siitä, että on petetty sen hetkistä kumppania, miksei sinulle voisi käydä samalla tavalla? Et ole lainkaan niin erikoinen ja spesiaali, vaikka luulisitkin. Pettäjä on aina pettäjä.
Tiedän pari tälläistä suhdetta, pettäjinä tosin näissä naiset, mutta kuitenkin. Sitäpaitsi onko nykypäivänä mitään eroa siinä, kumpi pettää?
Minun ja eksän suhde alkoi noin, että ex oli varattu. Meni joku 2 kk ja ex jätti vaimonsa. Olimme yhdessä useamman vuoden ja saimme lapsenkin. Suhteemme kaatui sitten aikanaan, mutta ei pettämiseen eikä luottamuspulaan. Olen siinä käsityksessä, ettei ex pettänyt minua, mutta en tietenkään voi olla varma eikä sillä mitään väliäkään ole enää.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kovinkaan moni tällaisista suhteista onnistuu. Tiedän muutaman itsekin ja ne ovat kaikki päättyneet siihen, että se joka jätti perheensä tämän toisen takia, petti aika nopeasti myös uutta kumppaniaan.
En ymmärrä, kuka uskaltaa olla tällaisessa suhteessa. Jos suhde on alkanut siitä, että on petetty sen hetkistä kumppania, miksei sinulle voisi käydä samalla tavalla? Et ole lainkaan niin erikoinen ja spesiaali, vaikka luulisitkin. Pettäjä on aina pettäjä.
Voi olla esim. sellainen tilanne, että pettäjä on ollut kumppaninsa kanssa vaikkapa 15 vuotta eikä koskaan pettänyt häntä. Sitten tilaisuus tekee varkaan, pettäjä ja tämä toinen osapuoli rakastuvat ja päättävät jatkaa yhdessä, ja pettäjä eroaa kumppanistaan. Onko tällöinkin pettäjä aina pettäjä, ikään kuin hänellä olisi tapana pettää mennen tullen?
Pettämistapauksissa voi olla ja usein onkin pelissä oikeita, vahvoja tunteita. Moni rakastuu siihen toiseen naiseen/mieheen, vaikkei eroaisikaan kumppanistaan. Silti täällä halutaan kovin hanakasti uskotella itselleen, että toinen nainen/mies on vain panemista ja jännitystä varten. Varmaan osalla onkin niin, mutta ei kaikilla.
Tiedän pari sellaista joissa petetty on lähyenyt ja pettäjä jatkaa sen kolmannen kanssa. En tiedä yhtään sellaista joissa pettåjä ottaa itse eron. Eli saamattomia tossukoita ja jatkavat sen helpoimman vaihtoehdon mukaan ?!
Minä petin exääni. Sanoin exälle useaan otteeseen, että haluan erota - exä totesi tällöin aina vain "eipäs olla erottu, edelleen olet avovaimoni" tms.
Exälläni oli paha riippuvuus, varasti minulta useita satoja euroja, eikä hänellä koskaan ollut aikaa tai halua tehdä mitään kanssani yhdessä. Seksiä hän halusi kerran parissa viikossa/kerran kolmessa viikossa, minä olisin halunnut joka päivä. Pettämistäni en voi millään kuitenkaan oikeuttaa. Väärin tein, mutta siinä tilanteessa koin sen ainoaksi tavaksi päästä pois tilanteestani.
Nykyään asumme onnellisesti yhdessä sen henkilön kanssa, jonka kanssa perin exääni.
Edelleen vaikeaa ajatella, että minä todellakin olen pettäjä. Hankala prosessoida sitä, että itse kykenee sellaiseen vääryyteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä petin exääni. Sanoin exälle useaan otteeseen, että haluan erota - exä totesi tällöin aina vain "eipäs olla erottu, edelleen olet avovaimoni" tms.
Exälläni oli paha riippuvuus, varasti minulta useita satoja euroja, eikä hänellä koskaan ollut aikaa tai halua tehdä mitään kanssani yhdessä. Seksiä hän halusi kerran parissa viikossa/kerran kolmessa viikossa, minä olisin halunnut joka päivä. Pettämistäni en voi millään kuitenkaan oikeuttaa. Väärin tein, mutta siinä tilanteessa koin sen ainoaksi tavaksi päästä pois tilanteestani.
Nykyään asumme onnellisesti yhdessä sen henkilön kanssa, jonka kanssa perin exääni.
Edelleen vaikeaa ajatella, että minä todellakin olen pettäjä. Hankala prosessoida sitä, että itse kykenee sellaiseen vääryyteen.
Perin = petin*.
Lisään vielä, että kerroin pettämisestä exälleni saman päivän aikana, ja ilmoitin jälleen, että haluan erota.
Kaverin mies petti kaveriani parin kuukauden ajn, ja kun kaveri potki lopulta miehen pois yhteisestä kodista, tämä muutti heti yhteen petikaverinsa kanssa.
Olivat yhdessä 4 kk, erosivat. Miehellä oli välittömästi uus nainen kierroksessa, olivat yhdessä 2 kk, erosivat ja nyt mies on palannut yhteen tuon petikaverin kanssa.. että katsotaan, tuleeko sitä onnellista loppuelämää näille kahdelle.
Samassa veneessähän pettäjämiehen kanssa naimisissa oleva nainen on kuin se kakkosnainenkin, mies pettää kumpaakin.
Yhtä hyvin voi kysyä miksi se aviovaimo on sen pettävän miehen kanssa.
Kakkonen voi vaihtua tai jättää miehen, mutta vaimo vain edelleen ei eroa, useinkin kyllä tietää miehensä pettämisen.
En ymmärrä miksi kumpikaan voi toisiaan moittia tai asettua toista ylemmäs.
Ja asiaan, kyllä voi onnistuakin meno suoraan uuden luo, mutta silloin useimmin kun mies on tottumaton pettäjä ja menee sen ensimmäisen pettämisen jälkeen yhteen uuden ihmisen kanssa.
Mutta sellainen mies, joka on tottunut pettämään on vaikeampi tapaus.
Pahin vielä sellainen, että vaimo ottaa takaisin ja hetken päästä taas mies ihastuu uuteen.
Näitä vaimon luo takaisinpaluita voi olla useitakin, mutta vanhemmiten jää sitten siihen tuttuun ja turvalliseen vanhaan, oli sitten rakkautta tai ei, usein omaisuus pitää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla esim. sellainen tilanne, että pettäjä on ollut kumppaninsa kanssa vaikkapa 15 vuotta eikä koskaan pettänyt häntä. Sitten tilaisuus tekee varkaan, pettäjä ja tämä toinen osapuoli rakastuvat ja päättävät jatkaa yhdessä, ja pettäjä eroaa kumppanistaan. Onko tällöinkin pettäjä aina pettäjä, ikään kuin hänellä olisi tapana pettää mennen tullen?
Pettämistapauksissa voi olla ja usein onkin pelissä oikeita, vahvoja tunteita. Moni rakastuu siihen toiseen naiseen/mieheen, vaikkei eroaisikaan kumppanistaan. Silti täällä halutaan kovin hanakasti uskotella itselleen, että toinen nainen/mies on vain panemista ja jännitystä varten. Varmaan osalla onkin niin, mutta ei kaikilla.
Tämä! Joskus ihmiset ihan oikeasti rakastuvat, vaikka toisella, tai kummallakin olisi jo pitkä parisuhde olemassa. Ei nämä asiat ole mitään leffalegendoja, ei vaikka yleensä petetyt osapuolet niin kovaan ääneen tykkäävätkin julistaa " ei se kestä, pettäjä on aina pettäjäpaska..."! Tuollainen on vain loukatun puolustusmekanismi, ihan ymmärrettävää kyllä kun itsetunto on hylätyltä viety.
Pettäjät lukeutuvat alimpaan saastaan ihmisissä, ei siitä mihinkään pääse.
No siis minä varmaan. Olin vähän höpöhöpö-suhteessa yhden miehen kanssa, epäkunnioittava ja pyöritti myös toista vaihtoehtoa samaan aikaan. Lupaili että jättää sen toisen ja että olen aivan ihana ja upea ihminen. Valehteli ja ryyppäsi ja oli aina äkäinen, paitsi kun halusi panna. Iskin silmäni hänen kaveriinsa joka oli hyvätapainen, kohtelias ja syvällinen. Lopulta lähdin hänen matkaansa ja meillä katkesi välit kokonaan tuohon ekaan tyyppiin. Ollaan oltu naimisissa nyt 20v, kolme lasta ja luultavasti tuo ensimmäinen edelleen sekoilee, ryyppää ja pyörittää naisia. Sillä oli jo 2 viikon kuluttua joku uusi ruotsalainen nainen jonka luokse oli menossa.
Ei kaduta, ei hävetä. Vaikka siis asuin tuon ekan tyypin kanssa, ja samaan aikaan kävin hänen kaverinsa kanssa treffeillä moneen otteeseen ja käveltiin metsässä ja lopulta suudeltiin ja nukuttiin lähekkäin. :D Aluksi koin hirveää noloutta siitä että mitä olen mennyt tekemään, mutta luojan kiitos enää ei hävetä vaan olen tyytyväinen etten jäänyt suhteeseen jossa olisin ollut vain yksi vaihtoehdoista. En olisi ikinä saanut sitä uraa ja perhettä mitä sain mieheni kanssa.
Lähipiirissä on ollut neljä tällaista tapausta. Kaikki tapahtuivat saman syksyn aikana.
Nämä pariskunnat eivät tunne toisiaan, eli ei menty kaverin esimerkin voimalla.
Ex-mieheni. Minä olin se kolmas osapuoli, mies erosi ja mentiin naimisiin, saatiin lapsi. Oletiin yhdessä 10 v, kunnes minä halusin erota, monistakin syistä. Hän ei tietääkseni pettänyt, ja ei meinannut päästä erosta yli.
Vanhempani. Kun tapasivat olivat kumpikin naimisissa tahoillaan ja pieniä lapsiakin oli molemmilla. Erosivat liitoistaan ja menivät naimisiin. Olleet naimisissa nyt 56 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Joskus ihmiset ihan oikeasti rakastuvat, vaikka toisella, tai kummallakin olisi jo pitkä parisuhde olemassa. Ei nämä asiat ole mitään leffalegendoja, ei vaikka yleensä petetyt osapuolet niin kovaan ääneen tykkäävätkin julistaa " ei se kestä, pettäjä on aina pettäjäpaska..."! Tuollainen on vain loukatun puolustusmekanismi, ihan ymmärrettävää kyllä kun itsetunto on hylätyltä viety.
Jotkut ovat kovia rakastumaan.
Tunnen muutaman tällaisen tapauksen.
Sääliksi käy ne rakkauden kohteet, sillä jokainen heistä tulee petetyksi ja jätetyksi kun jossain vaiheessa aina löytyy edellistä suurempi rakkaus.
Minä ihastuin kuihtuneen liiton lopussa töissä mieheen joka ei ollut työkaverini, mutta viereisellä osastolla. Välillämme oli selittämätön, valtava vetovoima ja kiihko. Seksisuhdehan siitä syntyi, mutta samantien aloin puhua avioerosta miehelleni ja muutin pois n.kk päästä tästä. En olisi kestänyt kaksoiselämää yhtään kauemmin.
Aiemmin en ollut puolisoani pettänyt, ja tuskin olisin yhden yön suhteeseen alkanut. Niitä olisi ollut tarjolla kyllä, mutta sellaisen vuoksi en olisi liittoani uhrannut.
Mutta tämä sivusuhde oli vain niin voimakas tunnetasolla, etten voinut sitä ohittaa.
Ja tänä vuonna yhteistä elämää tämän sivusuhteen kanssa tulee täyteen 10 vuotta. Meillä on yhä todella vahva kemia ja todella ihana ja rakastava suhde muutenkin.
En tekisi edelleenkään toisin. Se oikea tuli vastaan ehkä väärään aikaan, mutta tein oikean ratkaisun.