Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakka ja suomuurain. En millään meinaa muistaa kumpi on kumpi, vaikka tiedän kyllä eron.
Pakko kysyä, kun ei tiedä: Onko niillä joku ero, vai oliko tuo vitsi?
• lakka
• suomuurain
• hilla
• lintti
• valokki
Jostain syystä fasaani ja riikinkukko (meilläpäin on paljon fasaaneja ja aina sanon niitä riikinkukoksi). Ja muurari ja nuohooja.
Myös kissojen ja lasten nimet menevät sekaisin, kutsun melkein aina väärällä nimellä, vaikka TIEDÄN kuka on kukakin.
Jos kissoja on runsaasti, niin kannattaa kissoille antaa sama nimi. Kissat tulevat yhdessä esim. syömään.
Oikea ja vasen. Pitää aina tarkasti miettiä, että jos vaikka käännän peräsintä suuntaan x, mihin suuntaan vene kääntyy.
Auki ja kiinni (esim. hanat ja etenkin jos ovat hankalassa paikassa)
Mulla menee kaikki sipulit sekaisin.
Rooma avoin kaupunki ja Hiroshima rakastettuni.
Florida ja Kalifornia. En koskaan muista että kummalla puolella Amerikkaa kumpikin oli vaan menee noiden kahden paikat sekasin. Samoin noiden osavaltioiden kaupungit. En muista esim että kummassa on Miami vaikka tiedän että jommassa kummassa se on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita:
-
-additiivinen ja substraktiivinen värijärjestelmä
-
Se on subtraktiivinen (sanassa ei ole s-kirjainta)
Aikoinaan meni sekaisin Tanska ja Hollanti, sekä niiden pääkaupunkien nimet Amsterdam ja Kööpenhamina (olisin saattanut sijoittaa Amsterdamin Tanskaan). Koin ne jotenkin samantyyppisiksi, vaikka on eroja, mitä ne erot ovat – joku voi täällä sivistää. Tanska on tietenkin lähempänä kartalla. Kieli kuulostaa samanlaiselta?
Mulla ei mene, mutta monella näyttää menevän sekaisin karenssi ja karanteeni. Huomattu nyt koronan yhteydessä.
Vesiputous ja suihkulähde.
Molemmissa putoo vettä. Siis sotken vain jos pitäis itse käyttää sanaa. Useimmiten sanon suihkulähdettä vesiputoukseksi.
Parsakaali ja parsa.
Iltalehti ja Iltasanomat.
Kirjain ja numero. Ensimmäisenä aina tulee ”kirjain”-sana mieleen ja vasta kun on miettinyt että mitä ne toiset ovatkaan ja päähän pilkahtaa sana ”numero” niin osaan varmasti sanoa että A on kirjain eikä 8. Todella noloa.
Taajaan - jotenkin käsitän tämän AINA niin, että harvaan. Käyn päässäni sitten dialogia itseni kanssa, että "taajama, siellä asuu paljon ihmisiä pienellä alueella, eli on tiheään asuttu, eli taajaan = tiheään".
Samoja keskusteluja käyn itseni kanssa, jos joku sanoo, että "älä ole ottamatta sitä..." , että jos hän käskisi minua ottamaan, hän sanoisi, ole ottamatta, eli jos hän ei halua minun ottavan, hän sanoisi älä ota...miksi hän sanoo älä ja ottamatta, tämän vastakohta on siis "ole ottamatta" eli "älä ota" joten sen vastakohta täytyy olla "ota". Eli lopputulos on "ota".
Tämmöisen pään sisäisen keskustelun takia saattaa vaikuttaa, että minulla on ns. hieman pitkät piuhat 😂
Näyttelijät Johnny Debb ja Orlando Bloom
Mad Max ja Mad Men