Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Kommentit (331)
Hyvä ap,
kuulostaa ihan tutulta joidenkien kavereiden kanssa. Samoin olen opettajaperheestä.
Tule kertomaan vielä, että miten tämänpäiväinen sujui. Pääsittekö sopuun yhteisestä ravintolasta... Sitäkin voi jahkata...
Ja tule ihmeessä kertomaan huomanna, että miten omaan retkeesi suhtauduttiin. Miksi et ottaisi lapsia/jotakuta lapsista mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?
Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika.
..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..
Väärin:
Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa).
En omista autoa ja kävelen paljon.
-nimi kylläkin muutettu :)
Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa...
Kansakoulujärjestelmä lakkautettiin vasta 70-luvulla, pääkaupunkiseudulla vasta lähempänä 80-lukua. 56-vuotias on siis aloittanut koulunsa juuri ja juuri 60-luvun lopussa ja on ihan hyvin voinut olla kansakoulussa ennen kuin se on muuttunut peruskoulussa.
Taisit unohtaa, että olen kahden opettajan tytär.
ap
Teuvo on Hattulasta. Siellä peruskoulu-uudistus lähti liikkeelle jo 60- jq 70-luvun taitteessa.
On hyvin epätodennäköistä, että Teuvo olisi käynyt pääkaupunkiseudulla kansakoulun ja sitten siirtynyt automyyjäksi Hattulaan.
Toki tämäkin on mahdollista.
Kansakoulua 70-luvulla ei voinut jättää kesken. Oli jo systeemit tätä varten eli erinäiset tukitoimenpiteet ja "tarkkikset".
(Huonosti valittu nimi muuten, teuvot ovat syntyneet pääosin 30-50 -luvuilla. Marko vaikka olisi ollut parempi tai Jari. Mutta tällaiset mukanokkeluudet täällä purevat. )
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ajotaidottmia paikalla runsain määrin? Vai miksi lukuisat alapeukut näille ajokortittomuudesta huomauttajille?
Kyllä, olen ajotaidoton ja ajokortiton. Epilepsian vuoksi en ajokorttia saanut/saa edellenkään ajaa. Yksinkertaista.
Muiden ihmisten ajokortittomuuden syyt eivät myöskään kuulu sinulle millään tavalla. Kiillottele siis sinä vain sitä omaa korttiasi ja anna muiden käyttää aikansa jollain muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ripeä ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?
No eipä toi ap nyt mitenkään erityisen ripeältä ja toimivalta vaikuta, vaan ihan tavalliselta.
No, siellä lomalla nyt muut tekee, mitä haluaa ja sinä odotat ja myötäilet.
Rupeat nyt sinäkin tekemään niitä asioita, joita odota matkalta - eli koluat museot ja muut nähtävyydet. Kahden viikon loma kuulostaa kivalta. Me ollaan aina viikko ja näännyn kun ei saa yhtään levätä niiden hemmetin nähtävyyksien takia (jotka mies tahtoo koluta... :) - minä voisin lukea kaksikin viikkoa vaikka oltaisiin missä :D
Maksa itse matkasi ja jätä valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Meinasit niin kun lapset jättää huomenna sinne ja lähteä itse syömään jne. Mitäpä se haittaa, kun itse pääsee ulos ja syömään vaikka lapset ei!
Eikö se ole yhtä kauheaa lapsille se syömättömyys kuin sinullekin. Miten on näin itsekeskeistä paskoja olemassa - idiootti AP.
Sun on PAKKO ap kertoa täällä, miten teidän loppuloma "etenee"!!!!!
Hyvä ap- nyt loppumatka vaan omiin käsiin: bussilla, taksilla, hotellin respasta saa varmaan lisävinkkejä. Toisaalta miehes lusmuilu ei voi tulla yllätyksenä ja kai appivanhempasikin olet aiemmin tavannut... Joten ihmetyttää, että meno tuntuu tulleen ihan yllätyksenä.. Mutta hienosti oot viikon jaksanut, ei siinä mitään. Mulla olis hermo mennyt nopeammin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasit niin kun lapset jättää huomenna sinne ja lähteä itse syömään jne. Mitäpä se haittaa, kun itse pääsee ulos ja syömään vaikka lapset ei!
Eikö se ole yhtä kauheaa lapsille se syömättömyys kuin sinullekin. Miten on näin itsekeskeistä paskoja olemassa - idiootti AP.
Käsitit varmaan jotain väärin. AP:n mies huolehtii lasten syömisestä. Lapset eivät siis näe tietenkään nälkää, koska heidän isänsä ruokkii heidät. Millainen miesvihaaja pitää olla että kuvittelee, että mies ei pysty siihen?
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muija vänisee ja valittaa pääsemättömyyttään minnekään, vaikka on kaksi autoa pihalla. Ei siis itsessä mitään vikaa... ei ole. Kaikki on miehen suvun vika.
..mielipiteensä kertoi Teuvo, 54-vuotias kansakoulun keskeyttänyt automyyjä Hattulasta, jonka periaatteisiin ei kuulu käveleminen..
Väärin:
Olen helsinkiläinen Stina, 43-vuotias ja opettaja yläkoulussa (englanti ja saksa).
En omista autoa ja kävelen paljon.
-nimi kylläkin muutettu :)
Kuvitteellisen Teuvosi aikana Suomessa ei ollut enää kansakouluja, joten ei voinut sellaista keskeyttääkään. Muuten toki nokkelaa...
Kansakoulujärjestelmä lakkautettiin vasta 70-luvulla, pääkaupunkiseudulla vasta lähempänä 80-lukua. 56-vuotias on siis aloittanut koulunsa juuri ja juuri 60-luvun lopussa ja on ihan hyvin voinut olla kansakoulussa ennen kuin se on muuttunut peruskoulussa.
Taisit unohtaa, että olen kahden opettajan tytär.
ap
En unohtanut, mutta sinä taisit unohtaa, että Teuvo on 54-vuotias.
Monia asioita muuten voi tietää, vaikka vain yksi vanhemmista olisi opettaja kuten minulla .
Monia asioita voi myös tietää, vaikka ei olisi yhtäkään opettajavanhempaa. Perusteletko useinkin tietämyksesi vanhempien koulutustaustalla?
Ettekö miehen ja lasten kanssa voi suunnitella jotain reissua johonkin isompaan lähipaikkaan, jos kerta vanhemmat ovat ne pahin riippakivi. Tai lasten kanssa bussilla johonkin.. paljon kivempihän se ois nähdäkin jotain muuta kuin se huvila. Jos lähdette aamulla niin hyvin ehditte jahkailemaan sinne ravintolaan menoon iltasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, että ap:n mies jättää lapsensa heitteille eli ilman ruokaa, kun äiti haluaa viettää lomalla aikaa muualla kuin loma-asunnolla..
Lukeekohan kukaan matkaseurueestanne tätä palstaa...!
Vierailija kirjoitti:
No, siellä lomalla nyt muut tekee, mitä haluaa ja sinä odotat ja myötäilet.
Rupeat nyt sinäkin tekemään niitä asioita, joita odota matkalta - eli koluat museot ja muut nähtävyydet. Kahden viikon loma kuulostaa kivalta. Me ollaan aina viikko ja näännyn kun ei saa yhtään levätä niiden hemmetin nähtävyyksien takia (jotka mies tahtoo koluta... :) - minä voisin lukea kaksikin viikkoa vaikka oltaisiin missä :D
Pistä ukko reissuun katsmaan nähtävyyksiä. Lue itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ripeä ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?
Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.
ap
Ymmärrän että että tuossa tilanteessa halua omistaa autoa, mutta voisihan sinulla silti se kortti olla, vaikkapa juuri tuollaisen tilanteen varalta kuin lomamatka.
Sehän vasta kiva olisi ulkomailla kokemattomana ajaa, älä unta nää.
"Ajokortti on kansalaistaito. Eihän se tarkoita, että pitäisi omistaa auto. Kuuluu normaaliin yleissivistykseen pystyä ajamaan autoa."
Jos autolla ajaminen ois kansalaistaito, se opetettaisiin koulussa. Autokoulut taas ovat oikein varsinaista riistobisnestä
En ihan ymmärrä, miksi ette ole miehesi ja lastenne kanssa perhe ja oma yksikkönne, joka voisi olla vähän ominpäinkin menossa vaikka sinne rannalle? Miksei loppujoukolle voi sanoa, että me mennään jo uimaan, tulkaa perässä, tavataan rannalla. Tai minne nyt menettekin. Menkää edellä, sanokaa vaikka, että menette jo katselemaan rantakatua / nähtävyyttä tms., tulkaa kun kerkeätte. Ihan ystävällisesti. Teidän ei ole pakko tehdä asioita heidän tahtiiinsa mielestäni. He liittyvät joukkoon, kunhan ovat saaneet itsensä liikkeelle. Tulevat tai ovat tulematta.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi ette ole miehesi ja lastenne kanssa perhe ja oma yksikkönne, joka voisi olla vähän ominpäinkin menossa vaikka sinne rannalle? Miksei loppujoukolle voi sanoa, että me mennään jo uimaan, tulkaa perässä, tavataan rannalla. Tai minne nyt menettekin. Menkää edellä, sanokaa vaikka, että menette jo katselemaan rantakatua / nähtävyyttä tms., tulkaa kun kerkeätte. Ihan ystävällisesti. Teidän ei ole pakko tehdä asioita heidän tahtiiinsa mielestäni. He liittyvät joukkoon, kunhan ovat saaneet itsensä liikkeelle. Tulevat tai ovat tulematta.
Aikalailla tätä. Ap hei, miten voi kestää viikko että kypsyt tuollaiselle käytökselle? Olisin napsahtanut poikki jo viimeistään toisena päivänä, erityisesti jo silloin kun lapset valittaa nälkäänsä.
En itsekään kulje erityisemmin "jäniksen seljässä", mutta herra mun jee, ei niitä lapsi pelkillä leiville elätetä.
Nykäiset sen miehen pystyyn, vaikka fyysisesti, sanot että seiniä voi katsella kotonakin ja miehen vanhemmille toteat hymyillen että liittyvät seuraan kun ovat valmiita. Menette syömään aikaan X jotta lasten rytmit ei mene ihan vtuiksi. Näette sitten.
Kerran vielä tuosta ajokorttiasiasta, kaiken uhallakin: ei ajotaitoa autokoulusta saa. Siellä opitaan teoria ja ajamisen alkeet, saadaan ajokortti, joka siinä vaiheessa oikeastaan on vain lupa jatkaa harjoittelua omin päin. Jos asuu Helsingin keskustassa eikä autokoulun jälkeen aja koskaan, sitä ajotaitoa ei vain kerry! Ei ole mitään taitoa, mitä ylläpitää! Reissu kesähäihin vuokratulla autolla kerran viidessä vuodessa ei ajokokemusta kartuta, uskokaa pois!