Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomille samat oikeudet vapaisiin kuin lapsellisille

24.07.2018 |

Töissä alkoi hirveä kitinä siitä, kun työvuorolistan tekijä vaihtui (nykyään se olen minä) ja mua ei kiinnosta onko jollakulla lapsia vai ei, vaan pyrin tekemään listan mahdollisimman tasapuolisesti ja kuuntelemaan lapsettomienkin toiveita.
Tottakai pyrin ottamaan huomioon jos jonkun lapsella on harrastuksia, mut muuten kohtelen vanhempia tismalleen samalla tavalla kuin lapsettomia työntekijöitä. Onhan niillä lapsettomillakin oma elämä ja samanlainen oikeus esim. viikonloppuvapaisiin tai arkisin aamuvuorohin.

Kommentit (411)

Vierailija
401/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennemminkin lapsettomille kuuluisi lomat sinne missä ne on,

kun tekevät enemmän töitä kuin lapselliset, jotka on vähänväliä poissa sairaita lapsia hoitamassa.

Ja ei, todellakaan se yhden sairaan lapsen hoitaminen ei ole sellainen urakka, että olisi yhtä rankkaa kuin työnteko. Tai sitten teillä on aika leppoisat työt jos siltä tuntuu.[/quot"

Lapsettomat joutuu raataan muuten yleensä enemmän kun ne tekee poissa-olevienkin hommat. . .

Vierailija
402/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, mutta kyllä minusta lapsen tehneiden pitää saada etuoikeuksia lomien suhteen. He kasvattavat tulevaisuuden sukupolvea, minä sen sijaan nautin hedonistisesti vapaudestani. Siinä on riittävästi etuoikeutta minulle.

Mikä etuoikeus se on, että tekee duunissa sen työkaverinkin työt, joka joutui taas lähtemään kesken päivän ja on lopun viikkoa poissa, koska lapsella taas jotain . . .?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat eivät tuota tähän yhteiskuntaan uusia veron- ja eläkkeenmaksajia, joten siinä mielessä heistä ei ole yhteiskunnalle niin paljon hyötyä. Heillä pitäisi ainakin olla korotetut työeläkemaksut. Työvuoroasioissa tasapuolinen kohtelu on toki ihan paikallaan.

Vierailija
404/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat eivät tuota tähän yhteiskuntaan uusia veron- ja eläkkeenmaksajia, joten siinä mielessä heistä ei ole yhteiskunnalle niin paljon hyötyä. Heillä pitäisi ainakin olla korotetut työeläkemaksut. Työvuoroasioissa tasapuolinen kohtelu on toki ihan paikallaan.

Tuota. . . älä nyt järkyty, mutta moni lapseton huipputuloinen uraohjus maksaa järkkyjä veroja, jotka esimerkiksi mahdollistaa sen että sinun pienokaisesi voi käydä päivähoidoissa, kouluissa, neuvoloissa, ja,ja,ja,ja...... (lisää itse tähän jatkoa).

Samoin moni pienituloinen lapseton maksaa veroja tienesteistään,  veroja joista suoraan hyötyy sinun lapsesi mm sinulle maksettavin lapsilisin.

Vierailija
405/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tuo on sinun valintasi.

Ihmisen työura kestää noin 40-50 vuotta ja siitä lapsiperhearkea noin 10-15 vuotta. Meillä pidettiin lomat kesällä peräkkäin, jotta päiväkodin kesälomajärjestelyt onnistuisi ja myöhemmin ettei pikkukoululaisten tarvi olla koko kesää keskenään.

Nyt kun omat lapset on aikuisia, niin pidän kesälomani syys-lokakuussa.

Mielestäni on todella ok, että lapsiperheiden vanhemmat saavat valita kesäloma-ajankohtansa niin että saavat arjen rullaamaan kivuttomasti. Tällä on valtavan suuri merkitys työhyvinvointiin.

Eli kun olet itse saanut lapsien takia valita loma-aikasi niin nyt olet valmis antamaan saman etuoikeuden niille joilla on lapsia. Ihan ymmärrettävää mutta missä vaiheessa työuraa lapsettomat ihmiset saavat valita loma-ajankohtansa? Vai joutuvatko he pitämään lomansa lapsellisten ehdoilla koko työuransa?

Vierailija
406/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ei minulla lapsettomana ole mitään velvollisuutta aina venyä ja joustaa. Meilläkin töissä viimeksi viime kesänä oli kitinää siitä kun kaikki perheelliset halusi pitää lomansa heinäkuussa koska lastenhoito ym ym. Kysynpä vaan mikä velvollisuus minulla on toimia muiden lastenhoitojärjestelyjen mahdollistajana. Minullakin on elämä ja suunnitelmia joista en aio aina tinkiä.

Vierailija
407/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää oikeastaan muutama asia:

-Lapsellisilla on lomat melkein aina kesäkuussa tai heinäkuussa.

-Lapselliset ovat enemmän töistä pois ja he saavat siitä palkkaa tai päivärahaa.

-Lapselliset saavat tukia kuten lapsilisät ja palkalliset vapaat.

-Minä vain maksan veroja enkä saa mitään tukea yhteiskunnalta vaikka aika kädestä suuhun minäkin elän vaikka käyn töissä eli miksi minä en saa tukia tai palkallista vapaata?

Lyhyesti sanottuna minä siis elätän lapsiperheitä vaikka minä elän kädestä suuhun.

Lapsia en halua mutta haluaisin tasa-arvoisen yhteiskunnan.

Vierailija
408/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota. . . älä nyt järkyty, mutta moni lapseton huipputuloinen uraohjus maksaa järkkyjä veroja, jotka esimerkiksi mahdollistaa sen että sinun pienokaisesi voi käydä päivähoidoissa, kouluissa, neuvoloissa, ja,ja,ja,ja...... (lisää itse tähän jatkoa).

Samoin moni pienituloinen lapseton maksaa veroja tienesteistään,  veroja joista suoraan hyötyy sinun lapsesi mm sinulle maksettavin lapsilisin.

Miksi järkyttyisin? Hyvä, että noita lapsettomiakin huipputuloisia uraohjuksia on, mutta tuskin niitä kuitenkaan niin paljon on, että se riittäisi kallistamaan vaa'an heidän suuntaansa.

Toiset saavat enemmän vastinetta maksamilleen veroille, toiset vähemmän. Näin se vaan menee. Lapselliset pitävät huolen, että uusia nettoveronmaksajia on vielä siinäkin vaiheessa, kun nämä nykyiset - lapselliset ja lapsettomat - ovat siirtyneet huoltosuhteessa tasetta rasittamaan.

Vierailija
409/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsiperheiden vapaita kadehtivat ei kun lastentekoon. Sairaanlapsenhoitokin näyttää olevan kadehtimisen arvoista. Ei käsitä ei.

Vierailija
410/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää oikeastaan muutama asia:

-Lapsellisilla on lomat melkein aina kesäkuussa tai heinäkuussa.

-Lapselliset ovat enemmän töistä pois ja he saavat siitä palkkaa tai päivärahaa.

-Lapselliset saavat tukia kuten lapsilisät ja palkalliset vapaat.

-Minä vain maksan veroja enkä saa mitään tukea yhteiskunnalta vaikka aika kädestä suuhun minäkin elän vaikka käyn töissä eli miksi minä en saa tukia tai palkallista vapaata?

Lyhyesti sanottuna minä siis elätän lapsiperheitä vaikka minä elän kädestä suuhun.

Lapsia en halua mutta haluaisin tasa-arvoisen yhteiskunnan.

Käytät koko palkkasi ja lomasi vain itseesi? Eikö riitä? Pitää vielä olla vailla jotain? Onko joku nyt kuitenkin saanut jotain enemmän vai mikä on vaikeaa?

Vierailija
411/411 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapsiperheiden vapaita kadehtivat ei kun lastentekoon. Sairaanlapsenhoitokin näyttää olevan kadehtimisen arvoista. Ei käsitä ei.

Kuka tälläiseen maahan lapsia haluaa? Jos hommaan koiran niin miksi en saa palkallista vapaata sekä lapsilisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä