Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuvan nainen teistä liian lihava?

Vierailija
21.07.2018 |

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201807162201076626_iq.shtml

Kysyn, koska itse olen juuri tuollainen. Ja dieetillä... ikää 50 v.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisetpois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen, ikää 63 ja en ole dieetillä. Mun mielestä vähän vanhempi nainen on nätimpi, kun on pikkuisen pyöreä, näyttää naisellisemmalta eikä niin kuivakalta ryppykasalta. Tuo nainen on kaunis ja hyvänäköinen juuri tuollaisena.

Kuka 63-vuotias lukee vauva.fi? Voi voi, ota uusi suunta elämääsi!

Mm.minä.Palsta on avannut minulle aivan uuden maailman.Provoineenkin se kertoo minulle totaalisen outoja käsityksiä ja ajatuksia liittyen lapsiin,kasvatukseen,miehiin ,tuilla elämiseen,yhteiskunnan velvollisuuksiin ,ikäluokkien väliseen kuiluun ja jopa ruokaan.Avartavaa!

Ja pilkkujen ,yhdyssanojen jne._pitää _olla kieliopillisesti oikein viis asiasisällöstä.

Vierailija
142/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni näytän aika lailla samalta kuin ko nainen ja olen 50v. Painoindeksini on 22,1 kun äsken laskin. Olen pitempi kuin jutun nainen ja minulla on erottuvampi vyötärö, mutta myös liikaa vatsaa. Koen, että minulla on 7-8 kg ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen, ikää 63 ja en ole dieetillä. Mun mielestä vähän vanhempi nainen on nätimpi, kun on pikkuisen pyöreä, näyttää naisellisemmalta eikä niin kuivakalta ryppykasalta. Tuo nainen on kaunis ja hyvänäköinen juuri tuollaisena.

Ne, jotka olivat täällä palstan perustamisesta lähtien. Kyllä tätä on jo yli 20 vuotta luettu.... jääty koukkuun siihen, että täältä saa apua, kannustusta ja hyviä vinkkejä. Vähän on tosin ajat muuttuneet....

Vierailija
144/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin oikeasti lihavana, että hyvä jos saa muutaman kilon pois. Ihan terveydellisistä syistä. Ettei tule sitten aina vähän lisää ja lisää...

Vierailija
145/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi olla.. aiheuttaa paaaaaaljon sairauksia ja terveyskuluja... Olen parhaillaan aloittanut omalle äidilleni dieetin ja autan häntä laihtumaan.

Oma tytär on terveydenhoitajaopiskelija ja kommentoi jatkuvasti jos syön epäterveellisesti. Antaa ruokailuun parempia vinkkejä. Syö itse todella terveellisesti, omaan silmään ehkä vähän liiankin. En kuitenkaan ole ärsyyntynyt, tytär tarkoittaa vain hyvää. Hänestä tulee kyllä todella hyvä ammattilainen tulevaisuudessa. Isälleen valittaa jatkuvasti tupakoinnista, joka todellakin ihan oikein. Tytär haluaa vaan, että me vanhemmat elettäisi mahdollisimman pitkään..

Tyttäresi kannattaa löysätä pipoa, uupuu muuten työssä, kun huomaa, etteivät kaikki elä tiukan kurinalaisesti, ei, vaikka joku siitä vinkkaisikin jatkuvasti. Terveydenhuollossa täytyy kestää kaikenlaisia ihmisiä tuomitsematta, myös niitä, jotka eivät pysty noudattamaan ihanteita.

Itse ylipainoisena luen ketjua huvittuneena ja ihmettelen, miten pinnallisia ihmistet voivat olla. Keski-ikäisenäkin, jolloin pitäisi olla jo näkemystä ja kokemusta elämästä, joidenkin ihmisten prioriteetti nro 1 on edelleen oma perse. Kirjaimellisesti.

Sen sijaan inspiroivaa luettavaa löytää tämän pvän Hesarista, juttu Merja Ylä-Anttilasta. Ylipainoinen 58-vuotias nainen, josta tulee syyskuussa Ylen toinen naispuolinen tj, ensimmäinen oli Hella Wuolijoki.

Vierailija
146/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on helvetissä...

Vierailija
147/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ihannepainon yläpuolella mutta ei liian lihava. Hyvännäköinen nainen, sopusuhtainen.

Vierailija
148/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä elämää ollut ennenkin. Vauva-lehti ja KaksPlus oli jo 70-80-luvulla.

Ja nämä 63v ja jopa 70v ovat niitä, jotka ovat olleet tällä palstalla, kun internet tuli käyttöön ja keskustelut.

Ja nyt ei suinkaan olla lapsiperheiden ja vauvojen keskustelupalstalla, heille ovat ihan omat aihealueet, vaan tämä on Aihevapaa-palstalla, johon Sanoma Oy on siirtänyt myös muiden lehtien esim. IS keskustelut.

Vai oletko itse eksynyt väärälle aihealueelle, kun kuvittelet vapaa-aihe keskustelevan lapsiperheen asioista. Klikkaapa oma aihealueesi, mikä sinua kiinnostaa. Tämä on Aihe vapaa.

Vierailija
149/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihava, mutta vartalo on vähän pullean näköinen. Toisaalta voi johtua siitä, että hänellä ei juurikaan erotu vyötärö. Myös kuvat ovat melko epäedustavia, jotenkin tosi korostava ylä- ja alaosa. Olisi hauskemman näköinen vaatteet päällä. En olisi varma, että henkilöllä on edes ylipainoa. Jos BMI on normaalipainon ylärajoilla, niin näyttää melko lailla tuolta.

Katsoin tosin, että onkohan tuo yksi kuva käsitelty, kun yhtään makkaraa ei tule istuessa. Eikä jenkkakahvojakaan juuri näy, vaan näyttää pitkälti samalta kuin seisoessa. Olen samaa kokoluokkaa, ja jos vedän mahaa kunnolla sisään ja olen hyvässä ryhdissä, niin eiköhän silti näy jotain makkaraa. Tosin jos kuvaa ei ole käsitelty, olen sitten varmaan läskimpi. 

Sen sijaan jos kysymys kuuluisi, onko henkilö vanhan näköinen, vastaisin kyllä. Näyttää ikäistään vanhemmalta. Mutta sitä ei kysyttykään. :)

Vierailija
150/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka olivat täällä palstan perustamisesta lähtien. Kyllä tätä on jo yli 20 vuotta luettu.... jääty koukkuun siihen, että täältä saa apua, kannustusta ja hyviä vinkkejä. Vähän on tosin ajat muuttuneet....

Mä luin vauvapalstaa v.1992 eli ihme kyllä, elämää on ollut ennenkin.

Ja vuosien aikana tänne on yhdistetty monen lehden aihe-vapaapalsta.

Oman havaintoni mukaan "vauvapalsta" on kuolemassa, eikä sinne uusia keskusteluja ilmesty ja kävijöitä vähån, pyörivät vain täällä vapaa-aihepalstalla.

Vierailija
151/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vielä tästä asiasta keskustelette? Lopettakaa jo.

Ap

Vierailija
152/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei BMI:t ja muut niin kerro terveydelle haitallisesta koosta, kuin mittanauha: ympäri vyötärön, ja jos näyttää yli 80-85 cm niin on "liian lihava" noin niinkuin kansanterveydellisessä merkityksessä, estetiikka on sitten erikseen, makuasioista ei voi kuin kiistellä :) .

Itse pidän pyöreitä naisia tosi kauniina (jostain syystä en pyöreitä miehiä ollenkaan...), mutta itseni pyrin pitämään normaalipainon alarajalla ja vyötärön 65 sentissä, koska terveellisintä on syödä niukkaenergisesti  ja olla hoikka, tietää tiede. Ns. tervettä läskiä ei ole, elämänkaarinäkökulmasta, tarkasteltuna: elimistö toimii väärin liian runsaalla energiansaannilla, ja vaikka tietyllä hetkellä voisi olla ettei ole vielä sairauksia, riski sairastua tuki- ja liikuntaelinsairauksiin, syöpiin, sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksiin jne. kasvaa todella paljon.

Vierailija
153/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on, panisin.

Vierailija
154/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nainen, mutta plösö. En ymmärrä yhtään miten jengi kirjoittaa täällä, että ei olisi yhtään lihava. Onhan toi. Itsekin sanoo niin. Lihava nainen, ei mikään törkeen läski mutta yli normaalivartalon ilman muuta. Epäterveellisen pulska.

Vierailija
155/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään liikalihava ole. Ostat hyvät tukisukkahousut niin kroppa kunnossa.

Vierailija
156/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lihava Victoria's secretin malliksi: kyllä. Liian lihava ollakseen viehättävä viittäkymmentä lähestyvä nainen: ei.

Vierailija
157/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ylimääräinen kilo, mutta en mieltäisi vielä lihavaksi.

Vierailija
158/158 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä surkuhupaisia puolustuksia siitä miten Keski ikäisen kuulemma kuuluukin olla lihava puoleinen ja ikäänkuin sille ei mitään mahda että vaan lihoaa. Säälittäviä vässyköitä on nykyajan pullamössö ihmiset joita on sukupolvesta riippumatta vähintään se 70% kansasta jotka ovat ylipainoisia, lihaksettomia löysiä säkkejä ja vieläpä valehtelevat itselleen ja muille et juu ollaan ihan tavallisia ja ookoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi