Miksei kodissasi ole mitään tuulettimia tai jäähdyttimiä?
Näillä ilmoilla kaikki asunnot ovat kuumia ja kosteita, jos siellä ei ole viilentimiä. Ymmärrän ettei jokainen voi ilmalämpöpumppua hankkia, mutta miksei teillä ole edes tuulettimia? Kävin juuri kahvilla yhden sukulaiseni luona, joka vain makaa apaattisena kotona kun ei kuumuuden ja seisovan ilman vuoksi kykene mitään tekemään. Hänellä ei ollut yhtään mitään tuulettimenkaltaistakaan värkkiä. Meillä on ilp ja lisäksi tuulettimet jokaisessa huoneessa ja sisällä on varsin mukavaa. Ulos ei viitsisi mennäkään muuta kuin ilmastoituun autoon.
Kommentit (50)
Ei meillä ole tarvetta sellaisille. Alakerta pysyy aivan siedettävän kun öisinkin on ikkunat ja takaovi auki. Yläkerrassa on kuuma mutta ei siellä ole pakko olla.
Miten uskallat pitää öisin ulko-ovea auki? Siis terassin ovea? Äkkiäkös sieltä joku luvaton hiippari tulee sisälle ja vie lompakon ja autonavaimet, joita todennäköisesti säilytät eteisessä kaapin päällä. Et huomaakaan kun hiippari on poistunut autosi kanssa.
En tajunnut olla ajoissa liikkeellä, nyt ne on kaikkialta loppu :(
Tuulettimet kaupoista loppu. Sinä varmaan tarjosit lainaksi omaa ylimääräistä tuuletintasi, sinulla on myös ilp. Kieltäytyikö sukulainen?
Mikä on tämä typerä tapa kysyä miksi sinulla ei ole jtn? Miksi sinun pitää kysyä tyhmiä?
Miksi käyttäisin energiaa ilman pöllytykseen? Hyvin on pärjätty, ei olla yhtään apaattisia. Illalla läpiveto auttaa.
En tarvitse tuuletinta. Jos sisällä on kuuma voin olla terassilla, tarvittaessa olen jopa nukkunut siellä. En halua ostaa tuuletinta parin vkon tarvetta varten, koska suurimman osan vuodesta kapistus olisi vain tiellä.
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut olla ajoissa liikkeellä, nyt ne on kaikkialta loppu.
Ei ole, omani saan ensi viikolla.
Ne joilla ei ole niin on suurin osa köyhiä.
No meillä on ollut tuulettimia vuosikausia. Siis aina. Ja ostin keväällä pari uuttakin. ENNEN kuin ne loppuivat.
Kannattaa yleensä ennakoida asioita.
Ja ei, tuo sukulainen ei halunnut tuuletinta. Ei kuulemma tarvitse. Mutta sitten makaa apaattisena kun ei mihinkään kykene.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole monen vuoden käyttöä varten varaa investoida 10 euroa niin on kummallista.
Odotan että valtio tuo minulle sellaisen kriisitilanteesta johtuen, tai sitten odotan vain alennusmyyntejä
Tuuletin musta turha, ehkä pieni apu.
Mun laite tulee ensi viikon alussa.
Toki hinta suolana 900 ekeä, mut laatulaite.
Ilpille ei saatu lupaa.
Meillä on tuulettimia, mutta emme käytä, koska ei niistä mitään apua ole. Viilennydlaitekin on, mutta sen lainasi poika omaaan kotiinsa. Parasta on tosiaan tuulettaa öisin. Itse en tuuleta terassinoven kautta lähinnä siksi kun naapurin kissakin osaisi kulkea siitä, mutta avaan kaikki ikkunst mun ilma viilenee - ja suljen ne kun lämpöä alkaa taas kohota..
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallat pitää öisin ulko-ovea auki? Siis terassin ovea? Äkkiäkös sieltä joku luvaton hiippari tulee sisälle ja vie lompakon ja autonavaimet, joita todennäköisesti säilytät eteisessä kaapin päällä. Et huomaakaan kun hiippari on poistunut autosi kanssa.
Meillä on ärhäkkä terrieri :)
Koska ei tarvita. OK-talo on suhteellisen viileä ja iltaisin läpiveto hoitaa loput. Makuuhuoneessa on ikkunat itään ja paksut pimennysverhot, lämpötila oli eilen illalla 21 astetta :) Olohuone antaa etelään, siellä on iltapäivästä ja alkuillasta aika kuuma, mutta näillä keleillä ollaan ulkona kuitenkin puutarhassa, puitten varjossa ihanan viileää.
En ole kokenut tarpeelliseksi hankkia. Sisälläkin tuntui olevan mukavan viileää kun pahimpana helleviikkona vietti paljon aikaa pihalla touhuten. Sisällä on ollut keittiössä korkeimmillaan 29 astetta ja meillä kuitenkin kokataankin joka päivä. Normaalisti huonelämpötilana ihanne olisi noin kymmenen astetta vähemmän, en välitä juurikaan lämmöstä.
Alakertamme on maan alla. Siellä olisi viileää oleskella jos haluaisi. Yksi lattiatuuletinkin siellä on varastoituna kun en vilkkaiden taaperoiden vuoksi uskalla sellaista käyttää :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole monen vuoden käyttöä varten varaa investoida 10 euroa niin on kummallista.
Hoh hoijaa, en puhu mistään halpis paskasta.
Tuuletin ei mitään auta. Meillä 3 tuuletinta, täysin turhat on. 29 astetta ja 55 ilmankosteus.
Mun laite tulee ensi viikolla, 900 euroa.
Kuuma ilma ja kosteus pitää saada ulos huoneistosta eikä pyörittää sitä.
Tuulettimet on parhaat, varsinkin makkareissa. Alla tulee jopa kylmä. Siirrettävä ilmastointikone meillä on, ei tosin käytössä.
En kaipaa sellaisia. Olen terve aikuinen ihminen, kestän kyllä lämmintä. Lisäksi makuuhuoneestani rivitalossa on ovi terassille, ja se on yöt aina auki. Eli peitto pois päältä niin terassilta tuleva viileä ilma kyllä viilentää.