Alkoholin käytöstä, kumpiko oikeassa
Meillä mies on lisännyt parin viime vuoden aikana alkoholin käyttöään. Juo nyt loma-aikana joka päivä muutaman drinkin ja vähintään kolmena iltana kännit. Loma-ajan ulkopuolella juo kännit "vain" perjantai ja lauantai iltoina. Mies tekee koko ajan esim. pihatöitä eli ei jää sohvalle makaamaan, mutta pullo on mukana jatkuvasti.
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?
Kommentit (284)
Lähde. Katoa aina kun hän on kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Juteltiin miehen kanssa tänä aamuna asiasta. Mies väisti asian taas harrastukseen vedoten. Sanoin sitten tuosta toisesta asunnosta jonne voisin mennä silloin kun alkoholin käyttö alkaa ärsyttämään. Mies sanoi että hankitaan vaan, mutta hänkin menee sinne sitten jos joku minun harrastus alkaa häiritsemään. Ei varmaan ollut tosissaan, kunhan halusi näpäyttää. Vähän ikävä fiilis kuitenkin jäi.
Ap
Ai v*ttu mikä apina!! Siis tuo "mies". Sit menee sinne toiseen asuntoon sun harrastuksen ajaksi! Kun tekisin lähtöä niin hoputtaisin Mr. Koffia kyytiin, hopihopi kiire lähteä asunnolle. Kerää harrastees mukaan nyt mennään. Alkoholisti suuttuu ihan jokaisesta keskustelusta ja kääntää syyttäen muiden viat esille. Kaupan/Alkon kassakin on m*lkku kyylääjä ja silmien pyörittelijä. Kun reppapöksy tajuaa juoppoutensa mutta muiden pitää vain hyssytellä ja siloittaa juopon elämää.
En tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Mies soitti juuri, että kun tulee töistä (on käymässä yrityksellään), niin mennään katsomaan niitä asuntoja. On ilmeisesti sopinut kolmesta asunnosta katsomiset tälle illalle. Sanoi, että jos sopiva löytyy ja hinta on kohdillaan yritetään tehdä kaupat tässä kuussa vielä, niin pääset lepuuttamaan hermojasi kun hän harrastaa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Mies soitti juuri, että kun tulee töistä (on käymässä yrityksellään), niin mennään katsomaan niitä asuntoja. On ilmeisesti sopinut kolmesta asunnosta katsomiset tälle illalle. Sanoi, että jos sopiva löytyy ja hinta on kohdillaan yritetään tehdä kaupat tässä kuussa vielä, niin pääset lepuuttamaan hermojasi kun hän harrastaa...
Ap
Kuulostaa että joko miehesi otti tosissaan nokkiinsa tai sitten haluaa sinut "jaloista" pois että saa juoda kunnolla. Aika kiirettä saa pitää että kaupat saa tehtyä näiden muutaman päivän aikana!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei halua muutosta nykytilanteeseen, siitä kyse. Pidät vaan kiinni siitä, että saat paikan, jonne mennä kun hän juopottelee. Yrittää noilla puheillaan tarkoituksella vähätellä ja syyllistää sinua. Voihan se olla niinkin, että hän haluaa sinne myös mennä juomaan. Kannattaa sopia koko perheen kesken, että se joka asuntoa käyttää jättää sen myös siihen kuntoon että seuraavan ei tarvitse aloittaa siivoamalla. Pidät pääs kylmänä nyt.
Tulee mieleen, että joko mies tosiaan otti kivasti nokkiinsa tästä asuntoajatuksesta TAI hän "pitkin hampain" eli piikitellen hyväksyi ideanja yrittää saada sen toteutettua mahdollisimman nopeasti. Koska mitä nopeammin saat paikan jonne mennä, sitä nopeammin loppuu hänen harrastuksestaan huomauttelu!
Olipa tässä miehes reaktiossa nyt kyse mistä vaan, niin ei kovin kivalta tuo hänen kommentointinsa kuulosta. Tuollaista piikittelyä, jota on helppo jatkaa ikuisuuksiin - no niin, joko olet taas lähdössä toiseen kotiin / eikö ois parempi ku sinäki siitä lähtisit sinne toiseen taloon mäkättämästä / ai miten sä jo nyt tulit takasin JA NIIN EDELLEEN. Niihin pitää jaksaa nasevasti vastata, että tämä järjestely on siksi, että sinä saat harrastaa vapaasti, luulin sinun olevan hyvin tyytyväinen. Tai huomauttaa, että minulla ainakin on nyt ollut mukavampi olla, eikö sinulla?
Tilannepäivitystä taas. Eli löydettiin kumpaakin kiinnostava rivitalo-kaksio tuosta noin 5 kilometrin päästä. Hinnat ei näytä täällä olevan kovin korkeita (tarjontaa on), niin mies hetken tinki omistajan kanssa ja kaupat on nyt tehty suullisesti. Tänään iltapäivällä mies menee tekemään myös kauppakirjat. Avaimet saadaan välittömästi, mutta virallisesti kuun alusta. Huh huh, tämä lähti nyt etenemään aika vauhdilla! Mies on tuollainen että kun se johonkin "höynähtää" niin ei paljon aikaile. Sanoi, että ei siitä pahasti tappiolle jäädä jos joskus myydään eteenpäin, hinta oli sen verran edullinen ja isoja remontteja ei pitäisi olla tulossa. Sisustuksen mies sanoi tekevänsä uusiksi talvella. Siinähän sitä on taas projektia...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitystä taas. Eli löydettiin kumpaakin kiinnostava rivitalo-kaksio tuosta noin 5 kilometrin päästä. Hinnat ei näytä täällä olevan kovin korkeita (tarjontaa on), niin mies hetken tinki omistajan kanssa ja kaupat on nyt tehty suullisesti. Tänään iltapäivällä mies menee tekemään myös kauppakirjat. Avaimet saadaan välittömästi, mutta virallisesti kuun alusta. Huh huh, tämä lähti nyt etenemään aika vauhdilla! Mies on tuollainen että kun se johonkin "höynähtää" niin ei paljon aikaile. Sanoi, että ei siitä pahasti tappiolle jäädä jos joskus myydään eteenpäin, hinta oli sen verran edullinen ja isoja remontteja ei pitäisi olla tulossa. Sisustuksen mies sanoi tekevänsä uusiksi talvella. Siinähän sitä on taas projektia...
Ap
Onko nyt hyvä mieli kun sait tahtosi läpi ja vielä näin helposti? Ainakin pääset sanomaan että sait tahtosi läpi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on lisännyt parin viime vuoden aikana alkoholin käyttöään. Juo nyt loma-aikana joka päivä muutaman drinkin ja vähintään kolmena iltana kännit. Loma-ajan ulkopuolella juo kännit "vain" perjantai ja lauantai iltoina. Mies tekee koko ajan esim. pihatöitä eli ei jää sohvalle makaamaan, mutta pullo on mukana jatkuvasti.
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?
Mitä väliä on sillä kumpi on oikeassa jos elämä on tuollaista. Tärkeämpi kysymys on oletteko tyytyväisiä elämäänne ja suhteeseenne?
Ihminen ei muutu ellei hänellä ole siihen motivaatiota, voitte vääntää tätä samaa laulua vaikka elämänne loppuun. Mutta oliko se sitten hyvä ja antoisa elämä, sellaista jota toivoitte elävänne. Jos ei ole tyytyväinen elämäänsä, kannattaa lähteä tekemään pieniä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko nyt hyvä mieli kun sait tahtosi läpi ja vielä näin helposti? Ainakin pääset sanomaan että sait tahtosi läpi!
No ei ole hyvä mieli koko tilanteesta ylipäätään. Tämä menee nyt vähän turhan äkkiä, kyseessä lienee miehen mielenosoitus minulle. Mutta ei auta, päästäänpähän kokeilemaan tämä nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?Mitä väliä on sillä kumpi on oikeassa jos elämä on tuollaista. Tärkeämpi kysymys on oletteko tyytyväisiä elämäänne ja suhteeseenne?
Ihminen ei muutu ellei hänellä ole siihen motivaatiota, voitte vääntää tätä samaa laulua vaikka elämänne loppuun. Mutta oliko se sitten hyvä ja antoisa elämä, sellaista jota toivoitte elävänne. Jos ei ole tyytyväinen elämäänsä, kannattaa lähteä tekemään pieniä muutoksia.
Kysyin tuota että kumpiko on oikeassa lähinnä siksi, että saisin ymmärrystä onko vaatimukseni miehen alkoholin käytön vähentämiseksi oikeudenmukainen, varsinkin kun mies pitää sitä harrastuksenaan ja minä harrastan kuitenkin useampaa asiaa. Ja en ole tyytyväinen tähän alkoholin käyttöön, mutta muuten olen suhteeseen tyytyväinen kyllä.
Oikeasti hienoa, että asia on edennyt! Vaikka olisi miehen mielenosoitus, niin vaikutukset tulevat kyllä näkyviin sinulle, miehelle ja lapsillekin ja sitä kautta saatte hyviä keskustelunavauksia. Koeta pitää rivariasunto myönteisenä asiana puheissa ja teoissa.
Tuosta yhdestä jänkkääjästä älä välitä, hänelle ei ole mikään hyvä ja on juuri siksi palstalla, että saisi jänkättyä kaikkiin ketjuihin omaa pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic, mutta kerron kaverini tarinan. Hän erosi miehestä, joka eli baarielämää ja jonka oksennuksia hän joutui siivoamaan. Oli vuosia sinkkuna ja sitten löysi miehen, jossa oli tärkein kriteeri myös, eli mies ei juo.
Kaverini totesi vuosia myöhemmin oppineensa sen, että kun menee sutta pakoon, niin karhu tulee vastaan. Että kaikilla ihmisillä on omat vikansa. Ne sijaitsevat vain eri paikoissa.
Summa summarum, ap:n kannattaa miettiä, kuinka tärkeästä asiasta on kyse, ennenkuin tekee ratkaisevia päätöksiä.
Se on totta. Mulla oli ex-mies seksiriippuvainen. Siis tarkoitan sellaista, että joka päivä pitää harrastaa seksiä. Mua alkoi jo oksettaa koko asia, kun se muuttui painostamiseksi. Jos oli esim. menkat ja halusin olla rauhassa, alkoi oraalisen mankuminen. Joka ikinen päivä. Jos oltiin kylässä, sielläkin piti saada. Jossain vaiheessa se meni ihan älyttömyyksiin. Kun oltiin siskon häissä, mies kuiskutti kirkossa, että panettaa, ei pysty edes kävelemään. Meidän oli pakko ajaa P-paikan kautta matkalla hääpaikalle.
Tapasin myöhemmin miehen, jolla ei moista riippuvuutta ollut. Mutta olikin sitten muuta ongelmaa. Oli äreä, kireä ja muutenkin hankala. Mielenterveys reistaili. Päätin, että en lähde vaihtamaan. Tässä sitä on yritetty 20 vuotta jollain tavalla pärjäillä. Mulla ollut fyysistä sairautta, hänellä mielenterveysongelmia. Taakkansa kullakin.
Kuvaillut määrät ovat sellaisia, että yksi lysti, juoko pienpanimo-oluita ja skottiviskejä vai Pirkka-olutta ja Leijona-viinaa.
Ei se kuopottelu sen jalompaa ole kalliimmilla juomilla.
Surullista on katsoa ihmisiä, jotka eivät osaa nauttia elämästä selvinpäin, mitään kivaa ei voi puuhailla ilman samanaikaista humaltumista.
Kännissä sössöttävä on tympeää seuraa.