Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka suunnittelee oman elämän etukäteen?

Vierailija
26.07.2018 |

Mä nimittäin teen tätä.
Mulla ois nyt tarkotus kouluttautua uudelle alalle, samalla kokopäivä töissä ollessa ja ottaa siihen päälle muutama kurssi.
Kahden vuoden jälkeen haluaisin lapsen, kaks peräkkäin, mutta lopullinen lapsimääräni olisi kolme.
En aio vaihtaa työpaikkaani heti kun olen koulun käynyt, koska olen nyt vakituisessa työssä (koulu kestää 2 vuotta) ja muutenkin jos aion lapset siihen vielä tehdä niin haluan mahdollisuuden palata takaisin töihin äitiysloman päätyttyä.
Aion jatkokouluttautua siitä vielä eteenpäin tulevaisuudessa.
Kuulostaako tämä aivan mahdottomalta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senverran tulee suunniteltua pakkomieleisesti, että esim. kuukauden loma voi pilaantua sillä että ensin aikoo tehdä kauheasti asioita ja sitten stressaa koko loman että saako niitä tehtyä ja osa jääkin tekemättä. Vaikka loman pitäisi olla rentouttavaa latailuaikaa.

Minäkin suunnittelin oman etelän loman ja paikat missä haluan käydä.

En valinnut päiviä noille kohteille, koska menimme miehen kanssa fiiliksen mukaan.

Oli hauskaa ja rentouttavaa.

Tuli käytyä kaikissa paikoissa missä halusimmekin, mutta lisäksi teimme kaikkea extraa.

Ap

Vierailija
22/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa ollut valtavasti suunniteltmia, mutta sattumat ja muut ihmiset ovat kivasti olleet esteenä: työpaikan konkurssi, hyvin työllistävän alan työllisyystilanteen romahtaminen, lapsen pitkäaikaissairaus. Hitto kun mua ei ole kuunneltu, en minä näitä suunnitellut. Enkä äitini ennenaikaista kuolemaa.

Minulla on rahaa säästössä, että eläisin jonku aikaa ennen uuden työpaikan löytymistä.

Minunkin läheisiäni on kuollut sairauksiin ja oman käden kautta.

Osanotot.

Lapsia en aio tehdä ennenkuin koulutus on käyty.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä voin suunnitella mun koko elämän, vaimon ja viran ja talonkin, mut kaikki menee toisin. Joku suunnittelee mua paremmin."

Eli en suunnittele juurikaan, koska se voi aiheuttaa turhaa stressiä ja pettymyksiä. Minun elämässäni asiat yleensä menevät omalla painollaan niin kuin menevät.

Vierailija
24/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen aina suunnitellut samalla tasolla kuin ap. Mutta mitään en ole lyönyt lukkoon, vaan pitänyt muutkin vaihtoehdot auki. Kaikki kaverit kuvailevatkin minua ensisijassa sanalla ”tavoitteellinen”.

Tällä hetkellä, keski-ikäinen kun olen, suunnittelen jääväni eläkkeelle 58-vuotiaana ja suunnittelen, mistä rahat siihen.

Mä aloitin eläkesuunnittelun jo nuorena ja työskentelen ammatissa, jossa eläkeikä on 55 vuotta.

Vierailija
25/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin suunnitella teinivuosina elämäni tavoitteet, päin prinkkalaa kaikkihan sitten meni. Parempi antaa asioiden vain tapahtua eikä suunnitella asioita, koska kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Jos asiat olisivat menneet suunnitelmien mukaan, olisin perheellinen, ajokortin omistava omakotitalossa asuva työssäkäyvä aikuinen mies. Nyt slummissa asuva työtön bussilla kaikkialle kulkeva retku.

Vierailija
26/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa ollut valtavasti suunniteltmia, mutta sattumat ja muut ihmiset ovat kivasti olleet esteenä: työpaikan konkurssi, hyvin työllistävän alan työllisyystilanteen romahtaminen, lapsen pitkäaikaissairaus. Hitto kun mua ei ole kuunneltu, en minä näitä suunnitellut. Enkä äitini ennenaikaista kuolemaa.

Minulla on rahaa säästössä, että eläisin jonku aikaa ennen uuden työpaikan löytymistä.

Osanotot.

Ap

Minulla oli kahden alan koulutus kun esikoinen syntyi. Siitä huolimatta töitä oli vaikea löytää, kun se konkurssi tuli äitiysloman aikana ja aiemmin toisella alalla tarvitsi vain mennä ovesta sisään ja töitä sai. Toinen oli jo siinä vaiheessa aika kilpailtu, mutta täydensi sitä toista (kaupallinen ala tämä kilpailtu).

Vierailija
27/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo suunnittelen, mutta paljon tarkemmalla tasolla eli kattaa kaikki minulle tärkeät elämän osa-alueet.. Vuosisuunnitelmassa seuraan tavoitteiden toteutumista kuukausitasolla (pisteytys). Johdan itseäni vähän kuin yritystä.

Aidosti outoa.

Vierailija
28/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritin suunnitella teinivuosina elämäni tavoitteet, päin prinkkalaa kaikkihan sitten meni. Parempi antaa asioiden vain tapahtua eikä suunnitella asioita, koska kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Jos asiat olisivat menneet suunnitelmien mukaan, olisin perheellinen, ajokortin omistava omakotitalossa asuva työssäkäyvä aikuinen mies. Nyt slummissa asuva työtön bussilla kaikkialle kulkeva retku.

Mä suunnittelin teinivuosina ja toteutinkin ne.

Kaksoistutkinto suoritettu, 105neliön asunto (4h+k+s+ph, autokatos, oma etu- ja takapiha, hyvä palkkanen kokoaika työ, auto ja ajokorttiki löytyy ja koira) ja on se aviomieski olemassa.

Vierailija
29/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanotot.

Ap

Minulla oli kahden alan koulutus kun esikoinen syntyi. Siitä huolimatta töitä oli vaikea löytää, kun se konkurssi tuli äitiysloman aikana ja aiemmin toisella alalla tarvitsi vain mennä ovesta sisään ja töitä sai. Toinen oli jo siinä vaiheessa aika kilpailtu, mutta täydensi sitä toista (kaupallinen ala tämä kilpailtu).

Toimit fiksusti!

Ap

Vierailija
30/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä tässä ja nyt.

Vierailija
32/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan suunnitellut ja siksi olenkin syrjäytynyt. Olen kateellinen suunnitelmallisille ihmisille.

Vierailija
33/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo suunnittelen, mutta paljon tarkemmalla tasolla eli kattaa kaikki minulle tärkeät elämän osa-alueet.. Vuosisuunnitelmassa seuraan tavoitteiden toteutumista kuukausitasolla (pisteytys). Johdan itseäni vähän kuin yritystä.

Onhan apkin suunnitellut oman elämänsä tärkeät osa-alueet?

Koulutus ilman taloudellisen tilanteen heikentymistä.

Tuossahan ei ole aplla edes muita muuttujia kuin vaan kouluun pääseminen.

Minulla on paljon laajempi skaala ml terveys, ihmissuhteet, harrastukset, työ, opiskelu, omaisuuden hoito. Kaikille omat mittarit ja pisteytys, jota seuraan siis kuukausittain matemaattisella mallilla.

Vierailija
34/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti outoa.

Miksi outoa? Lähinnä fiksua! En halua ajelehtia ja huomata kuolinvuoteellaan, että olen käyttänyt elämäni vääriin asioihin. Jos en suunnittelisi käyttäisin likaa aikaa hedonistisen nautinnon hakuun. Suunnitelman avulla saan tehdyksi arvojeni mukaisia asioita.

Vierailija
35/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa elämäänsähän ei koskaan voi suunnitella, aina kaikki ei riipu sinusta ja voi tapahtua vaikka mitä.

Vierailija
36/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti outoa.

Miksi outoa? Lähinnä fiksua! En halua ajelehtia ja huomata kuolinvuoteellaan, että olen käyttänyt elämäni vääriin asioihin. Jos en suunnittelisi käyttäisin likaa aikaa hedonistisen nautinnon hakuun. Suunnitelman avulla saan tehdyksi arvojeni mukaisia asioita.

Suunnitelmistasi huolimatta voit huomata käyttäneesi aikasi vääriin asioihin mikäli arvosi muuttuvat.

Vierailija
37/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti outoa.

Suunnitelmistasi huolimatta voit huomata käyttäneesi aikasi vääriin asioihin mikäli arvosi muuttuvat.

Sen takia minulla onkin kvartaaleittain tilannekatsaus, jossa pohdin tilannetta ja teen muistiinpanot ensi vuoden tavoitteiden asettamista varten. Arvoni ovat muuttuneet elämäni varrella, ja suunnitelmani elänyt sen mukaisesti. Aina en tietenkään onnistu kaikessa ja tulee yllättäviä käänteitä. En voi hallita ympäröivää maailmaa, ainoastaan itseäni. Ja sekin on välillä hankalaa, koska reagoin moniin asioihin tunteella, ja lipsun välillä suunnitelmasta. Kuten sanoin, ilman suunnitelmaa tyydyttäisiin liikaa hetkellisiä tarpeita ja unohtaisin ison kuvan...

Vierailija
38/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä - musta hieno plan! Totta kai elämässa pitää suunnitella jos aikoo saavuttaa jotain. Ei koulutukset itsestään tule. Toki lapsia ei kannata aikatauluttaa, ja sen jälkeisestä elämästä et tiedä vielä mitään. Tämä on hyvä muistaa

Vierailija
39/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti outoa.

Sen takia minulla onkin kvartaaleittain tilannekatsaus, jossa pohdin tilannetta ja teen muistiinpanot ensi vuoden tavoitteiden asettamista varten. Arvoni ovat muuttuneet elämäni varrella, ja suunnitelmani elänyt sen mukaisesti. Aina en tietenkään onnistu kaikessa ja tulee yllättäviä käänteitä. En voi hallita ympäröivää maailmaa, ainoastaan itseäni. Ja sekin on välillä hankalaa, koska reagoin moniin asioihin tunteella, ja lipsun välillä suunnitelmasta. Kuten sanoin, ilman suunnitelmaa tyydyttäisiin liikaa hetkellisiä tarpeita ja unohtaisin ison kuvan...

Jollain tavalla minusta olisi kammottavaa olla parisuhteessa noin kontrollifriikin ihmisen kanssa. Mutta trollihan sinä taidat olla.

Vierailija
40/42 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä - musta hieno plan! Totta kai elämässa pitää suunnitella jos aikoo saavuttaa jotain. Ei koulutukset itsestään tule. Toki lapsia ei kannata aikatauluttaa, ja sen jälkeisestä elämästä et tiedä vielä mitään. Tämä on hyvä muistaa

Kiitos!

Suunnitelmassani lapsi kohta on vähän sellainen "silloin olisi paras aika", mutta mikäli silloin satun työllistymään uudelle alalle tai jatkan opiskelua niin sitten lapsien hankkiminen siirtyy.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän