Alkoholin käytöstä, kumpiko oikeassa
Meillä mies on lisännyt parin viime vuoden aikana alkoholin käyttöään. Juo nyt loma-aikana joka päivä muutaman drinkin ja vähintään kolmena iltana kännit. Loma-ajan ulkopuolella juo kännit "vain" perjantai ja lauantai iltoina. Mies tekee koko ajan esim. pihatöitä eli ei jää sohvalle makaamaan, mutta pullo on mukana jatkuvasti.
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?
Kommentit (284)
Hei taas! Kaupat asunnosta tehtiin viime perjantaina. Viikonloppu ja tämä päivä meni siivotessa uutta asuntoa. Ja haaliessa sinne peruskalustusta. Miehen kanssa koko ajan tehty yhdessä, käyty kaupoillakin ostamassa mitä ei kotoa joutanut. Mies on vaan ottanut iltaisin ne parit. Mutta tänään sanoi, että aikoo harrastaa joten minulle olisi oiva tilaisuus tulla testaamaan uusi kämppä. Niinpä olen nyt pari tuntia ollut täällä ja ensimmäinen yö edessä. :)
Saapa nähdä miten tähän tottuukaan...
Ap
Hmmm.. miksei se sun ukkos voi mennä sinne rivariin harrastamaan? Mä olen paininut samanlaisen miehen kanssa ja painin edelleen. Vuosi sitten kiikutin hänet katkolle, kun reilu vuoden tissuttelu uniongelmien ja työstressin takia jäi päälle ja alkoi olemaan kännissä aamusta iltaan. Kävi kyllä töissä ympäripäissään, lähinnä nukkumassa. Ketään ei siellä kuitenkaan kummemmin kiinnostanut, johtotehtävissä on. No nyt on vuosi mennyt paremmin, muutamia salalonkeroita on juonut... olen ehdottanut, että hommais jonkun kämpän missä jois, kun janottaa. Kotona haluan pitää lasten takia täysin nollalinjan nykyään.
Heh, sun miehes kuullostaa hauskalta. Jos mun ei tarvitsis käydä töissä, varmaan ryyppäisin joka päivä. Nyt pääsääntöisesti vain pystyn tekeen sitä kerran viikossa. Mutta siis oikeesti: ryyppääminen on mun lempiharrastus! Se on hauskaa, baarissa tapaa ihmisiä, kavereiden kanssa on kivaa, sattuu hassuja asioita, alkoholi on hyvänmakuista jne.
Nyt tosin ajattelin pitää kuukauden tauon, koska lähden kuukauden päästä ulkomaille. Ajattelin, että säästän siinä rahaa parempiin juomiin ja tekee hyvää terveydelle olla välissä juomatta.
?