Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!

Vierailija
20.07.2018 |

Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.

Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.

Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.

Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!

Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.

Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.

Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.

Kommentit (331)

Vierailija
81/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloittaja siellä hotellihuoneessa käsiraudoilla lämpöpatteriin kiinni kytkettynä!?

Senkun ottaa ja lähtee kaupungille pyörimään jos ei halua koko päivää norkoilla hotellilla vanhusten kanssa. Niin minä ainakin tekisin. En ymmärrä tuollaista uhriutumista. Miksi siirrät vastuun lomasi onnistumisesta muiden käsiin? Taksimatka sieltä hotellilta ihmisten ilmoille tuskin maltaita maksaa.

Vierailija
82/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämäkin on😂 Ai miksi?

Ap kahden opettajan saamaton lapsi, vihreä ajokortiton Helsingin kantakaupungista lähtenyt vähän Balkanille museoihin ja nähtävyyksiin.

Opettele, Ap Bosnian sota ihan googlettamalla siellä yön pimeinä tunteina, niin sullekin, viimein selviää, ettei Kroatiassa tai koko Balkanilla ole kummoisia museoita. No, huomenna sitten uusi provo siitä, miten oli pettymys.

Sääliksi käy lapsesi kun äidillä ei ole ajokorttia ja ei pysty itse maksamaan matkaa. Loma menee leikkien sijasta Av:lla.

Sääliksi käy vanhat appivanhempasi, että jauhat heistä selän takana täällä netissä. Ovat kuitenkin sun matkan maksaneet, ja lisäksi sua kuljettavat siellä paikasta A paikkaan B.

Ensi kerralla parempi provo! Suljehan Av, ja mene nauttimaan kauniista Kroatiasta ilman eripuran luontia sukusi kanssa.

T. Kantakaupungissa joka paikkaan autoileva Balkanin hyvin tunteva

Ja P.S jos todella olisit kantakaupungista, tietäisit että se on hiljaisin ja helpoin osa pk-seutua ajaa autolla, koska se on pääosin vuorokaudesta täysin tyhjä autoista, kiitos vihreän politiikan. Liikenne on ulos- ja sisäänmenoväylillä. Ja auto on tosiaankin kätevin liikkua kantakaupungissa huonojen julkisten yhteyksien vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämäkin on😂 Ai miksi?

Ap kahden opettajan saamaton lapsi, vihreä ajokortiton Helsingin kantakaupungista lähtenyt vähän Balkanille museoihin ja nähtävyyksiin.

Opettele, Ap Bosnian sota ihan googlettamalla siellä yön pimeinä tunteina, niin sullekin, viimein selviää, ettei Kroatiassa tai koko Balkanilla ole kummoisia museoita. No, huomenna sitten uusi provo siitä, miten oli pettymys.

Sääliksi käy lapsesi kun äidillä ei ole ajokorttia ja ei pysty itse maksamaan matkaa. Loma menee leikkien sijasta Av:lla.

Sääliksi käy vanhat appivanhempasi, että jauhat heistä selän takana täällä netissä. Ovat kuitenkin sun matkan maksaneet, ja lisäksi sua kuljettavat siellä paikasta A paikkaan B.

Ensi kerralla parempi provo! Suljehan Av, ja mene nauttimaan kauniista Kroatiasta ilman eripuran luontia sukusi kanssa.

T. Kantakaupungissa joka paikkaan autoileva Balkanin hyvin tunteva

Ja P.S jos todella olisit kantakaupungista, tietäisit että se on hiljaisin ja helpoin osa pk-seutua ajaa autolla, koska se on pääosin vuorokaudesta täysin tyhjä autoista, kiitos vihreän politiikan. Liikenne on ulos- ja sisäänmenoväylillä. Ja auto on tosiaankin kätevin liikkua kantakaupungissa huonojen julkisten yhteyksien vuoksi.

Touché!!!

BRAVO!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆😆😆😆😆😆👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Juuri näin. Sähän voit, Ap, vaikka pyöräyttää siellä huoneistonne, keittiössä kaikille ruoat huomenna, tuoreista Balkanilaisista aineiksista, kun oot niin kätevä, ja aikaansaava, ei tarvi muiden, odotella.

Siinä samalla kertaat vähän Kroatian historiaa, jos opejutuissa on päässyt unohtumaan.

Vierailija
84/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat yhdeltä Tuulalta, joka ei ikinä uskalla päin naamaa sanoa mitään kuten järkevät ihmiset, kirjoittelee sitten täällä niitä.

Vierailija
85/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap päivittää kuulumisiaan. 😀

Vierailija
86/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen vanhemmat eivät kuvitelleet joutuvansa maksamaan pojan perheen kaikkia aterioita?

Vierailija
87/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap päivittää kuulumisiaan. 😀

Surkea provo

Toivottavasti ei

Vierailija
88/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa joltain diapamiperheeltä. Tuon yhteentoista nukkumisen vielä ymmärrän. Lomalla kuuluukin nukkua pitkään. Hidastelusta mullakin palaa käämit. Heti on heti ja kohta korkeintaan 5 minuuttia. Kerran olen lähtenyt lasten kanssa edeltä kun naisella kesti ja kesti miettiä mitä laittaa päälle.

Tuli taksilla perässä ja tietty haukkui mut kiirehtimisestä. Kakkukin oli jo leikattu kun yksi ehti paikalle. Ehkä olisi pitänyt herättää nainen jo aamuyöllä laittautumaan? Töihin herää 5.30-6 ja työmatkaan menee kävellen jotain 5 minuuttia. Menee siis kahdeksksi töihin.

En hyvällä tahdollakaan käsitä mitä nysvää ne pari tuntia? Mä olen ihan malliksi näyttänyt miten toimia. Ensin kahvi tippumaan ja läppäri käynnistymään. Sitten suihku ja aamupala netin äärellä tietenkin että saa luettua aamun lehdet. Tarkennan suihku kylpyhuoneessa, heh. kuitenkin kaiken tuon tekee 20 minuutissa kun ei jahkaile.

Joskus tuntuu että ainoa missä tuo on nopea niin väsymisessä.

Nyt on pakko vähän puolustautua aamu-unisena. Minäkin herään tuntia ennen kuin työt alkaa ja matkaan menee se 5 min. Mutta kun en herää kovin nopeasti, olen illanvirkku ja aamuherätykset 4:45 tai 5:00 on ihan täyttä tervanjuontia. Silloin haluaa herätä hitaasti ja rauhallisesti vaikka nettiä selaten. Jos pitää lähteä töihin kiireellä, koko päivä menee hampaat irvessä ja kiukutellen. Tätäkin kirjoittaessa odottelen sitä todellista heräämistä, työt alkaa klo 9 :)

Vierailija
89/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tekevät omia juttujaan, sinä odottelet muita. Miksli?

Vierailija
90/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisreissut............. apuaa.

Totta töriset. Pojan perhe vihjailee, että lähdettäsi joskus porukalla, kun käyvät usein välmerellä perheenä, mutta tiedän olevani koko ajan lapsen vahtina, jos suostuisin.

Otan lapset mielihyvin möklee, jos poika ja minä haluavat keskenään mennä, mutta en missään tapauksessa halua lähteä yhteiselle ulkomaan lomalle. HUOH.

Vierailija
91/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?

Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika. 

..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..

Väärin: 

Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa). 

En omista autoa ja kävelen paljon. 

-nimi kylläkin muutettu :)

Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa... 

Höpsistä. Minä täytän kohta 53, ja kun menin ekalle luokalle vuonna -72, koulu oli kansakoulu. Seuraavana vuonna se muuttui peruskouluksi. Teuvonkin aikaan Suomessa siis on ollut vielä kansakouluja.

Vierailija
92/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vielä tuosta ajokorttiasiasta, kaiken uhallakin: ei ajotaitoa autokoulusta saa. Siellä opitaan teoria ja ajamisen alkeet, saadaan ajokortti, joka siinä vaiheessa oikeastaan on vain lupa jatkaa harjoittelua omin päin. Jos asuu Helsingin keskustassa eikä autokoulun jälkeen aja koskaan, sitä ajotaitoa ei vain kerry! Ei ole mitään taitoa, mitä ylläpitää! Reissu kesähäihin vuokratulla autolla kerran viidessä vuodessa ei ajokokemusta kartuta, uskokaa pois!

Miten se mies sitten osaa ja uskaltaa ajaa lomamatkalla?

Vierailija
93/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?

Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika. 

..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..

Väärin: 

Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa). 

Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa... 

Höpsistä. Minä täytän kohta 53, ja kun menin ekalle luokalle vuonna -72, koulu oli kansakoulu. Seuraavana vuonna se muuttui peruskouluksi. Teuvonkin aikaan Suomessa siis on ollut vielä kansakouluja.

Ap on herännyt jo, eilisen pieleen menneen dinnerin takia, ja alapeukuttaa kaikki häntä ei tukevat vastaukset.

Balkanilla on muuten ihan älytön määrä rattijuoppoja, joten ei kovin hyvä idea tuo autoilu noin matkusteluun kokemattomalta väeltä. Ensi kerralla täysihoitohotelli teille.

Vierailija
94/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tavallaan vaikuttaa jo vallankäytöltä, kun olet muista siellä niin riippuvainen. "Laitettiin se pikkuvaimo odottmaan joka koko aika hoppuili, oppiipahan olemaan!"

Vierailija
95/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan tavallaan vaikuttaa jo vallankäytöltä, kun olet muista siellä niin riippuvainen. "Laitettiin se pikkuvaimo odottmaan joka koko aika hoppuili, oppiipahan olemaan!"

Hohhoijaa

Aikuinen ihminen, aloittaa sillä että menee autokouluun.

Sitten maksaa lomansa itse.

Kun muut maksaa, ei kehtais valittaa.

Vierailija
96/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista menoa hetkeäkään. Ulkomaanmatkoilla haluan nähdä joka päivä muutakin kuin hotellihuoneen seiniä ja uima-allasta. En matkaile kuin oman perheen kesken, joten luojan kiitos, ei tarvitse orjailla muiden aikataulujen mukaan!

Vierailija
97/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin: 

Olipas! Mä olen 54-vuotias ja kävin kansakoulua. Peruskoulu "tuli" minun kohdalleni vasta monta vuotta koulua käytyäni. Tämä Helsingissä.

Vierailija
98/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin ripeä  ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?

Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.

ap

En minä auton tarpeesta kysynyt mitään vaan ajokortista. 

Luulisi ripeällä toiminnan ihmisellä sellaisen olevan. Hyvinkin tarpeen joissain tilanteissa kuten vaikka nyt. 

Huomaat ehkä, että ap on jo ratkaissut huomisen osalta liikkumisensa ilman ajokorttia. Lopeta jo ajokortin tarpeesta sönköttäminen, yrität vain pakottaa muita omaan maailmankuvaasi. Onneksi kaikki eivär yksityisautoile.

Vierailija
99/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kuitenkin kyse siitä, että ollaan sovittu yhdessä lähtemisestä, jolloin ei enää ole kohteliasta lähteä yksin? Seuraavalle päivälle ap:lla jo oli ratkaisu liikkumiseensa.

Vierailija
100/331 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on jahkailija. Tarvitsee vähintään kaksi tuntia aikaa heräämiseen aamuisin. On aina joskus ollut meillä arjessa apuna vanhempien työkiireiden vuoksi (iso kiitos siitä!). Mutta: herättää lapset ja teininkin myös kaksi tuntia aiemmin aamuisin, kun on jo kiire herätä että ehtii. Poikateinillä menee 15 min. että on valmis lähtöön. Sitten lapset istuvat ja ihmettelevät 1h 45min miten saavat aikaa kulumaan ennen koulua - ja mikseivät vaan saaneet nukkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi