Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomille samat oikeudet vapaisiin kuin lapsellisille

24.07.2018 |

Töissä alkoi hirveä kitinä siitä, kun työvuorolistan tekijä vaihtui (nykyään se olen minä) ja mua ei kiinnosta onko jollakulla lapsia vai ei, vaan pyrin tekemään listan mahdollisimman tasapuolisesti ja kuuntelemaan lapsettomienkin toiveita.
Tottakai pyrin ottamaan huomioon jos jonkun lapsella on harrastuksia, mut muuten kohtelen vanhempia tismalleen samalla tavalla kuin lapsettomia työntekijöitä. Onhan niillä lapsettomillakin oma elämä ja samanlainen oikeus esim. viikonloppuvapaisiin tai arkisin aamuvuorohin.

Kommentit (411)

Vierailija
1/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että yrität tahallaan hankaloittaa lapsellisten elämää. Että en ihmettele rutinaa.

Vierailija
2/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kitisijöistä. Esimiestyön etuihin kuuluu kitinöiden kuuntelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahallani, mut tiedän sen varmaan osaltaan hankaloittavan heidän arkeaan. Vastavuoroisesti se helpottaa lapsettomien elämää.

Vierailija
4/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä18762 kirjoitti:

En tahallani, mut tiedän sen varmaan osaltaan hankaloittavan heidän arkeaan. Vastavuoroisesti se helpottaa lapsettomien elämää.

Sinulla ei varmaan ole itselläsi lapsia? Nykyajan työelämän ja lapsiperhe-elämän yhdistäminen on muutenkin tosi raskasta. En ihmettelisi, jos lapselliset alkavat katsella toisia työpaikkoja, jos tarpeeksi hankaloitat elämää.

Vierailija
5/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
6/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan sen pitää mennäkin. Ei voida olettaa, että joku on aina iltavuorossa tai viikonloput töissä vastentahtoaan vain koska hänellä ei satu olemaan lapsia. Työntekijöitä pitää kohdella tasapuolisesti olivat ämä lisääntyneet tai eivät.

Vierailija
7/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä18762 kirjoitti:

Sinulla ei varmaan ole itselläsi lapsia? Nykyajan työelämän ja lapsiperhe-elämän yhdistäminen on muutenkin tosi raskasta. En ihmettelisi, jos lapselliset alkavat katsella toisia työpaikkoja, jos tarpeeksi hankaloitat elämää.

En tiedä mitä väliä mun lapsettomuudella/vanhemmuudella on asian kanssa. Kyllä nyt työpaikalla jokaisen kuuluu olla pitkälti samalla viivalla eikä lapsettoman joutua olemaan töissä tekemässä aina viikonloppuja ja iltavuoroja koska toinen työkaveri on hankkinut lapsia.

Vierailija
8/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi tehdä työtä samoilla ehdoilla kuin lapsettomat, niin jätä lapsi tekemättä tai irtisanoudu.

Vierailija
9/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Esimiehen on oltava tasapuolinen.

Vierailija
10/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuvapaat kuuluvat kaikille tasapuolisesti. Ei aloittaja niitä voisi vain toisille laitella, vaikka haluaisi.

Vierailija
11/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoro arkisin, kenen mielestä se on ”oikeus”? Se on pahin rangaistus.

Aika no life loseri pitää olla.

Vierailija
12/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Ehdottomasti kaikki samalle viivalle (ellei joku erityisesti toivo esim viikonloppuvuoroja ja joku toinen toivo niitä vapaaksi, silloin toki järjetöntä laittaa tasapuolisuuden vuoksi vuoroja juuri päin vastoin).

Vierailija
13/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oikeudet kaikille! On täysin kohtuutonta että jos sattuu muksuja olemaan saadaan paremmat vuorot ja lomat.

Vierailija
14/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuvuorot parhaita! Enemmän rahaa, eikä silloin muutenkaan ole mitään tekemistä.

Vierailija
15/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä hoitsuilla vaikeaa!

Onneksi olen kunnon toimistotöissä 10-17.

Vierailija
16/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syy siihen että pelkästään lapsettomat tekevät ilta/viikonloppuvuoroja se että ne kenellä on perhe ei pysty tekemään kuin aamu/arkivuoroja vai se että ne ei halua tehdä muuta?

Minulla on esimerkiksi semmoinen tilanne missä mies tekee vuorotyötä niin että joka toinen viikko aloittaa ennen kuin päiväkoti aukee ja toinen viikko on koko ilta töissä eikä pysty hakemaan lapset päiväkodista. Tämä tarkoittaa että joka toinen viikko vien ja joka toinen haen lapset ja minun työvuorot on pakko olla sen mukaan.

Vierailija
17/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien elämä on helpompaa. Sen huomaa siitä, kun itse on perheellinen, ja kuuuntelee lapsettomien ihmisten valitusta täysin turhista, pinnallisista ongelmistaan.

Joistakin ihmisistä vaan huomaa ,että ovat päässet vähän liian helpolla ja kaikki tehdään vain itseä varten.

Vierailija
18/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on ihan vitunkiva herätä joulukuussa räntäsateeseen klo 3.30 että ehtii aamuvuoroon :)))))

Vierailija
19/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syy siihen että pelkästään lapsettomat tekevät ilta/viikonloppuvuoroja se että ne kenellä on perhe ei pysty tekemään kuin aamu/arkivuoroja vai se että ne ei halua tehdä muuta?

Minulla on esimerkiksi semmoinen tilanne missä mies tekee vuorotyötä niin että joka toinen viikko aloittaa ennen kuin päiväkoti aukee ja toinen viikko on koko ilta töissä eikä pysty hakemaan lapset päiväkodista. Tämä tarkoittaa että joka toinen viikko vien ja joka toinen haen lapset ja minun työvuorot on pakko olla sen mukaan.

Varmaan sekä että. Vuorotyötä varten kuitenkin on olemassa päiväkoteja, joten lähes jokainen pystyy kyllä tekemään mitä tahansa vuoroja. Jos ei pysty, niin eikö silloin ole hakeutunut väärään työpaikkaan?

Vierailija
20/411 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien elämä on helpompaa. Sen huomaa siitä, kun itse on perheellinen, ja kuuuntelee lapsettomien ihmisten valitusta täysin turhista, pinnallisista ongelmistaan.

Joistakin ihmisistä vaan huomaa ,että ovat päässet vähän liian helpolla ja kaikki tehdään vain itseä varten.

Tottakai se on ainakin joiltain osilta helpompaa. Mut niistä lapsien tuomista arkipäiväisistä ongelmista on kyllä turha valittaa, lapsen hankkiminen on oma päätös. Vähän ku rattijuoppo valittais sitä, et ajoi kännissä auton lunastukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä