Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mene, mutta monella näyttää menevän sekaisin karenssi ja karanteeni. Huomattu nyt koronan yhteydessä.
Samoin moni sekoittaa karanteenin ja eristyksen. Koronaa sairastava on aina eristyksessä, altistunut karanteenissa.
Al Capone sikari muuttuu kassalla da capoksi tai al pacinoksi
Parsakaali, tankoparsa, varsiselleri, juuriselleri, latva-artisokka, maa-artisokka. Jotkut noista aina menee sekaisin. Muistan aina että bloody maryssa olisi Tankoparsa.
Itsetunto ja omatunto
En tiedä nytkään missä yhteyksissä kumpaa kuuluisi käyttää.
Jäätelöaktivistit ja Sofia Belorf. Vaikka nykyään saakin identifioitua miksi vaan, niin tuutit harvemmin itseään jätskiksi kutsuu.
Ehdollinen ja ehdoton vankeusrangaistus. Mietin aina, että joutuiko vankilaan vai ei.
Puhun usein tomaateista vahingossa omenoina, jos puhun mitään miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä mennyt, mutta en panisi pahakseni vaikka Kulmuni ja mulkkuni menisivät.
Pun intended.
Squid game
ja
S u i c i d e_ squad
Varis ja harakka. En tiedä kumpi on kumpi, joten sanon niitä molempia variksiksi. Joskus myös naakkoja.
Brutto ja netto. Nykyisin muistan oman muistisääntöni avulla: brutto tulee aakkosissa ensin, joten se tulee ensin myös brutto-netto vertailussa = on se isompi luku.
Helsingborg ja Helsingör ja helsingfors
Vierailija kirjoitti:
Varis ja harakka. En tiedä kumpi on kumpi, joten sanon niitä molempia variksiksi. Joskus myös naakkoja.
Brutto ja netto. Nykyisin muistan oman muistisääntöni avulla: brutto tulee aakkosissa ensin, joten se tulee ensin myös brutto-netto vertailussa = on se isompi luku.
Joskus lapsena keksin muistisäännön: VAriksessa on HArmaata ja HArakassa on VAlkoista.
Mun kuvitelmat elämästä ja realiteetit
Hiiva ja kädenlämpöinen vesi menee mulla sekaisin
Vesiputous ja suihkulähde.
Hämeenlinna ja Hyvinkää. :D
Pinkki ja vaaleanpunainen (luulin aikuisikään asti niiden olevan sama asia)
October ja November menneet aina englannissa sekaisin.
Al Capone sikari muuttuu kassalla da capoksi tai al pacinoksi