Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Ettei olis joku väärinkäsitys? Ap kuvitteli, että mennään lounasaikaan syömään, mutta appivanhemmilla oli mielessä illallinen, joten eivät pitäneet kiirettä. Sovitteko ollenkaan, mihin aikaan käytte syömässä?
Joo, eilen puhuttiin, että lähdetään "siinä aamupalan jälkeen", niin voidaan olla koko päivä rannalla ja syödä isommin ravintolassa ja muuten syödä sellaista jäätelö/leipä/leivos-tyyppistä välipalaa. Itsehän tietenkin kuvittelin, että vaikka ovatkin jahkaajia, niin lähdettäisiin noin puolenpäivän aikaan, syötäisiin noin 14-16 välillä ja palattaisiin takaisin ehkä kuuden aikaan.
ap
Siis eikö siellä hotellilla ole ravintolaa mihin ap voisi lapsineen mennä syömään?
Vierailija kirjoitti:
Epätavallinen ketju siinä mielessä, että aloittaja sai kaikki puolelleen.
Minusta aivan aiheellinen näkökulma tähän on, ettei itse saa sen vertaa aikaiseksi, että lähtee sen "hotellialueen" ulkopuolelle pihalla olevalla autolla.
Tai viikon sisään olisi varmaan dösälläkin johonkin päässyt. Että nyt valitus sai täällä yläpeukkuja vaikka yeensä päinvastoin.
Tee itse jotain nainen!
Niinhän minä teenkin. Viikon olen alistunut tähän, mutta seuraavan viikon otan itselleni. Katsoin jo, että ensimmäinen bussi menee huomenna tuolta pysäkiltä klo 9.10. Menen sinne 8.45, etten varmasti myöhästy! Palaan illalla, jos palaan :D
ap
Sanot miehellesi että haluat käydä huomenna jossain. Sitten vaan kello soimaan jos ei muilutus auta ja menoksi. Voitte sanoa appivanhemmilla että lähdette paikkaa x kymmenen aikaan aamulla ja kysyä haluavatko tulla mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö siellä hotellilla ole ravintolaa mihin ap voisi lapsineen mennä syömään?
Ei. Tämä on huvila. On yhden hotellin alainen huvila, mutta sijaitsee 4km päässä varsinaisesta hotellista. Täällä ei ole palvelua, vaan tullessa on henkilökunnan edustaja paikalla, pedit pedattu, allas putsattu jne. Lakanat vaihdetaan kerran viikossa, ellei ole tarvetta useampaan vaihtoon. Siivooja kävi eilen torstaina imuroimassa, pesemässä vessat ja vaihtamassa lakanat ja siivosi keittiön.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehellesi että haluat käydä huomenna jossain. Sitten vaan kello soimaan jos ei muilutus auta ja menoksi. Voitte sanoa appivanhemmilla että lähdette paikkaa x kymmenen aikaan aamulla ja kysyä haluavatko tulla mukaan.
Lähden yksin bussilla.
Tajusin muuten just, että saakohan niitä bussilippuja edes siitä bussista ostettua! Apua. Pitää ottaa selvää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?
Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika.
..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..
Väärin:
Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa).
En omista autoa ja kävelen paljon.
-nimi kylläkin muutettu :)
Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa...
Vierailija kirjoitti:
Minusta aivan aiheellinen näkökulma tähän on, ettei itse saa sen vertaa aikaiseksi, että lähtee sen "hotellialueen" ulkopuolelle pihalla olevalla autolla.
Tai viikon sisään olisi varmaan dösälläkin johonkin päässyt. Että nyt valitus sai täällä yläpeukkuja vaikka yeensä päinvastoin.
Tee itse jotain nainen!
Yleensä saa, kun haukutaan mies, miehen suku ja ennen kaikkea anoppi! Jos haukutaan anoppi, niin sitten sitä vasta saakin alapeukkuja!
Halleluja! Appiukko laittaa kenkiä jalkaan, anoppi harjaa hiuksiaan. Me ehkä lähdetään!!
ap
Vaikuttaa siltä, että muulla perheellä on parempi mielikuvitus viihdyttää itseään kuin aloittajalla. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?
Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika.
Ap ei tiennyt joutuvansa Kroatian erämaahan etana-appivanhempien kanssa, eikä osannut siksi hankkia keväällä ajokorttia. Huomenna tämä kolme lasta aikaan saanut ukko ja lapset autoon ja baanalle. Päivän kierroksen jälkeen majoitukseen, jossa vanhukset luultavasti kysyvät: joko heräsitte, kun eivät ole huomanneet muiden poissaoloa.
Jos ainoa aiheenne on ajokortti, kiehukaa omissa liemissänne älkääkä kirjoittako tänne. Se ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse jotain nainen!
Yleensä saa, kun haukutaan mies, miehen suku ja ennen kaikkea anoppi! Jos haukutaan anoppi, niin sitten sitä vasta saakin alapeukkuja!
Höh, siis tietenkin yläpeukkuja!
Siis eikö miestäsi tai appivanhempia kiinnosta yhtään se, että lapset oikeasti saavat lämmintä ruokaa siedettäviin kellonaikoihin, jos yhteisiä ruokailuja kerta ehdottavat? Wtf? Nyt lapset elää vaan leivällä ja istuu kengät jalassa eteisessä ikuisuuksia. Itse kun olin lapsena lomalla vanhempieni ja isovanhempieni kanssa kaikki pitivät yhdessä huolta siitä, että minä sain oikeaa ruokaa syödäkseni silloin kun se oli minulle tarpeen. Asia ei todellakaan ollut pelkästään äidin vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..
Väärin:
Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa).
En omista autoa ja kävelen paljon.
-nimi kylläkin muutettu :)
Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa...
Kansakoulujärjestelmä lakkautettiin vasta 70-luvulla, pääkaupunkiseudulla vasta lähempänä 80-lukua. 56-vuotias on siis aloittanut koulunsa juuri ja juuri 60-luvun lopussa ja on ihan hyvin voinut olla kansakoulussa ennen kuin se on muuttunut peruskoulussa.
Taisit unohtaa, että olen kahden opettajan tytär.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tiennyt joutuvansa Kroatian erämaahan etana-appivanhempien kanssa, eikä osannut siksi hankkia keväällä ajokorttia. Huomenna tämä kolme lasta aikaan saanut ukko ja lapset autoon ja baanalle. Päivän kierroksen jälkeen majoitukseen, jossa vanhukset luultavasti kysyvät: joko heräsitte, kun eivät ole huomanneet muiden poissaoloa.
Jos ainoa aiheenne on ajokortti, kiehukaa omissa liemissänne älkääkä kirjoittako tänne. Se ei enää kiinnosta.
Tuskin kannattaa yrittää sitä miestä saada mihinkään, antaa sen välillä hoitaa lapsia. Bussi-idea kuulostaa hyvältä.
ISTUN AUTOSSA! Auto käynnistettiin! Me lähdettiin! Kello on vasta 21.20!
ap
Aaaargh, osanottoni. Tiedän täysin miltä sinusta tuntuu. Pahinta viivyttelijöissä on se, että he suhtautuvat suorastaan vihamielisesti siihen jos joku haluaakin tehdä jotain. Eli jos sinäkin nyt lähtisit aamulla kaupunkiin ja palaat sitten lounasaikaan talolle, olisivat ne jo ehtineet päivitellä kuinka ei nykyään ihmiset osaa rentoutua ja miten sitä ollaan jäniksen selässä. Ole nyt kuitenkin kiitollinen, että et itse maksanut matkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemmat on samanlaisia, mutta ei noin hitaita onneksi kuitenkaan. Se on erikoista, kun jotain aiotaan tehdä, niin ensin istutaan vielä tovi, sitten pannaan pyykkikone pyörimään, viikataan kuivuneet, etsitään vaatteita pitkän aikaa. Mitään ei tehdä etukäteen valmiiksi, vaan kaikki etsiminen ja pakkailu ja kunnostaminen ja hankinnat alkaa vasta lähdön hetkellä. Mieheni ja sen sisko ihan samalaisia myös ja myöhästyvät aina ja joka paikasta ja reilusti. Sitten vielä vaikka ollaan jo myöhässä niin jutellaan puhelimessa ja tuttuihin törmätessä ihan stressittä ja rauhassa ensin kuulumiset ja sitten vasta jatketaan matkaa. Kaikki tehdään kuin hidastetussa elokuvassa ja tyhjiä hetkiä, jolloin ei näytä tapahtuvan mitään, on paljon. Sitten säädetään. Tavallaan tajutaan vasta siinä, että mitä ollaan tekemässä ja alkaa suunnitelmien tarkentaminen ja muuttaminen. Entä jos te menettekin edeltä sinne ja me mennään kaupan kautta, kun meidän pitää vielä hankkia sitä ja sitä ja tehän voitte siellä sitten valmistella sitä jotakin asiaa sillä aikaa tai selvittää, kun ei sitäkään ole kukaan miettinyt yhtään etukäteen.... Heille se on täysin normaalia, mutta minä toisenlaisessa perheessä kasvaneena ja opettajataustaisena ihmisenä olen tottunut valmistelemaan asiat etukäteen, jotta asiat sujuvat tai ylipäätään toteutuvat sujuvasti, niin tuntuu kyllä välillä turhauttavalta, että joku ei osaa yhtään etukäteen miettiä tai lähteä edes kohtuullisessa ajassa.
Aarghh!! Olet(te) enkeli, ettet ole tehnyt jo kamalia tuollaisen sakin kanssa😂🤣Tulin murhanhimoiseksi ja hermoromahduksen partaalle pelkästä lukemisesta, samoin kuin ap:n tapauksesta😅
Lähden matkaan mieluummin yksin kuin uhraudun, vapaa-aikani ja mielenrauhani on sen verran arvokasta ja nuorena tuohon miellyttämiseen sortunut, että nykyään teen asiat ilman liian suuria kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tiennyt?
Eikö se osaa katsoa matkakohteen olosuhteita etukäteen?
Nyt se ei tiedä, miten bussilippu ostetaan eli toki mahdollista tämä edellinenkin.
Lue ketju ja yritä ymmärtää. Etanamaisuus selvisi vasta tällä matkalla.
Ap, hyvää ruokahalua ei tarvinne toivottaa, mutta toivottavasti löydätte hyvää ruokaa.
Tee itse jotain nainen!