Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuvan nainen teistä liian lihava?

Vierailija
21.07.2018 |

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201807162201076626_iq.shtml

Kysyn, koska itse olen juuri tuollainen. Ja dieetillä... ikää 50 v.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasasasasasasas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sasasasasasasasasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sasasasasasasasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paastoakehjiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v nainen ja saman painoinen kuin 20-vuotiaana. Olen aina ollut saman painoinen (57kg). Työskentelen hoitoalalla ja meidän työpaikalla on kaikki kollegatkin tosi hoikkia. Terveelliset elämäntavat meillä kaikilla.

Olin harkkapaikassa yhdessä vuodeosastolla ja ihmettelin miten vähän sairaanhoitajista jotkut söi... Esim. Oma ohjaajani söi välillä pelkän rahkan..? Siis 8h työpäivänä.... Kyllä sitä vähän ihmetteli. Onko sairaanhoitajilla joku ihan pakollinen tarve olla hoikkana? Ja ihan normaalit tauot siellä oli että ei siitä ollut kyse.

No se riippuu ihan ihmisestä. Toiset syö tosi vähän, toiset normaalisti ja toiset paljon. Ja toisaalta riippuu myös ihan päivästä. En siis ole hoitoalalla vaan ihan totean asian. Ja aika luonnollista jos ihminen hoitoalalla syö terveellisesti, sehän olisi ihannekin.

No ei rahka päivässä ole enää tervettä tai normaalia.

Ihan samalla tavalla tervettä tai normaalia kuin syödä ne puoli pakettia keksejä pitkin päivää kuten monet tekee. Ihmisen ei edes tarvitse jatkuvasti syödä, joskus voi olla vaikka koko vuorokauden syömättä ja se tekee vain hyvää ihmisen ruoansulatuselimistölle ja muutenkin.

Sinänsä kanssasi samaa mieltä. Toisaalta tuollaiset päivät ei kannata, että on täysin syömättä. Parempi syödä säännöllisesti ja suht. Tasaisesti päivittäin. Juuri tuollainen että syödään toisena päivänä banaani ja toisena päivänä jääkaappi tyhjäksi= lihavuus

Parempi kenen kannalta? Ehkä ruokateollisuuden kannalta se on hyvä asia. Terveyden ei. Mitään perusteita millekään säännölliselle syömiselle ei oikeasti ole olemassa. Tämä nykyään yleisesti noudatettu aterirytmi on ihmisen itsensä kulttuurissaan keksimä asia jolle ei ole tieteellistä perustelua taustalla. Alkuperäiskansat syö kun on nälkä ja vuosituhansien ajan ihmiset ovat erinäisistä syistä paastonneet ja paastot parantavat ihmisen terveyttä, eivät heikennä sitä.

No paastoa kaikessa rauhassa. Minulle se aiheuttaisi painonhallinta ongelmia joten en todellakaan ikinä paastoaisi kun olen onnistunut säännöllisellä ruokailulla pitämään itseni saman painoisena jo 15 vuotta.

Ihan varmasti paastoankin ja suosittelen sitä kaikille jotka painonsa kanssa taistelevat/jojoilevat tai eivät muuten onnistu laihtumaan. Jatkuva ruoan mussuttaminen ei auta sitä läskiä lähtemään, eihän sillä ole siinä paljon vaihtoehtoja. Toki voi kituuttaa päivästä toiseen ja sillä tavalla laihtua mutta parempiakin tapoja on.

Jos sinä olet siinä onnistunut niin se ei todista mitään. Sen sijaan 70% aikuisväestöstä on samassa epäonnistunut. Se puhuu oma karua kieltään.

Jos sulla ei tule päivään pariin ollenkaan näläntunnetta, niin kehosi tila on valitettavasti jo heikko. Käy lääkärissä.[/quote

Näläntunne varmasti tulee, se on luonnollinen tunne. Se ei tarkoita sitä, että se pitää kaiken aikaa tukahduttaa syömällä muutaman tunnin välein. Sitä paitsi se pysyy paremmin poissakin kun syö kunnon aterioita ei koko ajan mussuta jotain hiilaripitoisia settejä ja hinkkaa verensokeriaan ylös alas.

Juuri sanoit, että pitää syödä kun on nälkä ja nyt yhtäkkiä ei pidäkään? Ja kuka tässä on hiilareista puhunut? Mitä ihmettä sä nyt selität. Paastoa itse kaikessa rauhassa, mutta älä nyt jauha sitä täällä kun tämä aloitus ei paastoa edes koskenut. Tee oma aloitus paastoamiselle, älä pilaa tätä ketjua.

Vierailija
82/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mussutan jatkuvasti jotain pientä... Olen aina ollut alle 50kg :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on normaalipainon ylärajolla, mutta en pidä missään tapauksena lihavana.

Vanhetessaan naisista tulee ihon ohetessa melkoisia harppuja, jos sielä alla ei ole kuin luut.

Kelpaisi meikäläiselle, eikä ole paljon varaa arvostella, koska itse olen ylipainoinen.

Meikäläinen näyttää tältä https://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/200456246-800x_.jpg

t. M47

Vierailija
84/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sasasasasasasas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sasasasasasasasasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sasasasasasasasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paastoakehjiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v nainen ja saman painoinen kuin 20-vuotiaana. Olen aina ollut saman painoinen (57kg). Työskentelen hoitoalalla ja meidän työpaikalla on kaikki kollegatkin tosi hoikkia. Terveelliset elämäntavat meillä kaikilla.

Olin harkkapaikassa yhdessä vuodeosastolla ja ihmettelin miten vähän sairaanhoitajista jotkut söi... Esim. Oma ohjaajani söi välillä pelkän rahkan..? Siis 8h työpäivänä.... Kyllä sitä vähän ihmetteli. Onko sairaanhoitajilla joku ihan pakollinen tarve olla hoikkana? Ja ihan normaalit tauot siellä oli että ei siitä ollut kyse.

No se riippuu ihan ihmisestä. Toiset syö tosi vähän, toiset normaalisti ja toiset paljon. Ja toisaalta riippuu myös ihan päivästä. En siis ole hoitoalalla vaan ihan totean asian. Ja aika luonnollista jos ihminen hoitoalalla syö terveellisesti, sehän olisi ihannekin.

No ei rahka päivässä ole enää tervettä tai normaalia.

Ihan samalla tavalla tervettä tai normaalia kuin syödä ne puoli pakettia keksejä pitkin päivää kuten monet tekee. Ihmisen ei edes tarvitse jatkuvasti syödä, joskus voi olla vaikka koko vuorokauden syömättä ja se tekee vain hyvää ihmisen ruoansulatuselimistölle ja muutenkin.

Sinänsä kanssasi samaa mieltä. Toisaalta tuollaiset päivät ei kannata, että on täysin syömättä. Parempi syödä säännöllisesti ja suht. Tasaisesti päivittäin. Juuri tuollainen että syödään toisena päivänä banaani ja toisena päivänä jääkaappi tyhjäksi= lihavuus

Parempi kenen kannalta? Ehkä ruokateollisuuden kannalta se on hyvä asia. Terveyden ei. Mitään perusteita millekään säännölliselle syömiselle ei oikeasti ole olemassa. Tämä nykyään yleisesti noudatettu aterirytmi on ihmisen itsensä kulttuurissaan keksimä asia jolle ei ole tieteellistä perustelua taustalla. Alkuperäiskansat syö kun on nälkä ja vuosituhansien ajan ihmiset ovat erinäisistä syistä paastonneet ja paastot parantavat ihmisen terveyttä, eivät heikennä sitä.

No paastoa kaikessa rauhassa. Minulle se aiheuttaisi painonhallinta ongelmia joten en todellakaan ikinä paastoaisi kun olen onnistunut säännöllisellä ruokailulla pitämään itseni saman painoisena jo 15 vuotta.

Ihan varmasti paastoankin ja suosittelen sitä kaikille jotka painonsa kanssa taistelevat/jojoilevat tai eivät muuten onnistu laihtumaan. Jatkuva ruoan mussuttaminen ei auta sitä läskiä lähtemään, eihän sillä ole siinä paljon vaihtoehtoja. Toki voi kituuttaa päivästä toiseen ja sillä tavalla laihtua mutta parempiakin tapoja on.

Jos sinä olet siinä onnistunut niin se ei todista mitään. Sen sijaan 70% aikuisväestöstä on samassa epäonnistunut. Se puhuu oma karua kieltään.

Jos sulla ei tule päivään pariin ollenkaan näläntunnetta, niin kehosi tila on valitettavasti jo heikko. Käy lääkärissä.[/quote

Näläntunne varmasti tulee, se on luonnollinen tunne. Se ei tarkoita sitä, että se pitää kaiken aikaa tukahduttaa syömällä muutaman tunnin välein. Sitä paitsi se pysyy paremmin poissakin kun syö kunnon aterioita ei koko ajan mussuta jotain hiilaripitoisia settejä ja hinkkaa verensokeriaan ylös alas.

Juuri sanoit, että pitää syödä kun on nälkä ja nyt yhtäkkiä ei pidäkään? Ja kuka tässä on hiilareista puhunut? Mitä ihmettä sä nyt selität. Paastoa itse kaikessa rauhassa, mutta älä nyt jauha sitä täällä kun tämä aloitus ei paastoa edes koskenut. Tee oma aloitus paastoamiselle, älä pilaa tätä ketjua.

Keskustelua turha jatkaa kun sinulla ei ole edes perustason ymmärrystä ateriarytmeistä, paastoamisesta tai ylipäätään ihmiskehon toiminnasta. Ymmärrätkö edes mitä tapahtuu kun syöt muutaman tunnin välein aterioita ja pahimmassa tapauksessa niiden välilläkin napostelet jotain. Ota selvää asioista ennenkuin alat puhumaan aiheesta josta et selvästi tiedä yhtään mitään. Sitten voidaan näistä asioista keskustella.

Ja aion kyllä jatkossakin kirjoittaa mitä haluan milloin haluan sillä tämä on keskustelupalsta ja aihe sivuaa. Että koita vaan pärjätä sen ajatuksen kanssa. Nyt voit puolestani jäädä ihmettelemään ja pyörittelemään aihetta ihan miten haluat.

Vierailija
85/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mussutan jatkuvasti jotain pientä... Olen aina ollut alle 50kg :)

Ehkä geneettisten ominaisuuksien takia, tai siksi että liikut paljon/riittävästi ja syöt kuitenkin kulutuksesi verran tai alle... mutta ei se tuosta terveellistä todellakaan tee. Ei kustannustehokasta tapaa kehollesi..

Vierailija
86/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoamisesta

Vierailija
87/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuhti täti.

Vierailija
88/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorismiehiä puhuu pätkäpaastosta joka on oikeasti erittäin kilpailukykyinen vaihtoehto laihdutukseenkin.

Vierailija
89/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo lievästi ylipainoinen mutta ei mitään vakavaa

Vierailija
90/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään ihan vääristynyt kehonkuva. Siis tuo nainen on kyllä kaunis ja tyylikäs, mutta hänellä silti ON ylimääräistä aivan selvästi. Kyllä tuosta semmosen 10kg voi pudottaa ihan helposti ja silti pysyy normaalipainoisena. Tyylikäs nainen silti.

On se ihme kun pitää hoikkia haukkua mutta lihavia ihannoidaan? Hmm... :D

Mielenkiintoisen hyökkäävä kommentti.

mietin samaa

missä haukuttiin hoikkia?

Vierailija
91/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki exät on tuota naista lihavempia :)

Vierailija
92/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nainenhan on täydellisen sopusuhtainen. Ei ole semmosta makkaravatsaa vaan vartalo jota kehtaa esitellä.

Itse olen 157cm ja 53kg ja mulla jopa on todella ruma makkara vatsa , vaikka ylipainoa ei ole :D 

Ottaisin tuon mallisen vatsan mielelläni.

Vierailija
93/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi olla.. aiheuttaa paaaaaaljon sairauksia ja terveyskuluja... Olen parhaillaan aloittanut omalle äidilleni dieetin ja autan häntä laihtumaan.

Oma tytär on terveydenhoitajaopiskelija ja kommentoi jatkuvasti jos syön epäterveellisesti. Antaa ruokailuun parempia vinkkejä. Syö itse todella terveellisesti, omaan silmään ehkä vähän liiankin. En kuitenkaan ole ärsyyntynyt, tytär tarkoittaa vain hyvää. Hänestä tulee kyllä todella hyvä ammattilainen tulevaisuudessa. Isälleen valittaa jatkuvasti tupakoinnista, joka todellakin ihan oikein. Tytär haluaa vaan, että me vanhemmat elettäisi mahdollisimman pitkään..

No ei aikuisen asiat kuulu pätkääkään toiselle aikuiselle, ellei ole holhouksen alainen tms. Teidän ei tarvi elää pitkään tytärtänne miellyttääkseen. En jaksais kuunnella mitään jäkätystä keltään. Yleensähän nämä on naisia, jotka tunkee nokkansa joka paikkaan "auttamaan ja opettamaan".

Vierailija
94/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa ei pitäisi olla.. aiheuttaa paaaaaaljon sairauksia ja terveyskuluja... Olen parhaillaan aloittanut omalle äidilleni dieetin ja autan häntä laihtumaan.

Oma tytär on terveydenhoitajaopiskelija ja kommentoi jatkuvasti jos syön epäterveellisesti. Antaa ruokailuun parempia vinkkejä. Syö itse todella terveellisesti, omaan silmään ehkä vähän liiankin. En kuitenkaan ole ärsyyntynyt, tytär tarkoittaa vain hyvää. Hänestä tulee kyllä todella hyvä ammattilainen tulevaisuudessa. Isälleen valittaa jatkuvasti tupakoinnista, joka todellakin ihan oikein. Tytär haluaa vaan, että me vanhemmat elettäisi mahdollisimman pitkään..

No ei aikuisen asiat kuulu pätkääkään toiselle aikuiselle, ellei ole holhouksen alainen tms. Teidän ei tarvi elää pitkään tytärtänne miellyttääkseen. En jaksais kuunnella mitään jäkätystä keltään. Yleensähän nämä on naisia, jotka tunkee nokkansa joka paikkaan "auttamaan ja opettamaan".

Ja vaikkei sua äitinä haittaa, niin toivottavasti tajuat sanoa tyttärellesi, ettei tuollainen käytös ole kohteliasta ihan sen omaksi parhaaksi. Mua vähän pelottaa millainen ammattilainen siitä tulee, jos kokee oikeudekseen toimia tuolla tavalla. Ja jos sitä isää haittaa tuollainen nalkuttaminen, niin jättäkää se sit rauhaan. Aikuiset ihmiset nykyään tietävät kyllä tupakoinnin haitoista. Ei siihen terkkaria tarvita. Jokaisella on oikeus valita itse.

Vierailija
95/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika samanlainen vartalo pienemmät rinnat) ja olen normaalipainoinen. 4 lasta ja samalla tavalla näkyy raskauksien jälki tuossa keskellä, sivussa kuultaa vatsalihakset. Ikää 58v

Vierailija
96/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on ylipainoinen. 

Mutta ei niissä mittasuhteissa, että se sinänsä olisi terveydelle vaaraksi. 

Olennaista on, liikkuuko ja syökö terveellisesti Miten alkoholi ja tupakka? 

Yksissään tuo ylipaino ei tuo mitään erityisiä ongelmia. Näyttää aika skrodetekoiselta, että tuskin on mitään tuki- ja liikuntaelinongelmia tiedossa tuolla habituksella. 

Mutta en minä itse haluaisi olla noin läski. Suunnilleen samanikäisenä on kiva pujahtaa kotelomekkoon tai farkkuihin ja näyttää hyvältä. 

Pinnallista joo... mutta en rakasta ruokaa niin paljon, että noin kävisi. Parempi näin. 

Vierailija
97/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pyöreähkö. Tarkkana saa olla, ettei ole pian läski.

Vierailija
98/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski mikä läski, BMI varmaan lähemmäs 30

Vierailija
99/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi on ylipainoa mutta ei nyt kaameesti.

Vierailija
100/158 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kilo ylipainoa voi olla mutta ei todellakaan haittaa tuon ikäisellä naisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän