Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka suunnittelee oman elämän etukäteen?

Vierailija
26.07.2018 |

Mä nimittäin teen tätä.
Mulla ois nyt tarkotus kouluttautua uudelle alalle, samalla kokopäivä töissä ollessa ja ottaa siihen päälle muutama kurssi.
Kahden vuoden jälkeen haluaisin lapsen, kaks peräkkäin, mutta lopullinen lapsimääräni olisi kolme.
En aio vaihtaa työpaikkaani heti kun olen koulun käynyt, koska olen nyt vakituisessa työssä (koulu kestää 2 vuotta) ja muutenkin jos aion lapset siihen vielä tehdä niin haluan mahdollisuuden palata takaisin töihin äitiysloman päätyttyä.
Aion jatkokouluttautua siitä vielä eteenpäin tulevaisuudessa.
Kuulostaako tämä aivan mahdottomalta?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä vielä mielestäni suunnitelman kriteerejä täytä.

Vierailija
2/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa ap ainaki 5vuoden edestä suunnitellu.

Kerro toki sinun elämän suunnitelma jos se on tuplasti pidempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään kuulosta vaan on, siis mahdotonta.

Vierailija
4/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei ole mitään muuta kuin lueteltu joukko aikomuksia.  Jos tuota kutsuu suunnitelmaksi niin heikosti menee.

Ei minulla ole suunnitelmaa, koska sellaista ei pysty tekemään. Liian moni muuttuja ei ole omissa käsissä. Minä haluan vain pystyä aina huolehtimaan itsestäni ja perheestäni, ja toimin tämän mukaan. Lisään kokoajan osaamistani ja tietojani, sijoitan sijoitusstrategiani mukaan ja on suurimmille riskeille mietittynä toimet, miten tehdään jos riski toteutuu.

Vierailija
5/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina suunnitellut. Tietenkin.

Vierailija
6/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo suunnittelen, mutta paljon tarkemmalla tasolla eli kattaa kaikki minulle tärkeät elämän osa-alueet.. Vuosisuunnitelmassa seuraan tavoitteiden toteutumista kuukausitasolla (pisteytys). Johdan itseäni vähän kuin yritystä.

Vierailija
7/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnittele muuten kuin suurpiirteisesti. Elämässä on niin valtava määrä muuttujia ja asioita, jotka voivat mennä pieleen. Lähipiirissä oli tällainen tapaus, joka oli suunnitellut vuoden tarkkuudella kaiken mahdollisen, koska piti olla mies, koska maisterin paperit, koska kihlat, koska häät, koska ensimmäinen, toinen ja kolmas lapsi jne. Tällä hetkellä kolmas kihlaus menossa. Häitä suunnittelevat jo sellaiseen tahtiin, että kohta luultavasti kaatuu tämäkin suunnitelma siihen kaikkeen stressaamiseen ja hosumiseen.

Vierailija
8/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suunnittele, yleensä päivä käynnistyy korkin avaamiselle. Carpe diem.

Vierailija
9/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei ole mitään muuta kuin lueteltu joukko aikomuksia.  Jos tuota kutsuu suunnitelmaksi niin heikosti menee.

Ei minulla ole suunnitelmaa, koska sellaista ei pysty tekemään. Liian moni muuttuja ei ole omissa käsissä. Minä haluan vain pystyä aina huolehtimaan itsestäni ja perheestäni, ja toimin tämän mukaan. Lisään kokoajan osaamistani ja tietojani, sijoitan sijoitusstrategiani mukaan ja on suurimmille riskeille mietittynä toimet, miten tehdään jos riski toteutuu.

Onhan kauppaan meneminenkin suunnitelma, joka toteutetaan?

Nii eiköhä tuo mee samaan kategoriaan

Vierailija
10/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kun ei aina mene niin kuin suunnittelee..yksi sekunti voi muuttaa kaiken. Taidat olla aika nuori vielä.

Vierailija
11/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä noin tarkkaan - tuossa sinun suunnitelmassasi on aivan liikaa ns. liikkuvia osia.

Kaverini suunnitteli aikanaan elämänsä myös hyvin tarkkaan, raskauksia myöten. Heillä oli selvät suunnitelmat kahta lasta varten - milloin hedelmöidytään, miten ollaan äitiyslomat ja missä välissä opiskellaan eteenpäin. Viidennen keskenmenon jälkeen hän totesi, että liian tiukka suunnittelu aiheuttaa kovan stressin ja antoi olla. Kun hän antoi suunnitelmien olla ja eli elämää vähän rennommin - opiskeli ja teki töitä, raskauskin onnistui sitten parin vuoden päästä.

Vierailija
12/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo suunnittelen, mutta paljon tarkemmalla tasolla eli kattaa kaikki minulle tärkeät elämän osa-alueet.. Vuosisuunnitelmassa seuraan tavoitteiden toteutumista kuukausitasolla (pisteytys). Johdan itseäni vähän kuin yritystä.

Onhan apkin suunnitellut oman elämänsä tärkeät osa-alueet?

Koulutus ilman taloudellisen tilanteen heikentymistä.

Tuossahan ei ole aplla edes muita muuttujia kuin vaan kouluun pääseminen.

Vierailija
13/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä noin tarkkaan - tuossa sinun suunnitelmassasi on aivan liikaa ns. liikkuvia osia.

Kaverini suunnitteli aikanaan elämänsä myös hyvin tarkkaan, raskauksia myöten. Heillä oli selvät suunnitelmat kahta lasta varten - milloin hedelmöidytään, miten ollaan äitiyslomat ja missä välissä opiskellaan eteenpäin. Viidennen keskenmenon jälkeen hän totesi, että liian tiukka suunnittelu aiheuttaa kovan stressin ja antoi olla. Kun hän antoi suunnitelmien olla ja eli elämää vähän rennommin - opiskeli ja teki töitä, raskauskin onnistui sitten parin vuoden päästä.

Minulle suunnittelu ei aiheuta stressiä.

Harmi ystäväsi puolesta.

Minä en ole tarkkoja päiviä asioille valinnut, vaan ennemminkin järjestyksen missä nämä toteutan.

Olen jo pitkään tehnyt tätä, tällä hetkellä elän päivä kerrallaan, käyn töissä ja odotan koulun alkua.

Ap

Vierailija
14/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä kun ei aina mene niin kuin suunnittelee..yksi sekunti voi muuttaa kaiken. Taidat olla aika nuori vielä.

Tiedän tämän.

Ap

Vierailija
15/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla siis oikea suunnitelma? Vai vaan tuollaisia yleisiä unelmia ja toiveita?

Itselläni myös on ap:n viestissään kuvaaman tyyppisiä unelmia. Suunnitelmia on vain lähiajalle.

Vierailija
16/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen aina suunnitellut samalla tasolla kuin ap. Mutta mitään en ole lyönyt lukkoon, vaan pitänyt muutkin vaihtoehdot auki. Kaikki kaverit kuvailevatkin minua ensisijassa sanalla ”tavoitteellinen”.

Tällä hetkellä, keski-ikäinen kun olen, suunnittelen jääväni eläkkeelle 58-vuotiaana ja suunnittelen, mistä rahat siihen.

Vierailija
17/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla siis oikea suunnitelma? Vai vaan tuollaisia yleisiä unelmia ja toiveita?

Itselläni myös on ap:n viestissään kuvaaman tyyppisiä unelmia. Suunnitelmia on vain lähiajalle.

Olen lähtenyt toteuttamaan suunnitelmaani jo.

Siksi kuljin alku vuoden kahdessa työssä, että sain rahaa säästöön, jos jokin menee pieleen tai tulee yllättävä hankinta.

Mieheni kannustaa minua asiassa ja lapsia meillä ei ole.

Ja olen myös kysynyt miehen mielipiteen suunnitelmastani, että hänkin tietää missä mennään.

Ap

Vierailija
18/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senverran tulee suunniteltua pakkomieleisesti, että esim. kuukauden loma voi pilaantua sillä että ensin aikoo tehdä kauheasti asioita ja sitten stressaa koko loman että saako niitä tehtyä ja osa jääkin tekemättä. Vaikka loman pitäisi olla rentouttavaa latailuaikaa.

Vierailija
19/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen aina suunnitellut samalla tasolla kuin ap. Mutta mitään en ole lyönyt lukkoon, vaan pitänyt muutkin vaihtoehdot auki. Kaikki kaverit kuvailevatkin minua ensisijassa sanalla ”tavoitteellinen”.

Tällä hetkellä, keski-ikäinen kun olen, suunnittelen jääväni eläkkeelle 58-vuotiaana ja suunnittelen, mistä rahat siihen.

Kiva tietää! :)

Ap

Vierailija
20/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut valtavasti suunniteltmia, mutta sattumat ja muut ihmiset ovat kivasti olleet esteenä: työpaikan konkurssi, hyvin työllistävän alan työllisyystilanteen romahtaminen, lapsen pitkäaikaissairaus. Hitto kun mua ei ole kuunneltu, en minä näitä suunnitellut. Enkä äitini ennenaikaista kuolemaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä