Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ja usein te tapaatte lapsuudenperhettänne?

Vierailija
25.07.2018 |

Varsinkin lapsenne. Meillä nyt asiasta koko ajan vääntöä.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuukaudessa, välillä viikottain. Mies tapaa omia vanhempiaan useamman kerran viikossa koska asuvat ihan miehen työpaikan vieressä.

Vierailija
2/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee vääntöä mm siitä, että meiltä kysymättä buukataan lomaksi koululaisten lomaviikko ja sitten suututaan, kun emme vietä KOKO lomaa sukulaisen kanssa.

Nyt on koko kesä väännetty siitä pitääkö koululaisten mennä miten usein sukulaisten luo.

Itse kaipaisin aikatauluttamattomankin pätkän tähän kesään, enkä lyödä lukkoon koko ajan kaikkea.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kahdessa viikossa on keskimäärä molempien vanhempien näkemisessä. Joskus useammin ja joskus harvemmin. Sisaruksia tavataan harvemmin, enemmän viestitellään.

Vierailija
4/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee vääntöä mm siitä, että meiltä kysymättä buukataan lomaksi koululaisten lomaviikko ja sitten suututaan, kun emme vietä KOKO lomaa sukulaisen kanssa.

Nyt on koko kesä väännetty siitä pitääkö koululaisten mennä miten usein sukulaisten luo.

Itse kaipaisin aikatauluttamattomankin pätkän tähän kesään, enkä lyödä lukkoon koko ajan kaikkea.

Ap

Nyt ei ihan auennut. Onko sukulaiset siis ostaneet viikon lomamatkan teidän lapselle? Ja sen lisäksi teidän perheen halutaan viettävän teidän koko loman sukulaisten luona?

Se lomamatka kuulostaisi ihan kivalta, tietty siitäkin olisi pitänyt neuvotella teidän kanssa.

Tietenkin teette mitä tahdotte lomallanne, jos se tarkoittaa kotona oleilua niin siitten niin tai extemporee matkailua perheen kesken niin sitten teette niin. Eihän se muille kuulu mitä te lomallanne teette.

Anna sukulaisten suuttua jos he niin haluavat tehdä, tehkää tekin mitä haluatte.

Vierailija
5/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt ei ihan auennut. Onko sukulaiset siis ostaneet viikon lomamatkan teidän lapselle? Ja sen lisäksi teidän perheen halutaan viettävän teidän koko loman sukulaisten luona?

Se lomamatka kuulostaisi ihan kivalta, tietty siitäkin olisi pitänyt neuvotella teidän kanssa.

Tietenkin teette mitä tahdotte lomallanne, jos se tarkoittaa kotona oleilua niin siitten niin tai extemporee matkailua perheen kesken niin sitten teette niin. Eihän se muille kuulu mitä te lomallanne teette.

Anna sukulaisten suuttua jos he niin haluavat tehdä, tehkää tekin mitä haluatte.

Ei vaan töissä buukattu itselle lomaa koululaisten loman ajaksi eikä edes kerrottu meille. Katsottu ne loma-ajatkin jostain itse. Sitten koko se loma, sen alus tingataan että mitä tehdään, kun sukulaisellakin on lomaa.

Ap

Vierailija
6/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan silloin kun lapsi  tulee kylään, välimatkaa on satoja kilometrejä.

Omia vanhempiani kerran kuussa, sisaruksiani ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
7/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei vaan töissä buukattu itselle lomaa koululaisten loman ajaksi eikä edes kerrottu meille. Katsottu ne loma-ajatkin jostain itse. Sitten koko se loma, sen alus tingataan että mitä tehdään, kun sukulaisellakin on lomaa.

Ap

Te ette ole vastuussa sukulaisten viihdyttämisestä  lomalla. Hoitakoot itse tekemisensä.Ei kuulu teillä mitenkään.

Vierailija
8/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, koululaisten ei ole mikään pakko mennä LAINKAAN sukulaisten luo.Teepä se selväksi sekä mummolle että lapsille.

Noihin kuuluu sanoa että" ilmoitamme jos olemme tulossa koska Suomessa ei ole mitään lakisääteistä kyläilyvelvoitetta".KLIK*

Joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy eli  mummo  voi ensi kerralla vähän miettiä ennen kuin  lähtee mestaroimaan toisten kesää. Laita sille rajat ja pidä niistä kiinni.

Vierailija
9/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

no ensikesänä otat ja käyt viemässä muksut heti kesän alusta ovesta sisään ja sanot ovella että nähdään elokuussa. Soittelet vain kertoaksesi mitä ihanaa oot puuhannu miehes kanssa kahden. Kumma jos vinkuna ei lopu.

Vierailija
10/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavataan usein. Myös teini tapaa mielellään isovanhempiaan ja isoisovanhempaansa. ollaan hyvin läheisiä.

Vierailija
11/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ahaa, eikö olisi ollut helppo ratkaisu sitten vain heti loman alussa kertoa sukulaisille, että teillä on jo omat suunnitelmat.

Ja ehkä vaikka ehdottaa (jos se lapselle käy) parin päivän visiittiä lapselle/lapsille niin saisitte puolisosi kanssa pariskuntana tehdä jotain aikuisten juttuja josta lapset ei niin nauttisi.

Niin minä varmaan olisin itse tehnyt.

Vierailija
12/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juuri ikinä

Vierailija
13/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukulaiset aiemmin hoitaneet lapsianne kesäisin kun olette olleet töissä? Jos he ovatkin olettaneet sen olevan jotenkin ikuinen järjestely, eivätkä ole ymmärtäneet, että isommat lapset haluavat viettää kesälomaansa lähinnä kavereiden kanssa.

Kannattaa puhua heille ihan suoraan omista ajatuksistanne, jos ei muuta niin ainakin itse tiedätte tehneenne tarpeeksi sovun säilyttämiseksi ja voitte lomailla rauhallisin mielin juuri niinkuin haluatte.

Vierailija
14/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaan silloin kun lapsi  tulee kylään, välimatkaa on satoja kilometrejä.

Omia vanhempiani kerran kuussa, sisaruksiani ehkä kerran vuodessa.

Lisään vielä  että lapsi  tapaa omia isovanhempiaan itsenäisesti  oman aikataulunsa salliessa kenenkään puuttumatta asiaan.

Vierailija
15/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa omaani ollenkaan, välit poikki. Miehen vanhempia tavataan ehkä kerran kuussa, mielelläni näkisin enemmänkin, mutta he ovat kovin aktiivisia ja aina menossa.

Vierailija
16/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sukulaiset aiemmin hoitaneet lapsianne kesäisin kun olette olleet töissä? Jos he ovatkin olettaneet sen olevan jotenkin ikuinen järjestely, eivätkä ole ymmärtäneet, että isommat lapset haluavat viettää kesälomaansa lähinnä kavereiden kanssa.

Kannattaa puhua heille ihan suoraan omista ajatuksistanne, jos ei muuta niin ainakin itse tiedätte tehneenne tarpeeksi sovun säilyttämiseksi ja voitte lomailla rauhallisin mielin juuri niinkuin haluatte.

Ei ole. Ihan on omassa päässä syntynyt kehitelmä.

Plus että tietenkin iän myötä lapsilla kaverien merkitys lisäömtyy. Eihän he meidän vanhempienkaan kanssa ole yhtä paljon nyt kuin taaperoina.

Ap

Vierailija
17/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi hyvät välut kaikkiin isovanhempiin, nähään silti ehkä kerran kahessa, kolmessa kuukaudessa. Osaksi välimaykan takia, suurimmaksi osaksi siksi, että meillä on niin paljon muutakin tekemistä, että sukulaiset ei siinä kuitenkaan ihan ykkösprioriteettina ole.

Vierailija
18/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä vastauksista ollut ap apua? Yleisin tapa vaikuttaa olevan n. kaksi kertaa kuussa jos se kaikille osapuolille käy.

Kuinka usein teillä on ollut tapana kyläillä?

Vierailija
19/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni on aina ollut tuota vaikeutta tajuta, että hänellä ei ole mitään oikeuksia tavata lasta tiettyä määrää. Kyläillään kyllä useamman kerran kuussa, ja annetaan lasta hoitoon ja yökylään ehkä kerran kuukaudessa, mutta se ei kuulemma riitä alkuunkaan. Etenkin kesäaika on vaikeaa, koko ajan pitäisi olla suunnittelemassa seuraavaa visiittiä ja hoitokeikkaa ja pidempää mökilläoloa yhdessä. Aaaargh. 

Toisaalta osallistuva isovanhempi on ihana asia, toisaalta se johtaa välillä ihan tyhmiin oletuksiin.

Vierailija
20/199 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äidilläni on aina ollut tuota vaikeutta tajuta, että hänellä ei ole mitään oikeuksia tavata lasta tiettyä määrää. Kyläillään kyllä useamman kerran kuussa, ja annetaan lasta hoitoon ja yökylään ehkä kerran kuukaudessa, mutta se ei kuulemma riitä alkuunkaan. Etenkin kesäaika on vaikeaa, koko ajan pitäisi olla suunnittelemassa seuraavaa visiittiä ja hoitokeikkaa ja pidempää mökilläoloa yhdessä. Aaaargh. 

Toisaalta osallistuva isovanhempi on ihana asia, toisaalta se johtaa välillä ihan tyhmiin oletuksiin.

Juuri tämä. Saman tien pitää euveta ruikuttamaan seuraavaa kertaa ja pitää jotenkin lukita päiviä pitkin kesää jne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi