Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Vierailija kirjoitti:
Raparperi ja paprika menee sekaisin sanoina. Joskus sanon paprikaa vahingossa raparperiksi vaikka en siis kuvittele sitä raparperiksi :D
Mulla tomaatti ja mansikka! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
😂 Kauheeta että tiedän tasan tarkkaan ketä tarkoitat sillä toisella huonolla enkä silti oikein tiedä. Eli sama täällä.
Mulla menee aina Adam Sandler ja Ben Stiller sekaisin, vaikka nimet tai naamat ei muistuta toisiaan 😕
vaimo ja tyttöystävä menee sekaisin :(
Joensuu ja Seinäjoki
Harrison Ford ja Kevin Costner
Eilen ja huomenna. Mulla on ihan lapsesta asti ollut taipumus sekoittaa nämä puhumalla tyyliin: "Me mennään sinne eilen." Tai: "Kaisa kävi huomenna." Esikoisellani on sama piirre :o Toki ymmärrämme sanojen "eilen" ja "huomenna" merkityksen, mutta tosiaan käytössä ne sotkeentuvat todella helposti :P
Vierailija kirjoitti:
4 ja a
Terveisin matikan opettaja :D
Sama. Sekä 7 ja T.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin sanat aldrig ja alltid. Merkitys tismalleen päinvastainen.
Meidän ruotsinopella oli tähän hyvä muistisääntö: alltid:ssa *aina* kaksi ällää, aldrig:ssa *ei ikinä*
Mä ajattelen aina all tid=kaikki aika, kaiken aikaa=aina? Eiks simppeli?
Venäjässä kaikki suhu s-äänteet, vaikka niillä todella on merkitystä. Lisäksi joskus kyrillinen i (и) menee sekaisin latinalaisen N kanssa, ja taas meidän H on kyrillinen N. Erityisesti jos kirjoitan ensin venäjäksi ja sitten suomeksi, saatan sekoilla pahasti ja ajatuksissani kirjoittaa vaikka ännän väärinpäin.
Persiaa taas kirjoitetaan oikealta vasemmalle, ja joskus persiaksi kirjoitettuani alan kirjoittaa myös suomea väärästä suunnasta.
Vasen ja oikea.
Noloa suorastaan.
Oikea ja vasen. Kirjaimista o ja u (jos ne ovat samassa sanassa peräkkäin).
-lukkihäröinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto ja netto
Tää on paha! Onko kellään hyvää muistisääntöä tähän?
Paljonko nettosit?
Persnetto
Brutto 6 kirjainta, netto 5 kirjainta, jotain on siis otettu pois.Debit ja credit oli aluksi vaikea muistaa, tai oikeastaan vain debit. Mutta kun credit on luotto, niin se toinen on se normaali, jota käytetään.
Maksuvaihtoehdot on muuten aina automaateissa aakkosjärjestyksessä (sopii havainnoida itse), joten credit on ennen debittiä.
Ja tää auttaa muistamaan noiden merkityksen miten?
Jaa-a, siis väitinkö että auttaa, niin missä? En minä huomannut väittäneeni missään.
Tarkoitus oli auttaa muistamaan, että yleensä se pienempi numero joka monissa maksupäätteissä näkyy pienempi on Credit/luotto ja isompi on Debit/pankkikortti.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ja vasen.
Siksi on Volvo...
Harrison Ford ja Dustin Hoffman. Nytkin piti guuglata jälkimmäinen sanalla "Sademies" koska en jotenkin pysty palauttamaan näiden kahden nimiä mieleeni samanaikaisesti. Jos toinen tulee mieleen, niin sitten se toinen ei tule. Miksi?!
Koillinen-kaakko-luode, lounas on ainoa minkä näistä muistan. Muuten pitää aina aloittaa laskemaan mielessä että koillinen, itä, kaakko, etelä, lounas, länsi, luode, tämä on vaan aina yhtä vaikea.
Voikukka, auringonkukka ja päivänkakkara
romania ja romani. meni joskus kunnes tajusin että ei heitä ole sen maan mukaan nimetty eivätkä ole siis romanialaisia😊
Minulla menee kirjoittaessa näppäistöllä monesti m ja p sekaisin.