Onko kuvan nainen teistä liian lihava?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201807162201076626_iq.shtml
Kysyn, koska itse olen juuri tuollainen. Ja dieetillä... ikää 50 v.
Kommentit (158)
No on tietysti! Hieman tyhmä kysymys kun näkeehän sen. Päältä päin jo pystyy sanomaan että painoindeksiin on plussamerkkinen oikein reilusti. Kyse ei ole edes lievästä ylipainosta vaan ihan kunnolla ollaan yli menty.
Toi on otettu lempeässä valossa. Tohon ku paistaa aurinko niin on siinä kyllä muhkuraa kerrakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v nainen ja saman painoinen kuin 20-vuotiaana. Olen aina ollut saman painoinen (57kg). Työskentelen hoitoalalla ja meidän työpaikalla on kaikki kollegatkin tosi hoikkia. Terveelliset elämäntavat meillä kaikilla.
Olin harkkapaikassa yhdessä vuodeosastolla ja ihmettelin miten vähän sairaanhoitajista jotkut söi... Esim. Oma ohjaajani söi välillä pelkän rahkan..? Siis 8h työpäivänä.... Kyllä sitä vähän ihmetteli. Onko sairaanhoitajilla joku ihan pakollinen tarve olla hoikkana? Ja ihan normaalit tauot siellä oli että ei siitä ollut kyse.
No se riippuu ihan ihmisestä. Toiset syö tosi vähän, toiset normaalisti ja toiset paljon. Ja toisaalta riippuu myös ihan päivästä. En siis ole hoitoalalla vaan ihan totean asian. Ja aika luonnollista jos ihminen hoitoalalla syö terveellisesti, sehän olisi ihannekin.
No ei rahka päivässä ole enää tervettä tai normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä kehopositiivisuutta, jota ei kuitenkaan riitä hoikille... kaikki muut vartalotyypit hyväksytään, mutta hoikkaa ei koskaan. ”Keski-ikäisen naisen kuuluukin olla vähän pyöreämpi.”
Selvä. No minä olen ylpeä omasta hoikasta vartalostani. Se on jäntevä ja kiinteä, urheilullinen ja silti naisellinen. Saanen olla kehopositiivinen minäkin.
Kuvan nainen on upea ja kantaa itsensä kauniisti. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö hoikempikin voisi olla upea.
Miten niin tuo nainen hyväksytään ja sinua ei? Etkö ole huomannut, että kommentit ovat hyvin monipuolisia??
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä kehopositiivisuutta, jota ei kuitenkaan riitä hoikille... kaikki muut vartalotyypit hyväksytään, mutta hoikkaa ei koskaan. ”Keski-ikäisen naisen kuuluukin olla vähän pyöreämpi.”
Selvä. No minä olen ylpeä omasta hoikasta vartalostani. Se on jäntevä ja kiinteä, urheilullinen ja silti naisellinen. Saanen olla kehopositiivinen minäkin.
Kuvan nainen on upea ja kantaa itsensä kauniisti. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö hoikempikin voisi olla upea.
Keski-ikäiset tai vahän vanhemmat, jotka ovat hyvin laihoja - ovat monesti myös varsin ryppyisiä. Siksi sanotaan, että vanhemmalla voi olla vähän rasvaakin. Mutta mieluiten vain vähän eli kohtuus kaikessa.
Esim. Ranskan pressa Macronin vanhempi vaimo on aivan ylilaiha ja näyttäisi varmaan heti paremmalta, jos lihoisi 3-5 kiloa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on nykyään ihan vääristynyt kehonkuva. Siis tuo nainen on kyllä kaunis ja tyylikäs, mutta hänellä silti ON ylimääräistä aivan selvästi. Kyllä tuosta semmosen 10kg voi pudottaa ihan helposti ja silti pysyy normaalipainoisena. Tyylikäs nainen silti.
On se ihme kun pitää hoikkia haukkua mutta lihavia ihannoidaan? Hmm... :D
Mielenkiintoisen hyökkäävä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ollut ylpeä hoikka ja pienitissinen. Minulla on todella hoikka vyötärö, leveä lantio ja hyvä isohko peppu. Mitat 173/56 suunnilleen. Tissit ollut aina B-kuppi, nyt ehkä jopa pienentyneet. En varmaan edes osaisi olla isoilla rinnoilla, olisi jotenkin iso olo..
Kaikilla on oma kroppansa. Tuo kuvan nainen on mielestäni upea tuollaisena. Itse taas haluan olla hoikka ihan hautaan asti.
Kaikilla saa olla sellainen keho mikä nyt ikinä onkaan.
Tää vois olla mun kirjoittama!!
Ei ole liian lihava, eikä edes lihava, ei läheskään. Lievästi ylipainoinen ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on nykyään ihan vääristynyt kehonkuva. Siis tuo nainen on kyllä kaunis ja tyylikäs, mutta hänellä silti ON ylimääräistä aivan selvästi. Kyllä tuosta semmosen 10kg voi pudottaa ihan helposti ja silti pysyy normaalipainoisena. Tyylikäs nainen silti.
On se ihme kun pitää hoikkia haukkua mutta lihavia ihannoidaan? Hmm... :D
Mielenkiintoisen hyökkäävä kommentti.
EI. Vaan täysin realistinen kommentti. Nykymaailmassa ei uskalleta sanoa lihavuudesta. Toivottavasti lääkärit ja terveydenhoitajat edes vielä viitsivät huomauttaa jos ylipainoa on.. kaikki kun eivät tunnu viitsivän. Ylipaino on valtava terveysriski ja kyllä siitä on kehdattava ainakin terveydenhuollossa potilaille sanoa....
Makuasia.
Mielestäni hän on kaunis.
N
Ihan selvästi runsaasti ylipainoinen. Ei edes ole mielipideasia vaan BMi kertoo totuuden.
Varmaankin ihan sopiva useimpien mielestä. Itse en haluaisi olla tuon kokoinen. Voisi auttaa jos olisi vyötärö, se tekee paljon asiaa. Terveessä painossa kuitekin, ainakin lähes. Mutta jos itse et viihdy laihduta pois! Itse joudut omassa kropassasi olemaan ja pääasia on, että itselläsi on oikeasti hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v nainen ja saman painoinen kuin 20-vuotiaana. Olen aina ollut saman painoinen (57kg). Työskentelen hoitoalalla ja meidän työpaikalla on kaikki kollegatkin tosi hoikkia. Terveelliset elämäntavat meillä kaikilla.
Olin harkkapaikassa yhdessä vuodeosastolla ja ihmettelin miten vähän sairaanhoitajista jotkut söi... Esim. Oma ohjaajani söi välillä pelkän rahkan..? Siis 8h työpäivänä.... Kyllä sitä vähän ihmetteli. Onko sairaanhoitajilla joku ihan pakollinen tarve olla hoikkana? Ja ihan normaalit tauot siellä oli että ei siitä ollut kyse.
No se riippuu ihan ihmisestä. Toiset syö tosi vähän, toiset normaalisti ja toiset paljon. Ja toisaalta riippuu myös ihan päivästä. En siis ole hoitoalalla vaan ihan totean asian. Ja aika luonnollista jos ihminen hoitoalalla syö terveellisesti, sehän olisi ihannekin.
Ihan samalla tavalla tervettä tai normaalia kuin syödä ne puoli pakettia keksejä pitkin päivää kuten monet tekee. Ihmisen ei edes tarvitse jatkuvasti syödä, joskus voi olla vaikka koko vuorokauden syömättä ja se tekee vain hyvää ihmisen ruoansulatuselimistölle ja muutenkin.
Miks kaikkien pitää nykyisin poseerata uikkareissa ja esitellä itseään ja avautua kropastaan? Millon tää loppuu?
Ylipainoa ei pitäisi olla.. aiheuttaa paaaaaaljon sairauksia ja terveyskuluja... Olen parhaillaan aloittanut omalle äidilleni dieetin ja autan häntä laihtumaan.
Ei tuota hoikaksikaan voi sanoa. Ei nainen ole liian lihava, mutta ylipainoinen on kuitenkin. Riippuu täysin katsojan silmästä, miellyttääkö nuo läskit vai ei.
Paastoakehjiin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla tervettä tai normaalia kuin syödä ne puoli pakettia keksejä pitkin päivää kuten monet tekee. Ihmisen ei edes tarvitse jatkuvasti syödä, joskus voi olla vaikka koko vuorokauden syömättä ja se tekee vain hyvää ihmisen ruoansulatuselimistölle ja muutenkin.
Sinänsä kanssasi samaa mieltä. Toisaalta tuollaiset päivät ei kannata, että on täysin syömättä. Parempi syödä säännöllisesti ja suht. Tasaisesti päivittäin. Juuri tuollainen että syödään toisena päivänä banaani ja toisena päivänä jääkaappi tyhjäksi= lihavuus
On se musta tuon ikäiseksi lihava.
Ei nelivitosena tarvitse vielä kasvojen takia pyöristyä ja vanhempanakaan ei noin paljon. On totta, että hyvin rasvattomana siinä lähestyessä kuuttakymppiä kyllä hankkii itselleen 15 vuotta vanhemmat kasvot.
Kuitenkin tuossa vaiheessa voi olla ihan timmi vielä rauhassa.
Mutta eihän tuo nyt mikään paha ole. En kiinnittäisi mitään huomiota, en hyvässä enkä pahassa jossain biitsillä.
No jos viihtyy tuon painoisena niin oma asiansa. Minä en viihtyisi.
Noh.. en nyt sanoa et liian lihava, mut ylipainonen kyllä. Iteltäni en hyväksys tollasta rasvamäärää kehossa, mutta ei tuo nyt toisella kauhistusta aiheuta.