Jättäisittekö 10- ja 8-vuotiaat viikoksi keskenään?
Pitäisi saada kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ja nyt olisi edullinen viikko tarjolla elokuun alkuun Rodoksella.
Lapset ovat fiksuja ja itsenäisiä. Kännyköitä käyttävät ahkerasti. Itse asiassa varattiin jo matka. Miehen sisko alkoi kauhistella. Mutta yksi viikko. Miksi isot lapset ei pärjäisi.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli mutta ei, 10- ja 8-v. lasten jättäminen keskenään viikoksi EI ole sallittua, on lasten heitteillejättöä ja johtaisi kiireelliseen huostaanottoon. Tyhmä nyt edes kysellä tällaista mutta kai joku tästäkin jotain hupia saa.
Onko tuo muka määrätty jossain laissa? Riippuu ehkä lapsista, kuinka kypsiä ovat. Onhan tässä ketjussakin ollut jo useampi, jotka ovat onnistuneet kasvamaan terveiksi aikuisiksi, vaikka ovatkin saaneet olla yksin pidempiäkin aikoja lapsena.
Minutkin raiskattiin useaan otteeseen ollessani 9-12v ja silti kasvoin terveeksi aikuiseksi.
Ei kai se silti muutu hyväksytyksi toiminnaksi?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt te huostaanotolla uhkaavat, kuka sen ilmoituksen tekisi? Lapsetko, jotka ovat ajatuksesta ihan iloisia? Miehen siskolle ei asiaa tämän enempää mainostettaisi. Eikä tämä olisi kuin yksi viikko ja ruokaa kaapit täynnä ja herkkuja kanssa. Mikä teitä tuossa ahdistaa.
Ap
Tuollainen heitteillejätöllä pelleily ahdistaa. Joku voi tällaisesta vitsistä ottaa mallia kun luulee sen olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt te huostaanotolla uhkaavat, kuka sen ilmoituksen tekisi? Lapsetko, jotka ovat ajatuksesta ihan iloisia? Miehen siskolle ei asiaa tämän enempää mainostettaisi. Eikä tämä olisi kuin yksi viikko ja ruokaa kaapit täynnä ja herkkuja kanssa. Mikä teitä tuossa ahdistaa.
Ap
No toivottavasti joku naapuri tajuaa asian.
Tuon ikäisiä usein täytyy vielä ohjata paljon esim milloin/mitä täytyy syödä, mennä nukkumaan, muistaa ottaa avain ulos mennessä yms. Entä jos kotona sattuu jotain teidän poissa ollessa, lapset joutuisivat itse tilanteen hoitamaan? EHKÄ yhdeksi yöksi jättäisin jos itse olisin sellaisen matkan päässä että tarvittaessa voi palata kotiin.
Miltä tuntuu lapsista se, että vanhemmat lähtevät lomamatkalle ja he jäävät keskenään kotiin, eivätkä mene esim. mummolaan?
Vaikka olisi provo niin monilla vanhemmulla olisi mietittävää.
10v+8v=18v eli täysikäinen komboikä, no hitto mikset jättäis.
Todellakin on huostaanoton paikka ja heitteillejättö. Kehtaatkin edes ehdottaa.
Mä olin vasta 18-vuotiaana viikon yksin kotona (silloinkin paria vuotta nuorempi pikkuveli oli seurana) ja kyllä, tuli ikävä vanhempia. Kotona oli hiljaista ja yksinäistä, kukaan ei tehnyt ruokaa eikä siivonnut, itse hoidin koko talon ja päivällä kävin töissä. Toki olin aiemmin ollut viikonloppuja yksin, mutta kokonainen viikko on pitkä aika, enkä todellakaan, koskaan, missään tilanteessa jättäisi 8- ja 10-vuotiaita yksin. En edes viikonlopuksi.
Mitäs, .jos eivät pärjääkään? Tuletteko Rodokselta illaksi kotiin? Jos avaimet jää sisälle ja ovi menee lukkoon? Popparipussi palaa mikrossa? Käy varkaita? Toinen tai molemmat sairastuu tai loukkaantuu? Yöllä pelottaa olla yksin, vaikka päivällä pärjäisikin? Aikuinen pitäisi olla saatavilla, heti.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tämä on trolli?
t. lapsena viikon kotona yksin kesälomalla 11-vuotiaana viettänyt
Lapsuudestasi on ehä vierähtänyt tovi. Nykyisin lapsia ei saa jättää heitteille.
Mitäs sitten jos lapset ulkoilevat ja unohtavat ottaa kotiavaimen? Jos puhelintenkin akut ovat loppu. Odottavatko viikon pihalla teidän lomalta paluutanne?
Entäs joa heille tulee riitaa? Eivätkö muka ikinä riitele? Mä joskus laitoin pikkuveljen ovesta ulos ja ovi meni lukkoon, tuli riitaa jostain lelusta. Silloin oli talvi. Onneksi ei käynyt kuinkaan, en muista päästinkö veljen itse sisälle takaisin vai puuttuivatko naapurit asiaan.
Meillä oli myös tapana hyppiä sängyissä ja sohvilla, tehdä kaikkea kiellettyä, kun vanhemmat olivat poissa. Olin noin kaksitoistavuotiaana lukenut jo jonkun Kamasutran, asento- ja kosketusoppaan. Ällöteltiin, kun vanhempien yöpöydän laatikosta löytyi kortsuja. Joku kerta mä pyöräilin mummulasta kotiin ja kaaduin - tuli tikkejä naamaan neljä. Veli tipahti sängyltä siinä hypittyään ja reisiluu murtui.
Niin, kaikkea voi sattua silloinkin kun te olette kotona tai käymässä kaupassa tai päivän töissä, mutta siinä on aika iso ero verrattuna kokonaiseen viikkoon! Voisin harkita asiaa, jos joku kävisi katsomassa lapsia jokaisena päivänä. Ei kissaakaan saisi jättää kahta vuorokautta pidemmäksi ajaksi yksin kotiin, tälleen huonona vertailukohtana.
Itse 9-vuotiaasta asti esikoisena erinäisiä aikoja pikkusisaruksista huolehtimaan jätettynä voin kertoa, että olet todella epäkelpo vanhemmaksi, kun edes harkitset moista. Toivottavasti miehesi sisko tarkistaa tilanteen ja tekee ilmoituksen teistä.
No siis doddakai, eronneen naisen pitää saada aikaa kiimailuun lasten kustannuksella. Kun äiti on onnellinen, lapset voivat hyvin! Ettekö nyt niuhot frigidit ymmärrä? Itse ette saa munaa äijiltänne ja olette kateellisia kun toisilla kaikki on fine.
Siis pakko olla vitsi, ei kai kukaan vanhempi edes ajattele jättävänsä ton ikäisiä keskenään viikoksi. En vaan voi ymmärtää tommosen ihmisen ajatuksen juoksua...
Jonkinlainen ajokortti sais tuohonkin vanhemmuuteen olla.
Trolli tai ei, meidän lapsen kaveri jätettiin just viime syksynä viikoksi kotiin pienemmän sisaruksen kanssa. Olivat 11 ja 9. Kuulin tästä siinä vaiheessa, kun toisen kaverin äiti oli tehnyt lasun.
Ja mä kun en jättäny edes 16v ja 11v keskenään viikonlopuksi, vaan pyysin mun vanhemmat meille....
Saatte ap pian rajattomasti miehesi kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun lapset huostaanotetaan. Ehkäisy on syytä pitää kunnossa tyyliin sterilointi/vasektomia, ettei lisää parisuhdetta häiriteviä tekijöitä ilmaannu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ja nyt olisi edullinen viikko tarjolla elokuun alkuun Rodoksella.
Lapset ovat fiksuja ja itsenäisiä. Kännyköitä käyttävät ahkerasti. Itse asiassa varattiin jo matka. Miehen sisko alkoi kauhistella. Mutta yksi viikko. Miksi isot lapset ei pärjäisi.
Mun kaverin lapset 14 ja 12 ovat viikon kerrallaan useamman kerran tänä kesänä kun äitinsä löysi ukon jonka luona tietenkin pitää viettää aikaa. Ok, tuon ikäiset pärjää, mutta hirmu surullista, ettei omat lapset kiinnosta
Minulla on todella kypsä 12-vuotias tytär, mutta en ikinä laittaisi häntä viikoksi vastuuseen kodistamme, saati nuoremmasta sisarestaan ja lemmikeistämme. Varmasti hän selviytyisi vaikka vuoden yksin, mutta en ikinä asettaisi hänelle sellaista taakkaa.